a) asigurarea informarii initiale a persoanelor solicitante, privind inregistrarea in registrul comertului;
b) distribuirea la cerere, in mod gratuit, a imprimatelor care contin informatii pentru inregistrarea comerciantilor si/sau inregistrarea modificarii actelor constitutive;
c) distribuirea in mod gratuit a formularelor-tip de eliberare de acte, cerere de furnizare informatii, cerere de verificare/rezervare disponibilitate firma si emblema, cerere depunere situatii financiare si altele asemenea;
d) tinerea registrului de petitii si reclamatii;
e) tinerea registrului de intrare-iesire, pentru fiecare an calendaristic, in format electronic si pe suport hartie;
f) primirea si inregistrarea in registrul de intrare-iesire, in ordinea cronologica a intrarilor, a tuturor cererilor-tip si a altor tipuri de cereri;
g) inscrierea numarului si datei inregistrarii atat pe cerere si anexe, cat si pe fiecare dintre paginile actelor doveditoare depuse la dosar;
h) eliberarea pe baza de semnatura de primire in registrul de intrare-iesire a documentelor emise de oficiul registrului comertului care atesta efectuarea operatiunilor in registrul comertului, verificand identitatea si calitatea persoanei care se prezinta la eliberare (operarea in evidenta informatizata sau manuala a datelor de identificare, a calitatii persoanei, precum si a datei eliberarii);
i) comunicarea, in scris, catre oficiile registrului comertului de pe langa tribunale a datei eliberarii documentelor emise de acestea pentru schimbarea de sediu in alt judet;
j) gestionarea tuturor documentelor care urmeaza sa fie eliberate solicitantilor si neridicate de acestia;
k) prelucrarea arhivistica a lucrarilor si predarea acestora pe baza de borderou de predare-primire la arhiva;
l) primirea si inregistrarea cererilor de verificare disponibilitate firma si rezervare;
m) motivarea refuzului eliberarii dovezilor de disponibilitate a emblemelor, in cazurile in care acestea nu indeplinesc cerintele legale;
n) redactarea si listarea dovezilor privind disponibilitatea emblemei si eliberarea acestora solicitantilor, pe baza de semnatura de primire;
o) intocmirea fiselor de prezentare a emblemelor si clasarea acestora in catalogul emblemelor, in functie de descrierea facuta si de codul de clasificare;
p) tinerea catalogului emblemelor rezervate pentru persoanele inregistrate cu sediul social/profesional pe raza oficiilor registrului comertului de pe langa tribunale;
q) verificarea disponibilitatii firmelor si/sau rezervarea acestora prin inregistrarea lor in registrul comertului;
r) rezervarea si redactarea dovezii privind disponibilitatea firmei si eliberarea acestora solicitantului, pe baza de semnatura de primire;
s) motivarea refuzului eliberarii dovezilor de disponibilitate, cand firma nu indeplineste cerintele legale;
s) inregistrarea firmelor rezervate;
t) primirea cererilor de inregistrare pentru persoanele fizice autorizate/intreprinderile individuale si intreprinderile familiale, transmise de birourile de asistenta si reprezentare din cadrul primariilor;
t) primirea, inregistrarea si transmiterea la Oficiul National al Registrului Comertului sau, dupa caz, la institutia prefectului a documentatiei depuse de comercianti in vederea obtinerii acordului Secretariatului General al Guvernului/institutiei prefectului privind folosirea denumirii firmei; transmiterea catre comercianti a acordului/refuzului;
u) tinerea evidentei acordurilor Secretariatului General al Guvernului/institutiei prefectului sau a refuzurilor acestora;
v) clasarea in ordine cronologica a cererilor si a actelor doveditoare, opisarea acestora si predarea lor periodica la arhiva pe baza de semnatura de predare;
w) verificarea cererilor depuse si a actelor doveditoare, sub aspectele privind completarea corecta a rubricilor, identitatea si calitatea solicitantului, existenta machetelor in numarul de exemplare prevazut de lege, existenta documentelor, semnarea cererii si completarea opisului acesteia, precum si a dovezii privind plata taxelor si tarifelor, inclusiv a cuantumului acestora;
x) primirea, direct sau prin corespondenta, inclusiv in format electronic, a cererilor de inregistrare insotite de actele doveditoare prevazute de lege:
x.1. verificarea modului de intocmire a cererii conform lit. w);
x.2. verificarea conditiilor de forma a actelor insotitoare, sub aspectul regularitatii acestora; depunerea efectiva a acestora la dosar si mentionarea in opisul cererii, conform Ordinului ministrului justitiei nr. 2.594/C/2008, si existenta chitantelor care atesta achitarea taxelor pentru efectuarea inregistrarilor;
x.3. intocmirea si semnarea fisei fluxului;
x.4. verificarea conditiilor prevazute de lege pentru stabilirea sediului social;
x.5. verificarea detinerii calitatii de asociat unic intr-o singura societate comerciala cu raspundere limitata, listarea dovezii si atasarea acesteia la cererea de inregistrare;
x.6. obtinerea informatiilor din cazierul fiscal;
x.7. verificarea existentei, in original, a declaratiei/declaratiilor-tip cu privire la indeplinirea conditiilor de autorizare a functionarii;
x.8. intocmirea si verificarea notei de calcul, precum si incasarea corecta a taxelor si tarifelor;
x.9. alocarea numarului de inregistrare pentru toate cererile de inregistrare/eliberare date/documente;
x.10. introducerea in aplicatia informatica a datelor provizorii privind autorizarea/inregistrarea;
x.11. listarea si verificarea listei de control;
x.12. listarea si verificarea incheierii si a extrasului incheierii judecatorului-delegat si a rezolutiei directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal, dupa caz;
x.13. organizarea lucrarilor de grefa prin:
x.13.1. intocmirea listei de sedinta cuprinzand dosarele cu termen de judecata si afisarea acestora la usa judecatorului-delegat si a listei dosarelor supuse solutionarii directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal;
x.13.2. pregatirea dosarelor pentru sedinta de judecata sau pentru sedinta de solutionare a cererilor de catre directorul oficiului registrului comertului de pe langa tribunal;
x.13.3. asistarea judecatorului-delegat sau a directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal, dupa caz;
x.13.4. tehnoredactarea minutei conform solutiilor pronuntate de judecatorul-delegat si dispozitiilor acestuia;
x.13.5. intocmirea incheierilor de sedinta, in situatiile in care judecatorul-delegat acorda termen pentru prezentarea altor acte doveditoare in sustinerea cererii sau dispune suspendarea solutionarii cererii ori a rezolutiilor corespunzatoare ale directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal;
x.13.6. tinerea in format electronic a condicilor de sedinta ale judecatorului-delegat si ale directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal, precum si completarea condicii de sedinta cu solutiile dispuse de judecatorul-delegat, respectiv a condicii de sedinta cu solutiile directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal;
x.13.7. intocmirea comunicarilor catre parti privind termenele acordate;
x.13.8. inregistrarea actelor depuse, in completarea dosarelor, la solicitarea judecatorului-delegat, in sedinta de judecata, respectiv a directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal;
x.13.9. tinerea mapei cu incheierile pronuntate de judecatorul-delegat in solutionarea cererilor, respectiv a mapei cu rezolutiile directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal;
x.13.10. primirea si inregistrarea cererilor adresate judecatorului-delegat sau directorului oficiului registrului comertului de pe langa tribunal, avand ca obiect preschimbarea termenelor de solutionare, repunere pe rol a dosarelor suspendate sau renuntarea la judecata ori solutionare, dupa caz;
y) inscrierea informatiilor in registrul comertului computerizat dupa solutionarea cererilor de inregistrare:
Personalul didactic auxiliar si cel de conducere raspund disciplinar conform Legii educatiei nationale nr. 1/2011, iar nu in baza dispozitiilor Codului muncii Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 1045 din 28 noiembrie 2019, pronuntata de Curtea de Apel Suceava, Sectia I civila
Conflict de munca cu element de extraneitate. Competenta teritoriala. Conflict negativ de competenta Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia a II-a civila, decizia nr. 208 din 28 ianuarie 2020
Neplata drepturilor salariale.Dreptul salariatului de a solicita daune morale. Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL IASI – Decizia nr. 380/13.06.2019
Viciile de nelegalitate ale deciziei de sanctionare nu pot fi complinite prin trimitere la acte exterioare deciziei de sanctionare Pronuntaţă de: Tribunalul Galati - Sentinta civila nr. 56/2019
Caracterul inform al deciziei de sanctionare disciplinara. Lipsa individualizarii sanctiunii aplicate Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 489/2019
Descrierea faptei imputate nu poate fi una generica si trebuie sa cuprinda suficiente elemente pentru a se putea verifica temeinicia aplicarii sanctiunii Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 2616 din data de 04 septembrie 2020
Obiectul convocarii salariatului la cercetarea disciplinara prealabila trebuie sa corespunda faptei cercetate Pronuntaţă de: Tribunalul Buzau - Sentinta civila nr. 103/2020
Pentru a fi considerata abatere disciplinara, fapta salariatului trebuie sa se rasfranga negativ asupra relatiilor de munca, ordinii si disciplinei la locul de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Galati - Decizia civila nr. 640/2020
Lipsa unei convocari prealabile corecte si complete cu privire la obiectul cercetarii disciplinare. Incalcarea dreptului la aparare al angajatului Pronuntaţă de: Tribunalul Iasi - Sentinta civila nr. 3217 din data de 11.10.2019
Nulitatea absoluta a deciziei de concediere. Lipsa convocarii scrise a salariatei la cercetarea disciplinara Pronuntaţă de: Tribunalul Alba - Sentinta civila nr. 637/2019
Absenta salariatului de la locul de munca in situatii de urgenta familiala Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Conditiile si durata perioadei de proba. Noi obligatii in sarcina angajatorilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Codul muncii aplicabil 2023 | Descarca integral PDF Sursa: MCP Cabinet avocati
Cercetarea disciplinara a salariatilor. Legalitatea Regulamentului intern si a altor Proceduri Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Dialogurile MCP: Legalitatea si obiectivitatea evaluarii profesionale a salariatilor Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Salariatii cu mai multe CIM-uri. Reglementari legale si limitari Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Dialogurile MCP (X) - Utilizarea retelelor de mesagerie electronica in raporturile de munca Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut