8. atunci cand sunt trimise, autoritatea competenta care furnizeaza datele va specifica, in conformitate cu legislatia nationala, termenul-limita pentru distrugerea datelor;
9. persoana despre care au fost sau vor fi trimise date poate primi, in baza unei cereri scrise, informatii despre datele furnizate si scopul in care vor fi folosite, in conformitate cu legislatia nationala a statelor partilor. Daca persoana la care se refera datele inainteaza o cerere pentru accesul, modificarea sau distrugerea acelor date, autoritatea primitoare va lua o decizie, tinand cont de declaratia autoritatii competente trimitatoare;
10. autoritatea competenta care a primit o cerere pentru o informatie de la un cetatean al statului celeilalte parti este obligata sa informeze imediat autoritatea competenta a celeilalte parti inainte de a furniza o astfel de informatie;
11. datele pot fi furnizate si unei terte parti numai daca exista consimtamantul scris al autoritatii competente trimitatoare;
12. se poate inregistra un refuz pentru furnizarea de date numai daca exista o amenintare pentru securitatea nationala sau pentru ordinea publica;
13. partile se obliga sa ia toate masurile necesare, in conformitate cu legislatia lor nationala, pentru a evita orice pagube produse unei terte parti, care rezulta din furnizarea, primirea sau utilizarea datelor si pentru a elimina conditiile esentiale care duc la posibile consecinte nefavorabile.
ARTICOLUL 16 Schimbul de informatii clasificate
Schimbul de informatii clasificate se va realiza cu respectarea dispozitiilor Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Bulgaria privind protectia reciproca a informatiilor clasificate, semnat la Bucuresti la 13 aprilie 2006.
ARTICOLUL 17 Statutul juridic al agentilor
(1) Agentii autoritatilor uneia dintre parti, care se afla pe teritoriul statului celeilalte parti ca urmare a cooperarii in baza prezentului acord, nu au niciun fel de competente de reprezentanti ai autoritatii publice, in afara celor prevazute in prezentul acord . In timpul misiunilor, acestia sunt obligati sa respecte legislatia nationala a partii pe teritoriul statului careia actioneaza.
(2) Agentii unei autoritati ai uneia dintre parti, care se afla pe teritoriul statului celeilalte parti ca urmare a cooperarii in baza prezentului acord, pot purta uniforma de serviciu, precum si arma de serviciu si alte echipamente din dotare. Armele de serviciu si echipamentele din dotare pot fi folosite doar in caz de legitima aparare si doar daca agentii statului partii pe teritoriul caruia se desfasoara misiunea sau seful misiunii nu dispun in mod explicit utilizarea armei de serviciu ori a echipamentelor auxiliare, in conformitate cu prevederile legislatiei nationale. Autoritatile partilor se vor informa reciproc asupra tipului si numarului armelor de serviciu si echipamentelor auxiliare.
(3) In cazul in care agentii autoritatilor uneia dintre parti utilizeaza, in cadrul masurilor efectuate in baza prezentului acord, pe teritoriul statului celeilalte parti autovehicule, acestia se vor supune acelorasi prevederi legale privind circulatia ca si agentii celeilalte parti pe teritoriul statului careia se desfasoara misiunea. Acest lucru este valabil si cu privire la privilegiile in circulatia pe drumurile publice in timpul misiunii. Partile se vor informa reciproc cu privire la reglementarile in vigoare in acest domeniu .
ARTICOLUL 18 Prevederi privind raspunderea penala
Agentii care actioneaza in baza prezentului acord pe teritoriul statului celeilalte parti au, cu privire la infractiunile savarsite de catre acestia sau a celor savarsite impotriva acestora, acelasi statut juridic ca si agentii autoritatilor celeilalte parti.
ARTICOLUL 19 Prevederi privind raspunderea materiala
(1) In cazul in care agentii uneia dintre parti, care actioneaza pe teritoriul statului celeilalte parti, au provocat prejudicii in timp ce au desfasurat activitati legate de implementarea prevederilor art. 7 si 8 sau in cadrul unei echipe comune de investigatii, in conformitate cu prevederile Conventiei cu privire la asistenta judiciara internationala in materie penala intre statele membre ale Uniunii Europene, adoptata la Bruxelles la 29 mai 2000, autoritatea ai carei agenti au cauzat prejudiciile este responsabila, in conformitate cu legislatia partii pe teritoriul statului careia actioneaza.
(2) Partea pe teritoriul statului careia au fost produse prejudiciile va repara acele prejudicii, in conditiile aplicabile in cazul prejudiciilor provocate de propriii lor agenti.
(3) Partea al carei agent a provocat prejudicii unei persoane pe teritoriul statului celeilalte parti va rambursa, in totalitate, acesteia din urma orice suma pe care a platit-o in numele lor.
(4) Fara a afecta exercitarea drepturilor sale in ceea ce priveste partile terte si cu exceptia alin. (3), fiecare parte se va abtine in cazul prevazut la alin. (1) de la solicitarea rambursarii prejudiciilor pe care le-a suportat de la alta parte.
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Negocierea si includerea clauzei de confidentialitate in contractul individual de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Hartuirea morala la locul de munca. Atingerea personalitatii, demnitatii sau integritatii unei persoane Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Demisia salariatului. Angajatorul nu este in masura sa recalifice arbitrar cererea formulata de salariat Pronuntaţă de: Tribunalul Ilfov
Momentul de la care curge termenul de prescriptie al dreptului material la actiune privind plata despagubirilor pentru pagubele produse de salariati Pronuntaţă de: Tribunalul Arges
Hotararea CEDO in Cauza Danciu si altii impotriva Romaniei. ancheta prompta si efectiva Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului - CEDO
Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021
Anulare Hotarare CNSSU privind instituirea carantinei si interzicerea de participare doar la evenimente religioase Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL SUCEAVA SECTIA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL Sedinta publica din 24 mai 2021 Dosar nr. 479/32/2020
Venituri care nu intra in categoria �veniturilor din alte surse� si care sunt supuse platii contributiei de asigurari sociale de sanatate Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 506/20.09.2018 a Curtii de Apel Galati
Anularea inregistrarii in scopuri de TVA Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati
Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024 Sursa: EuroAvocatura.ro
Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230! Sursa: EuroAvocatura.ro
Obligatia de a stabili un salariu superior salariului minim garantat in plata. Reglementari si controverse Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Executarea silita a institutiilor publice. Recuperarea sumelor datorate prin procedura de validare a popririi Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Nelegalitatea proceselor-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor aplicate conform O.U.G. nr. 129/2021 Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Dialogurile MCP (XI): Recuperarea prejudiciilor stabilite de Curtea de Conturi de la salariati Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut