Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ


Prima pagină » Ştiri juridice » CE ia masuri impotriva Lituaniei si Romaniei pentru a asigura impartialitatea reglementarii in domeniul telecomunicatiilor

CE ia masuri impotriva Lituaniei si Romaniei pentru a asigura impartialitatea reglementarii in domeniul telecomunicatiilor

  Publicat: 24 Nov 2010       1653 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Comisia Europeana a decis sa sesizeze Curtea de Justitie a UE in legatura cu nerespectarea, de catre Lituania, a normelor UE care prevad o separare clara intre factorii de decizie din domeniul telecomunicatiilor si furnizorii de servicii de telecomunicatii.

1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Termen sinonim cu arestarea preventiva,
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
O situatie pe piata, in care vanzatorii unui produs sau serviciu actioneaza independent, pentru captarea clientelei, pentru a atinge un obiectiv comercial precis, adica un anumit nivel al beneficiilor, al volumului de vanzari si / sau al cotei de piata.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
1. Document prin care se face o instiintare (publica) cu caracter oficial.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Relatie sociala care ia nastere in legatura cu insusirea de catre oameni a buburilor materiale, in primul rand a mijloacelor de productie.
In cadrul grupurilor de societati, consta in impartirea puterii de decizie la o societate exploatata in comun, in virtutea unui acord intre asociati sau actionari.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Prevazuta in cap. IV, t. III, art. 64, C. pen., partea generala,

In paralel, Comisia a adresat o cerere oficiala Romaniei prin care ii solicita acesteia sa se conformeze acelorasi norme. Aceasta separare este esentiala pentru pastrarea impartialitatii autoritatilor nationale de reglementare in domeniul telecomunicatiilor, garantandu-se astfel o reglementare echitabila pentru consumatori si pentru intreprinderi, precum si mentinerea concurentei. Cererea adresata Romaniei ia forma unui a€˛aviz motivata€¯ in cadrul procedurilor in constatarea incalcarii dreptului UE. Daca Romania nu se conformeaza in termen de doua luni, Comisia poate decide sa sesizeze Curtea de Justitie in acest sens.



Lituania
Conform normelor UE in domeniul telecomunicatiilor (Directiva 2002/21/CE), departamentele guvernamentale care au sarcini de reglementare nu pot fi implicate, in acelasi timp, in detinerea si controlul companiilor de telecomunicatii de stat . Acesta este un principiu fundamental care permite garantarea independentei si impartialitatii autoritatilor nationale de reglementare, asigurand astfel o reglementare echitabila in interesul consumatorilor si o concurenta eficace.
In Lituania, Ministerul Comunicatiilor este responsabil de hotararile de guvern prin care se aproba alocarea frecventelor radio la nivel national si normele privind serviciul universal. Acest minister controleaza si compania de stat a€˛Lietuvos radijo ir televizijos centrasa€¯ (centrul lituanian de radio si televiziune), care ofera servicii de telecomunicatii, cum ar fi accesul la internet in banda larga fara fir.
Ca urmare a avizului motivat trimis de Comisie in iunie 2009 (IP/09/1040), autoritatile lituaniene au atribuit functia de reglementare Ministerului Afacerilor Interne, care insa controleaza si el un furnizor de servicii in domeniul telecomunicatiilor. Dupa ce Comisia a solicitat clarificari suplimentare, guvernul lituanian a reatribuit respectiva functie de reglementare Ministerului Comunicatiilor . Intrucat Lituania nu a respectat cerintele normative ale UE privind separarea structurala, Comisia a decis astazi sa sesizeze curtea de Justitie a UE in acest sens.

Romania
Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale din Romania exercita competente de reglementare, precum alocarea si atribuirea frecventelor radio (de exemplu, adoptarea planului national de frecvente si elaborarea hotararilor de guvern privind gestionarea spectrului de frecvente radio) si, in acelasi timp, are drept de proprietate si control asupra activitatilor a doua companii furnizoare de retele si/sau servicii de telecomunicatii (Romtelecom S.A. si S.N.R. S.A. a€“ a€˛Radiocoma€¯). In pofida discutiilor purtate periodic pe aceasta tema, Romania nu si-a modificat inca normele privind separarea structurala, astfel incat Comisia a decis sa trimita tarii respective un aviz motivat, cerandu-i sa rezolve aceasta problema.
Comisia a decis sa inchida o procedura separata in constatarea incalcarii dreptului UE, lansata in ianuarie 2009 din cauza lipsei de independenta a autoritatii nationale de reglementare, ca urmare demiterii presedintelui acesteia in 2008 (IP/10/519). Parlamentul Romaniei a adoptat un nou cadru juridic care consolideaza independenta autoritatii de reglementare in domeniul telecomunicatiilor.

Aceste proceduri in constatarea incalcarii dreptului UE se inscriu in cadrul eforturilor Comisiei Europene de a asigura independenta autoritatilor nationale de reglementare. Articolul 3 alineatul (2) din Directiva-cadru 2002/21/CE prevede ca statele membre care pastreaza proprietatea sau controlul asupra unor intreprinderi care furnizeaza retele si/sau servicii de telecomunicatii trebuie sa asigure separarea structurala efectiva a functiei de reglementare de activitatile legate de proprietate sau control . In plus, aceste norme prevad obligatia statelor membre de a se asigura ca autoritatile nationale de reglementare isi exercita competentele in mod impartial si transparent.
Normele in domeniul telecomunicatiilor adoptate in noiembrie 2009 (a se vedea MEMO/09/513) au consolidat si mai mult independenta autoritatilor nationale de reglementare, prin interzicerea amestecului politic in activitatile cotidiene ale autoritatilor respective si prin introducerea unor noi mecanisme de protectie impotriva demiterilor arbitrare ale presedintilor acestora. In temeiul acestor noi norme, care trebuie implementate de statele membre cel tarziu pana la 25 mai 2011, presedintele autoritatii nationale de reglementare nu va putea fi demis decat in cazul in care nu mai indeplineste conditiile prestabilite in legislatia nationala. In plus, deciziile de acest tip trebuie sa contina o motivare si sa fie publicate in momentul demiterii.



Citeşte mai multe despre:    Romania    Lituania    Telecomunicatii    Radiocom    Romtelecom    Curtea de Justitie a Uniunii Europene    CJUE

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Formularul 230 pe 2023 editabil si PDF
26 Dec 2022 | 41631

[Vatra MCP] Schimbarile vizate de Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei
23 Feb 2022 | 907

[Vatra MCP] Contextul, motivele si necesitatea adoptarii Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei
22 Feb 2022 | 1023

Formularul 230 editabil 2022 pdf pentru redirectionarea a 2 sau 3,5 la suta din impozitul datorat
27 Dec 2021 | 54489

Firma de avocatura CMS Romania isi muta birourile la One Tower
10 Aug 2021 | 1106

Curs de dreptul mediului si o Clinica juridica. Inscrieri pana pe 22 august
10 Aug 2021 | 930



Articole Juridice

Obligatia de a stabili un salariu superior salariului minim garantat in plata. Reglementari si controverse
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Executarea silita a institutiilor publice. Recuperarea sumelor datorate prin procedura de validare a popririi
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Nelegalitatea proceselor-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor aplicate conform O.U.G. nr. 129/2021
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Jurisprudenţă

Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala
Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021

Anulare Hotarare CNSSU privind instituirea carantinei si interzicerea de participare doar la evenimente religioase
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL SUCEAVA SECTIA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL Sedinta publica din 24 mai 2021 Dosar nr. 479/32/2020

Venituri care nu intra in categoria „veniturilor din alte surse” si care sunt supuse platii contributiei de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 506/20.09.2018 a Curtii de Apel Galati

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA
Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati