Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » STUDIU: Patrimoniului natural al Europei se afla intr-un declin alarmant

STUDIU: Patrimoniului natural al Europei se afla intr-un declin alarmant

Publicat: 22 Nov 2011       1572 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro

Lista rosie europeana, care face parte din lista rosie a speciilor amenintate elaborata de UICN ( Red List of Threatened Species ), a evaluat o mare parte a florei si faunei indigene ale Europei, constatand ca un procent ridicat de moluste, pesti de apa dulce si plante vasculare se incadreaza in prezent in categoria speciilor amenintate.

Una dintre trasaturile esentiale ale infractiunii prevazuta in cap. I, t. II, art. 18, C. pen., partea generala.
NATURA 2000 (Obiectiv de tip NATURA 2000)
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Europa "cu geometrie variabila" este termenul utilizat pentru a descrie o metoda de integrare diferentiata, care tine seama de diferentele ireconciliabile care exista in interiorul structurii de integrare, si care face posibila, prin urmare, o separare permanenta intre un grup de state membre si un numar de unitati de integrare mai putin dezvoltate.
Teritoriile delimitate geografic, in cuprinsul carora se afla elemente sau ansambluri ale patrimoniului natural sau cultural cu valoare deosebita.
NATURA 2000 (Obiectiv de tip NATURA 2000)
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Riscul reputational este riscul inregistrarii de pierderi sau al nerealizarii profiturilor estimate, ca urmare a lipsei de incredere a publicului in integritatea Bancii.

Evaluarea, care a avut ca obiect aproximativ 6 000 de specii, arata ca 44% dintre molustele de apa dulce, 37% dintre pestii de apa dulce, 23% dintre amfibieni, 20% dintr-o selectie de moluste terestre, 19% dintre reptile, 15% dintre mamifere si libelule, 13% dintre pasari, 11% dintr-o selectie de insecte xilofage, 9% dintre fluturi si 467 de specii de plante vasculare se afla in prezent in pericol .

Comisarul european pentru mediu, Janez Potocnik, a declarat: `` Bunastarea oamenilor din Europa si din intreaga lume depinde de bunurile si serviciile oferite de natura . Daca nu incercam sa intelegem cauzele acestui declin si nu actionam urgent pentru a-l opri, s-ar putea sa platim scump .``

Molustele de apa dulce constituie cel mai amenintat grup dintre cele evaluate pana in prezent. Margaritifera auricularia , o specie de moluste foarte raspandita odinioara, este limitata in prezent la cateva rauri in Franta si Spania. Aceasta specie, considerata aproape disparuta in anii `80 si incadrata astazi la categoria speciilor grav amenintate cu disparitia, face obiectul unui plan de actiune la nivel european, conceput pentru doua specii; in prezent se afla in desfasurare programe de conservare gratie carora exista o speranta de viitor pentru acest tip de molusca.

`` Cifrele confirma situatia ingrijoratoare a molustelor europene ``, a declarat Annabelle Cuttelod, coordonatoarea listei rosii europene a UICN. ``Aceasta situatie, combinata cu nivelul ridicat al amenintarii cu care se confrunta pestii si amfibienii de apa dulce, ne permite sa ne dam seama de gravitatea amenintarilor care planeaza asupra ecosistemelor europene de apa dulce si care impun luarea unor masuri urgente de conservare.``

Pestii de apa dulce sunt, de asemenea, extrem de amenintati, in special din cauza poluarii, a pescuitului excesiv, a declinului habitatelor si a introducerii unor specii alogene. Sturionii sunt expusi in mod special riscurilor, intrucat sapte din cele opt specii existente in Europa sunt in prezent grav amenintate cu disparitia.

Din categoria plantelor vasculare fac parte rudele salbatice ale plantelor de cultura, care sunt vitale pentru securitatea alimentara, dar care sunt adesea neglijate cand vine vorba despre conservare. Beta patula, o specie grav amenintata, este o ruda salbatica a sfeclei de zahar cultivate si o importanta sursa de gene pentru cresterea rezistentei la virusi. Alte plante de cultura amenintate in mod ingrijorator cu disparitia sunt sfecla de zahar, graul, ovazul si salata, culturi importante din punct de vedere economic in Europa .

Exista insa si cateva vesti bune, iar evaluarea evidentiaza succesul masurilor de conservare bine concepute. Multe specii protejate in temeiul Directivei ``Habitate`` a UE si incluse in reteaua de zone protejate Natura 2000 si-au imbunatatit deja sansele de supravietuire. Centranthus trinervis , o planta endemica din Corsica, a trecut din categoria speciilor grav amenintate in cea a speciilor amenintate, gratie strictei protejari a unicului loc cunoscut unde aceasta poate fi intalnita. In plus, controlul speciilor invazive, cum ar fi de exemplu unele plante, caprinele si sobolanii, a fost benefic in ultimii 10 ani pentru majoritatea speciilor de melci de uscat amenintate din Madeira.

Lista rosie europeana - realizata pe baza acelorasi criterii ca si lista rosie globala a UICN privind speciile amenintate ( Red List of Threatened Species a), dar limitata la Europa - reprezinta o reexaminare a stadiului de conservare a circa 6 000 de specii europene (mamifere, reptile, amfibieni, pesti de apa dulce, fluturi, libelule, si anumite grupuri de coleoptere, moluste si plante vasculare). Lista identifica specii aflate pe cale de disparitie la nivel regional, astfel incat sa se poata lua masuri de conservare pentru imbunatatirea starii acestora. Lista rosie europeana este finantata in principal de Comisia Europeana . Speciile se impart in opt categorii de risc . Cele care figureaza pe lista speciilor grav amenintate, amenintate sau vulnerabile sunt descrise in mod colectiv ca ``amenintate``.

Lista a fost elaborata de Programul global pentru specii ( Global Species Programme ) al UICN, de Biroul Regional pentru Europa al UICN, de Comisia pentru supravietuirea speciilor din cadrul UICN si de reteaua de experti a acestei institutii, precum si de o serie de parteneri, printre care Butterfly Conservation Europe , European Invertebrates Survey si Muzeul de Istorie Naturala din Berna (Elvetia).

Reactia UE la amenintarile cu care se confrunta pesti de apa dulce, molustele si alte forme de biodiversitate consta intr-o noua strategie pentru biodiversitate adoptata in luna mai a acestui an. Noua si ambitioasa strategie vizeaza stoparea declinului biodiversitatii si al serviciilor ecosistemice in UE pana in 2020 si contine sase obiective principale si 20 de actiuni pentru a ajuta Europa sa-si atinga scopul propus. Obiectivele vizeaza:

implementarea integrala a legislatiei UE in domeniul naturii, in scopul protejarii biodiversitatii

o mai buna protectie a ecosistemelor si utilizarea mai frecventa a infrastructurii verzi

cresterea sustenabilitatii agriculturii si silviculturii

o mai buna gestionare a stocurilor de pesti

controlul mai strict al speciilor alogene invazive

cresterea contributiei UE la combaterea declinului biodiversitatii pe plan mondial

Citeşte mai multe despre:    Poluare    Mediu    Pesti    Poluare    Lista rosie europeana

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Codul muncii actualizat 2021. Modificarile aduse Codului muncii in 2020, aplicabile in anul 2021
27 Dec 2020 | 2956

M. Muncii: Digitalizarea si simplificarea relatiilor de munca
09 Sep 2020 | 846

Programul TEZAUR continua si in luna august 2020
09 Aug 2020 | 775

OUG privind reducerea timpului de munca, acordarea unor indemnizatii pentru zilieri si sezonieri, precum si incurajarea telemuncii
09 Aug 2020 | 908

Legi promulgate in data de 10 iulie 2020
12 Jul 2020 | 678

[VIDEO MCP Cabinet avocati] Flexicuritate si digitalizare in contextul noilor tendinte din piata muncii din Romania
23 Jun 2020 | 990

Articole Juridice

Ce sunt locurile de munca ecologice?
Sursa: EuroAvocatura.ro