Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » CE a intodus actiune in instanta impotriva Consiliului pentru nerespectarea legislatiei UE privind statutul functionarilor

CE a intodus actiune in instanta impotriva Consiliului pentru nerespectarea legislatiei UE privind statutul functionarilor

  Publicat: 11 Jan 2012       2179 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Comisia a decis astazi sa introduca actiune in instanta impotriva Consiliului pentru neadoptarea regulamentului Consiliului privind ajustarea anuala a remuneratiilor si a pensiilor personalului UE, asa cum s-a prevazut in Statutul functionarilor.

Prevazuta in sectiunea II, cap. II, t. I, art. 10 , C.pen., partea generala , principiu de aplicare a legii penale active,
(Haircut) In Statele Unite, termen utilizat in industria instrumentelor financiare care se refera la formulele folosite in evaluarea instrumentelor financiare pentru a calcula capitalul net al unui broker/dealer.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Diferenta intre pretul de vanzare al unui produs/serviciu si costul acestuia; diferenta intre dobanda platita la depozite si dobanda perceputa la creditele acordate de catre o banca.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Prevedere cuprinsa intr-un contract, tratat etc. ce are drept
Stari, situatii, intamplari calitati sau alte date, care nu fac parte din continutul infractiunii,
Prevedere cuprinsa intr-un contract, tratat etc. ce are drept
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Ansamblu de solutii pronuntate de catre organele de jurisdictie in legatura cu probleme de drept sau institutiile juridice examinate cu prilejul desfasurarii litigiilor din competenta lor.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Parlamentul European reprezinta cele 453 milioane de cetateni ai Statelor Membre ale Uniunii Europene. Este singura institutie Uniunii care este aleasa direct de catre cetateni si joaca un rol politic in crestere in cadrul Uniunii Europene.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Mostra, model de referinta prezentat eventualilor cumparatori de catre o societate, in completarea ofertei, pentru a face dovada calitatii produsului oferit.
Austria, Belgia, Bulgaria, Cipru, Danemarca, Estonia, Finlanda, Franta, Germania, Grecia, Irlanda, Italia, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Marea Britanie, Olanda, Polonia, Portugalia, Republica Ceha, Romania, Slovacia, Slovenia, Spania, Suedia, Ungaria.

In temeiul Statutului functionarilor, salariile si pensiile functionarilor UE sunt ajustate conform deciziilor politice luate de statele membre cu privire la salariile functionarilor lor publici nationali. Atunci cand salariile functionarilor nationali cresc sau scad, aceeasi schimbare se aplica si personalului UE.

De data aceasta, cinci din cele opt state membre luate in considerare in calcul au majorat salariile functionarilor lor nationali in termeni nominali: Belgia (3,6 %), Franta si Tarile de Jos (2 %), Germania si Regatul Unit (1,3 %). Au existat reduceri salariale mici in Italia, Spania si Luxemburg. In medie, acest lucru a insemnat ca functionarii nationali au pierdut 1,8 % din puterea lor de cumparare in termeni reali. Exact aceeasi reducere este propusa pentru functionarii UE, indiferent de locul unde isi desfasoara activitatea .

Prin urmare, Comisia, in stricta conformitate cu legea, a propus Consiliului aplicarea aceleiasi reduceri functionarilor UE. Propunerea Comisiei prevede, de asemenea, o reducere de -1,8 % in termeni reali, care, pentru personalul din Bruxelles, unde inflatia este de 3,6 %, inseamna o ajustare nominala de 1,7 %.

Asa cum Curtea Europeana de Justitie a confirmat deja, de mai multe ori (ultima data la 24 noiembrie 2010 in cauza C-40/10), conform Statutului functionarilor Consiliul nu dispune de nicio marja de apreciere, dar trebuie sa adopte valoarea ajustarii calculata de Comisie.

Singura posibilitate de derogare de la aceste norme este utilizarea clauzei de exceptare, clauza care, dupa cum a subliniat Curtea, poate fi folosita numai in circumstante exceptionale, in cazul in care, in cadrul metodei, remuneratia functionarilor nu ar fi ajustata suficient de repede. La cererea Consiliului, Comisia a analizat in doua ocazii daca s-ar putea aplica clauza de exceptare care se refera la o deteriorare brusca si grava a situatiei economice si sociale din Uniunea Europeana. Comisia a concluzionat ca scaderea puterii de cumparare a personalului UE, care corespunde scaderii puterii de cumparare a functionarilor nationali, pare a corespunde situatiei economice si sociale actuale. Orice masura suplimentara care depaseste aceasta scadere ar incalca Statutul functionarilor si jurisprudenta Curtii de Justitie.

In schimb, Comisia a luat in considerare nevoia de austeritate, propunand reduceri de personal de 5 % in toate institutiile UE, precum si schimbari majore ale Statutului functionarilor, cum ar fi cresterea timpului de lucru saptamanal de la 37,5 la 40 de ore, fara compensatie, prelungirea varstei de pensionare la 65 (sau 67 in anumite conditii) si reconfigurarea structurilor de cariera pentru secretari si asistenti. Toate aceste masuri vor avea drept rezultat economii in valoare de peste 1 miliard a‚¬ in urmatorii sapte ani si de 1 miliard a‚¬ anual, pe termen lung, in cazul in care sunt adoptate.

In pofida considerentelor de mai sus, Consiliul a luat decizia oficiala de a nu adopta propunerea Comisiei. Comisia considera ca aceasta decizie incalca Statutul functionarilor si, prin urmare, are obligatia, in calitate de gardian al tratatelor, de a o contesta inaintea Curtii de Justitie.

Vicepresedintele MaroA¡ A efcovic a afirmat: ``Comisia regreta ca este din nou, dupa o situatie similara in 2009, obligata sa introduca actiune in justitie impotriva Consiliului in aceasta chestiune. Atat Consiliul, cat si Comisia recunosc necesitatea unor economii in ceea ce priveste costurile administrative. Cu toate acestea, astfel de economii trebuie realizate in conformitate cu legea si, in cazul in care este necesar, prin modificarea legislatiei, nu prin incalcarea ei.

Aceasta este abordarea pe care Comisia o pregateste de opt luni deja si al carei rezultat este propunerea oficiala din decembrie 2011 catre Parlamentul European si Consiliu care va conduce la economii in ceea ce priveste cheltuielile administrative de peste 1 miliard a‚¬ pana in 2020 si de 1 miliard a‚¬ anual, pe termen lung, daca este adoptata. "

Ajustarea anuala se calculeaza in fiecare an de catre Eurostat, pe baza datelor statistice furnizate de statele membre privind majorarile sau reducerile salariale din administratiile publice nationale. In 2004, Consiliul a decis ca ar trebui folosit un esantion compus din opt state membre (Germania, Franta, Regatul Unit, Italia, Spania, Tarile de Jos, Belgia si Luxemburg). Prin urmare, personalul UE castiga sau pierde la fel ca functionarii nationali din aceste tari .

In 2010 s-a inregistrat o mica reducere a salariilor nete in institutiile UE, deoarece cresterea ratei contributiei la sistemul de pensii (de la 11,3 % la 11,6 %) si a prelevarii sociale (de la 5,07 % la 5,5 %) a depasit cresterea minima a salariului brut (0,1 %).



Citeşte mai multe despre:    Functionari publici    Comisia Europeana    Eurostat

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale
23 Mar 2020 | 490

ANOFM: Proiecte de peste 60 mil. de euro pentru digitalizarea serviciilor de cautare a unui loc de munca
29 Feb 2020 | 272

Romania va avea cel putin un hub de inovare digitala cu grad ridicat de specializare in inteligenta artificiala
20 Feb 2020 | 493

CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU
25 Nov 2019 | 1088

MFP a publicat, spre dezbatere publica, un proiect de lege pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto
23 Sep 2019 | 799

MFP aduce modificari importante schemelor de ajutor de stat 807/2014 si 332/2014
11 Sep 2019 | 402



Articole Juridice

Situatia lucratorului care ocupa in mod permanent, in temeiul mai multor numiri, un post de suplinitor in lipsa unei proceduri de concurs
Sursa: EuroAvocatura.ro

Curtea de Justitie respinge actiunea Republicii Cehe impotriva directivei privind consolidarea controlului achizitionarii si detinerii de arme de foc
Sursa: EuroAvocatura.ro

Produsele alimentare originare din teritorii ocupate de Statul Israel trebuie sa poarte mentiunea teritoriului lor de origine
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Obligarea unui stat la plata unor sanctiuni pecuniare pentru neexecutarea unei hotarari anterioare a Curtii de Justitie a Uniunii Europene
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Jurisprudenţă

Decizia CCR nr. 318/2019 - admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 14 alin. (4) din anexa nr. VII la Legea-cadru nr. 284/2010
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 224/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor prevederi din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 222/2019 asupra initiativei legislative a cetatenilor intitulate "Lege de revizuire a Constitutiei Romaniei"
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. Nr. 783/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei