Din pacate, acestea nu sunt reciproc compatibile. Ineficientele tehnice respective constituie un obstacol major in calea pietei transportului feroviar de marfa, aflata in crestere rapida, in cazul careia cel mai mare potential il are traficul transfrontalier. De asemenea, ele reprezinta piedici in calea dezvoltarii unei retele europene de transport mai ample.Solutia este sistemul european de management al traficului feroviar (ERTMS). ERTMS stabileste un standard unic pentru echipamentele de semnalizare in intreaga Europa, controland vitezele si incetinind trenurile daca este necesar. El le va permite trenurilor sa circule cu usurinta pe retelele nationale compatibile, fara intarzieri, verificari suplimentare sau ``mici ajustari``. ERTMS este un sistem modern de inalta performanta, care va crea un spatiu feroviar unificat.``O mare parte din beneficiul ERTMS se va pierde daca sistemul este implementat in mod izolat de doar o singura tara. Statele membre au decis impreuna sa accelereze implementarea, drept care trebuie sa si actioneze impreuna. Toti trebuie sa conlucram daca dorim ca trenurile sa poata circula pe intreaga retea transeuropeana``, a declarat Siim Kallas, vicepresedinte al Comisiei si responsabil cu transporturile.Comisia Europeana si presedintia daneza au deschis o conferinta de doua zile la Copenhaga, pe tema sistemului european de management al traficului feroviar (ERTMS). Aceasta conferinta este un eveniment important care urmareste sa sporeasca interoperabilitatea cailor ferate europene, o etapa importanta in realizarea spatiului feroviar unic. Conferinta abordeaza obstacolele care trebuie depasite intai pentru a se putea obtine serviciul transfrontalier eficient de care au intr-adevar nevoie europenii. De asemenea, conferinta ofera ocazia de a prezenta o recomandare a Agentiei Europene a Cailor Ferate cu privire la modalitatile de imbunatatire a normelor tehnice pentru implementarea sistemului ERTMS. Aceasta va permite administratorilor de infrastructura sa castige eficienta si sa scada costurile atunci cand instaleaza ERTMS. Noua versiune a ERTMS este asteptata in mod deosebit de Danemarca si de Elvetia, deoarece aceste doua tari au decis sa o utilizeze pentru a-si echipa intreaga retea in anii care vin.``Agentia Europeana a Cailor Ferate si Comisia s-au angajat in 2008 sa prezinte aceasta noua versiune a specificatiei pana in 2012 si sunt foarte multumit sa constat ca am realizat acest lucru. Acum vom putea implementa ERTMS la nivelul intregii noastre retele, asa cum am planuit``, a afirmat ministrul danez al transporturilor, Henrik Dam Kristensen.Elvetia a semnat deja un contract pentru echiparea intregii sale retele pana in 2017, cu un cost total de 250 milioane EUR (mai putin de 80 000 EUR per kilometru). In Danemarca, problemele de semnalizare cauzate de administrarea infrastructurii genereaza aproximativ jumatate din toate intarzierile. Acesta este motivul pentru care implementarea ERTMS este inclusa in cadrul unui proiect mai amplu care are ca scop reinnoirea completa a sistemelor de semnalizare si management al traficului feroviar din Danemarca. Proiectul include si alte elemente, precum reinnoirea aparatelor de cale si echiparea trenurilor. Investitia totala se ridica la 3,2 miliarde EUR pe o perioada de 12 ani.
CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate 15 Dec 2023 | 454
Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19 23 Jul 2020 | 1402
Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale 23 Mar 2020 | 1089
Romania va avea cel putin un hub de inovare digitala cu grad ridicat de specializare in inteligenta artificiala 20 Feb 2020 | 1009
CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU 25 Nov 2019 | 1551
MFP a publicat, spre dezbatere publica, un proiect de lege pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto 23 Sep 2019 | 1463
Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala intr-un stat membru nu poate fi comercializat in alt stat membru decat daca acesta din urma a autorizat la randul sau introducerea sa pe piata Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Ce sunt locurile de munca ecologice? Sursa: EuroAvocatura.ro
E-sanatatea si securitatea in munca pe piata unica digitala Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati