Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Ştiri juridice » Catre un spatiu feroviar european unic: sistemul european de management al traficului feroviar (ERTMS)

Catre un spatiu feroviar european unic: sistemul european de management al traficului feroviar (ERTMS)

  Publicat: 17 Apr 2012       1653 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


In prezent, in Europa se afla in exploatare peste 20 de sisteme nationale de semnalizare si de control al vitezei.

Persoana care a implinit varsta de 18 ani.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
1. Cuvantare, discurs, expunere facuta in public referitor la o tema stiintifica, literara etc.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
1. Cuvantare, discurs, expunere facuta in public referitor la o tema stiintifica, literara etc.
1. Cuvantare, discurs, expunere facuta in public referitor la o tema stiintifica, literara etc.
1. Cuvantare, discurs, expunere facuta in public referitor la o tema stiintifica, literara etc.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
In sens general, cheltuiala in bani ce trebuie suportata pentru a putea beneficia de un bun sau serviciu.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.

Din pacate, acestea nu sunt reciproc compatibile. Ineficientele tehnice respective constituie un obstacol major in calea pietei transportului feroviar de marfa, aflata in crestere rapida, in cazul careia cel mai mare potential il are traficul transfrontalier. De asemenea, ele reprezinta piedici in calea dezvoltarii unei retele europene de transport mai ample.

Solutia este sistemul european de management al traficului feroviar (ERTMS). ERTMS stabileste un standard unic pentru echipamentele de semnalizare in intreaga Europa, controland vitezele si incetinind trenurile daca este necesar. El le va permite trenurilor sa circule cu usurinta pe retelele nationale compatibile, fara intarzieri, verificari suplimentare sau ``mici ajustari``. ERTMS este un sistem modern de inalta performanta, care va crea un spatiu feroviar unificat.

``O mare parte din beneficiul ERTMS se va pierde daca sistemul este implementat in mod izolat de doar o singura tara. Statele membre au decis impreuna sa accelereze implementarea, drept care trebuie sa si actioneze impreuna. Toti trebuie sa conlucram daca dorim ca trenurile sa poata circula pe intreaga retea transeuropeana``, a declarat Siim Kallas, vicepresedinte al Comisiei si responsabil cu transporturile.

Comisia Europeana si presedintia daneza au deschis o conferinta de doua zile la Copenhaga, pe tema sistemului european de management al traficului feroviar (ERTMS). Aceasta conferinta este un eveniment important care urmareste sa sporeasca interoperabilitatea cailor ferate europene, o etapa importanta in realizarea spatiului feroviar unic. Conferinta abordeaza obstacolele care trebuie depasite intai pentru a se putea obtine serviciul transfrontalier eficient de care au intr-adevar nevoie europenii. De asemenea, conferinta ofera ocazia de a prezenta o recomandare a Agentiei Europene a Cailor Ferate cu privire la modalitatile de imbunatatire a normelor tehnice pentru implementarea sistemului ERTMS. Aceasta va permite administratorilor de infrastructura sa castige eficienta si sa scada costurile atunci cand instaleaza ERTMS. Noua versiune a ERTMS este asteptata in mod deosebit de Danemarca si de Elvetia, deoarece aceste doua tari au decis sa o utilizeze pentru a-si echipa intreaga retea in anii care vin.

``Agentia Europeana a Cailor Ferate si Comisia s-au angajat in 2008 sa prezinte aceasta noua versiune a specificatiei pana in 2012 si sunt foarte multumit sa constat ca am realizat acest lucru. Acum vom putea implementa ERTMS la nivelul intregii noastre retele, asa cum am planuit``, a afirmat ministrul danez al transporturilor, Henrik Dam Kristensen.

Elvetia a semnat deja un contract pentru echiparea intregii sale retele pana in 2017, cu un cost total de 250 milioane EUR (mai putin de 80 000 EUR per kilometru). In Danemarca, problemele de semnalizare cauzate de administrarea infrastructurii genereaza aproximativ jumatate din toate intarzierile. Acesta este motivul pentru care implementarea ERTMS este inclusa in cadrul unui proiect mai amplu care are ca scop reinnoirea completa a sistemelor de semnalizare si management al traficului feroviar din Danemarca. Proiectul include si alte elemente, precum reinnoirea aparatelor de cale si echiparea trenurilor. Investitia totala se ridica la 3,2 miliarde EUR pe o perioada de 12 ani.



Citeşte mai multe despre:    Agentia Europeana a Cailor Ferate    Comisia Europeana

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19
23 Jul 2020 | 466

Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale
23 Mar 2020 | 582

Romania va avea cel putin un hub de inovare digitala cu grad ridicat de specializare in inteligenta artificiala
20 Feb 2020 | 579

CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU
25 Nov 2019 | 1160

MFP a publicat, spre dezbatere publica, un proiect de lege pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto
23 Sep 2019 | 901

MFP aduce modificari importante schemelor de ajutor de stat 807/2014 si 332/2014
11 Sep 2019 | 466



Articole Juridice

Restrictiile impuse de Ungaria finantarii organizatiilor civile de catre persoane stabilite in afara acestui stat membru nu sunt conforme cu dreptul Uniunii
Sursa: EuroAvocatura.ro

Curtea de Justitie respinge actiunea Republicii Cehe impotriva directivei privind consolidarea controlului achizitionarii si detinerii de arme de foc
Sursa: EuroAvocatura.ro

Produsele alimentare originare din teritorii ocupate de Statul Israel trebuie sa poarte mentiunea teritoriului lor de origine
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Obligarea unui stat la plata unor sanctiuni pecuniare pentru neexecutarea unei hotarari anterioare a Curtii de Justitie a Uniunii Europene
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene