din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2993 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » EuroLegislatie » OUG 34/2015 privind reglementarea unor masuri pentru stimularea absorbtiei fondurilor externe nerambursabile

OUG 34/2015 privind reglementarea unor masuri pentru stimularea absorbtiei fondurilor externe nerambursabile

  Publicat: 08 Jul 2015       8916 citiri        Secţiunea: EuroLegislatie  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
OUG 34/2015 privind reglementarea unor masuri pentru stimularea absorbtiei fondurilor externe nerambursabile

Publicata in Monitorul Oficial nr. 475 din 30 iunie 2015

In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Denumire data monedei unice europene.
(BNR)Este banca centrala a statului roman si are drept obiectiv principal asigurarea stabilitatii monedei nationale, pentru a contribui la stabilitatea preturilor.
Denumire data monedei unice europene.
Parte a fondurilor de productie ale unitatilor, care se consuma in intregime in fiecare ciclu de fabricatie si isi transfera dintr-o data si in totalitate valoarea asupra produselor create.
Denumire data monedei unice europene.
Termen prin care se desemneaza, in mod generic, persoana ce, in temeiul unui contract de donatie, transmite, fara a primi ceva in schimb, dreptul de proprietate asupra unui bun sau a mai multor bunuri determinate.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Dobanda aplicata in perioada constructiei investitiei finantata pe baza de credit.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
(co-finantare) Partea de finantare care trebuie asigurata de fiecare dintre partile implicate intr-un contract de finantare
Modalitatea cea mai simpla de realizare a unei plati si reprezinta o dispozitie neconditionata data de emitentul acesteia unei banci receptoare de a plati unui beneficiar o anumita suma de bani, la o anumita data.
Denumire data monedei unice europene.
Denumire data monedei unice europene.
Denumire data monedei unice europene.
Metoda de conducere care consta in atribuirea temporara unui subordonat, de catre o persoana de conducere, a uneia din sarcinile sale de serviciu, insotita de autoritatea si responsabilitatea corespunzatoare.

c) fondurile aferente programelor gestionate de Oficiul Mecanismului Financiar, organizatii interguvernamentale sau entitati din statele donatoare in conformitate cu art. 5.13 din regulamentele de implementare a mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European;
d) Fondul pentru relatii bilaterale la nivel national;
e) asistenta tehnica gestionata de catre Ministerul Fondurilor Europene prin punctul national de contact;
f) proiectele aferente Mecanismului financiar al Spatiului Economic European 2004-2009, stabilite a fi finalizate in cadrul Mecanismului financiar al Spatiului Economic European 2009-2014, conform Memorandumului de intelegere pentru implementarea Mecanismului financiar al Spatiului Economic European dintre guvernele Islandei, Principatului Liechtenstein, Guvernul Norvegiei si Guvernul Romaniei. In acest caz se aplica regulile de implementare aferente Mecanismului financiar al Spatiului Economic European 2004-2009;
g) costuri de management ale operatorului de program;
h) actiuni complementare ale operatorului de program;
i) Fondul pentru relatii bilaterale la nivel de program;
j) rezerva pentru pierderile rezultate din operatiuni de schimb valutar, in limita prevazuta in regulamentele de implementare a mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European.
(2) Sumele aferente tipurilor de asistenta financiara nerambursabila, prevazute la alin. (1) lit. a), b) si g)-j), se primesc in conturile deschise la Banca Nationala a Romaniei pentru grantul acordat prin mecanismele financiare ale Spatiului Economic European si se transfera de catre Autoritatea de certificare si plata care gestioneaza aceste conturi in conturile in euro deschise de operatorii de program la banci comerciale, in vederea finantarii cheltuielilor eligibile.
(3) Sumele aferente tipurilor de asistenta financiara nerambursabila, prevazute la alin. (1) lit. d) si e), se primesc in conturile deschise la Banca Nationala a Romaniei pentru grantul acordat prin mecanismele financiare ale Spatiului Economic European si se transfera de catre Autoritatea de certificare si plata care gestioneaza aceste conturi in conturile in euro deschise de punctul national de contact la banci comerciale, desemnat sa gestioneze utilizarea acestor fonduri .
(4) Sumele aferente tipului de asistenta financiara nerambursabila acordata in cadrul mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European, prevazut la alin. (1) lit. c), se primesc in euro direct de la statele donatoare in contul administratorului Fondului pentru organizatii neguvernamentale/entitatii dintr-un stat donator cu rol de operator de program sau organism de implementare si se utilizeaza potrivit acordurilor incheiate.
(5) Pentru derularea operatiunilor financiare in lei aferente programelor/proiectelor finantate in cadrul mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European, institutiile publice/Fondul Roman de Dezvoltare Sociala, in calitate de operator de program/punct national de contact/promotor de proiecte/partener de proiect/beneficiar, au obligatia sa deschida si conturi in sistemul Trezoreriei Statului, conform prevederilor legale in vigoare. Conturile deschise de operatorii de program/punctul national de contact in sistemul Trezoreriei Statului, aferente grantului, dedicat exclusiv pentru promotorii de proiecte, respectiv pentru beneficiarii finantati din Fondul national bilateral si asistenta tehnica, primit prin mecanismele financiare ale Spatiului Economic European, vor fi purtatoare de dobanda .
(6) Promotorii de proiecte/partenerii de proiecte/beneficiarii, altii decat institutii publice, precum si Fondul Roman de Dezvoltare Sociala pentru actiunile proprii, in calitate de beneficiar, pot opta pentru derularea operatiunilor financiare in lei, pentru deschiderea de conturi in sistemul Trezoreriei Statului sau deschiderea de conturi in lei la banci comerciale."

5. Articolul 6 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 6
(1) In bugetele operatorilor de program institutii publice/organism de interes public se cuprind:
a) valoarea cofinantarii publice, corespunzatoare valorii totale a costurilor eligibile pe program, stabilita potrivit acordurilor de program;
b) sumele necesare platii creantelor bugetare ale bugetului aferent mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European si/sau bugetului de stat ca urmare a unor nereguli sau corectii financiare, inclusiv a dobanzilor calculate conform art. 42 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 66/2011, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 142/2012, cu modificarile si completarile ulterioare, ca urmare a imposibilitatii recuperarii ori, dupa caz, a nerecuperarii la timp de la promotorii de proiecte sau beneficiari, in cazul tipurilor de asistenta financiara nerambursabila prevazute la art. 5 alin. (1) lit. a), b) si i);
c) sumele necesare pentru finantarea cheltuielilor certificate de catre Autoritatea de certificare si plata si care nu sunt considerate eligibile de catre Comitetul Mecanismului Financiar sau de catre Ministerul Afacerilor Externe norvegian, altele decat cele prevazute la alin. (1) lit. b), in cazul tipurilor de asistenta financiara nerambursabila prevazute la art. 5 alin. (1) lit. a), b), g)-j);
d) sumele pentru acoperirea diferentelor nete negative rezultate din operatiuni de schimb valutar care depasesc alocarea de 1% conform regulamentelor de implementare a mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European.
(2) In cazul Fondului Roman de Dezvoltare Sociala in calitate de operator de program, sumele prevazute la alin. (1) se asigura din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finantelor Publice.
(3) In cazul Agentiei Nationale pentru Programe Comunitare in Domeniul Educatiei si Formarii Profesionale in calitate de operator de program, sumele prevazute la alin. (1) ca subventii se asigura din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Educatiei si Cercetarii Stiintifice.
(4) In cazul Administratiei Fondului pentru Mediu in calitate de operator de program, se asigura din bugetul propriu urmatoarele sume:
a) valoarea cofinantarii publice, corespunzatoare valorii totale a costurilor eligibile pe program, stabilita potrivit acordurilor de program;
b) sumele necesare platii creantelor bugetare ale bugetului aferent mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European ca urmare a unor nereguli sau corectii financiare, inclusiv a dobanzilor calculate conform art. 42 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 66/2011, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 142/2012, cu modificarile si completarile ulterioare, ca urmare a imposibilitatii recuperarii ori, dupa caz, a nerecuperarii la timp de la promotorii de proiecte sau beneficiari, in cazul tipurilor de asistenta financiara nerambursabila prevazute la art. 5 alin. (1) lit. a), b) si g-i);
c) sumele necesare pentru finantarea cheltuielilor certificate de catre Autoritatea de certificare si plata si care nu sunt considerate eligibile de catre Comitetul Mecanismului Financiar sau de catre Ministerul Afacerilor Externe norvegian, altele decat cele prevazute la lit. b), in cazul tipurilor de asistenta financiara nerambursabila prevazute la art. 5 alin. (1) lit. a), b) si g- j).
(5) In bugetul Ministerului Fondurilor Europene, pentru implementarea programului de asistenta tehnica si a programului A�Fondul pentru relatii bilaterale la nivel nationalA�, a caror finantare din partea statelor donatoare este de 100%, se cuprind:
a) sumele corespunzatoare creantelor bugetare ale bugetului aferent mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European, ca urmare a unor nereguli sau corectii financiare, inclusiv a dobanzilor ca urmare a imposibilitatii recuperarii ori, dupa caz, a nerecuperarii la timp de la beneficiari a sumelor acordate prin cele doua programe;
b) sumele necesare pentru finantarea cheltuielilor certificate de catre Autoritatea de certificare si plata care nu sunt considerate eligibile de Comitetul Mecanismului Financiar sau de catre Ministerul Afacerilor Externe norvegian;
c) sumele necesare pentru finantarea cheltuielilor aferente operatiunilor financiare efectuate de punctul national de contact cu privire la diferente nefavorabile de curs valutar neacoperite din diferentele favorabile, precum si cheltuieli, altele decat cele eligibile.
(6) Promotorii de proiecte si partenerii de proiecte, altii decat institutiile publice, pot asigura si cofinantare privata pe proiect, suplimentar sumelor transferate conform art. 7 alin. (1), in conditiile prevazute in acordurile de program aprobate si contractele de finantare a proiectelor."

6. Articolul 7 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 7
le astfel incasate, ordonatorii de credite cu rol de promotori de proiecte/beneficiari institutii publice sunt autorizati sa isi majoreze veniturile si cheltuielile bugetului fondurilor externe nerambursabile.
(3) In cazul proiectelor implementate in parteneriat, operatorii de program transfera cu ordin de plata sumele prevazute la alin. (1) in contul de disponibil al promotorilor de proiecte sau al beneficiarului in calitate de lider de proiect. Liderul de proiect transfera sumele astfel incasate in conturile proprii si in cele ale partenerilor, in conformitate cu prevederile acordurilor de parteneriat.
(4) Cu sumele incasate pentru finantarea proiectelor proprii, ordonatorii de credite cu rol de promotor de proiect/beneficiarul in calitate de lider de proiect, precum si partenerii acestuia, institutii publice, sunt autorizati sa isi majoreze veniturile si cheltuielile bugetului fondurilor externe nerambursabile.
(5) Prevederile alin. (1)-(4) sunt aplicabile si in cazul utilizarii fondurilor prevazute la art. 5 alin. (1) lit. d) si e).
(6) In cazul in care pentru sumele incasate potrivit alin. (2), (4) si (5) institutiile publice nu au credite de angajament aprobate sau acestea sunt insuficiente, promotorii de proiecte si/sau partenerii acestora, precum si beneficiarii sunt autorizati sa majoreze creditul de angajament pana la valoarea incasata, fara a depasi valoarea totala prevazuta in contractul/decizia/ordinul de finantare sau acordul de parteneriat.
(7) Operatiunile care decurg din aplicarea prevederilor alin. (2) si (4), precum si fisele actualizate ale proiectelor vor fi comunicate lunar Ministerului Finantelor Publice de catre ordonatorii principali de credite ai bugetului de stat pentru sumele incasate de catre acestia si/sau institutiile finantate integral sau partial din bugetul ordonatorului principal de credite respectiv.
(8) Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice ca, la solicitarea ordonatorilor principali de credite, pe baza comunicarilor transmise de catre acestia, sa aprobe repartizarea pe trimestre a sumelor incasate.
(9) Operatorii de program transfera in lei sumele cuvenite promotorilor de proiecte/beneficiarilor inregistrati fiscal in Romania. In cazul proiectelor implementate in parteneriat, promotorii de proiecte/beneficiarii efectueaza plati in lei catre parteneri inregistrati fiscal in Romania sau plati in euro catre partenerii din alte state, conform prevederilor acordurilor de parteneriat.
(10) In cazul contractelor incheiate in euro cu beneficiari cu sediul in statele donatoare sau cu organizatii interguvernamentale, operatorii de program/punctul national de contact transfera sumele cuvenite acestora in euro.
(11) Promotorii de proiecte/partenerii de proiecte din Romania/beneficiarii asigura cheltuielile neeligibile ale proiectului din bugetul propriu.
(12) In cazul in care operatorul de program deleaga o parte din atributii catre organismul de implementare, operatorul de program transfera acestuia sumele mentionate la alin. (1), astfel cum sunt prevazute in acordul de delegare semnat."

7. Articolul 8 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 8
(1) Operatorii de program aplica modelul prefinantarii pentru promotorii de proiecte/beneficiarii institutii publice, prin contractul/decizia/ordinul de finantare a proiectului, cu exceptia beneficiarilor de fonduri prevazute la art. 5 alin. (1) lit. d) si e) pentru care, la transa finala, se poate aplica modelul rambursarii.




Afişează OUG 34/2015 privind reglementarea unor masuri pentru stimularea absorbtiei fondurilor externe nerambursabile pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 34/2015    Fonduri europene

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020

Scopul activitatii de constatare a neregulilor si de stabilire a creantelor bugetare. Insolventa beneficiar
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1737/2019

Criteriu nelegal de atribuire in cazul contractului de achizitie publica
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1122 din 8 aprilie 2016

Raspunderea penala a persoanei juridice. Abuz in serviciu
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia penala, decizia nr. 217/A din 16 iulie 2014

Incalcarea obligatiilor contractuale referitoare la existenta conflictului de interese
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 3764 din 27 septembrie 2012

Conflict de munca avand ca obiect constatare nulitate contract individual de munca si restituire drepturi salariale incasate
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL BUCURESTI - SECTIA A VII-A CIVILA SI PENTRU CAUZE PRIVIND CONFLICTE DE MUNCA SI ASIGURARI SOCIALA, DECIZIA NR. 166 din 12.01.2012



Articole Juridice

Modificarea contractelor de munca in contextul noilor realitati economice
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu

Noile reglementari privind ucenicia la locul de munca. Conditii de angajare, drepturi si obligatii ale partilor
Sursa: Avocat Andrei-Gheorghe Gherasim

Respinge cerere de despagubire introdusa in urma inghetarii nelegale a fondurilor acestuia de catre Consiliu
Sursa: EuroAvocatura.ro

Reglementarea Uniunii privind publicarea de informatii referitoare la beneficiarii de fonduri europene agricole este in parte nevalida
Sursa: EuroAvocatura.ro

Infractiunile prin care se aduce atingere intereselor financiare ale Comunitatilor Europene in Noul Cod Penal (art.
Sursa: EuroAvocatura.ro | Av. Marius-Catalin Predut

Topul celor mai spectaculoase fraude cu fonduri UE
Sursa: Ziua

15 greseli frecvente ale solicitantilor de fonduri UE pentru proiecte regionale
Sursa: HotNews