din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2927 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » EuroLegislatie » OUG 34/2015 privind reglementarea unor masuri pentru stimularea absorbtiei fondurilor externe nerambursabile

OUG 34/2015 privind reglementarea unor masuri pentru stimularea absorbtiei fondurilor externe nerambursabile

  Publicat: 08 Jul 2015       8918 citiri        Secţiunea: EuroLegislatie  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
OUG 34/2015 privind reglementarea unor masuri pentru stimularea absorbtiei fondurilor externe nerambursabile

Publicata in Monitorul Oficial nr. 475 din 30 iunie 2015

Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
Aceasta sintagma se refera la finantarea unei activitati de doua ori, din doua surse diferite.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Debitor care se angajeaza alaturi de debitorul initial (numit delegant) sau in locul acestuia sa execute obligatia pe care delegantul o are fata de creditorul delegatar.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Pentru POR, A. M. este Ministerul Integrarii Europene, organism public care are responsabilitatea managementului, gestionarii si implementarii asistentei financiare alocate prin Programul Operational Regional 2007-2013. Abrevieri: AM
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Organismul public care asigura gestionarea asistentei financiare prin Instrumentele Structurale. Se constituie cate o autoritate de management pentru fiecare program operational sectorial si Fondul de coeziune, precum si autoritati de management pentru initiativa comunitara INTERREG.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Organismul public care asigura gestionarea asistentei financiare prin Instrumentele Structurale. Se constituie cate o autoritate de management pentru fiecare program operational sectorial si Fondul de coeziune, precum si autoritati de management pentru initiativa comunitara INTERREG.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Aceasta sintagma se refera la finantarea unei activitati de doua ori, din doua surse diferite.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
(Convergente) Tendinta pretului unui contract futures pe o marfa de a se apropia de pretul la care marfa respectiva se tranzactioneaza pe piata cash.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Pentru POR, A. M. este Ministerul Integrarii Europene, organism public care are responsabilitatea managementului, gestionarii si implementarii asistentei financiare alocate prin Programul Operational Regional 2007-2013. Abrevieri: AM
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Desemneaza Programul Operational Regional 2007-2013, document aprobat de Comisia Europeana, elaborat de Romania, care contine o strategie de dezvoltare si un set de axe prioritare si domenii de interventie, pentru a fi implementate cu ajutorul Fondului European pentru Dezvoltare Regionala. Abrevieri: POR
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
A fost promulgat la 11.09.1865
Pentru POR, A. M. este Ministerul Integrarii Europene, organism public care are responsabilitatea managementului, gestionarii si implementarii asistentei financiare alocate prin Programul Operational Regional 2007-2013. Abrevieri: AM
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Cheltuielile care intervin in derularea proiectelor finantate din instrumentele structurale, implementate de organisme, autoritati, institutii sau societati comerciale din sectorul public,
Pentru POR, A. M. este Ministerul Integrarii Europene, organism public care are responsabilitatea managementului, gestionarii si implementarii asistentei financiare alocate prin Programul Operational Regional 2007-2013. Abrevieri: AM
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Pentru POR, A. M. este Ministerul Integrarii Europene, organism public care are responsabilitatea managementului, gestionarii si implementarii asistentei financiare alocate prin Programul Operational Regional 2007-2013. Abrevieri: AM
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.

"(6^1) Pe parcursul intregului an se autorizeaza ordonatorii principali de credite, in a caror anexa la buget se cuprind sumele necesare implementarii programelor, sa modifice creditele bugetare si creditele de angajament, inclusiv cele aferente anului precedent, precum si valoarea totala a programelor, cu incadrarea in sumele prevazute in memorandumurile de intelegere, la solicitarea si pe raspunderea operatorilor de program/PNC in cauza, cu avizul Ministerului Fondurilor Europene (punctul national de contact).
(6^2) Pe parcursul intregului an se autorizeaza ordonatorii principali de credite sa efectueze dezangajari din anii anteriori din creditele de angajament aferente programelor/proiectelor, in baza economiilor rezultate din implementarea contractelor/deciziilor/ordinelor de finantare .
Sumele rezultate pot fi angajate, pe parcursul intregului exercitiu bugetar, pentru proiecte noi sau proiecte in derulare din anii anteriori finantabile din fonduri externe nerambursabile postaderare.
(6^3) Ordonatorii principali de credite comunica Ministerului Finantelor Publice modificarile efectuate conform alin. (6^1) si (6^2), concomitent cu transmiterea anexelor modificate, insusite de ordonatorul principal de credite."

16. La articolul 19, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(2) Prin derogare de la prevederile art. 8 alin. (3) lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern/managerial si controlul financiar preventiv, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 301/2002, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, controlul financiar preventiv delegat nu se exercita prin viza asupra proiectelor de operatiuni initiate la nivelul operatorilor de program/Autoritatii de certificare si plata/structura organizatorica cu rol de punct national de contact din cadrul Ministerului Fondurilor Europene, in vederea gestionarii financiare a proiectelor finantate in cadrul mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European, cu exceptia proiectelor de operatiuni privind proiectele pentru care acestia au calitatea de beneficiari."

17. La articolul 20, alineatele (2) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Operatorii de program si promotorii de proiecte/beneficiarii au obligatia de a asigura accesul neingradit al autoritatilor nationale si internationale cu atributii de verificare, control si audit, al serviciilor Comitetului Mecanismului Financiar, Oficiului Mecanismului Financiar, al serviciilor din cadrul Consiliului de auditori al Asociatiei Europene a Liberului Schimb, punctului national de contact si Autoritatii de certificare, Unitatea centrala de armonizare pentru auditul public intern, in limitele competentelor care le revin, in cazul in care acestea efectueaza verificari/controale/audit la fata locului si solicita declaratii, documente, informatii.
(3) In cazul nerespectarii prevederilor alin. (2), operatorii de program, promotorii de proiecte/beneficiarii si partenerii acestora, dupa caz, sunt obligati sa restituie intreaga suma primita aferenta proiectului, reprezentand asistenta financiara nerambursabila din fonduri externe, inclusiv dobanzile aferente, stabilite conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 66/2011, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 142/2012, cu modificarile si completarile ulterioare."

18. La articolul 21, alineatele (1) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 21
(1) Operatorii de program sunt responsabili pentru prevenirea, constatarea neregulilor si recuperarea sumelor platite in mod necuvenit din cofinantarea publica si asistenta financiara externa nerambursabila prevazuta la art. 5 alin. (1) lit. a), b) si g)- j), iar punctul national de contact in ceea ce priveste asistenta financiara externa nerambursabila prevazuta la art. 5 alin. (1) lit. d) si e).
............
(3) Neregulile identificate in cadrul asistentei financiare externe nerambursabile prevazute la art. 5 alin. (1), cu exceptia lit. c), se raporteaza in conformitate cu prevederile Memorandumului de intelegere pentru implementarea mecanismului financiar al Spatiului Economic European dintre guvernele Islandei, Principatului Liechtenstein, Guvernul Norvegiei si Guvernul Romaniei si ale prevederilor Memorandumului de intelegere pentru implementarea mecanismului financiar norvegian dintre Guvernul Norvegiei si Guvernul Romaniei."

19. Articolul 22 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 22
(1) Promotorii de proiecte/Beneficiarii au obligatia de a transmite documentele aferente proiectului solicitate de catre operatorul de program, la termenele si in formatele standard stabilite prin contractul/decizia de finantare a proiectului, completate cu informatii corecte, complete si de calitate corespunzatoare.
(2) Operatorul de program transfera grantul primit in cadrul mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European, precum si cofinantarea publica catre promotorii de proiecte/beneficiari numai pentru acele proiecte pentru care au fost indeplinite conditiile prevazute la alin. (1).
(3) In situatia in care operatorul de program aplica prevederile alin. (2), promotorii de proiecte/beneficiarii sunt raspunzatori pentru intarzierile in efectuarea platilor cuvenite partenerilor/contractorilor si pentru eventualele dobanzi datorate acestora ca urmare a acestor intarzieri."

Art. V
(1) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta in anul 2015 pana la intrarea in vigoare a actului normativ care reglementeaza fluxul financiar aferent exercitiului financiar 2014-2020 aplicabil FEDR, FSE, FC si FEAD, ordonatorii principali de credite cu rol de autoritate de management pentru programele operationale 2014-2020 pot angaja cheltuieli aferente contractelor de finantare pentru exercitiul financiar 2014-2020, cu respectarea prevederilor art. 76 din Regulamentul 1.303/2013 si ale art. 38 din Regulamentul nr. 223/2014, in limita sumelor alocate la nivelul programului.
(2) Dupa obtinerea avizului de principiu de la autoritatile de management, ordonatorii principali de credite in calitate de beneficiari pot angaja cheltuieli aferente proiectele cu finantare din fonduri externe nerambursabile FEDR, FSE, FC si FEAD 2014-2020, in conditiile art. 16 din Legea bugetului de stat pe anul 2015 nr. 186/2014.
(3) Beneficiarii prevazuti la alin. (2) au obligatia sa depuna la autoritatea de management cererea de finantare a proiectului dupa obtinerea avizului prevazut la art. 16 din Legea nr. 186/2014.
(4) Autoritatea de management evalueaza cererile de finantare depuse cu respectarea procedurilor si termenelor aplicabile fiecarui program, iar ordonatorii principali de credite beneficiari care au introdus proiecte in buget pe baza avizelor de principiu au obligatia raportarii semestriale Ministerului Finantelor Publice cu privire la stadiul semnarii contractelor de finantare ."

Art. VI
(1) Sumele primite din fonduri de la Uniunea Europeana in cadrul programelor operationale finantate in cadrul obiectivului convergenta aferente platilor eligibile in cadrul programelor operationale efectuate din alte pozitii ale clasificatiei decat titlul 56 "Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare", se fac venit la bugetul de stat prin intermediul autoritatilor de management, respectiv al Autoritatii de certificare si plata in cazul proiectelor de infrastructura de transport.
(2) Prin derogare de la prevederile art. 8 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, autoritatile de management vireaza sumele prevazute la alin. (1) intr-un cont distinct de venituri ale bugetului de stat, deschis pe numele ordonatorului principal de credite cu rol de autoritate de management pentru programul operational respectiv, si se utilizeaza exclusiv pentru asigurarea finantarii proiectelor din cadrul acelui program operational .
(3) Prin derogare de la prevederile art. 8 alin. (2) din Legea nr. 500/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, Autoritatea de certificare si plata vireaza sumele prevazute la alin. (1) intr-un cont distinct de venituri ale bugetului de stat, codificat cu codul de identificate fiscala al Ministerului Transporturilor, si se utilizeaza exclusiv pentru asigurarea finantarii proiectelor in cadrul Programului operational Transport.
(4) Ordonatorul principal de credite cu rol de autoritate de management si respectiv Ministerul Transporturilor, in termen de 5 zile lucratoare de la primirea sumelor prevazute la alin. (2) si respectiv alin. (3), solicita Ministerului Finantelor Publice introducerea modificarilor in volumul si structura veniturilor si cheltuielilor bugetului de stat, precum si in volumul si structura bugetelor acestora cu respectivele sume.
(5) Ministerul Finantelor Publice, la propunerea ordonatorului principal de credite cu rol de autoritate de management, respectiv a Ministerului Transporturilor, pe baza documentelor prezentate de acestia, introduce modificarile corespunzatoare in volumul si structura veniturilor si cheltuielilor bugetului de stat, precum si in volumul si structura bugetelor acestora.
(6) Sumele introduse in volumul si structura veniturilor si cheltuielilor bugetului de stat, potrivit alin. (5), vor fi prevazute distinct atat la partea de venituri, cat si la partea de cheltuieli .
(7) Pana la data de 22 decembrie a anului bugetar, ordonatorul principal de credite cu rol de autoritate de management si, respectiv, Ministerul Transporturilor vireaza intr-un cont de disponibil deschis pe seama acestora sumele neutilizate calculate ca diferenta intre veniturile bugetare incasate in contul de venituri bugetare prevazute la alin. (2), respectiv (3), si totalul platilor care au fost dispuse de la subdiviziunea de cheltuieli bugetare.
(8) Pana la data de 22 decembrie a anului bugetar, ordonatorul principal de credite cu rol de autoritate de management si, respectiv, Ministerul Transporturilor vor efectua retragerea creditelor bugetare deschise si neutilizate si vor solicita Ministerului Finantelor Publice introducerea modificarilor corespunzatoare in volumul si structura veniturilor si cheltuielilor bugetului de stat, precum si in volumul si structura bugetelor acestora, constand in diminuarea bugetelor cu sumele transferate in contul de disponibil potrivit prevederilor alin. (7).
(9) Sumele virate in contul prevazut la alin. (7) se transfera in primele 5 zile lucratoare ale anului urmator de catre ordonatorul principal de credite cu rol de autoritate de management, respectiv de Ministerul Transporturilor in contul de venituri ale bugetului de stat, urmand procedura prevazuta la alin. (4)-(8), si se utilizeaza in anul urmator cu aceeasi destinatie.

Art. VII




Afişează OUG 34/2015 privind reglementarea unor masuri pentru stimularea absorbtiei fondurilor externe nerambursabile pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 34/2015    Fonduri europene

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020

Scopul activitatii de constatare a neregulilor si de stabilire a creantelor bugetare. Insolventa beneficiar
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1737/2019

Criteriu nelegal de atribuire in cazul contractului de achizitie publica
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1122 din 8 aprilie 2016

Raspunderea penala a persoanei juridice. Abuz in serviciu
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia penala, decizia nr. 217/A din 16 iulie 2014

Incalcarea obligatiilor contractuale referitoare la existenta conflictului de interese
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 3764 din 27 septembrie 2012

Conflict de munca avand ca obiect constatare nulitate contract individual de munca si restituire drepturi salariale incasate
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL BUCURESTI - SECTIA A VII-A CIVILA SI PENTRU CAUZE PRIVIND CONFLICTE DE MUNCA SI ASIGURARI SOCIALA, DECIZIA NR. 166 din 12.01.2012



Articole Juridice

Modificarea contractelor de munca in contextul noilor realitati economice
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu

Noile reglementari privind ucenicia la locul de munca. Conditii de angajare, drepturi si obligatii ale partilor
Sursa: Avocat Andrei-Gheorghe Gherasim

Respinge cerere de despagubire introdusa in urma inghetarii nelegale a fondurilor acestuia de catre Consiliu
Sursa: EuroAvocatura.ro

Reglementarea Uniunii privind publicarea de informatii referitoare la beneficiarii de fonduri europene agricole este in parte nevalida
Sursa: EuroAvocatura.ro

Infractiunile prin care se aduce atingere intereselor financiare ale Comunitatilor Europene in Noul Cod Penal (art.
Sursa: EuroAvocatura.ro | Av. Marius-Catalin Predut

Topul celor mai spectaculoase fraude cu fonduri UE
Sursa: Ziua

15 greseli frecvente ale solicitantilor de fonduri UE pentru proiecte regionale
Sursa: HotNews