din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3097 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » EuroLegislatie » OUG 34/2015 privind reglementarea unor masuri pentru stimularea absorbtiei fondurilor externe nerambursabile

OUG 34/2015 privind reglementarea unor masuri pentru stimularea absorbtiei fondurilor externe nerambursabile

  Publicat: 08 Jul 2015       8914 citiri        Secţiunea: EuroLegislatie  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
OUG 34/2015 privind reglementarea unor masuri pentru stimularea absorbtiei fondurilor externe nerambursabile

Publicata in Monitorul Oficial nr. 475 din 30 iunie 2015

Aceasta sintagma se refera la finantarea unei activitati de doua ori, din doua surse diferite.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Desemneaza persoana juridica, autoritatea publica locala, asociatia de persoane juridice/autoritati publice locale, care beneficiaza de finantare provenind din asistenta financiara nerambursabila, ca urmare a selectarii cererii de finantare.
(termen CNA). O comunicare audiovizuala identificabila, �n cadrul unei succesiuni orare a serviciului de programe, prin titlu, continut, forma sau autor.
Persoana care raspunde de o gestiune. Persoana care primeste,
Suma de bani acordata cu anticipatie de catre o persoana pentru procurarea unui bun, executarea unei lucrari sau pentru prestarea unui serviciu.
Persoana care, de obicei in schimbul unui avantaj banesc, face legatura intre vanzator si cumparator sau incheie o tranzactie intre doua parti, cu imputernicirea acestora;
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Inregistrare sistematica a informatiilor privind situatia patrimoniala si a rezultatelor obtinute de catre un agent economico-social, atat pentru necesitatile acestuia cat si pentru relatiile cu asociatii sau actionarii,
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere

(2) Pentru promotorii de proiecte/beneficiarii, altii decat institutiile publice, operatorii de program pot aplica fie modelul prefinantarii, fie modelul rambursarii.
(3) Sumele acordate prin mecanismele financiare ale Spatiului Economic European ce urmeaza a fi platite de operatorii de program catre promotorii de proiecte/beneficiari, carora li se aplica modelul prefinantarii, se vireaza de catre operatorii de program in conturile in lei deschise de catre promotorii de proiecte/beneficiari, in vederea efectuarii platilor aferente proiectelor.
(4) Sumele acordate prin mecanismele financiare ale Spatiului Economic European cuvenite a fi rambursate de catre operatorii de program catre promotorii de proiecte/beneficiarii institutii publice, carora li se aplica modelul rambursarii, se vireaza dupa autorizarea cheltuielilor de catre operatorii de program, conform prevederilor legislatiei nationale, in conturile de venituri ale bugetului din care au fost asigurate initial de catre promotorii de proiecte/beneficiarii institutii publice.
(5) In cazul promotorilor de proiecte/beneficiarilor, altii decat cei prevazuti la alin. (3), sumele se vireaza dupa autorizarea cheltuielilor de catre operatorii de program in conturile promotorilor de proiecte/beneficiarilor, specificate in contractele de finantare ."

8. Articolul 9 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 9
(1) Propunerile de credite de angajament si de credite bugetare pentru asigurarea sumelor necesare implementarii corespunzatoare a programelor/proiectelor pentru operatorii de program/Ministerul Fondurilor Europene/promotorii de proiecte/partenerii acestora si beneficiarii, dupa caz, se includ la titlul din clasificatia bugetara referitor la proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile postaderare.
(2) Fondurile cuprinse conform prevederilor alin. (1) sunt destinate programelor/proiectelor finantate in cadrul mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European si nu pot fi utilizate prin cedarea la Fondul de rezerva bugetara la dispozitia Guvernului, prevazut in bugetul de stat .
(3) Se autorizeaza operatorii de programe/PNC/promotorii de proiecte si partenerii acestora, precum si beneficiarii sa efectueze pe parcursul exercitiului bugetar virari de credite de la acelasi titlu sau de la alte titluri ori capitole de cheltuieli, in conditiile legii, astfel incat sa se asigure cheltuielile neeligibile necesare pentru implementarea corespunzatoare a programelor/proiectelor finantate in cadrul mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European.
(4) Se autorizeaza promotorii de proiecte/beneficiarii ca ordonatori de credite sa efectueze redistribuiri de fonduri intre proiectele finantate din fonduri externe nerambursabile, prevazute la titlul din clasificatia bugetara referitor la proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile postaderare, cu avizul operatorului de program responsabil de managementul financiar al programului prin intermediul caruia se implementeaza proiectele vizate, precum si al ordonatorului de credite in subordinea caruia functioneaza.
(5) Se autorizeaza operatorii de program, punctul national de contact, Administratia Fondului pentru Mediu in calitate de operator de program, promotorii de proiecte si partenerii acestora, beneficiarii, precum si Ministerul Finantelor Publice sa efectueze in cursul intregului an virari de credite de angajament si bugetare de la acelasi titlu sau de la alte titluri ori capitole de cheltuieli, in conditiile legii, astfel incat sa se asigure sumele prevazute la art. 6 alin. (1)-(5).
(6) Modificarile prevazute la alin. (3)-(5) vor fi comunicate lunar Ministerului Finantelor Publice, concomitent cu transmiterea anexelor modificate, asumate de ordonatorul principal de credite.
(7) Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice ca, la solicitarea ordonatorilor principali de credite pe baza comunicarilor transmise de catre acestia, sa aprobe repartizarea pe trimestre a modificarilor efectuate conform prevederilor alin. (3)-(5), dupa caz."

9. La articolul 10, alineatele (1) si (5) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"Art. 10
(1) Sumele primite de catre promotorii de proiecte/beneficiarii institutii publice, reprezentand cofinantarea publica ramasa neutilizata la sfarsitul anului, se restituie in contul operatorului de program din care au fost asigurate, pana la data de 27 decembrie.
............
(5) Sumele primite de catre promotorii de proiecte/beneficiarii institutii publice, reprezentand grant, ramase neutilizate la sfarsitul anului, se reporteaza in anul urmator si se utilizeaza cu aceeasi destinatie."

10. La articolul 10, dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (6), cu urmatorul cuprins:
"(6) Pentru sumele incasate potrivit alin. (4), precum si pentru sumele reportate potrivit prevederilor alin. (5) se aplica prevederile art. 7 alin. (2) si (4), dupa caz."

11. Articolul 12 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 12
(1) Tuturor operatorilor de program li se aplica modelul de prefinantare, respectiv grantul se transmite de la statele donatoare, pe toata perioada de implementare a programului, inainte de efectuarea platilor catre promotorii de proiecte. Cofinantarea publica aferenta grantului se asigura in mod similar de catre operatorii de program, prin bugetul acestora.
Fac exceptie de la modelul prefinantarii aplicat operatorilor de program cheltuielile eligibile aferente costurilor de pregatire a programului, acestora aplicandu-li-se si modelul rambursarii.
Operatorul de program isi poate selecta modul de finantare a promotorilor de proiecte/beneficiarilor la nivel de proiect, conform conditiilor stabilite in cadrul acordurilor de program aprobate de catre Comitetul Mecanismului Financiar/Ministerul Afacerilor de Externe norvegian, dupa cum urmeaza:
a) fie prin modelul de prefinantare, caz in care transfera grantul si cofinantarea publica, dupa caz, in conturile promotorilor de proiecte pe baza previzionarii acestora, pe toata perioada de implementare a proiectului, respectiv in conturile beneficiarilor, inaintea efectuarii cheltuielilor de catre acestia;
b) fie prin modelul de rambursare, caz in care promotorii de proiecte, altii decat institutiile publice, precum si beneficiarii finantati din fondul pentru relatii bilaterale la nivel de program, altii decat institutiile publice, efectueaza cheltuielile din surse proprii, urmand a fi solicitate operatorului de program la rambursare;
c) modelul rambursarii se poate aplica si pentru institutiile publice straine care au calitatea de beneficiar al fondului bilateral la nivel de program .
(2) Punctul national de contact, in calitate de gestionar al fondurilor de asistenta tehnica si bilateral national, finantate 100% din grant, poate aplica pentru aceste fonduri atat modelul de prefinantare, cat si modelul rambursarii pentru beneficiarii definiti la art. 2 alin. (3) lit. e1). Dupa autorizarea cheltuielilor de catre punctul national de contact, sumele cuvenite a fi rambursate vor fi virate in conturile de venituri ale bugetelor din care au fost finantate proiectele respective.
(3) Beneficiarii, institutii publice, finantati din Asistenta tehnica si Fondul national bilateral sunt autorizati sa isi cuprinda in bugetele proprii sumele necesare implementarii proiectelor pentru care, potrivit contractelor de finantare, se aplica modelul rambursarii.
(4) Pentru ambele modele de finantare prevazute la alin. (1), promotorii de proiecte/beneficiarii primesc avans, astfel cum este definit la art. 2 alin. (3) lit. e), pentru inceperea derularii proiectelor, cu exceptia beneficiarilor, institutii publice, finantati din Fondul national bilateral sau din fondul bilateral la nivel de program, care pot primi avans pana la 100%.
(5) Grantul acordat Romaniei prin mecanismele financiare ale Spatiului Economic European se primeste de la statele donatoare, corespunzator sumelor cerute prin fiecare raport financiar intermediar. Acesta va fi certificat de catre Autoritatea de certificare si plata si aprobat de catre Comitetul Mecanismului Financiar/Ministerul Afacerilor de Externe norvegian si va include: declaratia cheltuielilor reale efectuate in perioada de raportare anterioara datei platii si declaratia cheltuielilor propuse pentru perioada imediat urmatoare datei de efectuare a platii, potrivit prevederilor regulamentelor de implementare a mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European."

12. Articolul 14 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 14
Proiectele finantate in cadrul mecanismelor financiare ale Spatiului Economic European pot avea ca promotori de proiecte/beneficiari de proiecte finantate din Fondul bilateral la nivel national parteneriate compuse din doua sau mai multe entitati cu personalitate juridica, inregistrate in Romania si/sau in statele donatoare, cu conditia desemnarii, ca lider al parteneriatului, a unei entitati inregistrate fiscal in Romania."

13. La articolul 17, alineatele (3) si (4) se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
"(3) Operatorii de program institutii publice/Fondul Roman de Dezvoltare Sociala si Ministerul Fondurilor Europene, in calitate de punct national de contact, efectueaza angajarea cheltuielilor in baza creditelor de angajament si bugetare prevazute la art. 18 alin. (1)-(3), precum si lichidarea, ordonantarea si plata acestora.
(4) Operatorii de program institutii publice/Fondul Roman de Dezvoltare Sociala si Ministerul Fondurilor Europene, in calitate de punct national de contact, au obligatia sa organizeze evidenta contabila a angajamentelor bugetare si legale."

14. La articolul 18, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 18
(1) Creditele de angajament si creditele bugetare necesare implementarii fiecarui program se stabilesc avand in vedere memorandumurile de intelegere si se reflecta in anexa la bugetul operatorului de program, pentru tipurile de asistenta financiara nerambursabila prevazute la art. 5 alin. (1) lit. a), b) si g)-j). Acestia parcurg fazele executiei bugetare a cheltuielilor in baza creditelor mentionate."

15. La articolul 18, dupa alineatul (6) se introduc trei noi alineate, alineatele (6^1)-(6^3), cu urmatorul cuprins:




Afişează OUG 34/2015 privind reglementarea unor masuri pentru stimularea absorbtiei fondurilor externe nerambursabile pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 34/2015    Fonduri europene

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Fonduri europene. Evaluarea gresita a proiectului de catre autoritatea de finantare. Stabilirea unor limite de cheltuieli cu depasirea plafoanelor maximale stabilite in Ghidul solicitantului
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia de contencios administrativ si fiscal, decizia nr. 5636 din 30 octombrie 2020

Scopul activitatii de constatare a neregulilor si de stabilire a creantelor bugetare. Insolventa beneficiar
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1737/2019

Criteriu nelegal de atribuire in cazul contractului de achizitie publica
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1122 din 8 aprilie 2016

Raspunderea penala a persoanei juridice. Abuz in serviciu
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia penala, decizia nr. 217/A din 16 iulie 2014

Incalcarea obligatiilor contractuale referitoare la existenta conflictului de interese
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 3764 din 27 septembrie 2012

Conflict de munca avand ca obiect constatare nulitate contract individual de munca si restituire drepturi salariale incasate
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL BUCURESTI - SECTIA A VII-A CIVILA SI PENTRU CAUZE PRIVIND CONFLICTE DE MUNCA SI ASIGURARI SOCIALA, DECIZIA NR. 166 din 12.01.2012



Articole Juridice

Modificarea contractelor de munca in contextul noilor realitati economice
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu

Noile reglementari privind ucenicia la locul de munca. Conditii de angajare, drepturi si obligatii ale partilor
Sursa: Avocat Andrei-Gheorghe Gherasim

Respinge cerere de despagubire introdusa in urma inghetarii nelegale a fondurilor acestuia de catre Consiliu
Sursa: EuroAvocatura.ro

Reglementarea Uniunii privind publicarea de informatii referitoare la beneficiarii de fonduri europene agricole este in parte nevalida
Sursa: EuroAvocatura.ro

Infractiunile prin care se aduce atingere intereselor financiare ale Comunitatilor Europene in Noul Cod Penal (art.
Sursa: EuroAvocatura.ro | Av. Marius-Catalin Predut

Topul celor mai spectaculoase fraude cu fonduri UE
Sursa: Ziua

15 greseli frecvente ale solicitantilor de fonduri UE pentru proiecte regionale
Sursa: HotNews