din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1653 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » EuroLegislatie » REGULAMENTUL (UE) 2016/679 (RGPD 2018) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date

REGULAMENTUL (UE) 2016/679 (RGPD 2018) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date

  Publicat: 24 Dec 2017       26074 citiri        Secţiunea: EuroLegislatie  


Reprezinta anularea, suprimarea unei legi sau a unei dispozitii legale si care are ca rezultat scoaterea din vigoare, in total sau in parte, a unui act normativ printr-un alt act normativ de aceeasi valoare juridica sau de o valoare juridica superioara.
REGULAMENTUL (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor RGPD 2018)

Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Ansamblul normelor care reglementeaza relatiile sociale din cadrul unui singur stat.

Cooperarea internationala in domeniul protectiei datelor cu caracter personal
In ceea ce priveste tarile terte si organizatiile internationale, Comisia si autoritatile de supraveghere iau masurile corespunzatoare pentru:
(a) elaborarea de mecanisme de cooperare internationala pentru a facilita asigurarea aplicarii efective a legislatiei privind protectia datelor cu caracter personal;
(b) acordarea de asistenta internationala reciproca in asigurarea aplicarii legislatiei din domeniul protectiei datelor cu caracter personal, inclusiv prin notificare, transferul plangerilor, asistenta in investigatii si schimb de informatii, sub rezerva unor garantii adecvate pentru protectia datelor cu caracter personal si a altor drepturi si libertati fundamentale;
(c) implicarea partilor interesate relevante in discutiile si activitatile care au ca scop intensificarea cooperarii internationale in domeniul aplicarii legislatiei privind protectia datelor cu caracter personal;
(d) promovarea schimbului reciproc si a documentatiei cu privire la legislatia si practicile in materie de protectie a datelor cu caracter personal, inclusiv in ceea ce priveste conflictele jurisdictionale cu tarile terte.

CAPITOLUL VI
Autoritati de supraveghere independente
Sectiunea 1
Statutul independent

Articolul 51
Autoritatea de supraveghere
(1) Fiecare stat membru se asigura ca una sau mai multe autoritati publice independente sunt responsabile de monitorizarea aplicarii prezentului regulament, in vederea protejarii drepturilor si libertatilor fundamentale ale persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea si in vederea facilitarii liberei circulatii a datelor cu caracter personal in cadrul Uniunii (``autoritatea de supraveghere``).
(2) Fiecare autoritate de supraveghere contribuie la aplicarea coerenta a prezentului regulament in intreaga Uniune. In acest scop, autoritatile de supraveghere coopereaza atat intre ele, cat si cu Comisia, in conformitate cu capitolul VII.
(3) In cazul in care mai multe autoritati de supraveghere sunt instituite intr-un stat membru, acesta desemneaza autoritatea de supraveghere care reprezinta autoritatile respective in cadrul comitetului si instituie un mecanism prin care sa asigure respectarea de catre celelalte autoritati a normelor privind mecanismul pentru asigurarea coerentei prevazut la articolul 63.
(4) Fiecare stat membru notifica Comisiei dispozitiile de drept pe care le adopta in temeiul prezentului capitol pana la 25 mai 2018 si, fara intarziere, orice modificare ulterioara pe care o aduce acestor dispozitii.

Articolul 52
Independenta
(1) Fiecare autoritate de supraveghere beneficiaza de independenta deplina in indeplinirea sarcinilor sale si exercitarea competentelor sale in conformitate cu prezentul regulament.
(2) Membrul sau membrii fiecarei autoritati de supraveghere, in cadrul indeplinirii sarcinilor si al exercitarii competentelor sale (lor) in conformitate cu prezentul regulament, ramane (raman) independent (independenti) de orice influenta externa directa sau indirecta si nici nu solicita, nici nu accepta instructiuni de la o parte externa.
(3) Membrul sau membrii fiecarei autoritati de supraveghere se abtin de la a intreprinde actiuni incompatibile cu atributiile lor, iar pe durata mandatului, nu desfasoara activitati incompatibile, remunerate sau nu.
(4) Fiecare stat membru se asigura ca fiecare autoritate de supraveghere beneficiaza de resurse umane, tehnice si financiare, de un sediu si de infrastructura necesara pentru indeplinirea sarcinilor si exercitarea efectiva a competentelor sale, inclusiv a celor care urmeaza sa fie aplicate in contextul asistentei reciproce, al cooperarii si al participarii in cadrul comitetului.
(5) Fiecare stat membru se asigura ca fiecare autoritate de supraveghere isi selecteaza personalul propriu si detine personal propriu aflat sub conducerea exclusiva a membrului sau membrilor autoritatii de supraveghere respective.
(6) Fiecare stat membru se asigura ca fiecare autoritate de supraveghere face obiectul unui control financiar care nu aduce atingere independentei sale si ca dispune de bugete anuale distincte, publice, care pot face parte din bugetul general de stat sau national.

Articolul 53
Conditii generale aplicabile membrilor autoritatii de supraveghere
(1) Statele membre se asigura ca fiecare membru al autoritatii lor de supraveghere este numit prin intermediul unei proceduri transparente:
aa��``
de parlament;
aa��``
de guvern;
aa��``
de seful statului; sau
aa��``
de un organism independent imputernicit sa faca numiri in temeiul dreptului intern.
(2) Fiecare membru in cauza are calificarile, experienta si competentele necesare, in special in domeniul protectiei datelor cu caracter personal, pentru a-si putea indeplini atributiile si exercita competentele.
(3) Atributiile unui membru inceteaza in cazul expirarii mandatului, in cazul demisiei sau pensionarii din oficiu in conformitate cu dreptul intern relevant.
(4) Un membru poate fi demis doar in cazuri de abateri grave sau daca nu mai indeplineste conditiile necesare pentru indeplinirea atributiilor sale.

Articolul 54
Norme privind instituirea autoritatii de supraveghere
(1) Fiecare stat membru prevede, pe cale legislativa, urmatoarele:
(a) instituirea fiecarei autoritati de supraveghere;
(b) calificarile si conditiile de eligibilitate necesare pentru a fi numit in calitate de membru al fiecarei autoritati de supraveghere;
(c) normele si procedurile pentru numirea membrului sau a membrilor fiecarei autoritati de supraveghere;
(d) durata mandatului membrului sau membrilor fiecarei autoritati de supraveghere, de minimum patru ani, cu exceptia primei numiri dupa 24 mai 2016, din care o parte poate fi pe o perioada mai scurta in cazul in care acest lucru este necesar pentru a proteja independenta autoritatii de supraveghere printr-o procedura de numiri esalonate;




Afişează REGULAMENTUL (UE) 2016/679 (RGPD 2018) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    RGPD 2018    Regulamentul general privind protectia datelor

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Orice persoana are dreptul sa stie cui i-au fost comunicate datele sale personale
Sursa: MCP Cabinet avocati

Incidenta Regulamentului GDPR in cazul difuzarii in direct prin videoconferinta a cursurilor de invatamant scolar
Sursa: MCP Cabinet avocati

Simpla incalcare a Regulamentului GDPR nu constituie temeiul unui drept la despagubiri
Sursa: MCP Cabinet avocati

Prelucrarea datelor minorilor, inclusiv a codului numeric personal, in contextul functionarii sistemului e-ticheting cu carduri
Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP

Evaluarea salariatilor prin procese automate, aplicatii si platforme electornice
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

Revocarea consimtamantului din perspectiva Regulamentulului general privind protectia datelor nr. 679/2016
Sursa: avocat STOICA IOANA, BAROUL CONSTANTA

Raspunderea operatorului de date cu caracter personal in cazul unui incident de securitate
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati