din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1598 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » EuroLegislatie » REGULAMENTUL (UE) 2016/679 (RGPD 2018) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date

REGULAMENTUL (UE) 2016/679 (RGPD 2018) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date

  Publicat: 24 Dec 2017       26073 citiri        Secţiunea: EuroLegislatie  


Reprezinta anularea, suprimarea unei legi sau a unei dispozitii legale si care are ca rezultat scoaterea din vigoare, in total sau in parte, a unui act normativ printr-un alt act normativ de aceeasi valoare juridica sau de o valoare juridica superioara.
REGULAMENTUL (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protectia datelor RGPD 2018)

Contractul in temeiul caruia o persoana numita mandant, imputerniceste pe o alta persoana, numita mandatar, sa incheie in numele ei si pentru ea anumite acte juridice.
Optiunea de angajare care faciliteaza munca in locuri de munca obisnuite de pe piata competitiva a muncii
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Exceptie de la dispozitiile unui act normativ,
Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
inseamna persoana fizica sau juridica, autoritatea publica, agentia sau alt organism care,
inseamna persoana fizica sau juridica
Orice persoana fizica sau juridica a carei activitate profesionala consta in a pune la dispozitie comerciantului una sau mai multe tehnici de comunicatie la distanta.
inseamna orice operatiune sau set de operatiuni efectuate asupra datelor cu caracter personal sau asupra seturilor de date cu caracter personal,
Grupare de persoane fizice sau juridice organizata pe baza unui statut in vederea realizarii unui scop comun (stiintific, cultural, artistic, sportiv).
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
Numirea in functia de reprezentant diplomatic permanent intr-un stat strain
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Imprimat care se completeaza in vederea intocmirii unui act sau a unui tabel.
Operatiune prin care o persoana fizica sau juridica depune numerar la ghiseul unei banci
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Orice actiune a autoritatii vamale pentru asigurarea respectarii reglementarilor vamale si,

(e) daca si de cate ori este eligibil pentru reinnoire mandatul membrului sau membrilor fiecarei autoritati de supraveghere;
(f) conditiile care reglementeaza obligatiile membrului sau membrilor si ale personalului fiecarei autoritati de supraveghere, interdictii privind actiunile, ocupatiile si beneficiile incompatibile cu acestea in cursul mandatului si dupa incetarea acestuia, precum si normele care reglementeaza incetarea contractului de angajare .
(2) Membrul sau membrii si personalul fiecarei autoritati de supraveghere au obligatia, in conformitate cu dreptul Uniunii sau cu dreptul intern, de a respecta atat pe parcursul mandatului, cat si dupa incetarea acestuia, secretul profesional in ceea ce priveste informatiile confidentiale de care au luat cunostinta in cursul indeplinirii sarcinilor sau al exercitarii competentelor lor. Pe durata mandatului lor, aceasta obligatie de pastrare a secretului profesional se aplica in special in ceea ce priveste raportarea de catre persoane fizice a incalcarilor prezentului regulament.
Sectiunea 2
Abilitari, sarcini si competente

Articolul 55
Competenta
(1) Fiecare autoritate de supraveghere are competenta sa indeplineasca sarcinile si sa exercite competentele care ii sunt conferite in conformitate cu prezentul regulament pe teritoriul statului membru de care apartine.
(2) In cazul in care prelucrarea este efectuata de autoritati publice sau de organisme private care actioneaza pe baza literei (c) sau (e) de la articolul 6 alineatul (1), este autoritatea de supraveghere din statul membru respectiv. In astfel de cazuri, nu se aplica articolul 56.
(3) Autoritatile de supraveghere nu sunt competente sa supravegheze operatiunile de prelucrare ale instantelor care actioneaza in exercitiul functiei lor judiciare.

Articolul 56
Competenta autoritatii de supraveghere principale
(1) Fara a aduce atingere articolului 55, autoritatea de supraveghere a sediului principal sau a sediului unic al operatorului sau al persoanei imputernicite de operator este competenta sa actioneze in calitate de autoritate de supraveghere principala pentru prelucrarea transfrontaliera efectuata de respectivul operator sau respectiva persoana imputernicita in cauza in conformitate cu procedura prevazuta la articolul 60.
(2) Prin derogare de la alineatul (1), fiecare autoritate de supraveghere este competenta sa trateze o plangere depusa in atentia sa sau o eventuala incalcare a prezentului regulament, in cazul in care obiectul acesteia se refera numai la un sediu aflat in statul sau membru sau afecteaza in mod semnificativ persoane vizate numai in statul sau membru.
(3) In cazurile mentionate la alineatul (2) din prezentul articol, autoritatea de supraveghere informeaza fara intarziere autoritatea de supraveghere principala cu privire la aceasta chestiune. In termen de trei saptamani de la momentul informarii, autoritatea de supraveghere principala decide daca trateaza sau nu cazul respectiv in conformitate cu procedura prevazuta la articolul 60, luand in considerare daca exista sau nu un sediu al operatorului sau al persoanei imputernicite de operator pe teritoriul statului membru a carui autoritate de supraveghere a informat-o.
(4) In cazul in care autoritatea de supraveghere principala decide sa trateze cazul, se aplica procedura prevazuta la articolul 60. Autoritatea de supraveghere care a informat autoritatea de supraveghere principala poate inainta un proiect de decizie acesteia din urma. Autoritatea de supraveghere principala tine seama in cea mai mare masura posibila de proiectul respectiv atunci cand pregateste proiectul de decizie prevazut la articolul 60 alineatul (3).
(5) In cazul in care autoritatea de supraveghere principala decide sa nu trateze cazul, autoritatea de supraveghere care a informat autoritatea de supraveghere principala trateaza cazul in conformitate cu articolele 61 si 62.
(6) Autoritatea de supraveghere principala este singurul interlocutor al operatorului sau al persoanei imputernicite de operator in ceea ce priveste prelucrarea transfrontaliera efectuata de respectivul operator sau de respectiva persoana imputernicita de operator .

Articolul 57
Sarcini
(1) Fara a aduce atingere altor sarcini stabilite in temeiul prezentului regulament, fiecare autoritate de supraveghere, pe teritoriul sau:
(a) monitorizeaza si asigura aplicarea prezentului regulament;
(b) promoveaza actiuni de sensibilizare si de intelegere in randul publicului a riscurilor, normelor, garantiilor si drepturilor in materie de prelucrare . Se acorda atentie speciala activitatilor care se adreseaza in mod specific copiilor;
(c) ofera consiliere, in conformitate cu dreptul intern, parlamentului national, guvernului si altor institutii si organisme cu privire la masurile legislative si administrative referitoare la protectia drepturilor si libertatilor persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea;
(d) promoveaza actiuni de sensibilizare a operatorilor si a persoanelor imputernicite de acestia cu privire la obligatiile care le revin in temeiul prezentului regulament;
(e) la cerere, furnizeaza informatii oricarei persoane vizate in legatura cu exercitarea drepturilor sale in conformitate cu prezentul regulament si, daca este cazul, coopereaza cu autoritatile de supraveghere din alte state membre in acest scop;
(f) trateaza plangerile depuse de o persoana vizata, un organism, o organizatie sau o asociatie in conformitate cu articolul 80 si investigheaza intr-o masura adecvata obiectul plangerii si informeaza reclamantul cu privire la evolutia si rezultatul investigatiei, intr-un termen rezonabil, in special daca este necesara efectuarea unei investigatii mai amanuntite sau coordonarea cu o alta autoritate de supraveghere;
(g) coopereaza, inclusiv prin schimb de informatii, cu alte autoritati de supraveghere si isi ofera asistenta reciproca pentru a asigura coerenta aplicarii si respectarii prezentului regulament;
(h) desfasoara investigatii privind aplicarea prezentului regulament, inclusiv pe baza unor informatii primite de la o alta autoritate de supraveghere sau de la o alta autoritate publica;
(i) monitorizeaza evolutiile relevante, in masura in care acestea au impact asupra protectiei datelor cu caracter personal, in special evolutia tehnologiilor informatiei si comunicatiilor si a practicilor comerciale;
(j) adopta clauze contractuale standard mentionate la articolul 28 alineatul (8) si la articolul 46 alineatul (2) litera (d);
(k) intocmeste si mentine la zi o lista in legatura cu cerinta privind evaluarea impactului asupra protectiei datelor, in conformitate cu articolul 35 alineatul (4);
(l) ofera consiliere cu privire la operatiunile de prelucrare mentionate la articolul 36 alineatul (2);
(m) incurajeaza elaborarea de coduri de conduita in conformitate cu articolul 40 alineatul (1), isi da avizul cu privire la acestea si le aproba pe cele care ofera suficiente garantii, in conformitate cu articolul 40 alineatul (5);
(n) incurajeaza stabilirea unor mecanisme de certificare, precum si a unor sigilii si marci in domeniul protectiei datelor in conformitate cu articolul 42 alineatul (1) si aproba criteriile de certificare in conformitate cu articolul 42 alineatul (5);
(o) acolo unde este cazul, efectueaza o revizuire periodica a certificarilor acordate, in conformitate cu articolul 42 alineatul (7);
(p) elaboreaza si publica criteriile de acreditare a unui organism de monitorizare a codurilor de conduita in conformitate cu articolul 41 si a unui organism de certificare in conformitate cu articolul 43;
(q) coordoneaza procedura de acreditare a unui organism de monitorizare a codurilor de conduita in conformitate cu articolul 41 si a unui organism de certificare in conformitate cu articolul 43;
(r) autorizeaza clauzele si dispozitiile contractuale mentionate la articolul 46 alineatul (3);
(s) aproba regulile corporatiste obligatorii in conformitate cu articolul 47;
(t) contribuie la activitatile comitetului;
(u) mentine la zi evidente interne privind incalcarile prezentului regulament si masurile luate, in special avertismentele emise si sanctiunile impuse in conformitate cu articolul 58 alineatul (2); si
(v) indeplineste orice alte sarcini legate de protectia datelor cu caracter personal.
(2) Fiecare autoritate de supraveghere faciliteaza depunerea plangerilor mentionate la alineatul (1) litera (f) prin masuri precum punerea la dispozitie a unui formular de depunere a plangerii care sa poata fi completat inclusiv in format electronic, fara a exclude alte mijloace de comunicare .
(3) Indeplinirea sarcinilor fiecarei autoritati de supraveghere este gratuita pentru persoana vizata si, dupa caz, pentru responsabilul cu protectia datelor.
(4) In cazul in care cererile sunt in mod vadit nefondate sau excesive, in special din cauza caracterului lor repetitiv, autoritatea de supraveghere poate percepe o taxa rezonabila, bazata pe costurile administrative, sau poate refuza sa le trateze. Sarcina de a demonstra caracterul evident nefondat sau excesiv al cererii revine autoritatii de supraveghere .




Afişează REGULAMENTUL (UE) 2016/679 (RGPD 2018) privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    RGPD 2018    Regulamentul general privind protectia datelor

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.



Articole Juridice

Orice persoana are dreptul sa stie cui i-au fost comunicate datele sale personale
Sursa: MCP Cabinet avocati

Incidenta Regulamentului GDPR in cazul difuzarii in direct prin videoconferinta a cursurilor de invatamant scolar
Sursa: MCP Cabinet avocati

Simpla incalcare a Regulamentului GDPR nu constituie temeiul unui drept la despagubiri
Sursa: MCP Cabinet avocati

Prelucrarea datelor minorilor, inclusiv a codului numeric personal, in contextul functionarii sistemului e-ticheting cu carduri
Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP

Evaluarea salariatilor prin procese automate, aplicatii si platforme electornice
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati

Revocarea consimtamantului din perspectiva Regulamentulului general privind protectia datelor nr. 679/2016
Sursa: avocat STOICA IOANA, BAROUL CONSTANTA

Raspunderea operatorului de date cu caracter personal in cazul unui incident de securitate
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati