Articolul 30(1) Congresul Uniunii poate delega si alte atributii ale sale Adunarii reprezentantilor permanenti.(2) Delegarea de atributii se stabileste prin hotarari ale Congresului.(3) Intrunirile adunarilor reprezentantilor permanenti si ordinea de zi a acestora se stabilesc de catre presedintele Uniunii.
SECTIUNEA a 3-aPresedintele Uniunii
Articolul 31(1) Presedintele Uniunii este ales de Congresul Uniunii dintre membrii Uniunii pentru un mandat de 4 ani. Presedintele Uniunii este si presedintele Consiliului national de conducere al Uniunii.(2) In cazul in care presedintele nu isi mai poate indeplini atributiile, mandatul este preluat de prim-vicepresedinte.
Articolul 32Presedintele Uniunii reprezinta Uniunea in fata autoritatilor publice, precum si in raporturile cu persoanele fizice si juridice din tara si din strainatate. Acesta poate delega atributiile de reprezentare, pe timp limitat, de regula prim- vicepresedintelui sau unuia dintre vicepresedinti.
Articolul 33Presedintele Uniunii angajeaza personalul Uniunii potrivit structurii organizatorice si in limitele de salarizare aprobate de Consiliul national de conducere al Uniunii.
SECTIUNEA a 4-aConsiliul national de conducere al Uniunii
Articolul 34(1) Consiliul national de conducere al Uniunii este format din 17 membri titulari, dintre care un presedinte, un prim- vicepresedinte, 2 vicepresedinti, 13 membri, precum si 5 membri supleanti, alesi de Congresul Uniunii dintre membrii Uniunii pentru un mandat de 4 ani.(2) In cazul in care un membru titular nu isi mai poate indeplini atributiile inlauntrul mandatului de 4 ani din motive de sanatate sau este demisionar, sanctionat ori incompatibil, va elibera locul din cadrul Consiliului national de conducere al Uniunii, loc ce va fi ocupat de un membru supleant, desemnat de catre consiliu prin vot secret .(3) Membrii supleanti pot fi invitati la sedintele Consiliului national de conducere al Uniunii fara a avea insa drept de vot la adoptarea deciziilor.(4) Alegerea membrilor Consiliului national de conducere se face prin vot secret, dintre candidatii desemnati de adunarile generale ale filialelor UNPIR sau de Consiliul national de conducere in exercitiu, calitatea de membru titular si, respectiv, de membru supleant fiind dobandita pe baza numarului de voturi obtinute. In cazul numarului egal de voturi, departajarea se va face pe criteriul vechimii in Uniune (data inscrierii in Tabloul UNPIR) sau prin consens.
Articolul 35Consiliul national de conducere al Uniunii se intruneste cel putin o data pe luna sau ori de cate ori este necesar, la propunerea presedintelui sau a cel putin unei treimi din numarul membrilor, si adopta decizii privind activitatea Uniunii.
Articolul 36(1) In afara de atributiile prevazute la art. 58 din O.U.G., Consiliul national de conducere al Uniunii are urmatoarele atributii:a) acorda aviz pentru infiintarea filialelor judetene si urmareste functionarea acestora;b) desfiinteaza o filiala constituita in cazul in care numarul practicienilor in insolventa definitivi si compatibili din cadrul filialei respective scade sub cel stabilit la art. 54 alin. (3) sau/si in cazul in care majoritatea membrilor filialei solicita aceasta. Membrii filialei astfel desfiintate, precum si cei ai filialelor care nu au primit aviz vor fi rearondati unei filiale invecinate stabilite de Consiliul national de conducere . Patrimoniul filialelor care sunt desfiintate trece, de drept, la filiala invecinata in care vor fi inscrisi membrii;c) aproba inscrierea/radierea practicienilor in insolventa, membri ai Uniunii, in/din Tabloul UNPIR, precum si publicarea acestuia in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I bis;d) aproba inscrierea/radierea cabinetelor individuale de insolventa, cabinetelor asociate, societatilor profesionale si a filialelor acestora, precum si fuziunile sau divizarile formelor de organizare in/din Registrul formelor de organizare;e) aproba inscrierea/radierea formelor de organizare ale practicienilor in insolventa in/din Tabloul UNPIR;f) organizeaza examenele de acces in profesie si aproba regulamentul de organizare si desfasurare a examenului de definitivat;g) asigura participarea unui membru al Consiliului national de conducere sau al instantei superioare de disciplina la adunarile generale de constituire ale filialelor sau la orice alta adunare generala, daca acest lucru este solicitat de conducerea filialei respective;h) solutioneaza contestatiile impotriva respingerii cererii de inscriere la examenul pentru dobandirea calitatii de practician in insolventa si, respectiv, in Tabloul UNPIR;i) solutioneaza contestatiile impotriva hotararilor Instantei superioare de disciplina pronuntate in fond privind membrii titulari ai instantelor locale de disciplina ale filialelor, precum si membrii titulari ai consiliilor de conducere ale filialelor;j) hotaraste afilierea la organizatii profesionale similare din alte tari si supune spre ratificare hotararea la proximul congres al Uniunii;k) organizeaza alegerile pentru organele de conducere ale Uniunii;l) aproba normele pe baza carora se desfasoara adunarile generale ale filialelor si se fac nominalizarile pentru organele de conducere ale Uniunii;m) face propuneri pentru alegerea prin vot secret a presedintelui Uniunii, a membrilor titulari si a celor supleanti ai Consiliului national de conducere al Uniunii, precum si pentru alegerea prin vot secret a membrilor Instantei superioare de disciplina si a cenzorilor;n) stabileste nivelul diurnei pentru deplasarile in interesul Uniunii si modul de decontare a cheltuielilor aferente;o) poate convoca reprezentantii filialelor Uniunii pentru analizarea activitatii filialei in cazul in care se constata nerespectarea deciziilor Consiliului national de conducere sau a circularelor emise de Secretariatul general al Uniunii.(2) Pentru unele activitati nepermanente Consiliul national de conducere al Uniunii poate angaja colaboratori externi.(3) Pe langa Consiliul national de conducere al Uniunii functioneaza Comisia centrala de cenzori, formata din 5 membri, in conformitate cu prevederile art. 60 din O.U.G. Comisia are in componenta cel putin 2 experti contabili si este condusa de un presedinte.(4) Deciziile disciplinare pronuntate de Consiliul national de conducere al Uniunii cu privire la membrii instantelor de disciplina ale filialelor si ai consiliilor de conducere ale filialelor pot fi atacate la Curtea de Apel Bucuresti, in termen de 15 zile de la comunicare .
Articolul 37(1) Litigiul dintre practicienii in insolventa cu privire la relatiile profesionale, precum cele care se nasc din contracte de colaborare sau de salarizare, cele dintre asociati sau care privesc conlucrarea intre diferitele forme de exercitiu al profesiei, poate fi solutionat, la cererea partii interesate, pe calea concilierii.(2) Conciliatorul va fi ales de presedintele Consiliului national de conducere al Uniunii dintre practicienii cu tinuta morala si profesionala deosebita.
Articolul 38(1) Conciliatorul poate proceda la consultarea partilor fie impreuna, fie separat pentru a constata punctele asupra carora exista divergenta si modalitatile in care interesele partilor pot fi conciliate.(2) La sfarsitul concilierii, conciliatorul va redacta un proces- verbal semnat si de parti in care va consemna concilierea acestora.(3) In caz de esec partial sau total al concilierii, procesul- verbal va cuprinde pretentiile asupra carora partile au convenit sau, dupa caz, punctele asupra carora partile au opinii diferite si vor fi comunicate presedintelui CNC.
Functionari publici cu statut special. Dreptul la decontarea biletelor de calatorie cu avionul in afara teritoriului Romaniei. Procedura de aprobare a dreptului de decontare. Principiul teritorialitatii aplicarii legii civile Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 265/10 martie 2021
Pensionarii militari decorati cu ordinul �Meritul Militar�. Beneficiul semnului onorific se acorda in favoarea beneficiarului pensionar militar sub forma unui spor adaugat la cuantumul pensiei brute Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 304/16.07.2020
Existenta unui conflict de munca poate interveni doar ulterior dobandirii statutului de salariat, respectiv angajator, prin intocmirea unui contract individual de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 4 din data de 20 Ianuarie 2020
Nelegalitatea procedurii cercetarii disciplinare prealabile atrage nulitatea deciziei de sanctionare disciplinara Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj - Decizia civila nr. 762/A/2019 din data de 21.05.2019
ICCJ - Magistrat. Abatere disciplinara. Manifestari care aduc atingere prestigiului justitiei savarsite in afara exercitarii atributiilor de serivici. Obligatia de rezerva. Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Decizia CCR nr. 323/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 15 alin. 2 din Legea nr. 80/1995 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia C.C.R. nr. 224/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor prevederi din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia CCR nr. 71/2019 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Statutul cadrelor militare Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia nr. 90/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 31 din Legea nr. 293/2004 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Situatia de neacordare a indemnizatiilor de pensionare la care sunt indreptatiti magistratii Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj Sectia C.M.A.S., Sentinta civila nr. 262/2017, in sedinta publica din 23 februarie 2017
Contestarea caracterului formal al deciziei de sanctionare disciplinara Sursa: MCP avocati
Legalitatea procedurilor de organizare a concursului in institutiile publice Sursa: MCP avocati
Transformarea unei societati de drept national in societate europeana (SE) nu trebuie sa reduca participarea sindicatelor la compunerea consiliului de supraveghere Sursa: MCP Cabinet avocati
Despagubirile datorate de institutiile publice ca urmare a concedierilor abuzive. Plata integrala sau esalonare pe 5 ani? Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Ministerul Public nu are competenta de a autoriza accesul si transferul unei autoritati publice la baze date pentru a desfasura o urmarire penala Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Necesitate sau absurditate? Formularea plangerii prealabile la autoritatea emintenta a actului administrativ de sanctionare disciplinara, inainte de sesizarea instantei competente Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Dreptul la deconectare al salariatului in era digitala. Reglementare Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati