Articolul 39(1) Cand litigiul dintre practicienii in insolventa nu a putut fi solutionat prin conciliere, partea interesata poate declansa procedura arbitrajului.(2) Petentul va sesiza presedintele Consiliului national de conducere al Uniunii printr-o cerere in care va expune obiectul litigiului, situatia de fapt si temeiul de drept .(3) Cererea de arbitrare va cuprinde numele sau denumirea paratului, obiectul litigiului, situatia de fapt, probele, temeiurile de drept si numele arbitrului propus.(4) Cererea, precum si inscrisurile care o insotesc vor fi depuse in atatea exemplare cate parti sunt si unul pentru presedintele Uniunii.
Articolul 40(1) Primind cererea de arbitrare, presedintele Uniunii o va comunica partii reclamate, care va fi invitata sa isi precizeze, in scris, punctul de vedere.(2) In cazul in care paratul este o forma asociativa de exercitare a profesiei, comunicarea se face catre reprezentantul acesteia.(3) Paratul, in termen de 15 zile de la primirea cererii, va depune intampinare in care va arata punctul sau de vedere asupra faptelor expuse in cererea de arbitrare. In acelasi termen poate formula cerere reconventionala care va indeplini aceleasi conditii de forma ca si cererea de arbitrare.
Articolul 41(1) In cazul in care partile nu se inteleg asupra persoanei arbitrului, presedintele Uniunii va desemna un membru al Uniunii care se bucura de o autoritate profesionala si morala deosebita.(2) Activitatea arbitrului poate fi remunerata potrivit regulilor stabilite de presedintele Uniunii.(3) Practicianul in insolventa desemnat ca arbitru poate refuza aceasta insarcinare fara o justificare intemeiata, presedintele urmand a desemna o alta persoana .(4) Practicianul desemnat ca arbitru poate fi inlocuit pe motiv de conflict de interese in conditiile prezentului statut si ale Regulamentului privind procedura disciplinara de catre presedintele Consiliului national de conducere al UNPIR.
Articolul 42(1) In procedura arbitrala, partile pot fi asistate de un avocat sau un consilier juridic, angajat al societatii profesionale respective.(2) In toate cazurile arbitrajul va respecta principiul contradictorialitatii. In acest sens o copie a tuturor actelor depuse de una dintre parti va fi comunicata celeilalte parti.(3) Sedintele de arbitraj nu sunt publice.
Articolul 43Daca partile nu convin altfel, litigiul se va solutiona exclusiv in drept . In toate cazurile se vor avea in vedere uzantele profesionale si regulile deontologice.
Articolul 44(1) Fiecarei parti i se va comunica o copie a hotararii arbitrale.(2) Executarea hotararii arbitrale se realizeaza in conditiile art. 614 si 615 din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedura civila, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Articolul 45In situatia in care presedintele Uniunii este implicat intr-un litigiu arbitral de natura celui prevazut la articolele de mai sus, atributiile prevazute la art. 39, 40 si 41 din prezentul statut vor fi exercitate de prim-vicepresedintele CNC.
SECTIUNEA a 5-aInstanta superioara de disciplina a Uniunii
Articolul 46(1) Instanta superioara de disciplina a Uniunii functioneaza pe langa Consiliul national de conducere al Uniunii si este compusa din 9 membri titulari (un presedinte si 8 membri) si 3 membri supleanti, alesi de Congresul Uniunii, prin vot secret, pentru un mandat de 4 ani dintre practicienii in insolventa aflati in evidenta Uniunii care se bucura de autoritate profesionala si morala deosebita. Mandatul poate fi reinnoit.(2) In afara atributiilor prevazute de art. 661 din O.U.G., instanta superioara de disciplina a Uniunii are urmatoarele atributii:a) analizeaza abaterile disciplinare prevazute de O.U.G. si de statut si asigura respectarea de catre membrii Uniunii a principiilor fundamentale de etica profesionala, conform Codului de etica profesionala si disciplina al Uniunii;b) elaboreaza si supune aprobarii Consiliului national de conducere al Uniunii norme privind procedura disciplinara, cu precizarea competentelor instantelor de disciplina locale;c) asigura instruirea periodica a instantelor de disciplina locale si controlul activitatii acestora;d) urmareste respectarea regulilor deontologice privind concurenta neloiala si actioneaza prin masuri disciplinare aplicate in baza analizarii sesizarilor primite sau prin autosesizare;e) solutioneaza, in complet de 3 membri, cererile de suspendare formulate impotriva hotararilor definitive si executorii pronuntate de instantele locale de disciplina;f) urmareste respectarea regulilor deontologice privind concurenta neloiala si actioneaza prin masuri disciplinare aplicate in baza analizarii sesizarilor primite sau a unor anchete efectuate prin autosesizare;g) dispune stramutarea plangerilor disciplinare, in conditiile stabilite de Regulamentul privind procedura disciplinara si aplicarea sanctiunilor, sau orice alte masuri necesare infaptuirii justitiei disciplinare.(3) Sesizarile privind abaterile comise de membri ai Instantei superioare de disciplina a Uniunii se analizeaza de catre Consiliul national de conducere al Uniunii, propunerile de sanctionare disciplinara urmand a fi supuse hotararii Congresului Uniunii.(4) In intervalul cuprins intre data formularii propunerilor de sanctionare a unor membri ai Consiliului national de conducere al Uniunii si, respectiv, ai Instantei superioare de disciplina a Uniunii si data intrunirii primului Congres al Uniunii, persoanele in cauza sunt suspendate din functie, locul lor fiind ocupat de unul dintre membrii supleanti ai respectivului organ.
Articolul 47(1) Deciziile disciplinare pronuntate de instanta superioara de disciplina impotriva hotararilor instantelor locale de disciplina pot fi atacate in contencios administrativ, la Curtea de Apel Bucuresti, in termen de 15 zile de la comunicare .(2) Deciziile disciplinare pronuntate de instanta superioara de disciplina in prima instanta in plangerile formulate impotriva membrilor titulari ai consiliilor de conducere si ai instantelor locale de disciplina pot fi atacate la Consiliul national de conducere al UNPIR, in termen de 15 zile de la comunicare . Hotararile Instantei superioare de disciplina sunt definitive si executorii. Executarea poate fi suspendata, la cerere, prin hotarare a Consiliului national de conducere al UNPIR.(3) Deciziile disciplinare pronuntate de Instanta superioara de disciplina prin care sunt respinse plangerile formulate impotriva membrilor Consiliului national de conducere al UNPIR, precum si deciziile disciplinare pronuntate de Consiliul national de conducere prin care sunt respinse plangerile formulate impotriva membrilor instantei superioare de disciplina pot fi contestate in termen de 15 zile de la comunicare si se judeca de Curtea de Apel Bucuresti, conform procedurii contenciosului administrativ.(4) Contestatiile impotriva sanctiunilor hotarate de Congresul UNPIR cu privire la membrii Instantei superioare de disciplina, precum si a membrilor Consiliului national de conducere pot fi formulate in termen de 15 zile de la data comunicarii hotararii si se judeca de catre Curtea de Apel Bucuresti, conform procedurii contenciosului administrativ.
SECTIUNEA a 6-aSecretariatul general al Uniunii
Articolul 48Secretariatul general al Uniunii are in principal urmatoarele atributii:a) coordoneaza activitatea curenta a Uniunii prin compartimentele:- Secretariat-evidenta-comunicare;
Functionari publici cu statut special. Dreptul la decontarea biletelor de calatorie cu avionul in afara teritoriului Romaniei. Procedura de aprobare a dreptului de decontare. Principiul teritorialitatii aplicarii legii civile Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 265/10 martie 2021
Pensionarii militari decorati cu ordinul �Meritul Militar�. Beneficiul semnului onorific se acorda in favoarea beneficiarului pensionar militar sub forma unui spor adaugat la cuantumul pensiei brute Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 304/16.07.2020
Existenta unui conflict de munca poate interveni doar ulterior dobandirii statutului de salariat, respectiv angajator, prin intocmirea unui contract individual de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 4 din data de 20 Ianuarie 2020
Nelegalitatea procedurii cercetarii disciplinare prealabile atrage nulitatea deciziei de sanctionare disciplinara Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj - Decizia civila nr. 762/A/2019 din data de 21.05.2019
ICCJ - Magistrat. Abatere disciplinara. Manifestari care aduc atingere prestigiului justitiei savarsite in afara exercitarii atributiilor de serivici. Obligatia de rezerva. Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Decizia CCR nr. 323/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 15 alin. 2 din Legea nr. 80/1995 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia C.C.R. nr. 224/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor prevederi din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia CCR nr. 71/2019 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Statutul cadrelor militare Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Decizia nr. 90/2019 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 31 din Legea nr. 293/2004 Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei
Situatia de neacordare a indemnizatiilor de pensionare la care sunt indreptatiti magistratii Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj Sectia C.M.A.S., Sentinta civila nr. 262/2017, in sedinta publica din 23 februarie 2017
Contestarea caracterului formal al deciziei de sanctionare disciplinara Sursa: MCP avocati
Legalitatea procedurilor de organizare a concursului in institutiile publice Sursa: MCP avocati
Transformarea unei societati de drept national in societate europeana (SE) nu trebuie sa reduca participarea sindicatelor la compunerea consiliului de supraveghere Sursa: MCP Cabinet avocati
Despagubirile datorate de institutiile publice ca urmare a concedierilor abuzive. Plata integrala sau esalonare pe 5 ani? Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Ministerul Public nu are competenta de a autoriza accesul si transferul unei autoritati publice la baze date pentru a desfasura o urmarire penala Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene
Necesitate sau absurditate? Formularea plangerii prealabile la autoritatea emintenta a actului administrativ de sanctionare disciplinara, inainte de sesizarea instantei competente Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati
Dreptul la deconectare al salariatului in era digitala. Reglementare Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati