din anul 2007, atuul tau de DREPT!


Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » OUG 37/2021 pentru modificarea si completarea Legii nr. 53/2003 - Codul muncii

OUG 37/2021 pentru modificarea si completarea Legii nr. 53/2003 - Codul muncii

  Publicat: 08 May 2021       4341 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Ordonanta de urgenta nr. 37/2021 pentru modificarea si completarea Legii nr. 53/2003 - Codul muncii

Publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 474 din 06 mai 2021.

Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Loc in care persoana fizica isi are locuinta statornica sau principala.
Desemneaza orice persoana care este asigurata, in baza unei asigurari obligatorii sau facultative continue, impotriva unuia sau mai multor riscuri ce corespund ramurilor unui regim de securitate sociala care se aplica salariatilor.
Consimtamant la ceva, intelegere intre doua parti la incheierea unui act juridic.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.

In contextul experientei tarilor grav afectate de evolutia virusului si a masurilor care au avut impact pozitiv in limitarea raspandirii acestuia si care au vizat actiuni in planul sanatatii publice, concomitent cu limitarea sau intreruperea activitatilor socioeconomice, este necesar a fi implementate o serie de masuri si in Romania.


Neluarea unor masuri urgente, cu caracter exceptional, in domeniul social si economic, ar aduce grave prejudicii cu efecte pe termen lung asupra situatiei angajatilor si altor categorii de persoane, in actualul context epidemiologic.


Imprejurarile de fata vizeaza interesul public si constituie elementele unei situatii extraordinare ce nu sufera amanare si se impune reglementarea unor masuri de protectie sociala, concomitent cu asigurarea crearii conditiilor favorabile pentru dezvoltarea mediului de afaceri,


avand in vedere faptul ca flexibilizarea si adaptarea relatiilor de munca la realitatile socioeconomice actuale in raport cu evolutia dinamica a pietei muncii, care in contextul crizei economice intampina numeroase dificultati, sunt apreciate ca oportune si necesare,


avand in vedere ca in Romania sunt in prezent aproximativ 500.000 de microintreprinderi cu pana la 9 salariati, precum si necesitatea asigurarii crearii conditiilor favorabile pentru dezvoltarea mediului de afaceri,


tinand cont de evolutiile in piata fortei de munca si in relatiile angajator-angajat in vederea instituirii unor relatii de munca mai flexibile, care trebuie sa asigure crearea conditiilor pentru dezvoltarea mediului de afaceri, precum si sa se asigure o debirocratizare consistenta la nivelul relatiilor de munca,


luand in considerare faptul ca s-a constatat ca principala problema in acest domeniu o reprezinta relativa rigiditate a prevederilor referitoare la flexibilitatea pietei muncii,


avand in vedere nevoia de eficientizare si imbunatatire continua a relatiilor de munca, precum si necesitatea simplificarii procedurilor specifice activitatii de resurse umane,


tinand cont de faptul ca se impune modificarea dispozitiilor actuale in vederea debirocratizarii procedurilor subsecvente raporturilor de munca prin indepartarea obstacolelor care stau in calea microintreprinderilor de a se dezvolta si de a crea locuri de munca,


in considerarea faptului ca in continuare se mentin regulile de distantare fizica, inclusiv la locul de munca, context in care este necesara sprijinirea angajatorilor pentru reducerea costurilor administrative,


avand in vedere dreptul angajatorului de organizare si functionare a unitatii,


tinand cont de faptul ca relatiile de munca se bazeaza pe principiul consensualitatii si al bunei-credinte,


avand in vedere faptul ca neadoptarea unor masuri urgente, cu caracter exceptional, ar putea contribui la cresterea somajului la nivel national, la riscul de excluziune sociala, precum si la amplificarea decalajului socioeconomic,


tinand cont de riscurile de a pierde salariati din actualul context epidemiologic, care implica si costuri semnificative din bugetul asigurarilor de somaj si pentru asigurarea adaptarii relatiilor de munca la noile realitati economice si sociale,


avand in vedere nevoia de eficientizare si imbunatatire continua a relatiilor de munca, consideram ca este necesar sa se acorde angajatorului care are statut de microintreprindere anumite alternative la solutia legislativa actuala.


In considerarea faptului ca aceste elemente vizeaza un interes public si constituie o situatie extraordinara, a carei reglementare nu poate fi amanata si impune adoptarea de masuri imediate pe calea ordonantei de urgenta,


in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,


Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta .


Articol unic.


Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 345 din 18 mai 2011, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:


1. La articolul 17, alineatul (4) se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"(4) Elementele din informarea prevazuta la alin. (3) trebuie sa se regaseasca si in continutul contractului individual de munca, cu exceptia fisei postului pentru salariatii microintreprinderilor definite la art. 4 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru care specificarea atributiilor postului se poate face verbal."


2. La articolul 17, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (41), cu urmatorul cuprins:


"(41) Prin exceptie de la prevederile alin. (4), la solicitarea scrisa a salariatului, angajatorul este obligat sa ii comunice in scris fisa postului cu specificarea atributiilor postului."


3. La articolul 119, alineatul (2) se modifica si va avea cu urmatorul cuprins:


"(2) Pentru salariatii mobili, salariatii care desfasoara munca la domiciliu si salariatii microintreprinderilor definite la art. 4 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 346/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, angajatorul tine evidenta orelor de munca prestate zilnic de fiecare salariat in conditiile stabilite cu salariatii prin acord scris, in functie de activitatea specifica desfasurata de catre acestia."


4. Articolul 241 se modifica si va avea urmatorul cuprins:


"Art. 241. -


Regulamentul intern se intocmeste de catre angajator, cu exceptia microintreprinderilor definite la art. 4 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 346/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, cu consultarea sindicatului sau a reprezentantilor salariatilor, dupa caz."





Afişează OUG 37/2021 pentru modificarea si completarea Legii nr. 53/2003 - Codul muncii pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    OUG 37/2021    Codul muncii    fisa de post    regulament intern

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Model contract de munca 2024. CIM editabil 2024!
Sursa: EuroAvocatura.ro

Cand il preceda in mod direct repausul zilnic se adauga la repausul saptamanal
Sursa: MCP Cabinet avocati

Transportatorii rutieri nu pot transfera unor terte persoane responsabilitatea de a respecta perioadele de conducere si perioadele de repaus ale conducatorilor auto
Sursa: MCP Cabinet avocati

Concedierea Salariatilor. Modalitati de incetare a CIM si contestarea deciziei de concediere
Sursa: MCP Cabinet avocati

Interdictia suprapunerii programului de lucru in cazul salariatilor cu mai multe locuri de munca
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Calculul termenului de preaviz la concedierea salariatului. Aspecte practice si procedurale
Sursa: MCP Cabinet avocati