m) informatii cu privire la procedurile de stabilire a participarii angajatilor si a altor modalitati de implicare a acestora la societatile beneficiare;
n) descrierea precisa a activelor si a pasivelor societatii care face obiectul divizarii si descrierea repartizarii acestora catre societatile beneficiare sau pastrate de catre societatea care face obiectul divizarii in cazul unei divizari partiale sau unei divizari prin separare, inclusiv conditiile de repartizare a activelor sau a pasivelor care nu sunt alocate in mod explicit in proiectul de divizare transfrontaliera, cum ar fi activele sau pasivele care nu sunt cunoscute la data intocmirii proiectului de divizare transfrontaliera;
o) informatii privind evaluarea activelor si pasivelor repartizate fiecareia dintre societatile beneficiare;
p) data situatiilor financiare ale societatii ce face obiectul divizarii folosite pentru stabilirea conditiilor divizarii transfrontaliere;
q) data sau datele de la care tranzactiile societatii care face obiectul divizarii vor fi considerate din punct de vedere contabil ca apartinand societatilor beneficiare.
(2) Proiectul de divizare transfrontaliera are, in anexa, situatiile financiare intocmite in vederea divizarii, aprobate si auditate potrivit legii, ce nu pot fi mai vechi de 6 luni inainte de data proiectului de divizare, precum si actele constitutive ale societatilor beneficiare si orice modificare a actului constitutiv al societatii care face obiectul divizarii, in caz de divizare partiala si de divizare prin separare.
(3) Cu cel putin sase saptamani inainte de data intrunirii adunarii generale convocate sa aprobe divizarea transfrontaliera a societatii, proiectul de divizare si anexele acestuia se pun la dispozitia asociatilor si angajatilor, cel putin in format electronic, prin afisare pe pagina de internet a societatii, potrivit dispozitiilor art. 25167 alin. (3) , sau prin transmitere pe cale electronica, asociatii si angajatii primind si notificare in conformitate cu art. 25167 alin. (1) .
Articolul 25164
(1) Administratorii sau, dupa caz, membrii directoratului societatii care face obiectul divizarii transfrontaliere intocmesc un raport, cu doua sectiuni, una destinata asociatilor si cealalta destinata angajatilor, sau doua rapoarte distincte in care explica si justifica aspectele juridice si economice ale divizarii transfrontaliere, explicand si implicatiile divizarii transfrontaliere pentru angajati. Raportul precizeaza, in special, implicatiile divizarii transfrontaliere asupra activitatii economice viitoare a societatii.
(2) In sectiunea din raport destinata/In raportul destinat asociatilor sunt precizate cel putin urmatoarele:
a) implicatiile divizarii transfrontaliere pentru asociati;
b) pretul actiunilor, partilor sociale sau altor titluri de valoare reprezentand capitalul social, pentru situatia in care asociatii isi exercita dreptul de retragere din societate, inclusiv metoda/metodele folosita(e) pentru calcularea acestuia;
c) rata de schimb a actiunilor, partilor sociale sau altor titluri de valoare reprezentand capitalul social si metoda/metodele de calcul folosita(e) pentru calcularea acesteia, precum si cuantumul eventualelor plati in numerar rate;
d) drepturile de care beneficiaza asociatii potrivit dispozitiilor art. 25169.
(3) Sectiunea din raport destinata/Raportul destinat asociatilor nu este obligatorie/obligatoriu in cazul societatilor cu raspundere limitata cu asociat unic si in cazul in care toti asociatii au convenit sa renunte la aceasta cerinta.
(4) In sectiunea din raport destinata/In raportul destinat angajatilor sunt precizate cel putin urmatoarele:
a) efectele divizarii transfrontaliere asupra raporturilor de munca, precum si, dupa caz, masurile necesare pentru mentinerea acestor raporturi de munca;
b) orice modificare substantiala a conditiilor de angajare/de munca aplicabile sau cu privire la sediile societatii care face obiectul divizarii transfrontaliere;
c) modul in care elementele prevazute la lit. a) si b) afecteaza filialele societatii ce face obiectul divizarii transfrontaliere.
(5) Sectiunea din raport destinata/Raportul destinat angajatilor nu este obligatorie/obligatoriu in cazul in care activitatea societatii ce face obiectul divizarii si, daca este cazul, a filialelor sale este derulata exclusiv de catre administratori sau, dupa caz, de membrii consiliului de administratie ori, dupa caz, de membrii consiliului de supraveghere si ai directoratului.
(6) Cu cel putin 6 saptamani inainte de data intrunirii adunarii generale convocate sa aprobe divizarea transfrontaliera a societatii ce face obiectul divizarii, raportul prevazut la alin. (1) sau, dupa caz, sectiunea corespunzatoare a raportului sau rapoartele distincte se pune/se pun la dispozitia asociatilor si reprezentantilor angajatilor sau, in cazul in care nu au fost desemnati reprezentanti, a angajatilor insisi, cel putin in format electronic, prin afisare pe pagina de internet a societatii, potrivit dispozitiilor art. 25167 alin. (3) , sau prin transmitere pe cale electronica.
(7) Reprezentantii angajatilor sau, daca nu au fost desemnati reprezentanti, angajatii au dreptul sa formuleze o opinie cu privire la raportul destinat/sectiunea din raport destinata angajatilor, cu cel putin 5 zile inainte de data intrunirii adunarii generale convocate sa aprobe proiectul de divizare transfrontaliera. Opinia se anexeaza raportului, iar administratorii/membrii directoratului transmit raspuns motivat fata de opinia formulata, cel putin cu o zi inaintea acestei date . Asociatii sunt informati cu privire la opinia formulata de reprezentantii angajatilor sau, dupa caz, de angajatii insisi.
(8) In cazul in care, in conformitate cu alin. (3) , se renunta la sectiunea din raport destinata asociatilor, iar sectiunea destinata angajatilor nu este obligatorie, fiind aplicabile prevederile alin. (5) , raportul nu este necesar.
(9) Alin. (1) -(8) nu aduc atingere drepturilor si procedurilor de informare si consultare aplicabile angajatilor, prevazute de Legea nr. 467/2006 privind stabilirea cadrului general de informare si consultare a angajatilor, cu modificarile si completarile ulterioare, si de Legea nr. 217/2005, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, dispozitiile alin. (7) aplicandu-se in mod corespunzator.
(10) Administratorii sau, dupa caz, membrii directoratului informeaza asociatii inainte de data intrunirii adunarii generale convocate pentru aprobarea divizarii transfrontaliere sau, cel mai tarziu, in cadrul acesteia daca, ulterior datei intocmirii proiectului de divizare transfrontaliera si a raportului prevazut la alin. (1) , au intervenit modificari semnificative privind activele societatii sau nivelul veniturilor acesteia, in special in cazul in care acestea ar determina o rata de schimb diferita, o alocare diferita a actiunilor, partilor sociale sau altor titluri de valoare reprezentand capitalul social la societatile beneficiare sau un pret diferit al actiunilor, partilor sociale sau altor titluri de valoare reprezentand capitalul social pentru asociatii care si-ar exercita dreptul de retragere.
Articolul 25165
(1) Proiectul de divizare transfrontaliera se examineaza de un expert independent, care intocmeste un raport de evaluare, ce se pune la dispozitia asociatilor cu cel putin o luna inaintea datei intrunirii adunarii generale a asociatilor convocate sa aprobe divizarea transfrontaliera, cel putin in format electronic. Evaluarea, urmarind sprijinirea activitatii de verificare a legalitatii divizarii, potrivit dispozitiilor art. 25173, este impartiala si obiectiva, fiind realizata potrivit prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 24/2011, aprobata cu modificari prin Legea nr. 99/2013, cu modificarile si completarile ulterioare.
(2) Raportul de evaluare prevazut la alin. (1) precizeaza cel putin daca rata de schimb a actiunilor/partilor si pretul actiunilor, partilor sociale sau altor titluri de valoare reprezentand capitalul social pentru asociatii care isi exercita dreptul de retragere are caracter adecvat. In realizarea evaluarii, expertul independent ia in calcul pretul de piata al actiunilor, partilor sociale sau altor titluri de valoare reprezentand capitalul social inainte de publicarea proiectului de divizare sau valoarea societatii, excluzand efectul divizarii propuse, care se determina conform metodelor de evaluare recunoscute de standardele de evaluare in vigoare la data evaluarii. Raportul trebuie, cel putin:
a) sa indice metoda sau metodele utilizate pentru determinarea pretului actiunilor, partilor sociale sau altor titluri de valoare reprezentand capitalul social;
b) sa indice metoda sau metodele utilizate pentru determinarea ratei de schimb a actiunilor, partilor sociale sau altor titluri de valoare reprezentand capitalul social;
c) sa precizeze daca metoda sau metodele utilizate sunt adecvate pentru evaluarea pretului actiunilor, partilor sociale sau altor titluri de valoare reprezentand capitalul social si a ratei de schimb, sa indice valorile la care s-a ajuns prin utilizarea metodelor de evaluare si sa emita o opinie privind importanta relativa atribuita metodelor in cauza pentru obtinerea valorii astfel determinate;
d) sa descrie orice dificultati intampinate in cursul evaluarii.
(3) Societatea are obligatia de a pune la dispozitia expertului independent toate informatiile necesare pentru ca acesta sa poata examina proiectul de divizare transfrontaliera si intocmi raportul prevazut la alin. (1) .
(4) Nu sunt necesare examinarea proiectului de divizare transfrontaliera de catre un expert independent si intocmirea unui raport de evaluare in cazul societatilor cu raspundere limitata cu asociat unic, precum si in cazul in care toti asociatii societatii convin astfel.
(5) In cazul in care din raportul expertului independent rezulta ca pretul actiunilor/partilor sociale/altor titluri de valoare reprezentand capitalul social stabilit pentru asociatii care isi exercita dreptul de retragere si rata de schimb a actiunilor, partilor sociale sau altor titluri de valoare reprezentand capitalul social nu sunt adecvate, societatea modifica proiectul de divizare in mod corespunzator.
Articolul 25166
(1) Expertul independent care elaboreaza raportul de evaluare prevazut la art. 25165 este un evaluator autorizat potrivit legii.
(2) Evaluatorul autorizat este independent fata de societatea care face obiectul divizarii transfrontaliere si, in realizarea evaluarii operatiunii, nu se afla in conflict de interese cu societatea . Nu poate elabora raportul de evaluare privitor la divizarea transfrontaliera evaluatorul autorizat care se afla in una dintre urmatoarele circumstante:
a) are/a avut calitatea de asociat, administrator, director/membru al directoratului, membru al consiliului de supraveghere in cadrul societatii ce face obiectul divizarii transfrontaliere;
b) a avut, intr-o perioada de 2 ani anterioara datei solicitarii de evaluare, calitatea de auditor financiar, expert contabil, contabil autorizat al societatii care face obiectul divizarii transfrontaliere;
c) a avut, intr-o perioada de 2 ani anterioara datei solicitarii de evaluare, raporturi de munca cu societatea ce face obiectul divizarii transfrontaliere;
d) are un interes personal, de natura patrimoniala sau nepatrimoniala, care ar putea influenta impartialitatea si obiectivitatea evaluarii.
(3) La raportul de evaluare se anexeaza declaratia pe propria raspundere a evaluatorului autorizat privind intrunirea conditiilor legale pentru intocmirea raportului de evaluare a divizarii transfrontaliere.
Articolul 25167
(1) Cu cel putin o luna inainte de data intrunirii adunarii generale a asociatilor convocate pentru aprobarea divizarii transfrontaliere, societatea depune la registrul comertului proiectul de divizare transfrontaliera si o notificare prin care se informeaza asociatii, creditorii si reprezentantii angajatilor societatii sau, in cazul in care nu au fost desemnati reprezentanti, angajatii insisi ca pot prezenta societatii observatii cu privire la proiectul de divizare transfrontaliera, cu cel putin 5 zile inainte de data intrunirii adunarii generale, precum si declaratia pe propria raspundere a administratorilor prevazuta la art. 25173 alin. (2) lit. i) .
(2) Documentele pentru care s-a efectuat publicitatea potrivit alin. (1) sunt disponibile si prin intermediul sistemului de interconectare a registrelor.
(3) Nu este necesara realizarea publicitatii proiectului de divizare transfrontaliera potrivit alin. (1) , daca, pentru o perioada continua care incepe cu cel putin o luna inainte de data fixata pentru adunarea generala a asociatilor si care se incheie cel mai devreme la sfarsitul acestei reuniuni, societatea pune la dispozitia publicului documente prevazute la alin. (1) pe pagina sa de internet, in mod gratuit.
(4) Societatea care face obiectul divizarii transfrontaliere ce a optat pentru efectuarea publicitatii proiectului de divizare transfrontaliera potrivit alin. (3) trebuie sa asigure conditiile tehnice pentru afisarea continua si neintrerupta si cu titlu gratuit a documentelor prevazute de lege pentru intreaga perioada prevazuta la alin. (3) . Societatea are sarcina de a dovedi continuitatea publicitatii si de a asigura securitatea propriei pagini de internet si autenticitatea documentelor afisate.
(5) In cazul in care efectueaza publicitatea proiectului de divizare transfrontaliera potrivit alin. (3) , societatea depune la oficiul registrului comertului, potrivit prevederilor art. 84 din Legea nr. 265/2022, un inscris care cuprinde urmatoarele informatii:
a) forma juridica a societatii care face obiectul divizarii transfrontaliere, firma, sediul social, numarul de ordine in registrul comertului, precum si forma juridica, firma/denumirea si sediul social propuse pentru fiecare societate beneficiara;
Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021
ICCJ: Excluderea asociatului din cauza neintelegerilor grave intre asociati Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie
Reclamantul a urmarit in esenta transformarea cererii de ordonanta presedintiala in actiune de drept comun, chiar daca a indicat gresit dispozitiile art. 104 Cod procedura civila Pronuntaţă de: Tribunalul Vrancea Sectia I Civila, Decizia civila nr. 393/2016, in sedinta publica din 31 mai 2016
Obligarea angajatorului la plata drepturilor salariale neacordate, actualizate cu indicele de inflatie si dobanda legala aferenta Pronuntaţă de: Tribunalul Dambovita, Sectia I Civila, Complet specializat in solutionarea litigiilor de munca si asigurari sociale, Sentinta nr. 797 din 19.05.2016
Natura necontencioasa si consecintele cererii de autorizare a convocarii adunarii generale a asociatilor formulata in temeiul art. 119 alin. (3) din Legea nr. 31/1990 Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 1037 din 2 aprilie 2015
Drepturile succesorului cu privire la plata partilor sociale ale antecesorului decedat Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 4091 din 23 octombrie 2012
Contract de imprumut incheiat de un administrator cu puteri depline in nume personal si in numele societatii Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 3551 din 25 octombrie 2013
Incalcarea obligatiei de diligenta si prudenta de catre mebrul al CA Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 2907 din 19 mai 2011
Transmiterea fictiva a partilor sociale sau a actiunilor in scopul sustragerii de la urmarirea penala ori in scopul ingreunarii acesteia Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia penala, decizia nr. 938 din 18 martie 2013
Capacitatea de folosinta a unei agentii bancare Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 4197 din 16 decembrie 2011
Aveti o societate comerciala si un web-site? Sursa: Consultant Juridic Camelia Patrascu
Modalitati de reducere a capitalului social Sursa: EuroAvocatura.ro
Constituirea societatilor comerciale Sursa: EuroAvocatura