din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2985 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Legea electorala pentru Senat si Camera Deputatilor, actualizata 2024 - Legea 208/2015

Legea electorala pentru Senat si Camera Deputatilor, actualizata 2024 - Legea 208/2015

  Publicat: 09 Dec 2023       3809 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Documente atasate
ANEXE_Legea 208_2015_2024.docx
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea 208/2015, actualizata 2024, privind alegerea Senatului si a Camerei Deputatilor, precum si pentru organizarea si functionarea Autoritatii Electorale Permanente

Legea electorala 2024 actualizata prin Legea 295/2022 pentru modificarea art. 52 alin. (14) din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului si a Camerei Deputatilor, precum si pentru organizarea si functionarea Autoritatii Electorale Permanente

Publicat in Monitorul Oficial cu numarul 553 din data de 24 iulie 2015


Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
Act adoptat de organele de stat,
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Act adoptat de organele de stat,
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Act adoptat de organele de stat,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Perioada electorala - intervalul de timp cuprins intre ziua aducerii la cunostinta publica a datei la care vor avea loc alegerile si data in care rezultatele finale
Ansamblul operatiilor de organizare, deplasare, aprovizionare etc. ce permit functionarea unei armate, intreprinderi etc.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,

CAPITOLUL III:Sectiile de votare

Art. 20

(1) Autoritatea Electorala Permanenta administreaza Registrul sectiilor de votare din tara, care reprezinta o baza de date centralizata privind delimitarea, numerotarea, sediile si dotarea sectiilor de votare. Registrul sectiilor de votare este public.

(2) In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi, Autoritatea Electorala Permanenta aduce la cunostinta publica Registrul sectiilor de votare din tara, pe baza evidentelor detinute de catre Autoritatea Electorala Permanenta la data intrarii in vigoare a prezentei legi.

(3) Delimitarea sectiilor de votare din tara si stabilirea sediilor acestora se actualizeaza de catre primari, prin dispozitie, numai cu avizul conform al Autoritatii Electorale Permanente.

(4) Numerotarea sectiilor de votare din tara se actualizeaza de catre Autoritatea Electorala Permanenta la nivelul fiecarui judet, respectiv al municipiului Bucuresti, incepand cu localitatea resedinta de judet si continuand cu cele din municipii, orase si comune, in ordinea alfabetica a acestora. In municipiile cu subdiviziuni administrativ-teritoriale, numerotarea se face cu respectarea ordinii acestor subdiviziuni, prevazuta de lege.

(5) Pana cel mai tarziu cu 30 de zile inaintea datei votarii, primarii aduc la cunostinta publica, cu ajutorul prefectilor, delimitarea si numerotarea fiecarei sectii de votare din tara, precum si sediile acestora, in conditiile stabilite de Autoritatea Electorala Permanenta, prin hotarare .

Art. 21

(1) Sectiile de votare din tara raman fixe, cu exceptia modificarilor ce necesita actualizarea. Modificarile de orice natura, inclusiv cele intervenite in structura unitatilor administrativ-teritoriale sau in planul urbanistic al localitatilor, se comunica de catre primari, de indata, Autoritatii Electorale Permanente.

(2) Metodologia de avizare a actualizarii delimitarii sectiilor de votare din tara si a stabilirii sediilor acestora, din punctul de vedere al indeplinirii conditiilor prevazute de prezenta lege, se stabileste prin hotarare a Autoritatii Electorale Permanente.

(3) In delimitarea unei sectii de votare din tara pot fi incluse, dupa caz, unitati administrativ-teritoriale in integralitatea lor ori numai anumite localitati componente ale acestora, artere intregi ori numai segmente ale acestora, imobile izolate ori grupate in diferite moduri.

(4) Includerea in delimitarea sectiilor de votare din tara a altor elemente decat cele prevazute la alin. (3) poate fi facuta numai in cazul in care in localitatea respectiva nu au fost atribuite tip si/sau denumiri de artera, numere administrative ori acestea au fost realizate necorespunzator.

(5) Sectiile de votare din tara trebuie sa indeplineasca urmatoarele criterii:

a) sectiile de votare nu pot depasi limitele unitatilor administrativ-teritoriale;

b) aceeasi adresa a unui alegator nu poate fi arondata la mai multe sectii de votare;

c) numarul de alegatori arondati unei sectii de votare nu poate depasi cifra de 2.000;

d) numarul de alegatori arondati unei sectii de votare nu poate fi mai mic de 50;

e) distanta dintre sediul sectiei de votare si domiciliul/resedinta alegatorului sa nu depaseasca, de regula, 3 kilometri;

f) aria teritoriala a sectiei de votare trebuie sa fie, de regula, compacta.

Art. 22

(1) Dispozitiile primarilor privind actualizarea delimitarii sectiilor de votare trebuie sa respecte urmatoarele cerinte:

a) sa utilizeze tipul si denumirea oficiale ale unitatilor administrativ-teritoriale, ale localitatilor componente sau ale satelor apartinatoare, ale arterelor, ale numerelor administrative, ale numerelor si/sau denumirilor blocurilor, cu respectarea nomenclatoarelor si a codificarilor utilizate de catre autoritatile si institutiile publice;

b) sa utilizeze, pe cat posibil, indicativul de stare al arterelor, respectiv istoricul acestora;

c) sa includa toate arterele existente, conform nomenclatorului stradal aprobat prin hotarare a consiliului local;

d) sa includa toate arterele desfiintate care sunt mentionate in actele de identitate sau in dovezile de resedinta.

(2) Delimitarea sectiilor de votare se realizeaza utilizand urmatoarele niveluri:

a) comuna, oras, municipiu;

b) sector, in cazul municipiului Bucuresti;

c) localitate componenta, sat apartinator sau sat component;

d) artera;

e) numar administrativ;

f) numar/denumire imobil;

g) numar/denumire scara;

h) numar apartament.

Art. 221

Primarii au obligatia de a asigura accesibilitatea localurilor de vot, conform metodologiei aprobate prin hotarare a Autoritatii Electorale Permanente.

Art. 23

(1) In statele unde isi au sediile misiunile diplomatice si oficiile consulare ale Romaniei se organizeaza, de regula, in sediile misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, sectiilor consulare, daca acestea functioneaza in sedii diferite si institutelor culturale, una sau mai multe sectii de votare pentru alegatorii care voteaza in strainatate.

(2) Cu acordul autoritatilor din tara respectiva pot fi organizate sectii de votare si in alte locuri decat cele prevazute de alin. (1) .

(3) In afara sectiilor de votare prevazute la alin. (1) si (2) pot fi organizate, cu acordul autoritatilor din tara respectiva, sectii de votare pentru localitatile sau grupurile de localitati in care au optat sa voteze cel putin 100 de alegatori, conform art. 42 alin. (2) .

(4) In termen de cel mult 5 zile de la data expirarii termenului prevazut la art. 42 alin. (2) , Autoritatea Electorala Permanenta comunica Ministerului Afacerilor Externe localitatile din strainatate in care trebuie sa fie infiintate sectii de votare potrivit alin. (3) , precum si numarul acestora.

(5) In termen de cel mult 15 zile de la data expirarii termenului prevazut la alin. (4) , Ministerul Afacerilor Externe transmite Autoritatii Electorale Permanente proiectul listei sediilor sectiilor de votare din strainatate prevazute la alin. (1) -(4) .

(5) Incepand cu a cincisprezecea zi din perioada electorala pana cel mai tarziu cu 20 de zile inaintea datei votarii, Ministerul Afacerilor Externe comunica Autoritatii Electorale Permanente, in mod esalonat, propunerile misiunilor diplomatice si oficiilor consulare privind sediile sectiilor de votare din strainatate prevazute la alin. (1) -(4) , de indata ce acestea sunt finalizate.

(6) Lista prevazuta la alin. (5) va fi insotita de urmatoarele documente:

a) sinteza consultarilor cu misiunile diplomatice si oficiile consulare;

b) sinteza consultarilor cu persoane care reprezinta cetateni romani aflati in strainatate si criteriile utilizate pentru selectia acestora;

c) nota justificativa privind cazurile in care nu vor mai fi organizate sectii de votare organizate la alegeri anterioare, daca este cazul;

d) nota logistica privind fiecare local de vot, conform modelului stabilit de Autoritatea Electorala Permanenta;

e) informatiile furnizate de autoritatile straine competente privind numarul cetatenilor romani cu domiciliul, resedinta sau alte forme de inregistrare in strainatate, defalcat pe state.

(7) In termen de cel mult 5 zile de la data comunicarii prevazute la alin. (5) , Autoritatea Electorala Permanenta stabileste, prin hotarare, sediile sectiilor de votare din strainatate.





Documente Atasate
ANEXE_Legea 208_2015_2024.docx

Afişează Legea electorala pentru Senat si Camera Deputatilor, actualizata 2024 - Legea 208/2015 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea electorala    Legea electorala actualizata 2024    Legea 208/2015    Legea 208/2015 actualizata

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.