din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2684 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Legea electorala pentru Senat si Camera Deputatilor, actualizata 2024 - Legea 208/2015

Legea electorala pentru Senat si Camera Deputatilor, actualizata 2024 - Legea 208/2015

  Publicat: 09 Dec 2023       3827 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Documente atasate
ANEXE_Legea 208_2015_2024.docx
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea 208/2015, actualizata 2024, privind alegerea Senatului si a Camerei Deputatilor, precum si pentru organizarea si functionarea Autoritatii Electorale Permanente

Legea electorala 2024 actualizata prin Legea 295/2022 pentru modificarea art. 52 alin. (14) din Legea nr. 208/2015 privind alegerea Senatului si a Camerei Deputatilor, precum si pentru organizarea si functionarea Autoritatii Electorale Permanente

Publicat in Monitorul Oficial cu numarul 553 din data de 24 iulie 2015


Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Orice informatii privind o persoana fizica identificata sau identificabila (�persoana vizata�);
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Procedura juridica prin care un act sau un inscris este recunoscut in mod legal de catre o autoritate notariala.
Act oficial prin care se confirma (de catre anumite organe de stat)
Persoana fizica sau juridica ce livreaza unui client o marfa, un produs sau presteaza un anumit serviciu.
Partea finala a hotararii pronuntata de catre un organ de jurisdictie,care cuprinde solutia data cauzei.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.

(7) In termen de cel mult 3 zile de la data fiecarei comunicari prevazute la alin. (5) , Autoritatea Electorala Permanenta aproba, prin hotarare, propunerile misiunilor diplomatice si oficiilor consulare privind sediile sectiilor de votare din strainatate. In cel mult 3 zile de la data ultimei comunicari, Autoritatea Electorala Permanenta aduce la cunostinta publica lista finala a sediilor sectiilor de votare din strainatate.

(8) Activitatile de coordonare a pregatirii si organizarii procesului de votare in strainatate sunt asigurate de catre biroul electoral pentru sectiile de votare din strainatate, cu sprijinul logistic al Ministerului Afacerilor Externe.

CAPITOLUL IV:Registrul electoral si listele electorale

SECTIUNEA 1:Registrul electoral

Art. 24

(1) Registrul electoral este un sistem informatic national de inregistrare si actualizare a datelor de identificare a cetatenilor romani cu drept de vot si a informatiilor privind arondarea acestora la sectiile de votare.

(2) Registrul electoral functioneaza in vederea asigurarii urmatoarelor obiective:

a) inregistrarea si actualizarea datelor de identificare a cetatenilor romani cu drept de vot;

b) realizarea comunicarilor prevazute de lege privind datele de identificare a alegatorilor si arondarea acestora la sectiile de votare;

c) arondarea cetatenilor romani cu drept de vot la sectiile de votare;

d) realizarea listelor electorale permanente;

e) realizarea comunicarilor prevazute de lege privind actualizarea listelor electorale permanente.

Art. 25

(1) Registrul electoral este structurat pe judete, municipii, orase, comune, pentru cetatenii romani cu domiciliul sau resedinta in tara, iar pentru cei cu domiciliul sau resedinta in strainatate, pe state si localitati.

(2) Fiecare alegator figureaza in Registrul electoral o singura data, fiind arondat la o singura sectie de votare.

Art. 26

(1) Persoanele autorizate sa efectueze operatiuni in Registrul electoral cuprinzand cetatenii romani cu domiciliul sau resedinta in tara sunt primarii sau persoanele desemnate de catre primari, prin dispozitie, conform legii. Persoanele autorizate sa efectueze operatiuni in Registrul electoral cuprinzand cetatenii romani cu domiciliul sau resedinta in strainatate sunt persoanele desemnate de catre Autoritatea Electorala Permanenta. Ministerul Afacerilor Externe poate desemna, cu avizul Autoritatii Electorale Permanente, persoane autorizate sa efectueze interogari in Registrul electoral cuprinzand cetatenii romani cu domiciliul sau resedinta in strainatate.

(2) Persoanele imputernicite prin ordin al presedintelui Autoritatii Electorale Permanente efectueaza, in Registrul electoral, operatiuni de competenta Autoritatii Electorale Permanente.

(3) Persoanele autorizate asigura actualizarea, in Registrul electoral, a informatiilor privind cetatenii romani cu drept devot, precum si a informatiilor privind arondarea acestora la sectiile de votare.

(4) Persoanele autorizate au acces la toate datele si informatiile necesare actualizarii Registrul electoral, detinute la nivelul primariei si al serviciului public comunitar local al unitatii administrativ-teritoriale respective.

(5) Persoanele autorizate beneficiaza de 5 clase de salarizare succesive suplimentare fata de clasa detinuta, fara a depasi in total numarul de clase de salarizare prevazut la art. 10 alin. (2) din Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, cu modificarile si completarile ulterioare.

(6) Incepand cu data intrarii in vigoare a prezentei legi, persoanele autorizate beneficiaza de o majorare a salariului de baza avut, corespunzator celor 5 clase de salarizare succesive suplimentare multiplicat cu procentul prevazut la art. 10 alin. (5) din Legea-cadru nr. 284/2010, cu modificarile si completarile ulterioare.

Art. 27

(1) Orice alegator poate solicita primarului unitatii administrativ-teritoriale unde isi are domiciliul sau resedinta, dupa caz, prin cerere scrisa, datata si semnata, cuprinzand numele, prenumele, codul numeric personal si adresa de domiciliu, respectiv Ministerului Afacerilor Externe, daca are domiciliul sau resedinta in strainatate, informatii cu privire la propriile date cu caracter personal inscrise in Registrul electoral.

(2) Raspunsurile la cererile prevazute la alin. (1) se comunica in termen de 15 zile de la data primirii cererii.

Art. 28

(1) Accesul unei persoane autorizate in Registrul electoral se face prin utilizarea datelor de autentificare furnizate de Autoritatea Electorala Permanenta sau prin utilizarea unei semnaturi electronice extinse bazate pe un certificat calificat eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat, generata prin intermediul unui dispozitiv securizat de creare a semnaturii si care permite identificarea certa a persoanei autorizate.

(2) Primarii si Ministerul Afacerilor Externe transmit lista persoanelor desemnate in vederea autorizarii Autoritatii Electorale Permanente, in termen de 45 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei legi.

(3) Persoanele autorizate nu mai au drept de acces in Registrul electoral pe durata suspendarii mandatului, a raporturilor de munca ori de serviciu sau dupa incetarea mandatului, a raporturilor de munca ori de serviciu, dupa caz.

(4) Cazurile de inlocuire a persoanelor autorizate de catre primari sunt transmise Autoritatii Electorale Permanente in cel mult 5 zile lucratoare de la data producerii acestora.

Art. 29

(1) Raspunderea pentru asigurarea confidentialitatii datelor cu caracter personal si a securitatii prelucrarilor in Registrul electoral revine Autoritatii Electorale Permanente, persoanelor autorizate si persoanelor imputernicite prevazute la art. 26.

(2) Datele si informatiile continute in Registrul electoral sunt destinate exclusiv proceselor electorale.

Art. 30

(1) Persoanele autorizate, conform legii, efectueaza operatiuni in Registrul electoral si au acces la datele si informatiile din Registrul electoral numai pentru unitatea administrativ-teritoriala sau subdiviziunea administrativ-teritoriala pe raza careia isi desfasoara activitatea, cu exceptiile prevazute de prezenta lege.

(2) Persoanele imputernicite prin ordin al presedintelui Autoritatii Electorale Permanente asigura efectuarea comunicarilor prevazute de prezenta lege prin intermediul Registrului electoral.

Art. 31

(1) Autoritatea Electorala Permanenta elaboreaza si adopta instructiuni privind masurile de securitate in legatura cu gestionarea si utilizarea Registrului electoral, care vizeaza:

a) controlul accesului la echipamente si la sistemul informatic, pentru a impiedica accesul persoanelor neautorizate la echipamentele de efectuare a operatiunilor in Registrul electoral;

b) controlul suportului de date pentru a impiedica citirea, copierea, modificarea sau stergerea suportului de date in mod neautorizat;

c) controlul stocarii pentru a impiedica introducerea neautorizata de date si inspectarea, modificarea sau stergerea neautorizata a datelor;

d) controlul utilizarii pentru a impiedica utilizarea sistemelor de prelucrare automata a datelor de catre persoane neautorizate cu ajutorul echipamentelor de transmitere a datelor;

e) controlul accesului la date pentru a limita accesul persoanelor autorizate sa utilizeze Registrul electoral, numai la datele pentru care au fost autorizate;

f) controlul introducerii de date pentru a se asigura ca este posibil ulterior sa se verifice si sa se stabileasca ce date au fost introduse in Registrul electoral, cand si de catre cine au fost introduse datele;

g) controlul transportului si transferului de date pentru a impiedica citirea, copierea, modificarea sau stergerea neautorizata a datelor in timpul transmiterii acestora sau in timpul transportului de suporturi de date, prin intermediul masurilor tehnice de securizare;

h) controlul comunicatiilor aferente Registrului electoral, astfel incat sa se poata asigura verificarea si stabilirea autoritatilor/organismelor carora li s-au transmis sau li se pot transmite datele cu caracter personal, folosind echipamentele de comunicatii.

(2) In vederea indeplinirii atributiilor privind administrarea si suportul tehnic necesar functionarii Registrului electoral, coordonarea si indrumarea metodologica a persoanelor autorizate sa opereze in Registrul electoral, precum si controlul respectarii dispozitiilor legale incidente in domeniu, Autoritatea Electorala Permanenta adopta masuri tehnice, operative si de procedura, potrivit urmatoarelor principii:

a) confidentialitate - asigurarea accesului la informatii numai pentru persoanele autorizate in functie de competente;

b) integritate - asigurarea exactitatii si caracterului complet al informatiilor, precum si a metodelor de prelucrare;

c) disponibilitate - asigurarea accesului la informatii in termenul solicitat;





Documente Atasate
ANEXE_Legea 208_2015_2024.docx

Afişează Legea electorala pentru Senat si Camera Deputatilor, actualizata 2024 - Legea 208/2015 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea electorala    Legea electorala actualizata 2024    Legea 208/2015    Legea 208/2015 actualizata

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.