din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1930 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Legea 115/2015 pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale

Legea 115/2015 pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale

  Publicat: 09 Dec 2023       10022 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Legea 115/2015 pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale, actualizata 2024, pentru modificarea Legii administratiei publice locale nr. 215/2001, precum si pentru modificarea si completarea Legii nr. 393/2004 privind Statutul alesilor locali

Publicat in Monitorul Oficial cu numarul 349 din data de 20 mai 2015

Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Orice forma de comunicare destinata sa promoveze, direct sau indirect, produsele, serviciile, imaginea, numele ori denumirea, firma sau emblema unui comerciant ori membru al unei profesii liberale;
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Este actul juridic procesual, final si de dispozitie prin care se solutioneaza cauza penala de catre instanta de judecata, punandu-se, astfel, capat judecatii.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Lista electorala - lista ce cuprinde toti alegatorii care isi exercita dreptul de vot in cadrul unei sectii de votare;
Lista electorala - lista ce cuprinde toti alegatorii care isi exercita dreptul de vot in cadrul unei sectii de votare;
Lista electorala - lista ce cuprinde toti alegatorii care isi exercita dreptul de vot in cadrul unei sectii de votare;
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
Lista electorala - lista ce cuprinde toti alegatorii care isi exercita dreptul de vot in cadrul unei sectii de votare;
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Calitate a unui act juridic de a intruni toate conditiile si de a produce toate efectele prevazute de lege.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
(In sensul Legii 10 din 2001). Orice teren si/sau constructie situat in intravilan, cu oricare din destinatiile avute la data preluarii, precum si orice bun mobil devenit imobil prin incorporare in aceasta constructie,
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Omul considerat in mod individual, ca membru al societatii, avand calitatea de subiect de drept.
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.
Lista electorala - lista ce cuprinde toti alegatorii care isi exercita dreptul de vot in cadrul unei sectii de votare;
Lista electorala - lista ce cuprinde toti alegatorii care isi exercita dreptul de vot in cadrul unei sectii de votare;
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Unitate teritoriala cu una sau mai multe sectii de votare la care cetatenii arondati (cei care domiciliaza in raza circumscriptiei electorale respective) voteaza in cadrul alegerilor
Lista electorala - lista ce cuprinde toti alegatorii care isi exercita dreptul de vot in cadrul unei sectii de votare;
Inscris oficial sau particular prin care se atesta recunoasterea unui drept, o obligatie sau un fapt.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Dovada scrisa prin care
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Lista electorala - lista ce cuprinde toti alegatorii care isi exercita dreptul de vot in cadrul unei sectii de votare;
Lista electorala - lista ce cuprinde toti alegatorii care isi exercita dreptul de vot in cadrul unei sectii de votare;
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Prin Declaratia de la Maastricht , din 10 decembrie 1991, statele membre ale Uniunii Europei Occidentale (UEO) au invitat tarile europene care erau membre ale NATO, dar nu si ale Uniunii Europene, sa devina membri asociati ai UEO.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Sectoarele municipiului Bucuresti sau alte subdiviziuni ale municipiilor ale caror delimitare si organizare se stabilesc prin lege.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Unitate teritoriala cu una sau mai multe sectii de votare la care cetatenii arondati (cei care domiciliaza in raza circumscriptiei electorale respective) voteaza in cadrul alegerilor
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Unitate teritoriala cu una sau mai multe sectii de votare la care cetatenii arondati (cei care domiciliaza in raza circumscriptiei electorale respective) voteaza in cadrul alegerilor
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Denumire a Camerei inferioare a Parlamentului in unele tari
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Birou electoral - organism care se constituie pentru buna organizare si desfasurare a alegerilor la nivel national,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Unitate teritoriala cu una sau mai multe sectii de votare la care cetatenii arondati (cei care domiciliaza in raza circumscriptiei electorale respective) voteaza in cadrul alegerilor
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Birou electoral - organism care se constituie pentru buna organizare si desfasurare a alegerilor la nivel national,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Unitate teritoriala cu una sau mai multe sectii de votare la care cetatenii arondati (cei care domiciliaza in raza circumscriptiei electorale respective) voteaza in cadrul alegerilor

(2) Cetatenii Uniunii Europene au dreptul sa verifice inscrierile facute in listele electorale complementare. In acest scop, primarii aduc la cunostinta publica locul si intervalul orar cand acestea pot fi verificate.

(3) Intampinarile impotriva omisiunilor, inscrierilor gresite sau oricaror erori din liste se fac in scris si se depun la primar. Primarul este obligat sa se pronunte, in scris, in cel mult 3 zile de la data inregistrarii intampinarii.

(4) Impotriva solutiei date de primar se poate face contestatie in termen de 24 de ore de la comunicare . Contestatia se solutioneaza in termen de cel mult 3 zile de la inregistrare, de catre judecatoria in a carei raza teritoriala se afla localitatea. Hotararea judecatoreasca este definitiva si se comunica persoanei interesate si primarului, in termen de 24 de ore de la pronuntare.

(5) Primarii, impreuna cu formatiunile teritoriale ale Inspectoratului General pentru Imigrari, realizeaza copii de pe listele electorale complementare. Copiile de pe listele electorale complementare se inainteaza de catre primar, pe baza de proces-verbal, in doua exemplare, birourilor electorale ale sectiilor de votare, cu 3 zile inainte de data alegerilor. Un exemplar este pus la dispozitia alegatorilor pentru consultare, iar celalalt este utilizat in ziua alegerilor. Un exemplar al copiei se pastreaza de catre primar.

(6) Copiile de pe listele electorale complementare se semneaza de primar, de secretarul unitatii administrativ-teritoriale si de seful formatiunii teritoriale a Inspectoratului General pentru Imigrari.

(7) Copiile de pe listele electorale complementare cuprind numele si prenumele alegatorului, data si locul nasterii, statul membru de origine, adresa la care locuieste in Romania, numarul circumscriptiei electorale, numarul sectiei de votare si o rubrica destinata semnaturii alegatorului.

(8) Orice neconcordanta intre lista electorala complementara si copia intocmita potrivit alin. (5) se solutioneaza de primar, de indata, pe baza datelor cuprinse in lista electorala complementara.

(9) Orice modificare intervenita in lista electorala complementara, dupa trimiterea copiilor la biroul electoral al sectiei de votare, se comunica acestuia de catre primar, in termen de cel mult 24 de ore.

Art. 23

(1) Cetatenii Uniunii Europene cu drept de vot care au domiciliul sau resedinta in circumscriptia electorala in care au loc alegeri si nu se afla in evidentele Inspectoratului General pentru Imigrari sunt inscrisi, la cerere, de catre primar, in lista electorala complementara, pe baza unui document care le atesta identitatea si a unui document care atesta adresa la care locuiesc.

(2) Dispozitiile art. 17 se aplica in mod corespunzator.

(3) Prin document care atesta adresa se intelege unul dintre urmatoarele acte:

a) acte incheiate in conditiile de validitate prevazute de legislatia romana in vigoare, privind titlul locativ, respectiv contractul de vanzare-cumparare, contractul de inchiriere si altele;

b) declaratia scrisa a gazduitorului, persoana fizica sau juridica, de primire in spatiu, insotita de unul dintre documentele prevazute la lit. a) ;

c) declaratia pe propria raspundere a solicitantului, insotita de nota de verificare a politistului de ordine publica, prin care se certifica existenta unui imobil si faptul ca solicitantul locuieste efectiv la adresa declarata, pentru persoana fizica ce nu poate prezenta documentele prevazute la lit. a) si b) ;

d) documentul eliberat de primarie, din care sa rezulte ca solicitantul figureaza inscris in Registrul agricol, pentru mediul rural.

Art. 24

(1) In ziua votarii, presedintele biroului electoral al sectiei de votare inscrie in lista electorala suplimentara cetatenii Uniunii Europene omisi din copia de pe lista electorala complementara care se prezinta la vot si fac dovada ca au domiciliul sau resedinta in raza teritoriala a sectiei de votare respective, cu oricare dintre documentele emise de Inspectoratul General pentru Imigrari sau cu unul dintre documentele prevazute la art. 23 alin. (3) .

(2) In cazul in care alegatorul, cetatean al Uniunii Europene, isi schimba adresa la care locuieste in alta circumscriptie electorala dupa inaintarea copiei de pe lista electorala complementara la biroul electoral al sectiei de votare, acesta isi exercita dreptul de vot in circumscriptia electorala pe a carei raza teritoriala locuieste, in baza oricarui document valabil de identitate insotit de certificatul de inregistrare care atesta noua adresa sau, dupa caz, de cartea de rezidenta permanenta ori de permisul de sedere permanenta care atesta adresa anterioara, insotit de o adeverinta eliberata de formatiunea teritoriala competenta a Inspectoratului General pentru Imigrari, care atesta adresa actuala. Totodata, in vederea exercitarii dreptului de vot, cetateanul Uniunii Europene poate adresa primarului o cerere, insotita de unul dintre documentele prevazute la art. 23 alin. (3) ; primarul comunica, de indata, biroului electoral al sectiei de votare cererea cetateanului Uniunii Europene, pentru inscrierea acestuia in lista electorala suplimentara.

(3) In situatiile prevazute la alin. (2) , alegatorul este inscris, in ziua alegerilor, pe lista electorala suplimentara, de catre presedintele sectiei de votare in a carei raza teritoriala se afla noua adresa la care locuieste persoana respectiva.

SECTIUNEA 4:Birourile electorale

Art. 25

(1) Pentru organizarea si desfasurarea operatiunilor electorale se infiinteaza, in conditiile prezentei legi: Biroul Electoral Central, birouri electorale judetene, birouri electorale de circumscriptie si birouri electorale ale sectiilor de votare.

(2) Birourile electorale sunt alcatuite numai din cetateni cu drept de vot. Candidatul, sotul, sotia, rudele sau afinii pana la gradul al doilea inclusiv nu pot fi membri ai birourilor electorale.

(3) In realizarea atributiilor ce revin birourilor electorale, membrii acestora exercita o functie ce implica autoritatea de stat . Exercitarea corecta si impartiala a acestei functii este obligatorie.

(4) Prin exceptie de la prevederile Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele care ocupa functii publice pot face parte din birourile electorale.

Art. 26

(1) Birourile electorale de circumscriptie comunala se constituie din 9 membri, cele ale oraselor, municipiilor si subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor, din 11 membri, iar cel al municipiului Bucuresti si cele ale judetelor, din 15 membri .

*) Numarul membrilor birourilor electorale de circumscriptie prevazut de prevederile art. 26 alin. (1) -(4) din Legea nr. 115/2015 (...) este un numar maxim, birourile electorale de circumscriptie putand functiona, in mod valabil, cu numarul de membri rezultat din aplicarea prevederilor art. 26 alin. (5) , (14) si (15) din aceeasi lege.

(2) Biroul electoral de circumscriptie comunala este format din presedinte, un loctiitor al acestuia si din 7 reprezentanti ai partidelor politice, aliantelor politice si aliantelor electorale sau organizatiilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale care participa la alegeri in circumscriptia electorala respectiva.

*) Numarul membrilor birourilor electorale de circumscriptie prevazut de prevederile art. 26 alin. (1) -(4) din Legea nr. 115/2015 (...) este un numar maxim, birourile electorale de circumscriptie putand functiona, in mod valabil, cu numarul de membri rezultat din aplicarea prevederilor art. 26 alin. (5) , (14) si (15) din aceeasi lege.

(3) Biroul electoral de circumscriptie oraseneasca, municipala si din subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiilor este format din presedinte, un loctiitor al acestuia si din 9 reprezentanti ai partidelor politice, aliantelor politice si aliantelor electorale sau organizatiilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale care participa la alegeri in circumscriptia electorala respectiva.

*) Numarul membrilor birourilor electorale de circumscriptie prevazut de prevederile art. 26 alin. (1) -(4) din Legea nr. 115/2015 (...) este un numar maxim, birourile electorale de circumscriptie putand functiona, in mod valabil, cu numarul de membri rezultat din aplicarea prevederilor art. 26 alin. (5) , (14) si (15) din aceeasi lege.

(4) Biroul electoral de circumscriptie a municipiului Bucuresti si birourile electorale de circumscriptie judeteana sunt formate din presedinte, un loctiitor al acestuia, un reprezentant al Autoritatii Electorale Permanente si din 12 reprezentanti ai partidelor politice, aliantelor politice si aliantelor electorale sau organizatiilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale care participa la alegeri in circumscriptia electorala respectiva.

*) Numarul membrilor birourilor electorale de circumscriptie prevazut de prevederile art. 26 alin. (1) -(4) din Legea nr. 115/2015 (...) este un numar maxim, birourile electorale de circumscriptie putand functiona, in mod valabil, cu numarul de membri rezultat din aplicarea prevederilor art. 26 alin. (5) , (14) si (15) din aceeasi lege.

(5) Desemnarea presedintelui biroului electoral de circumscriptie si a loctiitorului acestuia se face in sedinta publica de catre presedintele tribunalului, in termen de 20 de zile de la stabilirea datei alegerilor. Desemnarea se face, prin tragere la sorti, dintre magistratii si ceilalti juristi care indeplinesc conditiile prevazute de alin. (51) pe baza criteriului apropierii domiciliului sau resedintei de localitatea sau subdiviziunea administrativ-teritoriala in care va functiona biroul electoral de circumscriptie . Tragerea la sorti se face cu prioritate din lista magistratilor, intai pentru presedinti si apoi pentru loctiitori. Lista magistratilor care participa la tragerea la sorti se intocmeste de catre presedintele tribunalului, iar cea a celorlalti juristi care indeplinesc conditiile prevazute de alin. (51) de catre Autoritatea Electorala Permanenta. Listele trebuie sa cuprinda un numar de persoane mai mare de 10% decat cel necesar. Magistratii si ceilalti juristi din lista care indeplinesc conditiile prevazute de alin. (51) care nu sunt desemnati presedinti sau loctiitori ai acestora raman la dispozitia presedintelui tribunalului, pentru inlocuirea, in cazuri deosebite, a titularilor. Lista trebuie sa cuprinda: numele, prenumele, codurile numerice personale, domiciliile, resedintele, locurile de munca, telefoanele, adresele de e-mail si semnaturile de luare la cunostinta ale persoanelor propuse. Prin jurist se intelege persoana licentiata in stiinte juridice.

(51) Pot fi desemnati presedinti ai birourilor electorale de circumscriptie si loctiitori ai acestora, juristii inscrisi in Corpul expertilor electorali care au o vechime in specialitate de cel putin 5 ani.

(6) In termen de 24 de ore de la expirarea termenului prevazut la alin. (5) , biroul electoral de circumscriptie a municipiului Bucuresti si birourile electorale de circumscriptie judeteana se completeaza cu cate un reprezentant al Autoritatii Electorale Permanente.

(7) In lista prevazuta la alin. (5) trebuie nominalizati numai juristi care, potrivit declaratiei pe propria raspundere, nu fac parte din niciun partid politic.

(8) In cazul in care numarul magistratilor si al celorlalti juristi este insuficient, lista este completata prin aplicarea in mod corespunzator a prevederilor art. 30 alin. (2) .

(9) Data sedintei in care se va efectua tragerea la sorti se aduce la cunostinta publica prin presa, precum si prin afisare la usa instantei, de catre presedintele tribunalului, cu cel putin 48 de ore inainte. Rezultatul tragerii la sorti se consemneaza intr-un proces-verbal, semnat de presedinte.

(10) Tragerea la sorti se face pe functii: presedinte si loctiitor.

(11) Procesul-verbal prevazut la alin. (9) constituie actul de investitura.

(12) La solicitarea scrisa a partidelor politice, aliantelor politice sau a aliantelor electorale ori a organizatiilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale care participa la alegeri, presedintele tribunalului impreuna cu prefectul intocmesc si pun la dispozitia acestora, in termen de 48 de ore de la solicitare, lista cuprinzand datele necesare, pentru a fi contactati, ale presedintilor birourilor electorale de circumscriptie si ale loctiitorilor acestora, precum si adresele si numerele de telefon ale sediilor birourilor electorale de circumscriptie .

(13) Biroul electoral de circumscriptie, constituit potrivit alineatelor precedente, indeplineste toate atributiile ce ii revin potrivit prezentei legi.

(14) In termen de 48 de ore de la data constituirii birourilor electorale de circumscriptie, partidele politice care au ca membri cel putin 7 senatori sau 10 deputati sau care au obtinut reprezentare parlamentara la scrutinul anterior, precum si grupul parlamentar al minoritatilor nationale din Camera Deputatilor in numele organizatiilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale reprezentate in acest grup trebuie sa comunice, in scris, birourilor electorale de circumscriptie numele si prenumele reprezentantilor lor care vor face parte din acestea. Comunicarile transmise dupa acest termen nu se iau in considerare. Comunicarile pot cuprinde un numar mai mare de reprezentanti pentru acelasi birou electoral. Completarea birourilor electorale de circumscriptie cu reprezentantii partidelor politice si ai organizatiilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale care au ca membri cel putin 7 senatori sau 10 deputati sau care au obtinut reprezentare parlamentara la scrutinul anterior se face in limita numarului maxim de membri prevazut la alin. (1) -(4) , in termen de 5 zile de la data constituirii acestora, de catre presedintii birourilor electorale de circumscriptie .

(15) In termen de 5 zile de la data pana la care se pot propune candidaturile, partidele politice si organizatiile cetatenilor apartinand minoritatilor nationale care participa la alegeri, altele decat cele prevazute la alin. (14) , precum aliantele politice si aliantele electorale care participa in alegeri trebuie sa comunice, in scris, birourilor electorale de circumscriptie numele si prenumele reprezentantilor lor care vor face parte din acestea. Comunicarile transmise dupa acest termen nu se iau in considerare. Comunicarile pot cuprinde un numar mai mare de reprezentanti pentru acelasi birou electoral. Completarea birourilor electorale de circumscriptie cu reprezentantii partidelor politice si ai organizatiilor cetatenilor apartinand minoritatilor nationale, altele decat cele prevazute la alin. (14) , precum si ai aliantelor politice sau electorale care nu au in componenta partide politice sau organizatii ale cetatenilor apartinand minoritatilor nationale, reprezentate in conditiile alin. (14) , care participa la alegeri in circumscriptia respectiva, se face in limita numarului maxim de membri prevazut la alin. (1) -(4) , de catre presedintii birourilor electorale de circumscriptie, in termen de 24 de ore de la data ramanerii definitive a candidaturilor, in ordinea descrescatoare a numarului de candidati propusi pentru consiliul local in cauza, la care se adauga, daca este cazul, candidatul la functia de primar. In cazul biroului electoral de circumscriptie judeteana, respectiv al biroului electoral de circumscriptie a municipiului Bucuresti, se are in vedere numarul tuturor candidaturilor pentru consiliul judetean si pentru presedintele acestuia, respectiv pentru Consiliul General al Municipiului Bucuresti si primarul general, precum si pentru consiliile locale si primari, inregistrate in judet, respectiv in municipiul Bucuresti.

(16) Persoanele care au calitatea de reprezentanti ai unui partid politic, ai unei aliante politice sau aliante electorale ori organizatii ale cetatenilor apartinand minoritatilor nationale care participa la alegeri in biroul electoral de circumscriptie se stabilesc in ordinea mentionata in comunicarea prevazuta la alin. (14) .

(17) In cazul in care doua sau mai multe partide politice, aliante politice sau aliante electorale ori organizatii ale minoritatilor nationale care participa la alegeri au propus acelasi numar de candidati, reprezentantii lor fac parte din biroul electoral de circumscriptie, in limita locurilor neocupate de reprezentantii partidelor politice, aliantelor politice si aliantelor electorale aflate, potrivit alin. (15) , intr-o situatie mai favorabila; daca prin aplicarea acestei prevederi nu este posibil ca reprezentantii tuturor partidelor politice, ai aliantelor politice si aliantelor electorale sau organizatii ale minoritatilor nationale care participa la alegeri aflate, in situatie de egalitate, sa fie inclusi in componenta biroului electoral, presedintele acestuia procedeaza la tragerea la sorti, in prezenta delegatilor partidelor politice, ai aliantelor politice si aliantelor electorale in cauza.

(18) In cazul in care partidele politice, aliantele politice si aliantele electorale sau organizatiile minoritatilor nationale care participa la alegeri nu nominalizeaza reprezentanti, presedintele biroului electoral de circumscriptie procedeaza la completarea biroului, incluzand in acesta, prin tragere la sorti, persoane care nu fac parte din niciun partid politic. Tragerea la sorti se face dintr-o lista intocmita potrivit alin. (8) , in termen de 24 de ore de la solicitarea presedintelui biroului electoral de circumscriptie .





Afişează Legea 115/2015 pentru alegerea autoritatilor administratiei publice locale pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Legea 115/2015    Legea 115/2015 actualizata 2024

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.