din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3468 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » Ordinul nr. 183/2010, privind constituirea si atributiile Comisiei fiscale centrale

Ordinul nr. 183/2010, privind constituirea si atributiile Comisiei fiscale centrale

  Publicat: 15 Feb 2010       16721 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Ordinul nr. 183/2010, privind constituirea si atributiile Comisiei fiscale centrale

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 99 din 12/02/2010

Informatii, date sau documente care nu constituie secret de stat, dar nu sunt destinate publicitatii si nu pot fi divulgate.
Curs de schimb.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Act prevazut de lege, prin care un organ de stat este informat si abilitat sa desfasoare o anumita activitate
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu de solutii pronuntate de catre organele de jurisdictie in legatura cu probleme de drept sau institutiile juridice examinate cu prilejul desfasurarii litigiilor din competenta lor.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Venituri fiscale care sunt mobilizate la bugetul de stat; ele sunt incasate de la contribuabil in mod indirect



ARTICOLUL 5
Sedintele comisiei



(1) Comisia se intruneste ori de cate ori este nevoie, dupa cum urmeaza:

a) comisia se poate intruni si poate adopta decizii numai in prezenta tuturor membrilor acesteia, in conditiile prevazute la art. 4;

b) in cazul solutionarii unor conflicte de competenta ce privesc bugetele locale, comisia se poate intruni si poate adopta decizii in prezenta tuturor membrilor acesteia, inclusiv a reprezentantilor desemnati potrivit art. 4 alin. (5).

(2) Modalitatea de vot in cadrul comisiei este votul deschis. Prin exceptie, presedintele comisiei poate decide in anumite cazuri adoptarea deciziilor prin vot secret .

(3) Deciziile se adopta cu votul a cel putin jumatate plus unu din numarul membrilor comisiei.

(4) In caz de paritate de voturi, votul presedintelui comisiei este decisiv.

(5) La lucrarile comisiei pot participa in calitate de invitati permanenti 2 consultanti fiscali desemnati de Camera Consultantilor Fiscali, care nu au drept de vot. In calitate de participanti fara drept de vot pot fi invitati la sedinte de catre presedintele comisiei si alti specialisti din cadrul directiilor de specialitate ale Ministerului Finantelor Publice si Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

(6) Comisia analizeaza notele de prezentare, precum si documentatia anexata si adopta, prin decizii, solutii unitare de aplicare a prevederilor legale sau, dupa caz, respinge solutiile propuse, motivand decizia luata.

(7) Deciziile astfel adoptate se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

(8) In situatia in care comisia, in urma analizei punctelor supuse dezbaterii, constata ca problematica nu se incadreaza in dispozitiile art. 2, poate lua urmatoarele masuri:

a) emiterea unei decizii cu caracter consultativ prin care se solutioneaza anumite probleme punctuale aflate in competenta mai multor directii de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice sau Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, atunci cand directiile de specialitate au puncte de vedere contradictorii;

b) restituirea problematicii cu care a fost investita, atunci cand constata ca aceasta intra in competenta exclusiva a unei directii de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice sau Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

(9) Deciziile emise potrivit alin. (8) lit. a) nu se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice si nu se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.



ARTICOLUL 6
Organizarea Secretariatului tehnic



In cadrul Directiei de politici si legislatie in domeniile vamal si nefiscal se organizeaza la nivel de compartiment Secretariatul tehnic al comisiei.



ARTICOLUL 7
Atributiile Secretariatului tehnic



(1) Secretariatul tehnic al comisiei va tine un registru, in care se vor inregistra cronologic toate solicitarile de inscriere pe ordinea de zi a comisiei a temelor propuse de directiile de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice, respectiv ale Comisiei de proceduri fiscale.

(2) Secretariatul tehnic verifica respectarea procedurii de sesizare a comisiei cu privire la competenta sesizarii si existenta opiniilor divergente.

(3) Dupa inregistrarea solicitarilor, Secretariatul tehnic al comisiei intocmeste pentru fiecare tema propusa o nota de prezentare, care are la baza notele de fundamentare elaborate de directiile de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice. Nota de prezentare trebuie sa contina cel putin urmatoarele elemente, fara a se limita la acestea:

a) fundamentarea in fapt si de drept a problematicii cu care este sesizata comisia;

b) prezentarea opiniilor divergente care au determinat sesizarea comisiei;

c) solutiile propuse de directiile de specialitate aflate in divergenta.

Nota de prezentare va cuprinde, dupa caz, mentiuni cu privire la jurisprudenta relevanta referitoare la problematica in discutie.

(4) Pe baza propunerilor primite se intocmeste ordinea de zi. Inscrierea punctelor pe ordinea de zi se face in functie de vechimea solicitarilor, grupate pe categorii de impozite .

(5) Ordinea de zi a comisiei, la care se anexeaza notele de prezentare, se inainteaza de catre Secretariatul tehnic presedintelui comisiei si se supune aprobarii acestuia.

(6) Comisia dezbate punctele aflate pe ordinea de zi, cu respectarea succesiunii prevazute la alin. (4) teza a II-a. Prin exceptie, membrii comisiei pot vota in conditiile art. 5 alin. (2) dezbaterea anumitor puncte inscrise pe ordinea de zi cu prioritate.

(7) Separat de registrul prevazut la alin. (1), Secretariatul tehnic va tine si un registru pentru deciziile comisiei, in care se vor consemna:

a) data sedintei;





Afişează Ordinul nr. 183/2010, privind constituirea si atributiile Comisiei fiscale centrale pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Comisia fiscala centrala    Codul fiscal    Codul Fiscal 2010

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Venituri care nu intra in categoria �veniturilor din alte surse� si care sunt supuse platii contributiei de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 506/20.09.2018 a Curtii de Apel Galati

Angajatorul este obligat sa plateasca impozite specifice si contributii pentru despagubirile cuvenite salariatului pe perioada in care i s-a suspendat netemeinic contractul de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul Vrancea - Sentinta Civila nr. 605 din 18.12.2019

Decizia CCR nr. 72/2019 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 2331 din OG nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala si ale art. 350 din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr. 635/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 263 alin. (2) pct. 4 din Codul fiscal
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

RIL admis. In cazul savarsirii infractiunii de evaziune fiscala, pe latura civila, inculpatul este obligat la plata obligatiei fiscale principale si a obligatiilor fiscale accesorii datorate, in conditiile Codului de procedura fiscala
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Limitarea libertatii contractuale
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia 4200 din 20 septembrie 2011

Determinarea bazei de impunere prin estimare. Contestarea cuantumului obligatiilor fiscale
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr.1737 din 25 martie 2010

Cerere de obligare a paratei sa emita o factura noua, fara corectarea sau stornarea facturilor vechi
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - DECIZIA COMERCIALA NR.102 din 24 februarie 2009. Definitiva.

Anularea raportului de inspectie fiscala emis de autoritatea administrativa locala. Incadrare eronata a unui teren in zona de impozitare
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi - decizia nr. 371/CA din 10 iulie 2008

Contencios fiscal. Venituri din alte surse. Obligativitatea platii contributiei la asigurarile sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Pitesti, Decizia nr. 1037 din 27 octombrie 2009



Articole Juridice

Salariatii cu mai multe CIM-uri. Reglementari legale si limitari
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Beneficiarii Legii nr. 19/2020. Conditiile de acordare a indemnizatiei
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu

Calificarea juridica si natura fiscala a diurnei externe, a cheltuielulor cu transportul si cazarea. Deducerea diurnei externe. Legislatie incidenta
Sursa: av. Emilia Alexandra Ioana

Drepturile parintelui salariat la intoarcerea din concediul de crestere a copilului
Sursa: Irina Maria Diculescu

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Precizari privind stabilirea salariilor in constructii ca urmare a adoptarii OUG 114/2018
Sursa: EuroAvocatura.ro

Registrul de evidenta fiscala pentru persoanele fizice 2018
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim