din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2026 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a Garzii Financiare

Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a Garzii Financiare

  Publicat: 23 Feb 2010       58424 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a Garzii Financiare

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 115 din 19/02/2010

Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
A fost promulgat la 11.09.1865
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Activitatea organizata sau autorizata de o autoritate publica, in scopul satisfacerii, dupa caz, a unui interes public.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Concept utilizate de stiintele comportamentale (psihologie, sociologie, psihologie judiciara), prin el intelegandu-se ansamblul actelor, reactiilor (glandulare, motorii, afective, verbale) prin care o persoana raspunde intr-o imprejurare data la solicitarile mediului inconjurator.
Ansamblul unitar de reglementari avand ca obiect o anumita activitate, drepturile si obligatiile
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Concept utilizate de stiintele comportamentale (psihologie, sociologie, psihologie judiciara), prin el intelegandu-se ansamblul actelor, reactiilor (glandulare, motorii, afective, verbale) prin care o persoana raspunde intr-o imprejurare data la solicitarile mediului inconjurator.
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Categorie de fapte juridice, care se produc independent de vointa omului si de care legea leaga anumite efecte juridice.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Interval de timp in care un angajat este scutit conform legii sa lucreze si sa vina la lucru in cadrul unitatii cu care aceasta are incheiat un contract de munca.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale �n interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Interval de timp in care un angajat este scutit conform legii sa lucreze si sa vina la lucru in cadrul unitatii cu care aceasta are incheiat un contract de munca.
Interval de timp in care un angajat este scutit conform legii sa lucreze si sa vina la lucru in cadrul unitatii cu care aceasta are incheiat un contract de munca.



SUBSECTIUNEA a 2-a
Directorul coordonator adjunct



Art. 23. - (1) Directorul coordonator adjunct este subordonat directorului coordonator al sectiei judetene si al Sectiei Municipiului Bucuresti si raspunde in fata acestuia pentru activitatea depusa. Atributiile directorilor coordonatori adjuncti sunt stabilite prin ordin al ministrului finantelor publice, prin contractul de management incheiat in conditiile legii si prin prezentul regulament de organizare si functionare a Garzii Financiare.

(2) Directorul coordonator adjunct are urmatoarele atributii generale:

a) sa asigure gestionarea si administrarea, in conditiile legii, a integritatii patrimoniului sectiei Garzii Financiare;

b) sa realizeze planul de management si sa urmareasca executia obiectivelor si indicatorilor de performanta prevazuti in contractul de management;

c) sa elaboreze politici si strategii specifice, in limita competentelor, in masura sa asigure desfasurarea in conditii performante a activitatii curente si de perspectiva a structurilor coordonate, in concordanta cu politicile si deciziile Guvernului in vederea punerii in aplicare a obiectivelor Programului de guvernare si a strategiei Agentiei Nationale de Administrare Fiscala;

d) sa stabileasca si sa urmareasca realizarea atributiilor de serviciu ale personalului angajat si ale functionarilor publici din subordine, conform Regulamentului de organizare si functionare a Garzii Financiare, precum si a obligatiilor profesionale individuale de munca ale personalului de specialitate;

e) sa actioneze pentru realizarea executiei bugetului anual de cheltuieli al sectiei judetene, initiind programe si masuri eficiente pentru o buna gestiune, in conditiile reglementarilor legale in vigoare;

f) sa reprezinte sectia Garzii Financiare in raporturile cu tertii, in limita competentelor;

g) sa respecte prevederile legale in vigoare referitoare la pastrarea secretului/confidentialitatii asupra datelor, informatiilor si documentelor referitoare la activitatea sectiei Garzii Financiare, in conditiile reglementate de Codul de procedura fiscala, si de Legea nr. 182/2002, cu modificarile si completarile ulterioare;

h) sa incheie acte juridice in numele si pe seama sectiei Garzii Financiare, conform competentelor sale;

i) sa prezinte lunar directorului coordonator al sectiei Garzii Financiare, comisarului general al Garzii Financiare sau presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la solicitarea acestora, situatia economico-financiara a structurilor coordonate, modul de realizare a obiectivelor si indicatorilor, a proiectelor si programelor asumate, inclusiv masurile pentru cresterea performantei, in limita competentelor;

j) sa dea dispozitii cu caracter obligatoriu pentru personalul din subordine, sub rezerva legalitatii lor;

k) sa aplice normele de gestiune, regulamentele de organizare si de functionare si procedurile administrative unitare existente sau care se vor elabora ulterior;

l) sa exercite controlul asupra modului de indeplinire a sarcinilor de serviciu si a obiectivelor de catre personalul angajat si functionarilor publici din subordine;

m) sa respecte prevederile art. 70, 71, 79, 94-98 si 111-114 din cartea I titlul IV din Legea nr. 161/2003, cu modificarile si completarile ulterioare;

n) sa asigure un serviciu public de calitate in beneficiul cetatenilor, prin participarea activa la luarea deciziilor si la transpunerea lor in practica, in scopul realizarii competentelor sectiei;

o) sa aiba un comportament profesionist, precum si sa asigure, in conditiile legii, transparenta administrativa, pentru a castiga si a mentine increderea publicului in integritatea, impartialitatea si eficacitatea sectiei;

p) sa respecte Constitutia, actele normative in domeniul de activitate al Ministerului Finantelor Publice, Agentiei Nationale de Administrare Fiscala si Garzii Financiare, legile tarii si sa actioneze pentru punerea in aplicare a dispozitiilor legale, in conformitate cu atributiile care ii revin, cu respectarea eticii profesionale;

q) sa apere in mod loial prestigiul Garzii Financiare, precum si sa se abtina de la orice act ori fapt care poate produce prejudicii imaginii sau intereselor legale ale acesteia;

r) sa nu favorizeze vreun partid politic sau vreo organizatie careia ii este aplicabil acelasi regim juridic ca si partidelor politice;

s) sa nu dezvaluie informatii care nu au caracter public, in alte conditii decat cele prevazute de lege;

t) sa nu dezvaluie informatii la care are acces, in exercitarea functiei pe care o detine, daca aceasta dezvaluire este de natura sa atraga avantaje necuvenite ori sa prejudicieze imaginea sau drepturile institutiei, precum si ale persoanelor fizice sau juridice;

u) sa nu acorde asistenta si consultanta persoanelor fizice sau juridice in vederea promovarii de actiuni juridice ori de alta natura impotriva statului sau Garzii Financiare sau a oricarei alte structuri a Ministerului Finantelor Publice;

v) sa nu faca aprecieri neautorizate in legatura cu litigiile aflate in curs de solutionare si in care sectia Garzii Financiare are calitate de parte;

w) sa aiba un comportament bazat pe respect, buna-credinta, corectitudine si amabilitate in relatiile cu personalul din cadrul sectiei Garzii Financiare, precum si cu persoanele fizice sau juridice;

x) alte atributii date in competenta sa de actele normative in vigoare si de contractul de management;

y) sa exercite atributiile directorului coordonator, in situatia imposibilitatii exercitarii acestora de catre titular, in baza ordinului ministrului finantelor publice, la propunerea presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala.

(3) Directorul coordonator adjunct are urmatoarele atributii specifice:

1. organizeaza, coordoneaza, indruma, analizeaza periodic si controleaza activitatea personalului din subordine, dispunand masurile legale care se impun in vederea cresterii eficientei, eficacitatii si economicitatii activitatii sectiei;

2. face propuneri directorului coordonator pentru imbunatatirea activitatii pe care o coordoneaza;

3. face propuneri cu privire la imbunatatirea metodologiei de raportare a indicatorilor de performanta si a instrumentelor de management specifice;

4. intocmeste sau contrasemneaza, dupa caz, fisa postului si raportul de evaluare pentru fiecare persoana aflata in subordine, in functie de obiectivele individuale ale acesteia, in conditiile legii;

5. evalueaza activitatea profesionala a personalului din subordine, pe baza criteriilor de performanta stabilite pentru indeplinirea obiectivelor specifice domeniului de activitate pe care il coordoneaza, in conditiile legii;

6. repartizeaza structurilor din subordine sarcinile si lucrarile primite, sprijina personalul pentru elaborarea lucrarilor si raspunde de solutiile date si de modul in care au fost respectate normele si procedurile de lucru;

7. stabileste, dupa caz, prioritatea lucrarilor din cadrul sectiei si termenele in care trebuie rezolvate, in conditiile legii;

8. urmareste elaborarea corespunzatoare si la termenele stabilite a lucrarilor repartizate de catre directorul coordonator si a celorlalte lucrari ale structurii pe care o coordoneaza;

9. verifica si avizeaza lucrarile efectuate in cadrul structurii pe care o conduce, in conditiile legii; aproba si semneaza lucrarile, iar cand este cazul dispune refacerea lor, in limita competentelor;

10. redistribuie sarcinile personalului din subordine in cazul concediilor de odihna, concediilor medicale, participarii la cursuri de instruire, conferinte, alte evenimente pe termen scurt, precum si in cazul suspendarii raporturilor de serviciu/de munca;

11. avizeaza programarea concediilor de odihna, prestarea orelor peste programul normal de lucru si compensarea lor, in conditiile legii;

12. gestioneaza resursele umane existente la nivelul structurii pe care o conduce, in sensul motivarii acestora, al dezvoltarii abilitatilor profesionale, al identificarii nevoii de perfectionare individuala; propune directorului coordonator angajarea de personal pe durata limitata de timp pentru posturile ocupate de persoane aflate in concediu pe termen mediu (concediu pentru ingrijirea copilului, concediu pentru formare profesionala, concediu medical etc.);

13. programeaza activitati de formare si ia masuri de instruire a personalului din subordine in domeniul pregatirii profesionale, eticii profesionale, in scopul prevenirii savarsirii de abateri disciplinare;

14. aplica si urmareste respectarea reglementarilor legale cu privire la informatiile clasificate;





Afişează Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a Garzii Financiare pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Garda Financiara    ANAF    Regulament

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA
Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati

Dreptul de deducere a TVA este conditionat de completarea in facturi a elementelor obligatorii prevazute de lege si-sau cu alte documente justificative anexate acestor facturi
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 2718/2019

Decizia C.C.R. nr. 331/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2013
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Impozit pe venitul persoanelor nerezidente. Calculul. Majorari si penalitati pentru neretinerea si nedepunerea in termen a impozitului
Pronuntaţă de: Decizia nr.417 din 6 februarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Taxa pe valoare adaugata. Bunuri importate in sistem de leasing
Pronuntaţă de: Decizia nr.291 din 30 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Impozit pe profit. Nerealizarea de venituri. Derularea unor credite bancare neperformante, prin folosirea acestora in alte scopuri decat acelea pentru
Pronuntaţă de: Decizia nr.188 din 23 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Impozit pe venitul persoanelor nerezidente. Calculul. Majorari si penalitati pentru neretinerea si nedepunerea in termen a impozitului
Pronuntaţă de: Decizia nr.417 din 6 februarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Taxa pe valoare adaugata. Bunuri importate in sistem de leasing
Pronuntaţă de: Decizia nr.291 din 30 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Impozit pe profit. Nerealizarea de venituri. Derularea unor credite bancare neperformante, prin folosirea acestora in alte scopuri decat acelea pentru
Pronuntaţă de: Decizia nr.188 din 23 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Impozit pe venitul persoanelor nerezidente. Calculul. Majorari si penalitati pentru neretinerea si nedepunerea in termen a impozitului
Pronuntaţă de: Decizia nr.417 din 6 februarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie



Articole Juridice

Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024
Sursa: EuroAvocatura.ro

Societatea comerciala cu raspundere limitata. Particularitati. Infiintarea si inregistrarea in registrul comertului
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Stabilirea salariului minim diferentiat si modul de contestare a decizilor emise de angajator. Lista functiilor si ocupatiilor care necesita studii superioare
Sursa: MCP Cabinet avocati

Contestatia. Conditie de admisibilitate cererii de chemare in judecata in contenciosul administrativ fiscal
Sursa: Ursuleasa Ionut, Secretar U.A.T.

Reglementarile Programului �Prima casa� in anul 2016
Sursa: Euroavocatura.ro

CJUE. Este interzisa transmiterea si prelucrarea datelor cu caracter personal intre autoritatile administratiei publice fara informarea persoanelor vizate
Sursa: Euroavocatura.ro