din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2037 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a Garzii Financiare

Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a Garzii Financiare

  Publicat: 23 Feb 2010       58419 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a Garzii Financiare

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 115 din 19/02/2010

Potrivit Legii 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, totalitatea bunurilor care formeaza obiectul dreptului de proprietate publica.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Persoana care face parte din conducerea unei institutii,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Este persoana numita intr-o functie publica.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
A fost promulgat la 11.09.1865
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
Intreprindere comuna. Asociatie de intreprinderi sau de persoane fizice, constituita pentru a realiza un anumit proiect de afacere. Conform regulilor de concurenta comunitare, �intreprinderile comune� sunt intreprinderi controlate in comun de catre cel putin alte doua intreprinderi.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
(lat. fraus, fraudis). Inducere in eroare, inselaciune, act de rea-credinta savarsit sprea a realiza un profit material prin atingere adusa drepturilor altei persoane
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Prevazuta in sectiunea I, cap. IV, t.I, C. proc. pen., partea speciala, incunostiintarea facuta organelor de urmarire penala prin plangere, denunt sau alte modalitati cu privire la savarsirea unei infractiuni.
Principiu fundamental prevazut in cap. I, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Potrivit dispozitiilor procesual penale, invinuitul dau inculpatul nu este obligat sa probeze nevinovatia sa,
Concept utilizate de stiintele comportamentale (psihologie, sociologie, psihologie judiciara), prin el intelegandu-se ansamblul actelor, reactiilor (glandulare, motorii, afective, verbale) prin care o persoana raspunde intr-o imprejurare data la solicitarile mediului inconjurator.
Mijloace de proba, prevazute in cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.Potrivit legii, inscrisurile pot servi ca mijloace de proba, daca in continutul lor se arata fapte sau imprejurari de natura sa contribuie la aflarea adevarului.
In cadrul grupurilor de societati, consta in impartirea puterii de decizie la o societate exploatata in comun, in virtutea unui acord intre asociati sau actionari.
Incalcarea dispozitiilor cu caracter administrativ sau disciplinar,

SUBSECTIUNEA a 4-a
Servicii, birouri, compartimente



Art. 26. - Personalul cu functii de conducere din cadrul sectiilor judetene si a municipiului Bucuresti ale Garzii Financiare (sef serviciu, sef birou) indeplineste in mod corespunzator atributiile prevazute la art. 20, pe langa indatoririle prevazute la art. 34.

Art. 27. - La nivel teritorial, activitatile specifice din domeniul financiar-contabil, executie bugetara, administrativ si investitii, prevazute la art. 11 si 12, vor fi realizate de specialisti in domeniul financiar-contabil incadrati in sectiile judetene si in Sectia Municipiului Bucuresti, in limita posturilor aprobate prin statele de functii, conform hotararii Guvernului privind organizarea si functionarea Garzii Financiare. Pana la ocuparea posturilor vacante, activitatile respective vor fi realizate si de comisarii cu pregatire economica in domeniu .

Art. 28. - La nivel teritorial, activitatile specifice din domeniul juridic si contencios, prevazute la art. 13, vor fi realizate de consilierii juridici incadrati in sectiile judetene si in Sectia Municipiului Bucuresti, in limita posturilor aprobate prin statele de functii, conform hotararii Guvernului privind organizarea si functionarea Garzii Financiare. Pana la ocuparea posturilor vacante de consilieri juridici, reprezentarea in instanta va fi asigurata de catre comisari cu pregatire juridica din cadrul sectiilor teritoriale ale Garzii Financiare sau de consilieri juridici din cadrul Comisariatului General, desemnati prin decizie a comisarului general.

Art. 29. - La nivel teritorial, activitatile specifice resurselor umane, prevazute la art. 15, vor fi realizate de personal cu experienta in domeniu, incadrat in sectiile judetene si in Sectia Municipiului Bucuresti, in limita posturilor aprobate prin statele de functii, conform hotararii Guvernului privind organizarea si functionarea Garzii Financiare. Pana la ocuparea posturilor vacante, activitatile respective vor fi realizate si de comisari cu pregatire economica sau juridica.

Art. 30. - La nivel teritorial, activitatile de informatica, documente secrete, arhivistica vor fi realizate de personal cu pregatire in domeniu, incadrat in sectiile judetene si in Sectia Municipiului Bucuresti, in limita posturilor aprobate prin statele de functii, conform hotararii Guvernului privind organizarea si functionarea Garzii Financiare. Pana la ocuparea posturilor vacante, activitatile respective vor fi realizate de personalul incadrat cunoscator al problematicii respective.



CAPITOLUL IV
Ocuparea functiei publice de comisar si promovarea profesionala



Art. 31. - (1) Ocuparea functiei publice specifice vacante de comisar al Garzii Financiare se face in conditiile legii si in conformitate cu dispozitiile prezentului regulament.

(2) Conditia starii de sanatate corespunzatoare pentru ocuparea unei functii publice specifice de comisar se atesta pe baza de examen medical de specialitate si testare psihologica, care se efectueaza in unitati specializate, la solicitarea Garzii Financiare, respectiv a structurii care organizeaza concursul de recrutare. Poate participa la concurs candidatul declarat apt din punct de vedere psihologic si medical. Candidatii declarati admisi in urma concursului si pentru care, ulterior, organele abilitate de lege nu vor elibera avizul de portarma vor pierde postul ocupat prin concurs.

(3) Pentru a participa la concursul pentru ocuparea posturilor vacante de comisari cu functii de conducere in cadrul Garzii Financiare, pe langa conditiile prevazute de Legea nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, candidatii vor indeplini si urmatoarele conditii de vechime minima in functii economice sau juridice, astfel:

a) 5 ani - pentru functiile de comisar general, comisar general prim-adjunct, comisar general adjunct si comisar sef divizie in cadrul Comisariatului General al Garzii Financiare;

b) 2 ani - pentru functia de comisar sef divizie in cadrul sectiilor judetene si a municipiului Bucuresti.

(4) Ocuparea posturilor vacante si temporar vacante din cadrul Garzii Financiare prin modalitatile prevazute expres de Legea nr. 188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si de Legea nr. 53/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, cu exceptia concursului, se va realiza cu avizul prealabil al presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala. In acest caz, pentru ocuparea posturilor de comisar in cadrul Garzii Financiare, stabilirea starii de sanatate corespunzatoare si obtinerea avizului de portarma sunt prealabile si obligatorii, fiind conditii specifice, in conditiile legii, unitatile specializate si organele abilitate de lege eliberand documentele doveditoare la solicitarea Garzii Financiare, respectiv a structurii unde exista postul vacant/temporar vacant.

(5) Promovarea in grad profesional si in clasa, avansarea in treapta de salarizare imediat superioara, stabilirea nivelului de salarizare, evaluarea performantelor profesionale, angajarea raspunderii disciplinare, civile si penale, dupa caz, pentru comisarii Garzii Financiare se fac in conditiile legii.



CAPITOLUL V
Drepturile si indatoririle personalului



Art. 32. - (1) Personalul Garzii Financiare care are calitatea de functionar public beneficiaza de drepturile prevazute de Legea nr. 188/1999, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, Statutul comisarului Garzii Financiare si legislatia muncii, inclusiv de drepturile salariale stabilite pentru personalul bugetar, precum si de stimulente acordate in conditiile legii.

(2) Personalul contractual din cadrul Garzii Financiare beneficiaza de toate drepturile prevazute de lege acordate acestei categorii de personal.

Art. 33. - Personalul Garzii Financiare este obligat sa cunoasca si sa respecte prevederile legale care reglementeaza organizarea si functionarea institutiei, Statutul comisarului din Garda Financiara, Statutul functionarului public, Codul de conduita al functionarului public, dispozitiile prezentului regulament, deciziile, normele de lucru si procedurile emise de comisarul general, sa exercite atributiile stabilite prin regulamentul de organizare si functionare si prin fisa postului, sa indeplineasca la timp si in conditii de calitate indatoririle profesionale, sa aiba o comportare civilizata, demna si echilibrata in raporturile de serviciu si in societate .

Art. 34. - (1) In exercitarea atributiilor de serviciu, personalul Garzii Financiare are urmatoarele indatoriri:

a) sa fie loial institutiei din care face parte, sa respecte principiile statului de drept si sa apere valorile democratiei;

b) sa isi indeplineasca cu profesionalism, impartialitate si in conformitate cu legea indatoririle de serviciu si sa se abtina de la orice fapta care ar putea aduce prejudicii persoanelor fizice sau juridice ori prestigiului corpului functionarilor publici;

c) sa respecte normele de conduita profesionala si civica prevazute de lege;

d) sa dovedeasca solicitudine si respect fata de orice persoana, sa isi consacre activitatea profesionala indeplinirii cu competenta, integritate si corectitudine a indatoririlor specifice de serviciu prevazute de lege;

e) sa exercite prerogativele functiei in scopul cunoasterii, prevenirii, descoperirii faptelor de evaziune si de frauda fiscala si al luarii masurilor prevazute de lege pentru diminuarea si eliminarea acestora, inclusiv pentru sesizarea organelor de urmarire penala ori de cate ori apar indiciile savarsirii unor infractiuni in acest domeniu;

f) sa respecte prezumtia de nevinovatie a persoanelor care fac obiectul controlului, sa actioneze cu competenta si profesionalism, sa adopte un comportament civilizat, sa manifeste obiectivitate si nepartinire, sa fie ferm si exigent. Actele de control intocmite sa prezinte situatia de fapt constatata;

g) sa respecte dispozitiile legale referitoare la regimul informatiilor clasificate si sa le aplice in mod corespunzator documentelor, datelor, informatiilor si oricaror alte inscrisuri de care ia cunostinta in exercitiul atributiilor de serviciu;

h) sa acorde sprijin profesional si moral colegilor in executarea actiunilor de control . In cazul unor accidente generate de agresiunile si/sau de manifestarile persoanelor ori reprezentantilor entitatilor controlate, comisarii prezenti sunt datori sa intervina pentru apararea colegilor aflati in pericol, inclusiv prin utilizarea armamentului din dotare, in conditiile legii, si sa asigure protectia si transportul celor raniti la unitatea medicala cea mai apropiata;

i) sa se abtina de la orice acte sau fapte de natura sa ii compromita demnitatea sau sa afecteze imaginea institutiei;

j) sa poarte uniforma, insemnele distinctive si armamentul numai in timpul exercitarii atributiilor de serviciu si actiunilor de control specifice. Incalcarea acestei prevederi constituie abatere disciplinara si se sanctioneaza potrivit prevederilor legale;

k) sa respecte prevederile legale referitoare la regimul armelor si munitiilor, sa asigure pastrarea si conservarea armamentului din dotare si sa participe la sedintele de tragere conform planificarii, in scopul mentinerii si dezvoltarii capacitatii de autoaparare. Incalcarea acestor prevederi sau neindeplinirea obligatiilor stabilite atrage raspunderea disciplinara, civila sau penala, dupa caz;

l) sa se prezinte la serviciu in afara programului de lucru stabilit, in situatii justificate de desfasurarea de actiuni operative de control, de supraveghere, culegere, investigare si valorificare a datelor si informatiilor in scopul surprinderii in flagrant a faptelor de evaziune fiscala, in conditiile reglementate de comisarul general;





Afişează Regulamentul din 2010, de organizare si functionare a Garzii Financiare pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Garda Financiara    ANAF    Regulament

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Anularea inregistrarii in scopuri de TVA
Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati

Dreptul de deducere a TVA este conditionat de completarea in facturi a elementelor obligatorii prevazute de lege si-sau cu alte documente justificative anexate acestor facturi
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 2718/2019

Decizia C.C.R. nr. 331/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii pentru modificarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 74/2013
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Impozit pe venitul persoanelor nerezidente. Calculul. Majorari si penalitati pentru neretinerea si nedepunerea in termen a impozitului
Pronuntaţă de: Decizia nr.417 din 6 februarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Taxa pe valoare adaugata. Bunuri importate in sistem de leasing
Pronuntaţă de: Decizia nr.291 din 30 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Impozit pe profit. Nerealizarea de venituri. Derularea unor credite bancare neperformante, prin folosirea acestora in alte scopuri decat acelea pentru
Pronuntaţă de: Decizia nr.188 din 23 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Impozit pe venitul persoanelor nerezidente. Calculul. Majorari si penalitati pentru neretinerea si nedepunerea in termen a impozitului
Pronuntaţă de: Decizia nr.417 din 6 februarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Taxa pe valoare adaugata. Bunuri importate in sistem de leasing
Pronuntaţă de: Decizia nr.291 din 30 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Impozit pe profit. Nerealizarea de venituri. Derularea unor credite bancare neperformante, prin folosirea acestora in alte scopuri decat acelea pentru
Pronuntaţă de: Decizia nr.188 din 23 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie

Impozit pe venitul persoanelor nerezidente. Calculul. Majorari si penalitati pentru neretinerea si nedepunerea in termen a impozitului
Pronuntaţă de: Decizia nr.417 din 6 februarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie



Articole Juridice

Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024
Sursa: EuroAvocatura.ro

Societatea comerciala cu raspundere limitata. Particularitati. Infiintarea si inregistrarea in registrul comertului
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Codul Fiscal: Stabilirea de catre Presedintele A.N.A.F. a criteriilor pentru evaluarea riscului fiscal � o incalcare a principiului separatiei puterilor in stat?
Sursa: Irina Maria Diculescu

Stabilirea salariului minim diferentiat si modul de contestare a decizilor emise de angajator. Lista functiilor si ocupatiilor care necesita studii superioare
Sursa: MCP Cabinet avocati

Contestatia. Conditie de admisibilitate cererii de chemare in judecata in contenciosul administrativ fiscal
Sursa: Ursuleasa Ionut, Secretar U.A.T.

Reglementarile Programului �Prima casa� in anul 2016
Sursa: Euroavocatura.ro

CJUE. Este interzisa transmiterea si prelucrarea datelor cu caracter personal intre autoritatile administratiei publice fara informarea persoanelor vizate
Sursa: Euroavocatura.ro