din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2956 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Contencios Administrativ » Ordinul MAI 256/2011 privind procedura de testare a integritatii profesionale a personalului MAI

Ordinul MAI 256/2011 privind procedura de testare a integritatii profesionale a personalului MAI

  Publicat: 29 Nov 2011       9396 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Ordinul Ministerului Administratiei si Internelor nr. 256/2011 privind procedura de testare a integritatii profesionale a personalului Ministerului Administratiei si Internelor

Publicat in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 836 din 25 noiembrie 2011.

Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
A fost promulgat la 11.09.1865
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Modalitatea cea mai simpla de realizare a unei plati si reprezinta o dispozitie neconditionata data de emitentul acesteia unei banci receptoare de a plati unui beneficiar o anumita suma de bani, la o anumita data.
Circumsatnta atenuanta prevazuta in scetiunea II, cap. V, t. III, art. 73, C. pen., partea generala.
Reprezinta o circumstanta atenuanta cand infractiunea a fost savarsita sub stapanirea unei puternice tulburari sau emotii,
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Denumire generica pentru toate felurile de monede si semne ale valorii. Au aparut din necesitatea de a facilita schimburile de marfuri.
Regula fundamentala a dreptuilui international contemporan,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.

Avand in vedere prevederile art. 171 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si Internelor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 15/2008, cu modificarile si completarile ulter ioare, ale Legii nr. 360/2002 privind Statutul politistului, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Legii nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, republica ta, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, republicata, tinand seama de dispozitiile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 120/2005 privind operationalizarea Directiei generale anticoruptie din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 383/2005, in temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2007, aprobata cu modificari prin Legea nr. 15/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, ministrul administratiei si internelor emite prezentul ordin .

Art. 1. Prezentul ordin stabileste procedura de testare a integritatii profesionale a personalului Ministerului Administratiei si Internelor, denumit in continuare M.A.I.

Art. 2. Testarea poate fi efectuata la initiativa Directiei Generale Anticoruptie, denumita in continuare D.G.A., sau la solicitarea structurilor M.A.I.

Art. 3. Subiect al testarii poate fi orice persoana care face parte din personalul M.A.I.

Art. 4. Testul are ca obiectiv prevenirea faptelor de coruptie in care ar putea fi implicat personalul M.A.I.

Art. 5. (1) Testul se va desfasura cu respectarea drepturilor si libertatilor fundamentale ale omului, a demnitatii umane si profesionale ale subiectilor supusi testarii
(2) Se interzice folosirea activitatii de testare care are ca scop stirbirea autoritatii, prestigiului, imaginii persoanelor testate ori intereselor legale circumscrise functiei pe care o detin
(3) In activitatea de testare este interzisa provocarea persoanei supuse testarii la savarsirea de fapte cu caracter penal si/sau disciplinar
(4) Prin provocare se intelege actiunea politistilor D.G.A. de a incita sau instiga la comiterea de infractiuni/abateri disciplinare.

Art. 6. Selectarea personalului ce urmeaza a fi testat se face in functie de zonele si locurile cu riscuri si vulnerabilitati la coruptie.

Art. 7. (1) Persoanele care participa la realizarea testului fac parte din cadrul D.G.A. si, de regula, desfasoara activitatile specifice in mod conspirat
(2) Testarea se realizeaza numai cu aprobarea conducerii D.G.A.

Art. 8. (1) La efectuarea testarii se utilizeaza mijloace de inregistrare audiovideo, de transport si de comunicatii din dotarea M.A.I., precum si documente de acoperire, in conditiile prevazute de actele normative in vigoare
(2) Daca situatia o impune, se pot folosi mijloace si din alte surse, numai cu consimtamantul prealabil al proprietarului ori al persoanei care le are in folosinta, cu evitarea producerii deconspirarii sau altor consecinte negative.

Art. 9. Realizarea testarii va fi condusa nemijlocit de un ofiter din structura de profil a D.G.A., desemnat de catre conducerea acestei unitati, care va consemna intr-un raport aspectele rezultate in urma testului.

Art. 10. In cazul in care, cu ocazia testarii profesionale, se constata comiterea unor fapte de natura penala de catre personalul M.A.I., politistii din cadrul D.G.A. se sesizeaza din oficiu, incheind un proces-verbal in acest sens, in conformitate cu prevederile Codului de procedura penala.

Art. 11. (1) In cazul in care persoana testata a solicitat sau a primit bani ori alte foloase utilizate in activitatea de testare, iar, in urma sesizarii, organele competente constata ca fapta nu constituie infractiune, D.G.A. il informeaza pe seful structurii/institutiei din care face parte persoana supusa testarii, care dispune masuri disciplinare si/sau administrative, conform dispozitiilor legale, care se aduc la cunostinta D.G.A
(2) D.G.A. pune la dispozitia sefului structurii/institutiei, la solicitarea acestuia, copii de pe materialele realizate in testare
(3) In situatiile in care, in urma efectuarii testului, rezulta alte situatii de incalcare a sarcinilor si indatoririlor profesionale, care nu au legatura cu activitatile specifice de testare, seful structurii/institutiei dispune masuri in conformitate cu actele normative in vigoare.

Art. 12. D.G.A. va comunica rezultatul si constatarile activitatii de testare sefului structurii/institutiei, in cazul in care personalul supus testarii a dat dovada de integritate .

Art. 13. Sefii structurilor/institutiilor personalului supus testarii au obligatia de a prelucra cu personalul din subordine cele mai importante aspecte evidentiate in urma realizarii testului.

Art. 14. Pentru realizarea testarii, D.G.A. utilizeaza resurse financiare destinate acestei activitati din bugetul alocat M.A.I.

Art. 15. Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Ministrul administratiei si internelor, Constantin-Traian Igas
Bucuresti, 16 noiembrie 2011





Afişează Ordinul MAI 256/2011 privind procedura de testare a integritatii profesionale a personalului MAI pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Politisti    Testare    Legislatie    Ordinul 256/2011

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Legislatia pensiilor militare are un caracter special, derogatoriu, si nu poate fi completata cu dispozitiile Legii nr. 263/2010
Pronuntaţă de: Decizia civila nr.620/18.10.2018 a Curtii de Apel Galati

Functionari publici cu statut special. Dreptul la decontarea biletelor de calatorie cu avionul in afara teritoriului Romaniei. Procedura de aprobare a dreptului de decontare. Principiul teritorialitatii aplicarii legii civile
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 265/10 martie 2021

Pensionarii militari decorati cu ordinul �Meritul Militar�. Beneficiul semnului onorific se acorda in favoarea beneficiarului pensionar militar sub forma unui spor adaugat la cuantumul pensiei brute
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Litigii de munca si asigurari sociale, Decizia civila nr. 304/16.07.2020

CEDO: Lungu impotriva Romaniei. Dreptul la un proces echitabil. Accesul la o instanta
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Termenul de contestare a deciziei prin care s-a dispus suspendare a contractului individual de munca.
Pronuntaţă de: Curtea de Apel BRASOV - Decizia civila nr. 897/26.06.2019

Modificarea unilaterala a contractului individual de munca prin schimbarea fisei postului. Termenul de contestare a deciziei curge de la momentul comunicarii fisei de post.
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 1275/2020 din 05.06.2020

Orice decizie de sanctionare disciplinara, pentru a fi valabila, trebuie sa indeplineasca cumulativ toate cerintele statornicite de lege
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Timisoara - Decizia civila nr. 593 din data de 22 februarie 2012

Procedurile de control ale ITM nu trebuie sa fie insotite de o sanctiune care sa fie atat de disproportionata fata de gravitatea incalcarii
Pronuntaţă de: Judecatoria Campina - Sentinta civila nr. 1062 din data de 01 Aprilie 2019

Termenul legal de contestare a unei decizii de sanctionare disciplinara. 30 sau 45 de zile de la comunicare. Paralelism legislativ
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Constanta - Decizia civila nr. 27 din data de 21.01.2020



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Contestarea deciziei de pensionare conform Noii Legi a Pensiilor (Legea 360/2023)
Sursa: MCP Cabinet avocati

Concedierea Salariatilor. Modalitati de incetare a CIM si contestarea deciziei de concediere
Sursa: MCP Cabinet avocati

Inlaturarea inechitatilor salariale dintre functionarii publici. Anularea hotararilor Consiliilor Locale
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Nelegalitatea proceselor-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor aplicate conform O.U.G. nr. 129/2021
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Dialogurile MCP (VII): Legalitatea testarii obligatorii a salariatilor pentru prezenta la locul de munca
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut

Salariatii NU pot fi obligati sa suporte cheltuielile cu testele PCR impuse de catre angajatori
Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut