din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2216 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » M. Educatiei a aprobat metodologia privind autorizarea, acreditarea si evaluarea periodica a scolilor doctorale

M. Educatiei a aprobat metodologia privind autorizarea, acreditarea si evaluarea periodica a scolilor doctorale

  Publicat: 28 Dec 2016       1124 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


Ministrul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice, Mircea Dumitru, a aprobat, prin ordin, metodologia privind autorizarea, acreditarea si evaluarea periodica a scolilor doctorale, pe domenii.

Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Participant la savarsirea unei infractiuni,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Doctrina privind normele de conduita si obligatiile etice ale unei profesiuni.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Reprezentanta, filiala sau sucursala a unei institutii sau intreprinderi
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
Instrument care ofera clientilor protectie impotriva riscului.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta

Actul normativ,ce urmeaza sa fie publicat in Monitorul Oficial, are la baza cele trei domenii de asigurare a calitatii -capacitatea institutionala, eficacitatea educationala si managementul calitatii- in raport cu care sunt definite standardele, standardele de referinta si indicatorii de performanta care trebuieindepliniti de oscoala doctorala pentru a putea functiona.


Unul dintre indicatorii de performanta avuti in vedere in cadrul procesului de evaluare periodica a scolilor doctorale il reprezinta calitatea tezelor de doctorat sustinute in ultimii 5 ani.Evaluarea va clasifica tezele conform unei grile structurate pe cinci niveluri: nivel stiintific de varf, nivel stiintific ridicat, nivel stiintific bun, nivel stiintific modest si non-valoare stiintifica.


Cunoasterea stiintifica generata in cadrul scolii doctorale in ultimii 5 ani este, de asemenea, un indicator de performantain interiorul caruia vor fi evaluate, prin raportare la specificul domeniului de doctorat,articolele publicate de studentii-doctoranziin reviste relevante domeniului si volume de autor sau colective,rezultatele cercetarii stiintificerelevante domeniului,contributia la demersuri de cercetareprogramatice si integrate in retele academice nationale sau internationale sicontributiile stiintifice de top ale membrilor scolii doctorale, din ultimii 5 ani, realizate impreuna cu doctoranzii, prin care scoala se considera un actor competitiv la nivel international. Se va pune accent pe contributii in care autorii principali sunt din cadrul scolii doctorale. Un plus poate fi adus de publicatii de top (ex. Nature/Science/Top-10 in domeniu dupa scorul relativ de influenta,Hot papers, Higly cited papersetc.), premii nationale si internationale de prestigiu (ex. premii ale unor universitati de top sau organizatii profesionale internationale de referinta in domeniu) si recunoasteri academice internationale de prestigiu.


De asemenea,un accent deosebit va fi pus pe existenta procedurilor de prevenire a fraudei academice si de rezolvare a situatiilor de incalcare a eticii universitare. Mai important insa acest segment reprezinta una dintre conditiile de eligibilitate in vederea declansarii procesului de evaluare externa, scoala doctorala trebuind sa demonstrezeaplicarea prevederilor codului de etica si deontologie profesionala al institutiei si promovarea consecventa de masuri pentru prevenirea, identificarea si combaterea unor eventuale fraude academice, in special a plagiatului.


Fiecare scoala doctorala va fi evaluata individual, pentru fiecare domeniu in parte, in vederea acreditarii, din 5 in 5 ani, pe baza performantei scolii doctorale si a capacitatI�ii institutionale a Institutiei Organizatoare de Studii Universitare de Doctorat (IOSUD) din care face parte scoala doctorala. Autorizarea, acreditarea si evaluarea periodica a scolilor doctorale se realizeaza de Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in invatamantul Superior (ARACIS) sau de o alta agentie de asigurare a calitatii, din tara sau din strainatate, inregistrata in Registrul European pentru Asigurarea Calitatii in Invatamantul Superior (EQAR).In acest sens, ministrul Mircea Dumitru a aprobat siordinul privind adoptarea metodologieide reglementare a activitatilor desfasurate pe teritoriul Romaniei de agentiile de asigurare a calitatii din strainatate, inregistrate in EQAR.


In baza criteriilor, standardelor si indicatorilor de performanta utilizati in evaluarea externa a scolilor doctorale, agentia abilitata, CNATDCU si CNCS, prin consultarea structurilor asociative ale universitatilor si a federatiilor studentesti reprezentantive la nivel national, vor elabora ghidul de evaluare a scolilor doctorale, adoptat ulterior prin ordin al ministrului Educatiei, si fisele vizitei.



Citeşte mai multe despre:    Teza de doctorat    Ministerul Educatiei    Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in invatamantul Superior    CNATDCU

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

Adaptarea structurii anului scolar 2020-2021 la situatia epidemiologica actuala
27 Mar 2021 | 1405

Aplicarea unitara a prevederilor referitoare la acordarea zilelor libere pentru parintii din familiile monoparentale care isi supravegheaza copiii
15 Mar 2021 | 1311

MEC a aprobat noile programe pentru examenele nationale (Evaluare Nationala 2020 si Bacalaureat 2020)
15 Apr 2020 | 1642

Masurile stabilite de MEC cu privire la reluarea cursurilor
08 Apr 2020 | 1373

25 milioane lei pentru finantarea unor proiecte de cercetare privind limitarea extinderii si combaterea epidemiei de SARS-COV-2
28 Mar 2020 | 1210

Masuri privind suspendarea cursurilor din toate unitatile de invatamant preuniversitar
11 Mar 2020 | 1259



Articole Juridice

Incidenta Regulamentului GDPR in cazul difuzarii in direct prin videoconferinta a cursurilor de invatamant scolar
Sursa: MCP Cabinet avocati

Timpul de lucru si perioada de repaus in cazul incheierii mai multor contracte individuale de munca
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

A fost modificat regimul strainilor in Romania
Sursa:

Procedura acordarii voucherelor de vacanta in anul 2018 pentru unitatile de invatamant, MEN si alte unitati din subordinea/coordonarea acestuia
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

Jurisprudenţă

Obligarea paratilor la acordarea fondului de carte de 100 de euro. Legea 315/2006 si HG 453/2007
Pronuntaţă de: Tribunalul Olt - Sentinta civila nr. 86 din data 24.01.2012

Despagubiri morale. Reclamant transferat in interesul serviciului, in anul 1984. Inaplicabilitatea Legii 221/2009
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Craiova - Sectia civila - Decizia 210 din 28.06.2010

Hotararea CEDO in cauza Boldea impotriva Romaniei
Pronuntaţă de: CEDO