UE nu da inca un „verdict” asupra decretului italian
\"Un stat membru poate să recurgă la expulzări dacă există o ameninţare la siguranţa sau sănătatea publică, nsă expulzarea trebuie să fie o situaţie individuală, circumstanţială, şi n niciun caz ndreptată mpotriva unui ntreg grup\", a mai subliniat Roscam-Abbing, adăugnd că persoanele vizate de procedura de expulzare vor avea posibilitatea, n decurs de o lună, să facă recurs mpotriva deciziei.
ncalcă Italia acquis-ul comunitar?
Conform directivei 38/ 2004, cetăţenii din UE au dreptul de a sta fără condiţii pe teritoriul unui alt stat membru timp de trei luni. nsă un stat poate restrnge acest drept din motive de \'ordine publică, siguranţă publică sau sănătate publică\'.
Aceste măsuri trebuie să se bazeze exclusiv pe \'comportamentul personal al individului vizat\', care trebuie să constituie \'o ameninţare reală, actuală şi suficient de gravă pentru un interes fundamental al societăţii\'.
Persoanele vizate trebuie să poată contesta o decizie luată mpotriva lor, dar recursul nu presupune suspendarea expulzării dacă decizia de ndepărtare se bazează pe motive legate de siguranţa publică\', care sunt definite de statele membre! (capitolul VI, art.31, al.4). Această prevedere asigură, astfel, o bază legală expulzărilor imediate ale infractorilor romni din Italia.
Condamnările anterioare ale unei persoane (cap.VI, art.27, al.2) sau expirarea documentelor (cap.III, art.15, al.2) cu care a intrat n respectivul stat membru nu constituie motive de expulzare, a explicat Frisco Roscam-Abbing. Nerespectarea acestor prevederi sunt imputate Romei de autorităţile de la Bucureşti (mulţi prefecţi italieni au invocat antecedentele penale ale romnilor pentru a-i expulza). Drept urmare, Romnia ar putea sesiza Comisia Europeană n legătură cu inadvertenţele de natură juridică ale moratoriului italian, iar, n urma analizei experţilor jurişti ai Bruxellesului, Comisia ar putea declanşa procedura de infringement mpotriva Italiei.
Executivul european a refuzat nsă să se pronunţe, deocamdată, n legătură cu decretul-lege trimis spre aprobare Parlamentului italian. Abia după ce acest document va trece de votul Legislativului de la Roma, Bruxellesul l va putea evalua prin prisma prevederilor Directivei 38/2004 ce reglementează libera circulaţie a persoanelor n interiorul Uniunii. (M.T.)
Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...














