România condamnată anul trecut în 34 de cazuri
Numai că neregulile descoperite de magistraţii europeni sunt aproape identice celor semnalate n 2006: cauzele mpotriva Romniei vizează neexecutarea hotărrilor judecătoreşti, protecţia proprietăţii (ndeosebi existenţa a două titluri de proprietate asupra aceluiaşi bun şi faptul că Fondul "Proprietatea" nu oferă o reparaţie efectivă), pensiile personalului militar (dacă sunt sau nu supuse impozitului pe venit), arestarea preventivă (competenţa organului care dispune această măsură), recursul n anulare, durata procedurilor, dreptul de acces la instanţă (cuantumul ridicat al taxei judiciare de timbru), condiţiile de detenţie din penitenciare şi practica neunitară.
"n acest context s-a menţionat faptul că n Cauza Popescu Dumitru mpotriva Romniei, pentru prima dată, s-a spus că judecătorii interni pot lăsa neaplicată o dispoziţie din dreptul naţional incompatibilă cu CEDO. Referitor la durata procedurilor, s-a arătat că unele state au adoptat reglementări specifice n această materie ( de exemplu Italia, Polonia, Slovenia ş.a.), care nu se regăsesc n legislaţia romnă. Profesorul universitar doctor Corneliu Brsan, judecător la CEDO, a insistat asupra necesităţii revizuirii urgente a procedurilor, aşezarea judicioasă a competenţelor şi crearea cadrului adecvat pentru ca nalta Curte de Casaţie şi Justiţie să-şi poată ndeplini rolul de interpretare şi aplicare unitară a legii", notează CSM.
Legea 247/2005, incompletă
Potrivit statisticilor, pnă la jumătatea anului 2006, pe rolul Curţii erau nregistrate peste 150 de plngeri referitoare la ncălcarea dreptului de proprietate, magistraţii de la Strasbourg anticipnd "un nou val de condamnări ale Romniei pentru ncălcarea dreptului la proprietate, cu consecinţe financiare considerabile pentru bugetul de stat".
CEDO a remarcat, ncă din 2006, că legea 247/2005, cea care reglementează organizarea şi funcţionarea Fondului, nu ia n considerare "prejudiciul rezultat din absenţa prelungită de acordare a unei despăgubiri pentru persoanele care au fost private de bunurile lor restituite prin hotărri judecătoreşti definitive".
Curtea a observat că funcţionarea efectivă a Fondului implică parcurgerea prealabilă a unor operaţiuni care nu au fost ncă finalizate, n vederea realizării cotării la bursă. Potrivit paragrafului 33 din hotărrea Curţii, "pentru ca acţiunile emise de Proprietatea să poată face obiectul unei tranzacţionări pe piaţa financiară, este necesar, mai nti, să fie urmată procedura de aprobare de către Consiliul Naţional al Valorilor Mobiliare (CNVM).
ntre altele, doar după obţinerea acestei aprobări a CNVM şi după conversia titlurilor de valoare n acţiuni cotate, persoanele care au primit asemenea titluri drept indemnizaţie pot vinde acţiunile n mod legal. Curtea constată că aceste operaţiuni, prealabile acordării unei indemnizaţii efective, nu s-au finalizat pnă n prezent".
Citeşte mai multe despre:

MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Gestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ...
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...














