Astfel, salariile functionarilor publici din institutiile UE evolueaza in functie de cele ale functionarilor publici din cele opt state membre in cauza (DE, FR, UK, IT, ES, NL, BE, LU). Aceste norme nu lasa la latitudinea Comisiei sau a Consiliului aplicarea altor criterii .Metoda de ajustare a remuneratiilor si a pensiilor a reprezentat o parte integranta din intregul pachet de reforma din 2004, care a inclus crearea categoriei agentilor contractuali, cu salarii mai mici, majorarea varstei de pensionare, drepturi de pensie scazute, cotizatii mai mari la sistemul de pensie, o taxa speciala care creste in fiecare an pana in 2012 (pana la maximum 5,5%) si salarii mai mici la recrutare.Metoda de ajustare prevazuta de Statutul functionarilor asigura evolutia in paralel a puterii de cumparare a functionarilor publici la nivel national si european si reflecta evolutia costului vietii in Bruxelles (valoarea ajustarii este obtinuta prin inmultirea indicelui reprezentand variatia costului vietii in Bruxelles cu indicatorul specific de masurare a evolutiei puterii de cumparare a functionarilor publici din statele membre).EUROSTAT calculeaza ajustarea pe baza datelor statistice furnizate de catre cele opt state membre, iar Consiliul trebuie sa ia o decizie inainte de sfarsitul fiecarui an.Exista intotdeauna un decalaj de un an, intrucat ajustarea anuala a salariilor functionarilor din institutiile UE se bazeaza pe cifrele furnizate de catre statele membre care reflecta evolutia din cursul anului de referinta precedent si care determina ajustarea salariilor functionarilor publici din institutiile UE pentru anul urmator.De-a lungul timpului, metoda s-a dovedit a fi un mecanism echitabil atat din perspectiva personalului, cat si pentru contribuabilul european, coreland ajustarea salariilor in institutiile UE cu puterea de cumparare a functionarilor din statele membre.De asemenea, datorita acestei metode, nu a mai fost nevoie de organizarea in fiecare an de negocieri salariale dificile cu Consiliul .Care este situatia in 2011? O scadere cu 0,4%[1] - aceasta este cifra provizorie pentru ajustarea remuneratiei functionarilor publici ai UE in acest an; Aceasta ar insemna:o scadere cu 2,8% a puterii de cumparare a functionarilor publici din institutiile UE in acest an (scaderea salariala de 0,4% la care se adauga cresterea de 2,4% a costului vietii); sio scadere de aproape 6% a puterii de cumparare a functionarilor publici din institutiile UE in perioada 2004-2010 rezultata din aplicarea metodei de ajustare anuale a remuneratiilor care a fost prevazuta in Statutul functionarilor odata cu reforma din 2004.Functionarii publici din institutiile UE se afla in aceeasi situatie cu functionarii din statele membre atunci cand salariile lor scad. Acest lucru ilustreaza eficacitatea metodei, care asigura un paralelism intre evolutia puterii de cumparare a functionarilor publici din statele membre si cea a functionarilor publici europeni.Criticile de anul trecut care au vizat aceasta metoda s-au datorat decalajului de timp in calcularea salariilor functionarilor publici din statele membre. Care este situatia actuala in cauza aflata pe rolul Curtii (C-40/10 Comisia/Consiliul)?Anul trecut, Consiliul a decis in unanimitate sa nu dea curs propunerii Comisiei, care a luat in considerare cresterile din statele membre. Consiliul a adoptat o crestere salariala de 1,85% in loc de procentul de 3,7 care a rezultat prin aplicarea metodei prevazute in Statutul functionarilor.Comisia, actionand in calitate de gardian al tratatelor si al legislatiei UE si sustinuta de catre Parlament, a introdus o actiune in anulare impotriva regulamentului Consiliului pentru incalcarea Statutul functionarilor. Cauza se afla pe rolul Curtii, sedinta de judecata va avea loc probabil in decembrie 2010 si se asteapta ca hotararea sa fie pronuntata in prima jumatate a anului 2011.
Casa Nationala de Pensii Publice incepe modernizarea sistemului informatic integrat 15 Jun 2024 | 1253
15 noiembrie 2024 - data limita pana la care Romania trebuie sa implementeze salariul minim european 13 Jun 2024 | 878
[Vatra MCP] Contextul, motivele si necesitatea adoptarii Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei 22 Feb 2022 | 1819
Curs de dreptul mediului si o Clinica juridica. Inscrieri pana pe 22 august 10 Aug 2021 | 1360
INTERVIU | Drumul catre pensionare. Realitatea constituirii si distribuirii bugetului de pensii 06 May 2021 | 2463
Ministrerul educatiei si cercetarii a aprobat infiintarea de centre de excelenta in fiecare judet si in municipiul Bucuresti 06 Nov 2020 | 1863
Telemunca, noul regim de munca in era digitala Sursa: MCP avocati
Legalitatea procedurilor de organizare a concursului in institutiile publice Sursa: MCP avocati
Incidenta Regulamentului GDPR in cazul difuzarii in direct prin videoconferinta a cursurilor de invatamant scolar Sursa: MCP Cabinet avocati
Inechitatile salariale in sectorul public si in sectorul privat Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Greva, context in care angajatorul poate dispune concedierea salariatilor? Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Temeinicia concedierii care in aparenta nu are la baza motive care tin de persoana salariatului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Legislatia pensiilor militare are un caracter special, derogatoriu, si nu poate fi completata cu dispozitiile Legii nr. 263/2010 Pronuntaţă de: Decizia civila nr.620/18.10.2018 a Curtii de Apel Galati