In paralel, Comisia a adresat o cerere oficiala Romaniei prin care ii solicita acesteia sa se conformeze acelorasi norme. Aceasta separare este esentiala pentru pastrarea impartialitatii autoritatilor nationale de reglementare in domeniul telecomunicatiilor, garantandu-se astfel o reglementare echitabila pentru consumatori si pentru intreprinderi, precum si mentinerea concurentei. Cererea adresata Romaniei ia forma unui a��aviz motivata�� in cadrul procedurilor in constatarea incalcarii dreptului UE. Daca Romania nu se conformeaza in termen de doua luni, Comisia poate decide sa sesizeze Curtea de Justitie in acest sens.
Lituania Conform normelor UE in domeniul telecomunicatiilor (Directiva 2002/21/CE), departamentele guvernamentale care au sarcini de reglementare nu pot fi implicate, in acelasi timp, in detinerea si controlul companiilor de telecomunicatii de stat . Acesta este un principiu fundamental care permite garantarea independentei si impartialitatii autoritatilor nationale de reglementare, asigurand astfel o reglementare echitabila in interesul consumatorilor si o concurenta eficace.In Lituania, Ministerul Comunicatiilor este responsabil de hotararile de guvern prin care se aproba alocarea frecventelor radio la nivel national si normele privind serviciul universal. Acest minister controleaza si compania de stat a��Lietuvos radijo ir televizijos centrasa�� (centrul lituanian de radio si televiziune), care ofera servicii de telecomunicatii, cum ar fi accesul la internet in banda larga fara fir.Ca urmare a avizului motivat trimis de Comisie in iunie 2009 (IP/09/1040), autoritatile lituaniene au atribuit functia de reglementare Ministerului Afacerilor Interne, care insa controleaza si el un furnizor de servicii in domeniul telecomunicatiilor. Dupa ce Comisia a solicitat clarificari suplimentare, guvernul lituanian a reatribuit respectiva functie de reglementare Ministerului Comunicatiilor . Intrucat Lituania nu a respectat cerintele normative ale UE privind separarea structurala, Comisia a decis astazi sa sesizeze curtea de Justitie a UE in acest sens.RomaniaMinisterul Comunicatiilor si Societatii Informationale din Romania exercita competente de reglementare, precum alocarea si atribuirea frecventelor radio (de exemplu, adoptarea planului national de frecvente si elaborarea hotararilor de guvern privind gestionarea spectrului de frecvente radio) si, in acelasi timp, are drept de proprietate si control asupra activitatilor a doua companii furnizoare de retele si/sau servicii de telecomunicatii (Romtelecom S.A. si S.N.R. S.A. a�� a��Radiocoma��). In pofida discutiilor purtate periodic pe aceasta tema, Romania nu si-a modificat inca normele privind separarea structurala, astfel incat Comisia a decis sa trimita tarii respective un aviz motivat, cerandu-i sa rezolve aceasta problema. Comisia a decis sa inchida o procedura separata in constatarea incalcarii dreptului UE, lansata in ianuarie 2009 din cauza lipsei de independenta a autoritatii nationale de reglementare, ca urmare demiterii presedintelui acesteia in 2008 (IP/10/519). Parlamentul Romaniei a adoptat un nou cadru juridic care consolideaza independenta autoritatii de reglementare in domeniul telecomunicatiilor.Aceste proceduri in constatarea incalcarii dreptului UE se inscriu in cadrul eforturilor Comisiei Europene de a asigura independenta autoritatilor nationale de reglementare. Articolul 3 alineatul (2) din Directiva-cadru 2002/21/CE prevede ca statele membre care pastreaza proprietatea sau controlul asupra unor intreprinderi care furnizeaza retele si/sau servicii de telecomunicatii trebuie sa asigure separarea structurala efectiva a functiei de reglementare de activitatile legate de proprietate sau control . In plus, aceste norme prevad obligatia statelor membre de a se asigura ca autoritatile nationale de reglementare isi exercita competentele in mod impartial si transparent. Normele in domeniul telecomunicatiilor adoptate in noiembrie 2009 (a se vedea MEMO/09/513) au consolidat si mai mult independenta autoritatilor nationale de reglementare, prin interzicerea amestecului politic in activitatile cotidiene ale autoritatilor respective si prin introducerea unor noi mecanisme de protectie impotriva demiterilor arbitrare ale presedintilor acestora. In temeiul acestor noi norme, care trebuie implementate de statele membre cel tarziu pana la 25 mai 2011, presedintele autoritatii nationale de reglementare nu va putea fi demis decat in cazul in care nu mai indeplineste conditiile prestabilite in legislatia nationala. In plus, deciziile de acest tip trebuie sa contina o motivare si sa fie publicate in momentul demiterii.
ANOFM 48.848 locuri de munca vacante la nivel national si in reteaua EURES in iunie 2024 15 Jun 2024 | 520
15 noiembrie 2024 - data limita pana la care Romania trebuie sa implementeze salariul minim european 13 Jun 2024 | 824
BNR: Lansare moneda din argint cu tema 150 de ani de la nasterea lui Vladimir Ghika 22 Dec 2023 | 825
CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate 15 Dec 2023 | 717
Formularul 230 pe 2023 editabil si PDF 26 Dec 2022 | 55528
[Vatra MCP] Schimbarile vizate de Codul Patrimoniului Cultural al Romaniei 23 Feb 2022 | 1613
Contractul de munca pe perioada determinata. Mod de flexibilizare a relatiilor de munca Sursa: MCP avocati
Poate un cetatean Non-UE, care lucreaza in Romania, sa fie detasat intr-un alt stat UE? Sursa: EuroAvocatura.ro
Somatia europeana de plata. Modalitate de recuperare a creantelor transfrontaliere Sursa: av. Andreea Deaconu
Portal.Just.ro - Dreptul justitiabilului de a ii fi sterse datele cu caracter personal Sursa: MCP avocati
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Negocierea si includerea clauzei de confidentialitate in contractul individual de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Hartuirea morala la locul de munca. Atingerea personalitatii, demnitatii sau integritatii unei persoane Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Demisia salariatului. Angajatorul nu este in masura sa recalifice arbitrar cererea formulata de salariat Pronuntaţă de: Tribunalul Ilfov