Astfel, in perioada 07 - 12.04.2011, presedintele ANPC, domnul Constantin Cerbulescu a dispus controale la 431 operatori economici, verificandu-se 91.200 kg de peste din care circa 14.000 kg nu se incadrau in prevederile legale in vigoare.
Abaterile constatate au dus la oprirea definitiva de la comercializare a 125 kg de peste, preparate din peste si conserve din peste care erau improprii consumului uman si aplicarea a 229 amenzi contraventionale, insumand 632.800 lei, pentru incalcarea reglementarilor privind protectia consumatorilor. Alte 13.802 kg de produse au fost oprite temporar de la comercializare, pana la remedierea neconformitatilor constatate.
Abateri constatate:
Calitatea produselor comercializate- Semne organoleptice de alterare, caracteristici calitative neconformeAbateri constatate in judetele Botosani (caras care prezenta modificari de culoare si solzi partial cazuti din cauza manipularii necorespunzatoare), Galati (macrou congelat care prezenta suprafata cu zone exfoliate, aspect de oxidare), Cluj (diverse sortimente de peste congelat preambalat, avand ambalaje deteriorate, rupte si arsuri de congelare), Bihor, Satu Mare si Vaslui (conserve din sardine cu caracteristici calitative neconforme avand continut de peste sub cel minim admis de Regulamentul CEE 2136/89 privind continutul de peste).- Comercializarea produselor in afara datei durabilitatii minimale/datei limita de consum declarata de producatoriAbatere constatata in judetele Brasov (conserve file de pangasius in sos tomat expirate de 10 luni, file de pangasius in sos de piper negru si file de pangasius in sos mexican expirate de 3 luni), Suceava (conserve din ton cu data durabilitatii minimale depasita din luna ianuarie 2011), Mures si Vaslui (salata de icre cu data durabilitatii minimale depasita cu 5 zile), Arges (cod saithe fara cap, eviscerat, congelat, expirat din data de 01.02.2011), Alba (sprot afumat expirat de o saptamana).- Abateri privind starea ambalajelor, constatate in judetele Harghita (conserve de sardine in sos tomat in cutii deteriorate, cu pete de rugina), Buzau (diverse sortimente de peste congelat, preambalat, ce prezentau ambalajele rupte), Suceava (sprot congelat, ambalat in pungi din material plastic rupte, sparte din cauza manipularii).- Etichete deteriorate sau greu lizibile, la scrumbia oceanica sarata ambalata in bidoane PVC de 10 kg, la care eticheta cu inscrisurile obligatorii era depreciata de la umezeala din spatiul frigorific, neputandu-se face identificarea cu numarul de lot din documentele insotitoare (Neamt).
Nerespectarea conditiilor de depozitare si expunere la comercializareNu erau respectate cerintele Regulamentului CE nr. 853/2004 in ceea ce priveste temperatura de depozitare si pastrare a produselor pescaresti (nu mai mare de -18 grade C pentru produsele congelate; apropiata de temperatura ghetii topite pentru produsele proaspete, in stare refrigerata), fiind depistate cazuri in care diverse sortimente de peste congelat (cod argintiu, cod saithe) erau expuse in afara spatiului frigorific neasigurandu-se temperatura de -18 grade C (Bucuresti) iar preparate din peste (file hering afumat si sprot afumat) erau comercializate la temperatura mediului ambiant de +14 grade C (Brasov). In judetul Galati, un operator economic comercializa produsul congelat ``hamsii proaspeti``, care era expus la vanzare partial decongelat din cauza functionarii necorespunzatoare a agregatului frigorific. In judetul Vaslui se comercializa salata de icre expusa la temperatura mediului ambiant contrar temperaturii specificata de producator de 0 - 8 grade C.
Abateri privind informarea consumatorilor14% din cantitatea controlata prezenta abateri de la prevederile HG 106/2002 privind modul de informare al consumatorilor in etichetarea produselor preambalate sau pe afise situate in imediata apropiere a produselor vandute in vrac (nepreambalate), constand in: lipsa oricaror elemente de identificare-caracterizare, neinscrierea datei durabilitatii minimale - pe eticheta produselor preambalate, utilizarea de denumiri improprii menite a induce in eroare consumatorii, etichetare incorecta sau incompleta - fara mentionarea tuturor ingredientelor, neinscrierea cantitatii nete, lipsa mentiunilor referitoare la tratamentul termic, conditiile de pastrare - inclusiv atentionarea ``a nu se recongela dupa decongelare``, lipsa denumirii si sediului producatorului/ambalatorului/distribuitorului inregistrat in UE - respectiv ale importatorului/distribuitorului inregistrat in Romania in cazul produselor provenite din tari din afara UE, lipsa traducerii in limba romana a informatiilor de pe etichete, neinscrierea proportiei ingredientelor ce apar in denumirea sub care se vinde produsul, neinscrierea categoriei aditivilor utilizati, neafisarea denumirii produsului si/sau a datei durabilitatii minimale/datei limita de consum pentru pestele comercializat in vrac, lipsa informatiilor privind metoda de productie (captura in apele interne sau cultura) si zona de captura.Abateri constatate in judetele Sibiu, Alba, Constanta, Mehedinti, Ialomita, Vaslui, Neamt, Tulcea, Buzau, Dolj, Bihor, Salag, Galati, Iasi, Bistrita-Nasaud, Ilfov, Hunedoara etc.
Abateri privind promotiileAfisarea unei ``oferte speciale`` la fileul de pangasius si fileul de cod fara a se specifica prin nicio informatie in ce consta aceasta oferta (Suceava).
Abateri privind afisarea preturilor22% dintre operatorii economici controlati prezentau abateri privind indicarea preturilor.
Nerespectarea prevederilor Legii 363/2007 privind combaterea practicilor incorecte ale comerciantilor in relatia cu consumatoriiAbateri constatate in judetele Giurgiu (inscrierea pe eticheta a pretului de 22,90 lei/kg in timp ce pretul afisat la raft era de 23,90 lei/kg iar la casa de marcat se incasa un pret de 26,90 lei/kg), Alba (pretul la raft pentru fileul de cod era 9,05 lei/kg in timp ce la casa de marcat se incasau 9,4 lei/kg), Mures (pretul incasat la casa de marcat pentru creveti era cu 3,33 lei/kg mai mare decat pretul afisat).
Alte abateri (neafisarea denumirii firmei, codului unic de inregistrare si/sau orarului de functionare, neafisarea numarului de telefon: 0800 080 999 - apel gratuit in reteaua Romtelecom si a datelor de contact ale CJPC.
Sfaturi pentru consumatori
- La cumpararea pestelui si produselor din peste (refrigerate/congelate) acordati o atentie deosebita aspectului exterior al produsului pentru a aprecia, la o prima vedere, gradul de de prospetime al produsului;- Nu achizitionati produsele la care suprafata este mazguita, lipicioasa, deshidratata, cu pete de mucegai, produse cu miros si culoare modificate, aspect de vechi etc.- Urmariti modul de etichetare al pestelui si produselor din peste si nu cumparati produse preambalate neetichetate;- Nu cumparati peste si produse din peste pentru care aveti indoieli privind gradul de prospetime, calitatea si modul de informare prin etichetare;- Refuzati sa cumparati peste si produse din peste pe care nu este inscrisa data durabilitatii minimale/data limita de consum sau daca aceasta este modificata sau depasita;- La cumpararea pestelui si produselor din peste solicitati si pastrati bonul de casa pentru a putea proba in cazul in care doriti sa reclamati calitatea/siguranta unui produs;- Nu cumparati peste si produse din peste din locuri neautorizate; comerciantul respectiv nu are posibilitatea sa asigure conditiile optime de transport, depozitare si comercializare si nu va poate elibera bon de casa cu care sa justificati tranzactia comerciala si riscati sa achizitionati un produs neconform sau chiar nesigur care poate sa va afecteze sanatatea.
Zilele libere din 2024, acordate conform Codului muncii 19 Dec 2023 | 1835
Codul muncii actualizat 2021. Modificarile aduse Codului muncii in 2020, aplicabile in anul 2021 27 Dec 2020 | 5163
Consiliul Concurentei a lansat "Monitorul Preturilor Produselor Alimentare" 15 Oct 2019 | 1176
Consiliul Concurentei lanseaza "Monitorul Preturilor Carburantilor" 01 Jul 2019 | 839
A fost initiat un proiect de lege privind eliminarea standardelor duble la produsele de import 22 May 2019 | 819
ANPC a aplicat amenzi de peste 1,2 milioane de lei vanzatorilor de incaltaminte. Sfaturi pentru consumatori! 12 May 2019 | 956
Regimul fiscal al tichetelor cadou, cadourilor in bani si natura oferite salariatilor Sursa: EuroAvocatura.ro
Regimul fiscal al tichetelor cadou si ale cadourilor in bani si in natura Sursa: EuroAvocatura.ro
Regimul fiscal al Tichetelor cadou oferite salariatilor Sursa: EuroAvocatura.ro
Un stat membru poate limita comisioanele bancare percepute de creditor Sursa: EuroAvocatura.ro
Legea nu impune un anumit mod de calcul al salariilor pentru salariatii ce nu fac parte din categoria celor platiti din fonduri publice, ci numai respectarea unui nivel minim Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti Sectia a VII-a C.M.A.S., Decizia nr. 165/2017, in sedinta publica din data de 16.01.2017
Desfacerea contractului de munca, la expirarea termenului de preaviz. Motive ce nu tin de persoana salariatului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti, Sectia a VII-a Conflicte de munca si asigurari sociale, Decizia nr. 3074 din 08.06.2016
Decizia CCR 62/2017. Neconstitutionalitatea dispozitiilor Legii pentru completarea OUG nr. 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori. Situatia creditelor in franci elvetiei Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala
Caracterul abuziv al sintagmei "dobanda de referinta variabila care se afiseaza la sediile bancii". Contract de credit Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 310 din 11 februarie 2016