``Instruirea online a functionarilor publici prin intermediul platformei de e-Learning va duce la realizarea de economii la bugetul de stat, nu se mai cheltuie bani cu deplasarea, cazarea si plata unui trainer pentru functionari. Urmeaza o perioada de implementare si speram ca institutiile statului sa raspunda pozitiv initiativelor MCSI``, a declarat ministrul Valerian VremeObiectivul proiectului este cresterea eficientei procesului de instruire a functionarilor publici din administratia publica centrala si locala prin implementarea unei platforme eLearning.Precizam ca prin intermediul acestei platforme se vor realiza economii la bugetul de stat si se va instrui un numar dublu de functionari publici, costurile perfectionarii online fiind mult mai reduse decat instruirea clasica.Functionarul public va avea acces online la materiale de calitate, beneficiind in acelasi timp de suport tehnic si de continut, recomandari bibliografice, cazuri de buna practica, modele europene din partea unor experti care au competente in domeniu .Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale se va implica in desfasurarea procesului de perfectionare online a functionarilor publici.Pentru reglementarea acestei proceduri este in curs de pregatire o nota care va fi inaintata Guvernului. Dupa aprobarea notei, se va crea un cadru legal de instruire a functionarilor publici prin intermediul platformei de e-Learning.
Platforma ofera urmatoarele servicii:- Instruire asincrona- suport pentru instruirea dirijata, neasistata de instructor;- Instruire on-line- suport pentru instructor in planificarea si desfasurarea sesiunilor de instruire on-line;- Testare si evaluare- intrebari pe mai multe niveluri de dificultate care vor fi folosite pentru generarea de teste;- Colaborare on-line- comunicare textuala on-line, posibilitatea organizarii de grupuri de discutii tematice, facilitati de lucru de tip whiteboard, transmisie de date audio si video de la instructor;- Comunicare asincrona- schimb de mesaje private si posibiliatatea de a adauga atasamente;- Crearea si administrarea continutului electronic- spatiu propriu pentru fiecare utilizator in care sa-si poata pastra si organiza materialele on-line;- Reguli de acces, administrarea si securitatea aplicatiei- mediu controlat de desfasurare a activitatilor de creare continut si instruire;- Rapoarte- monitorizarea procesului de instruire pentru a identifica evolutia cursantilor si performantele acestora;- Managementul si planificarea activitatilor de invatare-evaluare- instructorii pot crea si planifica sesiuni de curs sau evaluare on-line;- Securitatea activitatii de formare on-line- solutie antivirus care acopera toate serverele din cadrul proiectului.Functionarii publici vor avea acces online la urmatoarele cursuri:- Ce inseamna e-Governement?;- Procedee clasice comparate cu variantele electronice;- Cadrul legal in domeniul Societatii Informationale;- Componentele solutiilor de e-Government;- Metode de autentificare in sistemele Societatii Informationale;- Obtinerea si gestionarea credentialelor in sistemele Societatii Informationale;- Semnatura electronica;- Interfata cetateanului;- Sisteme inter si intra organizationale;- Promovarea utilizarii solutiilor de e-Government;- Dezvoltarea sistemelor Societatii Informationale.
ANOFM: Proiecte de peste 60 mil. de euro pentru digitalizarea serviciilor de cautare a unui loc de munca 29 Feb 2020 | 905
Cum sa fiti pregatiti pentru Brexit? Ghid vamal pentru comercianti 27 Oct 2019 | 1282
RIL. Legile-cadru ale salarizarii nu instituie o procedura prealabila sesizarii instantelor din cadrul jurisdictiei muncii cu actiuni avand ca obiect obligarea angajatorilor la plata, in temeiul legii, a unor drepturi salariale 28 Sep 2018 | 2721
SNST: Scrisoare deschisa privind Salarizarea din Sport si Tineret 30 May 2018 | 2014
SNFP: Functionarii publici din cadrul mai multor ministere si institutiile subordonate acestora nu beneficiaza de majorarea salariului de baza de 15 la suta 24 Aug 2017 | 1377
Monitorul Oficial din data de 06 iunie 2017 07 Jun 2017 | 1742
Inechitatile salariale in sectorul public si in sectorul privat Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Despagubirile datorate de institutiile publice ca urmare a concedierilor abuzive. Plata integrala sau esalonare pe 5 ani? Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati
Situatia lucratorului care ocupa in mod permanent, in temeiul mai multor numiri, un post de suplinitor in lipsa unei proceduri de concurs Sursa: EuroAvocatura.ro
Raspunderea administrativa in Codul Administrativ (VII) Sursa: Irina Maria Diculescu
Functionari publici. Contestatie decizie de incetare de drept a raportului de serviciu prin pensionare. Discriminare pe criteriu de gen Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia civila nr. 149/26.02.2020
Functionari publici. Drepturi salariale functionari. Revocarea pentru viitor a efectelor unui act administrativ de stabilire a drepturilor salariale. Inlaturare pentru trecut a efectelor actului administrativ de stabilire a drepturilor salariale Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 628/30.07.2020
Functionari publici. Sanctiune disciplinara. Principiul unicitatii sanctiunii disciplinare Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 890/20.10.2020
Functionari publici cu statut special. Dreptul la decontarea biletelor de calatorie cu avionul in afara teritoriului Romaniei. Procedura de aprobare a dreptului de decontare. Principiul teritorialitatii aplicarii legii civile Pronuntaţă de: Curtea de Apel Iasi, Sectia Contencios administrativ si fiscal, Decizia nr. 265/10 martie 2021