din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3073 de useri online



Prima pagină » Ştiri juridice » Formalitatile de reinmatriculare a unui automobil intr-o alta tara din UE vor fi reduse substantial

Formalitatile de reinmatriculare a unui automobil intr-o alta tara din UE vor fi reduse substantial

  Publicat: 04 Apr 2012       2300 citiri       Sursa: EuroAvocatura.ro  


In fiecare an, cetatenii si intreprinderile din UE au nevoie sa transfere circa 3,5 milioane de autovehicule dintr-un stat membru in altul si sa le inmatriculeze conform legislatiei nationale.

1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Denumire data monedei unice europene.
Europa "cu geometrie variabila" este termenul utilizat pentru a descrie o metoda de integrare diferentiata, care tine seama de diferentele ireconciliabile care exista in interiorul structurii de integrare, si care face posibila, prin urmare, o separare permanenta intre un grup de state membre si un numar de unitati de integrare mai putin dezvoltate.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Denumire data monedei unice europene.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Ramura economica a activitatii economice constituita pe baza diviziunii muncii, care transforma obiecte preluate din natura sau alte materii prime (produse agricole, piscicole)
Este persoana fizica sau juridica titulara in exclusivitate sau in indiviziune a dreptului real asupra corpului de proprietate supus inscrierii.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Parlamentul European reprezinta cele 453 milioane de cetateni ai Statelor Membre ale Uniunii Europene. Este singura institutie Uniunii care este aleasa direct de catre cetateni si joaca un rol politic in crestere in cadrul Uniunii Europene.
1. Locuinta care, spre deosebire de domiciliu, nu este statornica sau principala. O persoana poate avea, in dreptul nostru, un singur domiciliu si mai multe resedinte.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.
Persoana juridica sau persoana fizica cu sediul, respectiv domiciliul, in Romania ori sucursala, filiala, agentia, reprezentanta din Romania a unei persoane juridice straine cu sediul in strainatate, autorizata potrivit legii, care incadreaza forta de munca in conditiile legii.
Legatura juridico-politica permanenta ce exista intre stat si cetatean se numeste cetatenie.In societatea noastra se discuta pe larg problema cetateniei.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Parlamentul European reprezinta cele 453 milioane de cetateni ai Statelor Membre ale Uniunii Europene. Este singura institutie Uniunii care este aleasa direct de catre cetateni si joaca un rol politic in crestere in cadrul Uniunii Europene.
(Board of Directors) Grup de oficiali alesi de adunarea generala anuala a actionarilor care au fost imputerniciti sa administreze compania si sa puna in aplicare masurile de natura strategica adoptate de adunarea generala.
1. Din punctul de vedere al drepului civil, dreptul de dispozitie este alcatuit din dreptul de dispozitie materiala si dreptul de dispizitie juridica.

Cu toate astea, ceea ce, in cadrul unei piete unice din secolul XXI, ar trebui sa fie un simplu proces de inmatriculare este adesea o procedura administrativa greoaie si de durata, din cauza normelor diferite si a cerintelor contradictorii. Este nevoie, in medie, de 5 saptamani pentru incheierea procedurilor, iar costul unei inmatriculari este estimat la 400 de euro pentru cetatean si pentru intreprinderi. In plus, aceste probleme reprezinta un obstacol semnificativ si pentru libera circulatie a bunurilor, serviciilor si lucratorilor si, ca urmare, pentru cresterea economica si crearea de locuri de munca in Europa . De aceea, Comisia Europeana a decis acum sa actioneze pentru a reduce in mod semnificativ dificultatile administrative. Propunerea prezentata de vicepresedintele Antonio Tajani ar duce la o simplificare administrativa substantiala, cu economii totale de cel putin 1,5 miliarde de euro pe an pentru intreprinderi, cetateni si autoritatile responsabile cu inmatricularile.

Propunerea este simpla si abordeaza chestiuni foarte concrete. Reinmatricularea autovehiculelor provenite din alte state membre va fi limitata, in sensul ca, de exemplu, cetatenii care lucreaza intr-un alt stat membru si care utilizeaza un automobil inmatriculat de angajatorii lor nu vor mai fi nevoiti sa-l reinmatriculeze. In general, formalitatile administrative pentru reinmatricularea, in cadrul UE, a automobilelor, camionetelor, autobuzelor si camioanelor vor fi mult simplificate, de exemplu la mutarea resedintei dintr-un stat al UE in altul si la cumpararea unui automobil de ocazie dintr-o alta tara a UE. De asemenea, va fi imposibila inmatricularea unui autovehicul furat intr-o alta tara din UE. Societatile de inchirieri auto vor realiza economii substantiale, intrucat vor putea sa transfere automobile dintr-un stat al UE in altul in perioada concediilor fara a le reinmatricula. Aceasta este o veste buna si pentru turisti, pentru ca este de asteptat ca inchirierea autovehiculelor sa se ieftineasca odata cu aprobarea propunerii.

JosA� Manuel Barroso, presedintele Comisiei Europene, a declarat: ``Prin propunerea prezentata astazi, Comisia doreste sa usureze cat mai mult, pentru cetateni si pentru intreprinderi, transferul si inmatricularea transfrontaliere de automobile in interiorul Uniunii Europene. Regulile mult simplificate pentru inregistrarea transfrontaliera a automobilelor si reducerea substantiala a poverii administrative ne vor duce cu un pas mai aproape de o functionare fara sincope a pietei unice, motorul nostru pentru crestere economica si creare de locuri de munca .

Vicepresedintele Comisiei Europene, Antonio Tajani, responsabil pentru industrie si antreprenoriat, a declarat: ``Este inacceptabil ca, la 20 de ani de la intrarea in vigoare a pietei interne, sa mai existe atatea obstacole in calea cetatenilor si a intreprinderilor. Propunerea noastra pune capat multor formalitati si proceduri de durata legate de inmatricularea automobilelor. Acest lucru inseamna economii substantiale pentru societatile de inchirieri auto. Economia in ansamblu va avea de castigat, dar mai ales industria turismului``.


Propunerea inaintata azi inseamna o imbunatatire a situatiei pentru persoanele care isi petrec o parte din an intr-o alta tara din UE si carora, in prezent, li se solicita adesea sa-si reinmatriculeze autovehiculul. Propunerea introduce principiul ca un automobil trebuie sa fie inmatriculat in tara din UE in care locuieste proprietarul sau si ca celelalte state membre nu-i pot cere proprietarului respectiv sa-si reinmatriculeze automobilul pe teritoriul lor, chiar daca persoana in cauza petrece o perioada mai lunga pe teritoriul respectiv.

Cand propunerea va fi adoptata de Parlamentul European si de Consiliu, aceasta va insemna ca:



  • cetatenii care isi petrec o parte din an intr-o resedinta de vacanta dintr-o alta tara din UE nu vor mai fi nevoiti sa-si reinmatriculeze automobilul in aceasta tara;

  • cetatenii care se muta definitiv intr-o alta tara a UE vor avea la dispozitie 6 luni sa-si reinmatriculeze automobilul in aceasta tara;

  • cetatenii care cumpara sau vand un automobil de ocazie in alta tara a UE nu se vor mai confrunta cu controale tehnice suplimentare si cu probleme administrative;

  • cetatenii care lucreaza intr-o alta tara a UE si folosesc un automobil inmatriculat de angajator in tara respectiva nu vor mai trebui sa-l inmatriculeze in tara lor de origine;

  • societatile de inchirieri auto vor putea transfera autoturisme intr-o alta tara a UE in perioada concediilor fara a le reinmatricula (de exemplu, inchiriind aceleasi autoturisme pe litoral in timpul verii si in Alpi in timpul iernii). Acest lucru ar trebui sa reduca preturile de inchiriere a automobilelor;

  • acelasi principiu se aplica in cazul intreprinderilor: autovehiculele, autobuzele, camionetele si camioanele ar trebui inregistrate in statul UE in care se afla sediul intreprinderii, iar celelalte tari ale UE trebui sa accepte acest lucru;

  • autoritatile de inmatriculare vor coopera tot mai mult intre ele, facilitand astfel identificarea si urmarirea autovehiculelor furate. Va deveni astfel imposibila inmatricularea unui automobil furat intr-o alta tara din UE;

  • multe controale vor fi eliminate cu totul, autoritatile primind informatiile tehnice necesare cu privire la autovehicul direct de la colegi lor din tara in care acesta este deja inmatriculat.



In Raportul privind cetatenia UE in 2010, intitulat ``Eliminarea obstacolele din calea drepturilor cetatenilor UE``1 (IP/10/1390, MEMO/10/525), Comisia a identificat problemele legate de inmatricularea automobilelor drept unul dintre principalele obstacole cu care se confrunta cetatenii in exercitarea drepturilor pe care le au in baza legislatiei UE in viata de zi cu zi si a anuntat, drept una dintre cele 25 de actiuni concrete preconizate pentru inlaturarea acestor obstacole, simplificarea formalitatilor si conditiilor privind inmatricularea vehiculelor inmatriculate intr-un alt stat membru

651 de cetateni si 151 de intreprinderi care au oferit raspunsuri in cadrul consultarii publice din 2011 au mentionat problemele descrise in continuare.

Dificultatile la inmatriculare au un impact negativ asupra cetatenilor si intreprinderilor. Principalele probleme identificate au fost procedurile lungi (pentru 77,8% dintre cetateni si 83,1% dintre intreprinderi) si costurile suplimentare (pentru 86,5% dintre cetateni si 81,4% dintre intreprinderi), 50,8% dintre intreprinderi declarandu-se descurajate de la a transfera autovehicule dintr-un stat membru in altul. Din aceasta cauza, 55,9% dintre intreprinderile consultate considerau ca le este afectata in mod semnificativ productivitatea. 64,4% dintre ele au declarat, de asemenea, ca le este afectata cresterea. In sfarsit, 23,7% dintre cetateni si 28,8% dintre intreprinderi au afirmat ca, pana la urma, nu au reusit sa inmatriculeze un autovehicul in statul membru in cauza.

Pasii urmatori


Propunerea urmeaza sa fie acum discutata de catre Parlamentul European si Consiliu . Dupa ce va fi aprobata, statele membre vor avea la dispozitie un an ca sa pregateasca noile proceduri, respectiv software-ul pentru schimburile de date etc.

Mai tarziu in cursul anului, Comisia va adopta o initiativa de clarificare a normelor UE care trebuie respectate la inmatricularea automobilelor si la aplicarea taxelor de circulatie. Comisia va face propuneri de imbunatatire a pietei unice, in special in ceea ce priveste evitarea dublei impozitari a automobilelor atunci cand cetatenii se muta dintr-un stat membru in altul si inlaturarea obstacolelor din calea inchirierii transfrontaliere de autovehicule.



Citeşte mai multe despre:    Inmatriculare auto    Comisia Europeana

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte titluri

CJUE impune sanctiuni financiare Romaniei pentru ca nu a inchis depozite de deseuri neautorizate
15 Dec 2023 | 473

Comisia Europeana: Liniile Directoare privind lucratorii sezonieri in contextul pandemiei COVID-19
23 Jul 2020 | 1406

Consiliul Concurentei: Companiile pot actiona coordonat astfel incat sa evite deficitul de produse esentiale
23 Mar 2020 | 1091

Romania va avea cel putin un hub de inovare digitala cu grad ridicat de specializare in inteligenta artificiala
20 Feb 2020 | 1011

CE lanseaza o noua cerere de candidaturi pentru permisele de calatorie DiscoverEU
25 Nov 2019 | 1556

MFP a publicat, spre dezbatere publica, un proiect de lege pentru modificarea Legii 132/2017 privind asigurarea obligatorie de raspundere civila auto
23 Sep 2019 | 1472



Articole Juridice

Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Un medicament care se elibereaza fara prescriptie medicala intr-un stat membru nu poate fi comercializat in alt stat membru decat daca acesta din urma a autorizat la randul sau introducerea sa pe piata
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Ce sunt locurile de munca ecologice?
Sursa: EuroAvocatura.ro

E-sanatatea si securitatea in munca pe piata unica digitala
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Jurisprudenţă

Restituire taxa speciala de inmatriculare autoturism
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti- Decizie nr.702 din data 20.02.2012

Restituirea certificatului de inmatriculare si a placutelor de inmatriculare ale autobuzului
Pronuntaţă de: Judecatoria Buzau - Sentinta civila nr. 11967 din data 20.06.2011

Asigurare de raspundere civila. Plata suma reprezentand despagubiri pentru reparatii autovehicul
Pronuntaţă de: Judecatoria Buzau - Sentinta civila nr. 6706 din data 20.06.2011

Chitanta de plata a taxei de prima inmatriculare. Anulare. Nelegalitate
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL BUCURESTI - SECTIA A VIII A CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL, DECIZIA CIVILA NR. 221/26. 01. 2009