Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut
Prima pagină » Jurisprudenţă » Contencios Administrativ » Ordonanta presedintiala. Suspendare act administrativ

Ordonanta presedintiala. Suspendare act administrativ

  Publicat: 06 Nov 2012       3974 citiri        Secţiunea: Contencios Administrativ  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Codul de procedura civila reglementeaza judecata in fond a cauzelor civile, judecata care cunoaste trei faze (etape):
Prin sentinta civila nr.466 din 17.01.2012 a Tribunalului Cluj s-a respins exceptia lipsei calitatii procesuale pasive a paratelor Autoritatea Rutiera Romana si Comisia Paritara pentru Atribuirea Traseelor cuprinse in Programul de Transport Public de Persoane prin Curse Regulate Alba si s-a respins cererea de ordonanta presedintiala formulata de reclamanta SC T. SRL in contradictoriu cu paratii SC A. SA Autoritatea Rutiera Romana Agentia Alba, Autoritatea Rutiera Romana Bucuresti, Consiliul Judetean Alba si Comisia Paritara pentru Atribuirea Traseelor cuprinse in Programul de Transport Public de Persoane prin Curse Regulate Alba a fost obligata reclamanta sa plateasca paratei SC A. suma de 2.000 lei cheltueili de judecata si catre ARR suma de 116,11 lei cheltuieli de judecata .

Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Desemneaza o invitatie publica adresata de catre AM/OI unei categorii clar identificate de solicitanti, in vederea depunerii cererilor de finantare pentru proiecte, in cadrul unui domeniu de interventie al axelor prioritare din Programul Operational Regional 2007-2013 sau din Programele Operationale Sectoriale.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
(in sensul legii contenciosului administrativ, legea 554/2004). Prejudiciu material viitor, dar previzibil cu evidenta sau, dupa caz,
Act adoptat de organele de stat,
Imobil asupra caruia greveaza o servitute.
(in sensul legii contenciosului administrativ, legea 554/2004). Prejudiciu material viitor, dar previzibil cu evidenta sau, dupa caz,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Contrarietate intre un fapt sau act juridic si prevederile actelor normative.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Colectiv format din persoane fizice avand o organizare de sine statatoare, concretizata in structura de productie, de conceptie si functionala,
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Act adoptat de organele de stat,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Imobil asupra caruia greveaza o servitute.
Legea contenciosului administrativ
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Imobil asupra caruia greveaza o servitute.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
(din Legea 10 din 2001) Actul scris prin care un cult religios sau o comunitate a unei minoritati nationale care se pretinde a fi indreptatit/a,
Act procesual pe care paratul are facultatea sa-l indeplineasca inainte de a incepe dezbaterea orala a procesului
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Presupunere, supozitie cu privire la anumite (legaturi, relatii intre) fenomene; presupunere cu caracter provizoriu, formulata pe baza datelor experimentale existente la un moment dat.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Ansamblul atributiilor stabilite de lege, care confera autoritatilor si institutiilor administratiei publice drepturi si obligatii de a desfasura,
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Distanta dintre rude, masurata prin numarul nasterilor intervenite intre rudele in linie dreapta (tatal si fiul sunt rude de gradul I, bunicul si nepotul - de gradul II etc.)
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
1. Autorizarea eliberata de catre o administratie unei persoane pentru a exercita o profesie sau meserie.
Puterile publice existente in stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Puterile publice existente in stat.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
In materie civila, potrivit dispozitiilor Codului de procedura civila, judecata in recurs cuprinde masurile pregatitoare judecarii (verificarea, daca hotararea atacata a fost comunicata tuturor partilor din proces, daca cererea de recurs a fost timbrata, fixarea termenului de judecata etc.) si judecarea propriu-zisa,
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.


Tribunalul a retinut ca SC T. SRL a fost beneficiarul licentei de traseu seria LT nr.0146510 din 10.07.2007 pe ruta Aiud-Teius Alba Iulia cu o perioada de valabiltiate intre 1.07.2007 - 30.06.2008. Prin hotararea 108/2008 a Consiliul Judetean Alba s-a actualizat programul public de transport, iar in perioada 15.04.2008-30.04.2008 s-a organizat o licitatie in vederea atribuirii traseelor judetene.


In acest sens, a fost eliberata paratei SC A. sa LICENTA DE TRASEU SERIA lt NR.0160017 pe ruta Aiud Teius Alba Iulia valabila de la data de 1.07.2008 - 30.06.2011. Exceptia lipsei calitatii procesuale pasive a paratei ARR a fost respinsa considerand ca si reprezentantii Agentiei Alba au participat in Comisia paritara care a emis hotararea 1/2008. De asemenea, s-a considerat ca exceptia inadmisibilitatii este o aparare de fond si ca nu sunt incidente prevederile art.7 din Legea 554/2004 si nici dispozitiile art.11 alin.1 lit.a din aceeasi lege, urmand a se analiza cererea doar din perspectiva conditiilor prev.la art.581 C.proc.civ., care nu prevede termenul de prescriptie si nici obligativitatea unei proceduri prealabile.


Ca atare, tribunalul a apreciat ca reclamanta nu justifica aparenta unui drept intrucat imposibilitatea de a mai efectua transportul de persoane a fost data de expirarea licentei sale de transport la data de 30.06.2008 si nu de faptul ca a fost desemnata o alta castigatoare. Totodata, cum aceasta situatie treneaza din anul 2008 nu se poate vorbi despre o paguba iminenta iar cererea de suspendare a licentei de transeu a paratei SC A. SA a fost formulata de catre reclamanta si in conditiile art.14 din Legea 554/2004 fiind respinsa in mod irevocabil. Pe langa neindeplinirea acestei conditii, s-a retinut faptul ca nu se poate dispune ca o masura vremelnica obligarea la eliberarea unei noi licente de traseu in favoarea reclamantei fara a fi cercetat legalitatea emiterii licentei pentru societatea castigatoare a licitatiei, deci fara a se analiza mai intai fondul cauzei. De altfel, pierderea licitatiei de catre reclamanta nu presupune in mod automat savarsirea de acte abuzive si cum art.1 alin.2 lit.h din Legea 51/2006 prevede ca serviciile comunitare sunt de utilitate publica, aceasta semnifica faptul ca interesul general al comunitatilor locale este prioritar.


In ceea ce priveste exceptia autoritatii de lucru judecat s-a apreciat ca se impune respingerea acesteia pentru ca nu poate rezulta dintr-o hotarare prin care s-a solutionat litigiul in fond .


Impotriva acestei sentinte a declarat recurs SC T. SRL aratand ca solicita modificarea sentintei atacate intrucat este indeplinita conditia urgentei prin raportare la paguba iminenta. Astfel, in aceasta perioada a fost privata de posibilitatea realizarii de venituri cu consecintele financiare firesti legate de dificultatea achitarii la termen a anumitor rate bancare si a leasingului datorat pentru aceste autovehicule. Astfel, situatia economica este precara fiind in pragul deschiderii procedurii falimentului, nemaiavand posibilitatea de a functiona.


Referitor la nesolutionarea fondului cauzei, recurenta a prezentat multiple vicii de nelegalitate a HCJ Alba 108/2008 si a actelor subsecvente, precum si lipsa de transparenta ind erularea licitatiei precum si existenta unor conflicte de interese.


Cat priveste posibilitatea de a dispune prin ordonanta presedintiala emiterea licentei de transport, se arata ca prin aceasta se tinde la incetarea efectelor produse ca urmare a emiterii acestei hotarari de Consiliu, fiind ultima persoana juridica care a obtinut legal licenta de transport pe ruta Aiud-Teius Alba Iulia.


De asemenea, impotriva acestei hotarari a declarat recurs Autoritatea Rutiera Romana cu sediul in Bucuresti, aratand ca in mod eronat au fost respinse exceptiile necompetentei teritoriale a Tribunalului Cluj, sustinere intemeiata pe art.10 alin.3 din Legea 554/2004, fiind intrunite conditiile prev.de art.304 pct.3 C.proc.civ. De asemenea, cererea de ordonanta presedintiala a fost respinsa ca neintemeiata cu toate ca in contencios administrativ sunt inaaplicabile dispozitiile ordonantei presedintiale existand o reglementare speciala stabilita de art.14 si 15 din Legea 554/2004. De asemenea, nu a fost formulata plangere prealabila, instanta de fond nu s-a pronuntat pe exceptia prescriptiei, care curge de la data de 1.08.2008 si se implineste in data de 29.09.2009 .


Consiliul Judetean Alba a declarat recurs impotriva sentintei solicitand modificarea in ceea ce priveste respingerea exceptiei lipsei calitatii procesuale pasive a Comisiei paritare aratand ca in mod gresit s-a respins exceptia lipsei calitatii procesuale a acestei comisii, ca atribuirea traseelor a fost realizata electronic, iar aceasta comisie nu a facut altceva decat sa ia act de rezultatul atriubirii electronice, iar ordinul 353/2007 nu a conferit comisiilor paritare competenta de a emite acte in regim de putere publica ci doar de a materializa prin hotarare rezultatele atriubirii electronice.


SC A. SA Aiud a declarat recurs impotriva incheierii din 16.01.2012 prin care s-a respins exceptia inadmisibilitatii cererii de ordonanta in materia contenciosului administrativ si a sentintei nr.466/2012 solicitand admiterea recursului si respingerea cererii de ordonanta presedintiala pe exceptia inadmisibilitatii formularii cererii in materia contenciosului administrativ precum si al exceptiei lipsei claitatii procesuale pasive, nefiind parte in procesul de fond . Inadmisibilitatea este invocata in raport cu prevederile art.14 si 15 in raport cu lipsa plangerii prealabile, fiind incidenta si prescriptia de 6 luni prev.de art.7 alin.3 si 7 din Legea 554/2004.


A solutiona astfel capetele de cerere fata de recurenta ar semnifica ca pe calea ordonantei presedintiale, instanta sa faca analize pe fond .


Intre cele doua dosare nu exista identitate de obiect, intrucat in dosarul dedus judecatii de fond se solicita anularea HCJ 108/2008 iar in privinta cererii de ordonanta presedintiala sunt alte capete de cerere .


Intimata SC A. SA a depus intampinare aratand ca nu se opune admiterii recursurilor formulate de catre ARR Bucuresti si Consiliul Judetean Alba insa invoca nulitatea recursului formulat de catre reclamanta SC T. SRL Aiud.,


Aceasta exceptie se impune avand in vedere ca ordonanta este supusa recursului in termen de 5 zile de la pronuntare conform art.582 C.proc.civ. si acest termen a expirat in data de 23.01.2012.


Ulterior, nu s-a mai sustinut aceasta exceptie, sustinandu-se ca si pe fondul ordonantei presedintiale acesta nu este admisibila, nefiind indeplinite conditiile stipulate de art.581 C.proc.civ.


Asupra recursurilor, Curtea va retine urmatoarele:


Prin cererea de ordonanta presedintiala introdusa la Tribunalul Cluj ,SC T. SRL a solicitat obligarea Autoritatii Rutiere Romane-Agentia Alba la eliberarea unei licente de traseu pe ruta Aiud-Teius -Alba Iulia pana la solutionarea cauzei ce formeaza obiectul dosarului xxx/107/2008 aflat pe rolul Tribunalului Cluj si obligarea aceluiasi organ administrativ la suspendarea licentei de traseu emise pe numele SC A. SA pe ruta Aiud-Teius-Alba Iulia la data de 26.06.2011 concomitent cu eliberarea licentei mai sus precizate.


Ordoananta presedintiala a fost introdusa la Tribunalul Cluj pentru ca dosarul a fost stramutat de la Tribunalul Alba la Tribunalul Cluj si in ipoteza in care cauza in care urmeaza sa fie transat litigiul pe fond va fi judecat de catre acest tribunal si cererea pentru masuri provizorii urmeaza a fi solutionata de acelasi tribunal.


Acest fapt este dedus din prev.art.581 alin.2 C.proc.civ., conform careia cererea de ordonanta presedintiala se va introduce la instanta competenta sa se pronunte asupra fondului dreptului. Prin aceasta se intelege instanta care judeca cauza pe fond pentru ca in cazul stramutarii pricina se trimite spre judecare unei alte instante de acelasi grad . Pe de alta parte, motivele care au fost avute in vedere la stramutarea unei cauze pe fond, pot fi considerate ca valabile si in privinta unei cereri de ordonanta presedintiala.


Nici exceptia lipsei calitatii procesuale invocata de paratele-recurente nu este incidenta deoarece asa cum a aratat tribunalul cererea de ordonanta presedintiala a fost precizata si in raport de comisia paritara, iar reprezentantii ARR-Agentia Alba au participat in comisia paritara, care a emis licenta de traseu. Lipsa personalitatii juridice, nu poate constitui motiv de admitere a exceptiei intrucat in privinta cererilor prin care se afla propriile acte, autoritatile publice au capacitatea de drept administrativ putand sta ca parte in proces. Si cealalta exceptie a prescriptiei a fost in mod intemeiat respinsa, avand in vedere temeiul de drept al cererii formulate de reclamant.


Curtea va considera ca motivul de recurs referitor la inadmisibilitatea cererii de ordonanta presedintiala este intemeiat pentru urmatoarele motive: prezenta cerere a fost introdusa la instanta de contencios administrativ si prin ea se solicita suspendarea unui act administrativ respectiv a licentei de traseu emisa pe numele SC A. SA pe ruta Aiud-Teius-Alba Iulia. Potrivit art.28 din Legea 554/2004 aceasta lege se completeaza cu prevederile Codului de procedura civila in masura in care nu sunt incompatibile cu specificul raporturilor de putere dintre autoritatile publice pe de o parte si persoanele vatamate in drepturile sau interesele sale legitime pe de alta parte, urmand ca aceasta compatibilitate sa fie stabilita cu prilejul solutionarii cauzei.


De asemenea, suspendarea actului administrativ este prevazuta de art.14 si 15 din Legea 554/2004 care stabileste si conditia in care se poate dispune suspendarea unui act administrativ.


Cererea de ordonanta presedintiala nu poate sa se substituie prevederilor exprese reglementate de legea speciala putand privi doar aspectele nereglementate de acestea. Astfel, ordonanta presedintiala este inadmisibila daca are ca obiect suspendarea actului administrativ avand in vedere dispozitiile speciale existente in materia suspendarii reglementate de art.14 si 15 din Legea 554/2004.


De altfel, si primul capat de cerere nu este admisibil pentru ca acesta nu este un capat de cerere distinct, el trebuind sa fie solutionat in stransa legatura cu capatul de cerere privind suspendarea licentei de traseu.


Oricum in materia contenciosului administrativ nu se poate acorda un act administrativ provizoriu corespunzand licentei de traseu solicitate de reclamanta decat cu ignorarea prevederilor legale incidente stabilite de art.20 alin.2 lit.e din Legea 92/2007 coroborate cu prevederile art.15 din Ordinul 353/2007 si in lipsa unei atribuiri organizate in conformitate cu OUG 73/2007.


Avand in vedere toate acestea, Curtea va respinge recursurile declarate de SC T. SRL si CONSILIUL JUDETEAN ALBA si va admite recursurile declarate de AUTORITATEA RUTIERA ROMANA PENTRU AGENTIA ALBA si SC A. SA in conformitate cu prevederile art.312 rap.la 304 pct.9 C.proc.civ.impotriva sentintei civile nr.466/2012 si a incheierii din 16.01.2012 pe care o va modifica in parte in sensul ca va admite exceptia inadmisibilitatii cu consecinta respingerii ca inadmisibila a cererii de ordonanta presedintiala.


Totodata,va mentine restul dispozitiilor sentintei si in conformitate cu prev.art.274 C.proc.civ., va obliga recurenta SC T. SRL la plata in favoarea intimatei recurente SC A. SA Aiud la suma de 2500 lei cheltuieli de judecata in recurs si la plata sumei de 438,15 lei in favoarea Autoritatii Rutiere Romane cheltuieli de judecata partiale in recurs.



Pronuntata de: Curtea de Apel Cluj - Decizie nr. 3456 din data 03.05.2012


Citeşte mai multe despre:    Curtea de Apel Cluj    Tribunalul Cluj    Legea 51/2006    OUG 73/2007    Personalitate juridica    Utilitate publica    Exceptia lipsei calitatii procesuale pasive    Licenta de transport    Termen de prescriptie    Exceptia inadmisibilitatii    Ordonanta presedintiala    Licenta de traseu    Legea 554/2004



Comentează: Ordonanta presedintiala. Suspendare act administrativ
Alte Speţe

Sentinta nr. 263/CA/2016 -Actiune in Contencios administrativ S.D. - S.A. impotriva Guvernului Romaniei si intervenientului Ministerul Finantelor Publice
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Oradea

ICCJ - Decizia nr. 14/2019 dispozitiile art. 43 alin. (2) din Codul penal presupun ca toate infractiunile concurente sa fie savarsite dupa condamnarea definitiva neexecutata sau executata partial
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

RIL: Decizia ICCJ nr. 4/2019 cu privire la interpretarea si aplicarea dispozitiilor art. 396 alin. (10) din Codul de procedura penala
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia C.C.R. nr. 115/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 399 alin. (9) din Codul de procedura penala
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia C.C.R. nr. 87/2019 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 174 alin. (1) si art. 282 alin. (1) din Codul de procedura penala
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia ICCJ nr. 12/2019: regimul suspendarii conditionate a pedepsei ca efect al aplicarii legii penale mai favorabile sub vechiul Cod Penal se mentine si dupa intrarea in vigoare a Codului Penal actual
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia ICCJ nr. 10/2019: in cazul nedepunerii armei la un armurier autorizat dupa expirarea permisului de arma, arma si munitia intra sub incidenta confiscarii speciale chiar daca a fost dispusa clasarea.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia nr. 38/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 591 alin. (2) din Codul de procedura penala
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia ICCJ 8/2019: ranirea uneia sau mai multor persoane intr-un accident de circulatie inainte de parasirea locului accidentului nu are in vedere si autoranirea, cand singura persoana ranita este insusi conducatorul singurului autovehicul implicat in accident.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Decizia C.C.R. nr. 220/2019 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a unor dispozitii din OUG 70/2016
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei



Articole Juridice

Constitutionalitatea incetarii de drept a contractelor de munca ale unor cadre universitare care nu sunt studenti-doctoranzi sau nu au obtinut diploma de doctor
Sursa: Irina Maria Diculescu

Contul bancar ca element obligatoriu al cererii de chemare in judecata problema liberului acces la justitie si confidentialitatii
Sursa: Irina Maria Diculescu

Concedierea salariatilor. Consecintele nerespectarii termenului de preaviz
Sursa: Avocat Andrei-Gheorghe Gherasim

Onorariile minime ale avocatilor. Si despre concurenta ...
Sursa: Avocat drd. Janos Szekely - Baroul Satu-Mare

[Av. Muncii] Scopul acordarii termenului de preaviz in cazul concedierii salariatilor
Sursa: Av. Andrei-Gheorghe Gherasim

CJUE. Este interzisa transmiterea si prelucrarea datelor cu caracter personal intre autoritatile administratiei publice fara informarea persoanelor vizate
Sursa: Euroavocatura.ro

Partile obligate sa participe la sedinta de informare. Cererile incidentale
Sursa: EuroAvocatura.ro