Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Jurisprudenţă » Drept Civil » Capacitate de folosinta primarii. Rolul activ al instantei de judecata

Capacitate de folosinta primarii. Rolul activ al instantei de judecata

  Publicat: 07 Jan 2013       3963 citiri        Secţiunea: Drept Civil  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Conform Ordonantei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor (care a abrogat Legea 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor),
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.
Obiectul cauzei il constituie anularea unui proces-verbal de contraventie care are inscris in antet Primaria orasului OM, in finalul actului fiind mentionata si ca autoritate careia ii apartine agentul constatator.

Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Structura organizatorica in cadrul Ministerului Finantelor Publice, responsabila de certificarea sumelor cuprinse in declaratiile de cheltuieli transmise la Comisia Europeana
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este un mijloc legal sau conventional de asigurare a executarii obligatiilor;
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Mijloc procesual care da posibilitatea de a se invoca unele stari de fapt si situatii (lipsa unui martor, a unor acte) pe care instanta trebuie sa le solutioneze imediat.
Act adoptat de organele de stat,
Desfiintare a unei hotarari judecatoresti ca urmare a admiterii unei cai de atac (recurs, apel).
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Conform Ordonantei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor (care a abrogat Legea 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor),
Document eliberat de catre o autoritate prin care se atesta legalitatea efectuarii unei activitati
Conform Ordonantei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor (care a abrogat Legea 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor),
Pricipiu general de drept, potrivit caruia autoritatile de stat, institutiile publice si toti cetatenii sunt obligati sa respecte legea,comportamentul lor sa fie conform prevederilor acesteia.
Operatiune efectuata de organele de urmarire penala si instanta de judecata prin care se stabileste concordanta deplina intre fapta concreta savarsita de invinuit sau inculpat si norma penala speciala care incrimineaza acea fapta,precum si in raport cu dispozitiile penale generale aplicabile faptei comise.
Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Este parte in cadrul unui proces care se afla in situatia unui parat in caz de recurs sau in alta cale de atac, respectiv persoana impotriva careia se declara recursul.
Conform Ordonantei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor (care a abrogat Legea 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor),
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Conform Ordonantei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor (care a abrogat Legea 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor),
Cauza de impiedicare a punerii in miscare sau exercitarea actiunii penale,
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Conform Ordonantei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor (care a abrogat Legea 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor),
Constructiile cu caracter definitiv sau provizoriu, menite sa adaposteasca activitati specifice, complementare functiunii de locuire, care, prin amplasarea in vecinatatea locuintei, alcatuiesc impreuna cu aceasta o unitate functionala distincta.
Conform Ordonantei guvernamentale nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, fundatia este subiectul de drept infiintat de una sau mai multe persoane care, pe baza unui act juridic intre vii ori pentru cauza de moarte, constituie un patrimoniu afectat, in mod permanent si irevocabil, realizarii unui scop de interes general sau, dupa caz, comunitar.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Alaturi de persoanele fizice, persoanele juridice apar in circuitul civil ca subiecte de drepturi si obligatii. In aceasta calitate, ele au aptitudinea generala si abstracta de a dobandi drepturi si de a-si asuma obligatii si, in virtutea acesteia, pot dobandi drepturi si isi pot asuma obligatii.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Latura a capacitatii juridice, care consta in aptitudinea persoanei de a-si exercita singura drepturile
Ansamblul drepturilor si obligatiilor avand valoare economica, apartinand unei persoane fizice sau unei persoane juridice.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Grup de cuvinte prin care se individualizeaza si se identifica o persoana fizica in societate si familie.
Latura a capacitatii juridice, care consta in aptitudinea persoanei de a-si exercita singura drepturile
Latura a capacitatii juridice, care consta in aptitudinea persoanei de a-si exercita singura drepturile
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Expresie ce desemneaza aptitudinea individului de a avea drepturi si obligatii. Prin acest concept se exprima calitatea persoanei de a fi subiect de drept sau.
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
(in sensul legii contenciosului administrativ, legea 554/2004) Orice drept fundamental prevazut de Constitutie sau de lege, caruia i se aduce o atingere printr-un act administrative.
Act procesual pe care paratul are facultatea sa-l indeplineasca inainte de a incepe dezbaterea orala a procesului
Este calea de atac ordinara prin care la cererea procurorului si a partilor interesate se asigura repararea erorilor din hotararile judecatoresti pronuntate in fond, constituind al treilea grad de jurisdictie.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Conform Ordonantei Guvernului nr.2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor (care a abrogat Legea 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor),
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Structura organizatorica in cadrul Ministerului Finantelor Publice, responsabila de certificarea sumelor cuprinse in declaratiile de cheltuieli transmise la Comisia Europeana
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este un mijloc legal sau conventional de asigurare a executarii obligatiilor;
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Facultatea proprietarului de a intrebuinta bunul sau, culegand sau percepand in proprietate toate fructele pe care acesta le produce.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
Mijloc procesual care da posibilitatea de a se invoca unele stari de fapt si situatii (lipsa unui martor, a unor acte) pe care instanta trebuie sa le solutioneze imediat.
Act adoptat de organele de stat,
Desfiintare a unei hotarari judecatoresti ca urmare a admiterii unei cai de atac (recurs, apel).
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.

In aceste conditii, petentul a formulat plangerea raportat la aceasta autoritate .
Intr-adevar, obligatia instantelor este cea de a se pronunta asupra obiectului cererii deduse judecatii, ceea ce da eficienta si constituie garantia aplicarii principiului contradictorialitatii.
Daca formularile reclamantului sunt neclare si confuze fiind de natura sa nu permita determinarea clara a obiectului si temeiului juridic al cererii deduse judecatii, instanta are indatorirea de a cere lamuriri si precizari, respectand regula dezbaterilor contradictorii, pentru a stabili obiectul cererii si temeiul juridic al acesteia, aspecte care permit exercitarea controlului judiciar.
In speta, prima instanta a constatat lipsa capacit?tii de folosinta a persoanei chemata in judecata, in conditiile in care actul atacat nu este clar, concis si fara echivoc sub aspectul persoanei emitente raportat la dispozitiile legii.
Prin urmare, cel care se considera vatamat prin emiterea actului nu este in masura a-si regla conduita ulterioara, atata timp cat actul atacat nu da raspunsul clar in ceea ce priveste aspectele procedurale ce intereseaza parte pentru realizarea drepturilor sale subiective.
In aceste conditii, rolul activ al judecatorului, asa cum este reglementat de prevederile art.129 Cod procedura civila, capata o importanta marita, ca principiu de baza al judecatii ce asigura si respectarea liberului acces la justitie.
Deslusirea acestor aspecte procedurale trebuia realizata in cadrul judecarii cauzei prin indicarea de catre instanta a regulilor ce definesc cadrul procesual in conceptia proprie, pentru a nu expune partile unor sanctiuni foarte severe care exclud pe viitor discutarea drepturilor proprii si valorificarea acestora in justitie prin pierderea termenului de exercitare a plangerii.
Astfel, orice incident procedural, in asemenea cazuri trebuie puse in discutia partilor si valorificate in sensul in care judecatorul sa poata aduce o hotarare asupra fondului litigios, finalitate suprema a sistemului judiciar.
Fata de argumentele de mai sus, in temeiul dispozitiilor art.312 alin.1) si 5) Cod procedura civila, se impune admiterea recursului, casarea sentintei si trimiterea cauzei la aceeasi instanta de fond pentru a pune in discutia partilor introducerea in cauza a autoritatii locale-Orasul OM, in calitate de intimata.


Prin sentinta nr.aaaa/23.02.2012 Judecatoria Rm.Valcea a admis exceptia lipsei capacitatii de folosinta invocata de PRIMARIA ORASULUI OM prin primar si a respins plangerea contraventionala formulata de petentul N G, in contradictoriu cu intimata.
Pentru a hotari astfel, prima instanta a retinut in considerente ca la data de 15 noiembrie 2011 s-a inregistrat plangerea contraventionala formulata de petentul NG impotriva procesului-verbal de contraventie din data de 01.11.2011, prin care, in baza art. 28 alin 3 a fost sanctionat cu 1.000 lei, a carei valoare o solicita.
In motivarea plangerii contraventionale petentul a aratat ca a fost sanctionat cu 1.000 lei pentru faptul ca a executat anexe gospodaresti, cotete de porci, pasari, wc si o bucatarie, anexe pe care le-a dobandit din anul 1998, conform contractului de vanzare-cumparare si a schitelor anexate.
Potrivit art. 11 alin 1 lit. a care prevede ca lucrarile de reparatii si inlocuiri de tamplarie interioara si exterioara, daca se pastreaza forma, se executa fara autorizatie de construire.
S-a precizat ca art. 28 alin 3 mentionat in procesul-verbal de contraventie se aplica si in situatia in care, la expirarea termenului de intrare in legalitate stabilit in procesul-verbal de constatare a contraventiei, contravenientul nu a obtinut autorizatia necesara, fapt nespecificat in actul contestat.
Petentul a considerat ca incadrarea juridica este eronata.
Prin intampinare, Primaria a invocat exceptia nulitatii plangerii contraventionale fata de imprejurarea ca petentul a formulat plangere contraventionala fara a indica, fie si implicit, numele intimatului, nerespectandu-se, astfel, dispozitiile art. 112 alin 1 pct. 1 cod procedura civila.
Prin cererea precizatoare, petentul a precizat ca a formulat plangerea contraventionala in contradictoriu cu intimatul PRIMARIA ORASULUI OM prin primar.
Petentul a adaugat motivelor plangerii contraventionale, ca procesul-verbal de contraventie este intocmit fara indicarea temeiului de drept al contraventiei. De asemenea, contine vicii de forma de natura a atrage nulitatea absoluta a procesului-verbal de contraventie.
Astfel, procesul-verbal este intocmit cu nerespectarea dispozitiilor prevazute de art.17 din OG nr.2/2001, in sensul ca nu este indicata data savarsirii faptei .
Fata de precizarile petentului, intimata Primaria orasului Ocnele Mari, prin primar, prin reprezentantul sau, a invocat exceptia lipsei capacitatii de folosinta a intimatului.
Asupra exceptiei invocate de intimat, instanta a apreciat ca fiind intemeiata, urmand sa fie admisa, din urmatoarele considerente:
Prin procesul-verbal de contraventie contestat petentul a fost sanctionat cu 1.000 lei amenda, in temeiul art. 26 alin 1 si 2 lit. a din Legea nr. 50/1991 republicata, pentru ca a executat anexe gospodaresti - cotete de pasari si porci, un wc, o bucatarie, cu fundatie din beton, pereti din zidarie, invelitoare din tigla - intr-o incapere ce a fost magazie.
Contraventia a fost constatata si sanctiunea a fost aplicata de catre primarul orasului OM.
Conform dispozitiilor art. 27 alin 1 si 3 din Legea nr. 50/1991 republicata, presedintii consiliilor judetene, primarii si organele de control din cadrul autoritatilor administratiei publice locale si judetene au obligatia sa urmareasca respectarea disciplinei in domeniul autorizarii executarii lucrarilor in constructii in cadrul unitatilor lor administrativ-teritoriale si, in functie de incalcarea prevederilor legale, sa aplice sanctiuni sau sa se adreseze instantelor judecatoresti si organelor de urmarire penala, dupa caz; contraventiile prevazute la art. 26 alin. (1), cu exceptia celor de la lit. h) - l), se constata si se sanctioneaza de catre compartimentele de specialitate cu atributii de control ale autoritatilor administratiei publice locale ale municipiilor, sectoarelor municipiului Bucuresti, oraselor si comunelor, pentru faptele savarsite in unitatea lor administrativ-teritoriala sau, dupa caz, in teritoriul administrativ al sectoarelor municipiului Bucuresti, potrivit competentelor de emitere a autorizatiilor de construire/desfiintare.
Conform art. 23 din Legea nr. 215/2001 republicata, autoritatile administratiei publice prin care se realizeaza autonomia locala in comune, orase si municipii sunt consiliile locale, comunale, orasenesti si municipale, ca autoritati deliberative, si primarii, ca autoritati executive.
Conform dispozitiilor art. 21 din acelasi act normativ, unitatile administrativ-teritoriale sunt persoane juridice de drept public, cu capacitate juridica deplina si patrimoniu propriu. Acestea sunt subiecte juridice de drept fiscal, titulare ale codului de inregistrare fiscala si ale conturilor deschise la unitatile teritoriale de trezorerie, precum si la unitatile bancare. Unitatile administrativ-teritoriale sunt titulare ale drepturilor si obligatiilor ce decurg din contractele privind administrarea bunurilor care apartin domeniului public si privat in care acestea sunt parte, precum si din raporturile cu alte persoane fizice sau juridice, in conditiile legii. In justitie, unitatile administrativ-teritoriale sunt reprezentate, dupa caz, de primar sau de presedintele consiliului judetean.
Autoritatile administratiei publice locale nu actioneaza in nume propriu, ci isi exercita atributiile si lucreaza in numele si pe seama colectivitatilor locale; ele nu au capacitate administrativa distincta de cea a comunei, orasului sau judetului in care functioneaza). Or, neavand capacitate juridica, actele consiliilor locale (ca si ale primarilor, de altfel), facute in limitele competentelor conferite prin lege, sunt actele persoanei juridice insesi si atrag raspunderea directa (nu indirecta) a unitatii administrativ-teritoriale respective.
Fata de aceste imprejurari, instanta a admis exceptia lipsei capacitatii de folosinta a intimatului si a respins plangerea contraventionala ca fiind introdusa impotriva unei persoane fara capacitate de folosinta .
Impotriva sentintei a formulat recurs petentul care a aratat ca in mod gresit cauza a fost solutionata prin respingerea plangerii pe cale de exceptie, fara a se intra pe fondul cauzei.



Recursul nu este intemeiat in drept .
Intimata nu a depus intampinare.
Examinand recursul formulat prin prisma dispozitiilor art.304 pct.9 Cod procedura civila, instanta a retinut urmatoarele:
Obiectul cauzei il constituie anularea unui proces-verbal de contraventie care are inscris in antet Primaria orasului OM, in finalul actului fiind mentionata si ca autoritate careia ii apartine agentul constatator.
In aceste conditii, petentul a formulat plangerea raportat la aceasta autoritate .
Intr-adevar, obligatia instantelor este cea de a se pronunta asupra obiectului cererii deduse judecatii, ceea ce da eficienta si constituie garantia aplicarii principiului contradictorialitatii.
Daca formularile reclamantului sunt neclare si confuze fiind de natura sa nu permita determinarea clara a obiectului si temeiului juridic al cererii deduse judecatii, instanta are indatorirea de a cere lamuriri si precizari, respectand regula dezbaterilor contradictorii, pentru a stabili obiectul cererii si temeiul juridic al acesteia, aspecte care permit exercitarea controlului judiciar.
In speta, prima instanta a constatat lipsa capacit?tii de folosinta a persoanei chemata in judecata, in conditiile in care actul atacat nu este clar, concis si fara echivoc sub aspectul persoanei emitente raportat la dispozitiile legii.
Prin urmare, cel care se considera vatamat prin emiterea actului nu este in masura a-si regla conduita ulterioara, atata timp cat actul atacat nu da raspunsul clar in ceea ce priveste aspectele procedurale ce intereseaza parte pentru realizarea drepturilor sale subiective.
In aceste conditii, rolul activ al judecatorului, asa cum este reglementat de prevederile art.129 Cod procedura civila, capata o importanta marita, ca principiu de baza al judecatii ce asigura si respectarea liberului acces la justitie.
Deslusirea acestor aspecte procedurale trebuia realizata in cadrul judecarii cauzei prin indicarea de catre instanta a regulilor ce definesc cadrul procesual in conceptia proprie, pentru a nu expune partile unor sanctiuni foarte severe care exclud pe viitor discutarea drepturilor proprii si valorificarea acestora in justitie prin pierderea termenului de exercitare a plangerii.
Astfel, orice incident procedural, in asemenea cazuri trebuie puse in discutia partilor si valorificate in sensul in care judecatorul sa poata aduce o hotarare asupra fondului litigios, finalitate suprema a sistemului judiciar.
Fata de argumentele de mai sus, in temeiul dispozitiilor art.312 alin.1) si 5) Cod procedura civila, se impune admiterea recursului, casarea sentintei si trimiterea cauzei la aceeasi instanta de fond pentru a pune in discutia partilor introducerea in cauza a autoritatii locale-Orasul OM, in calitate de intimata.


Pronuntata de: TRIBUNALUL VALCEA - SECTIA A II A CIVILA-DECIZIE Nr. 815/2012 din 14 Iunie 2012


Citeşte mai multe despre:    Capacitate de folosinta    OG 2/2001    Legea 50/1991



Comentează: Capacitate de folosinta primarii. Rolul activ al instantei de judecata
Alte Speţe

Procesul verbal de contraventie pentru lipsa rovinietei trebuie comunicat in 2 luni de la data constatarii contraventiei
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Consecintele incheierii contractului de asociere in participatiune cu incalcarea capacitatii de folosinta a persoanei juridice
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 1578 din 9 iunie 2015

Asociatii si fundatii reglementate prin O.G. nr. 26/2000. Competenta de solutionare si caile de atac in litigiile determinate de aplicarea ordonantei.
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia civila si de proprietate intelectuala, decizia nr. 9155 din 11 noiembrie 2005

Asociatii si fundatii reglementate prin O.G. nr. 26/2000. Competenta de solutionare si caile de atac in litigiile determinate de aplicarea ordonantei.
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia civila si de proprietate intelectuala, decizia nr. 9155 din 11 noiembrie 2005

Asociatii si fundatii reglementate prin O.G. nr. 26/2000. Competenta de solutionare si caile de atac in litigiile determinate de aplicarea ordonantei.
Pronuntaţă de: I.C.C.J., Sectia civila si de proprietate intelectuala, decizia nr. 9155 din 11 noiembrie 2005

Lucrari de construire realizate fara autorizatie de construire.Obligarea executantului la desfiintarea lor
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Cluj, Sectia I-a civila, decizia nr. 65 din 8 ianuarie 2014

Capacitatea de folosinta a unei agentii bancare
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia a II-a civila, Decizia nr. 4197 din 16 decembrie 2011

Plangere contraventionala. Construire fara autorizatie
Pronuntaţă de: Tribunalul Gorj, Decizia nr. 80 din 25.01.2012

Contract de munca si contract de prestari de serviciu. Distinctii
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL BUCURESTI-SECTIA A VII-A CIVILA SI PENTRU CAUZE PRIVIND CONFLICTE DE MUNCA SI ASIGURARI SOCIALE, DECIZIA CIVILA NR.5964/21.09.2011

Indeplinirea procedurii medierii. Plangere contraventionala
Pronuntaţă de: Judecatorie - Sentinta civila nr. 5892 din 15-sep-2011



Articole Juridice

Despre persoane. Dispozitii generale (Art. 25 - 33 - Noul Cod Civil)
Sursa: EuroAvocatura.ro

Amenda rutiera necomunicata in termen de 1 luna de la aplicare, se prescrie
Sursa: EuroAvocatura.ro

Conditii cerute de lege pentru a putea mosteni
Sursa: EuroAvocatura.ro

Inceputul prescriptiei dreptului de optiune succesorala
Sursa: EuroAvocatura.ro

Conditii impuse persoanei fizice pentru a fi comerciant
Sursa: EuroAvocatura.ro

Constituirea societatilor comerciale
Sursa: EuroAvocatura

Legitimitatea procesuala in procesul de divort
Sursa: EuroAvocatura