din anul 2007, atuul tau de DREPT!
4954 de useri online



Prima pagină » Jurisprudenţă » Dreptul Muncii » Inexistenta obligatiei legale privind reincadrarea prin asimilare cu o functie aferenta unui post efectiv ocupat

Inexistenta obligatiei legale privind reincadrarea prin asimilare cu o functie aferenta unui post efectiv ocupat

  Publicat: 13 Mar 2013       5363 citiri        Secţiunea: Dreptul Muncii  


Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Timpul de munca reprezinta timpul pe care salariatul il foloseste pentru indeplinirea sarcinilor de munca.
O prima critica invocata vizeaza pretinsa incalcare a prevederilor art. 1 alin. 3 si 4 din OUG nr. 1/2010, recurentul reclamant sustinand ca reincadrarea nu s-a realizat prin asimilarea cu o functie similara si existenta din cadrul M.A.I., ci cu o functie pentru care, la acea data, nu exista personal incadrat pe acel post, ocuparea urmand sa survina ulterior, in timp .

Este hotararea judecatoreasca prin care instanta de judecata solutioneaza cauza in prima instanta ori prin care aceasta se dezinvesteste fara a solutiona cauza.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Cerere formulata de una din partile procesului civil pentru introducerea in cauza a unei alte persoane,
Contract prin care este asigurata plata de catre debitor/garantul/garantii sai a obligatiilor sale fata de creditorul sau.
Bunuri materiale, activitati sau actiuni, proiecte, pe care o banca accepta sa le crediteze
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Hartie de valoare care reprezinta o cota fixa din capitalul unei societati pe actiuni.
Termen folosit pentru a desemna activitatea instantelor judecatoresti.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Codul de procedura civila reglementeaza judecata in fond a cauzelor civile, judecata care cunoaste trei faze (etape):
Activitate de lamurire, de stabilire a adevaratului inteles al unei opere spirituale.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Desemneaza orice persoana care este asigurata, in baza unei asigurari obligatorii sau facultative continue, impotriva unuia sau mai multor riscuri ce corespund ramurilor unui regim de securitate sociala care se aplica salariatilor.
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
Organizatie a lucratorilor a carui scop este protejarea drepturilor acestora.
inseamna o persoana fizica sau juridica stabilita in Uniune, desemnata in scris de catre operator sau persoana imputernicita de operator in temeiul articolului 27 din GDPR,
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Specialist cu o competenta profesionala deosebita care poate fi desemnat de catre organul de urmarire penala ori de catre organul de jurisdictie pentru a efectua lucrari sau a da lamuririle necesare asupra unor situatii de fapt, in vederea rezolvarii unui proces. In activitatea sa expertul nu transeaza conflicte si nici nu arbitreaza interese, ci executa analize, investigatii, calcule, formuland evaluari, precieri si concluzii in legatura cu situatia respectiva.
Salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat in baza contractului individual de munca.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Partea finala a hotararii pronuntata de catre un organ de jurisdictie,care cuprinde solutia data cauzei.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Una din hotararile judecatoresti, prevazuta in cap. I, t, II, C. proc. pen. partea speciala.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Acord liber consimtit intre doua sau mai multe persoane fizice sau juridice, in scopul nasterii, modificarii sau stingerii unor raporturi juridice, rezultat al unor negocieri.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Desemneaza orice persoana care este asigurata, in baza unei asigurari obligatorii sau facultative continue, impotriva unuia sau mai multor riscuri ce corespund ramurilor unui regim de securitate sociala care se aplica salariatilor.
Persoana juridica sau persoana fizica cu sediul, respectiv domiciliul, in Romania ori sucursala, filiala, agentia, reprezentanta din Romania a unei persoane juridice straine cu sediul in strainatate, autorizata potrivit legii, care incadreaza forta de munca in conditiile legii.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Balanta veniturilor si cheltuielilor dintr-o anumita perioada
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat in baza contractului individual de munca.
Salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat in baza contractului individual de munca.
Notiunea Stat de drept este, in general, utilizata pentru a sublinia diferentele existente intre regimurile democratice si regimurile autoritare (dictatoriale).
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat in baza contractului individual de munca.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Persoana juridica sau persoana fizica cu sediul, respectiv domiciliul, in Romania ori sucursala, filiala, agentia, reprezentanta din Romania a unei persoane juridice straine cu sediul in strainatate, autorizata potrivit legii, care incadreaza forta de munca in conditiile legii.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Codul muncii este actul normativ care reuneste normele ce constituie dreptul comun in materia raporturilor de munca.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Este procesul psihic care se manifesta prin actiuni constiente indreptate spre realizarea unor scopuri stabilite.
Partea finala a hotararii pronuntata de catre un organ de jurisdictie,care cuprinde solutia data cauzei.
Contract incheiat intre un salariat si o unitate economica sau institutie prin care cel dintai se obliga sa presteze in favoarea celui din urma o anumita munca, in schimbul unui salariu.
Este procesul psihic care se manifesta prin actiuni constiente indreptate spre realizarea unor scopuri stabilite.
Activitate de lamurire, de stabilire a adevaratului inteles al unei opere spirituale.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Este procesul psihic care se manifesta prin actiuni constiente indreptate spre realizarea unor scopuri stabilite.
Presupunere, supozitie cu privire la anumite (legaturi, relatii intre) fenomene; presupunere cu caracter provizoriu, formulata pe baza datelor experimentale existente la un moment dat.
Desemneaza orice persoana care este asigurata, in baza unei asigurari obligatorii sau facultative continue, impotriva unuia sau mai multor riscuri ce corespund ramurilor unui regim de securitate sociala care se aplica salariatilor.
Obligatie care nu poate fi impartita intre creditori sau debitori, fie datorita naturii insasi a obiectului ei, fie ca urmare a conventiei partilor.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Codul muncii este actul normativ care reuneste normele ce constituie dreptul comun in materia raporturilor de munca.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Desemneaza orice persoana care este asigurata, in baza unei asigurari obligatorii sau facultative continue, impotriva unuia sau mai multor riscuri ce corespund ramurilor unui regim de securitate sociala care se aplica salariatilor.
Persoana juridica sau persoana fizica cu sediul, respectiv domiciliul, in Romania ori sucursala, filiala, agentia, reprezentanta din Romania a unei persoane juridice straine cu sediul in strainatate, autorizata potrivit legii, care incadreaza forta de munca in conditiile legii.
Persoana care, in schimbul muncii, primeste un salariu.
Codul muncii este actul normativ care reuneste normele ce constituie dreptul comun in materia raporturilor de munca.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Puterile publice existente in stat.
Este instanta judecatoreasca ce judeca in prima instanta procesele si cererile date prin lege in competenta sa.
1. Din punct de vedere economic, o cantitate dorita dintr-un anumit bun economic, care poate fi cumparata, intr-o perioada determinata, la anumite niveluri ale pretului.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Schimbarea care se produce in realitatea obiectiva datorita unei cauze. Rezultatul.
Rezultatul activitatii de creatie a oamenilor in domeniul literar, artistic, stiintific, valorificat si proteguit, in conditiile legii, prin intermediul dreptului de autor asupra operelor create.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Cerere formulata de una din partile procesului civil pentru introducerea in cauza a unei alte persoane,
Contract prin care este asigurata plata de catre debitor/garantul/garantii sai a obligatiilor sale fata de creditorul sau.
Contract prin care este asigurata plata de catre debitor/garantul/garantii sai a obligatiilor sale fata de creditorul sau.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Organizatie a lucratorilor a carui scop este protejarea drepturilor acestora.
Desemneaza orice persoana care este asigurata, in baza unei asigurari obligatorii sau facultative continue, impotriva unuia sau mai multor riscuri ce corespund ramurilor unui regim de securitate sociala care se aplica salariatilor.
Specialist cu o competenta profesionala deosebita care poate fi desemnat de catre organul de urmarire penala ori de catre organul de jurisdictie pentru a efectua lucrari sau a da lamuririle necesare asupra unor situatii de fapt, in vederea rezolvarii unui proces. In activitatea sa expertul nu transeaza conflicte si nici nu arbitreaza interese, ci executa analize, investigatii, calcule, formuland evaluari, precieri si concluzii in legatura cu situatia respectiva.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Partea finala a hotararii pronuntata de catre un organ de jurisdictie,care cuprinde solutia data cauzei.
Codul muncii este actul normativ care reuneste normele ce constituie dreptul comun in materia raporturilor de munca.
Salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat in baza contractului individual de munca.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat in baza contractului individual de munca.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Salariul reprezinta contraprestatia muncii depuse de salariat in baza contractului individual de munca.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Codul muncii este actul normativ care reuneste normele ce constituie dreptul comun in materia raporturilor de munca.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Orice munca sau serviciu impus unei persoane sub amenintare ori pentru care persoana nu si-a exprimat consimtamantul in mod liber.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Act procesual pe care paratul are facultatea sa-l indeplineasca inainte de a incepe dezbaterea orala a procesului
Este calea de atac ordinara prin care la cererea procurorului si a partilor interesate se asigura repararea erorilor din hotararile judecatoresti pronuntate in fond, constituind al treilea grad de jurisdictie.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
Din punct de vedere contabil, un document contabil de sinteza care are ca obiective principale completarea si explicarea datelor inscrise in bilant si contul de profit si pierdere
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Timpul de munca reprezinta timpul pe care salariatul il foloseste pentru indeplinirea sarcinilor de munca.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Instanta judecatoreasca, ce functioneaza in unele state si are competenta de a judeca faptele penale cele mai grave.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.
Comisia Europeana este organul executiv al Uniunii Europene. Este o institutie independenta politic de guvernele statelor membre si reprezinta interesele Uniunii in ansamblu. In cadrul orientarilor politice generale stabilite de Consiliul European, pregateste si implementeaza deciziile Consiliului Uniunii Europene si ale Parlamentului European.
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Organ sau organizatie de stat care desfasoara activitati din domeniul conducerii statului sau al serviciilor publice
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Organ de stat insarcinat cu solutionarea litigiilor dintre persoane fizice sau dintre acestea si persoanele juricide.

Critica este neintemeiata, intrucat dispozitia legala citata de recurent nu prevede conditia ca functia cu care se face asimilarea sa fie aferenta unui post efectiv ocupat. Dupa cum se poate observa cu claritate, stabilirea unui nivel de salarizare aferent unei functii din cadrul M.A.I., in luna decembrie 2009, nu este conditionata de ocuparea postului aferent, fiind vorba despre o simpla aplicare a unei grile de salarizare, conditia fiind aceea ca functia cu care se face asimilarea sa existe in nomenclatorul de functii al M.A.I.

Prin sentinta civila nr.4860/12.05.2011, Tribunalul Bucuresti - Sectia a-VIII-a Conflicte de Munca si Asigurari Sociale a respins exceptia inadmisibilitatii actiunii si exceptia lipsei calitatii de reprezentant a Sindicatului N.P.V invocate de intimata ANRSC.

De asemenea, a respins contestatia formulata de contestatoarea V.D.G. reprezentata de Sindicatul N.P.V. impotriva deciziei nr. 36/29.03.2010 si a deciziei nr. 82/29.03.2010 emisa de ANRSC ca neintemeiata.

Totodata, a respins pe cale de consecinta capetele de cerere accesorii privind repunerea partilor in situatia anterioara emiterii deciziei contestate; a respins cererea de chemare in garantie a MAI formulata de intimata ca ramasa fara obiect .

In considerente a retinut cu privire la exceptia lipsei calitatii de reprezentant al reprezentantului reclamantei invocata prin intampinare, ca potrivit prevederilor art. 28 din Legea nr. 54/2003, a sindicatelor, in forma in vigoare la data cererii de chemare in judecata, "Organizatiile sindicale apara drepturile membrilor lor, ce decurg din legislatia muncii, statutele functionarilor publici, contractele colective de munca si contractele individuale de munca, precum si din acordurile privind raporturile de serviciu ale functionarilor publici, in fata instantelor judecatoresti, organelor de jurisdictie, a altor institutii sau autoritati ale statului, prin aparatori proprii sau alesi.

In exercitarea atributiilor prevazute la alin. (1) organizatiile sindicale au dreptul de a intreprinde orice actiune prevazuta de lege, inclusiv de a formula actiune in justitie in numele membrilor lor, fara a avea nevoie de un mandat expres din partea celor in cauza. Actiunea nu va putea fi introdusa sau continuata de organizatia sindicala daca cel in cauza se opune sau renunta la judecata .

Tribunalul a mai retinut si prevederile art. 67 alin. 1 din codul de procedura civila, in conformitate cu care "partile pot sa exercite drepturile procedurale personal sau prin mandatar", coroborate cu cele ale art. 70 din Codul de procedura civila, din a carui interpretare rezulta faptul ca dreptul de reprezentare poate sa izvorasca din mandat (procura data unui tert sau unui avocat) sau din lege.

Atat prevederea din norma speciala (art. 28 din Legea nr. 54/2003) cat si codul de procedura civila, in art. 69, permit titularului drepturilor procesuale, respectiv pe titularii drepturilor ce decurg din legislatia muncii, de a-si exercita drepturile procedurale personal sau prin mandatar.

Or, nu are relevanta sub aspectul existentei mandatului la data cererii de chemare in judecata imprejurarea ca ulterior introducerii actiunii reprezentatului i-a incetat calitatea de salariat si calitatea de membru de sindicat, intrucat, pentru verificarea calitatii de reprezentant este necesara dovedirea acesteia la data cererii de chemare in judecata iar pe de alta parte sindicatul apara drepturile membrilor sai de sindicat dobandite in perioada in care aveau aceasta calitate, astfel ca poate reprezenta si pe fostii salariati daca drepturile lor decurg din executarea contractelor colective de munca si contractelor individuale de munca, respectiv deriva din calitatea acestora de salariat, indiferent ca la momentul promovarii actiunii contractul individual de munca sau colectiv de munca a incetat.

Fata de cele mai sus retinute a respins exceptia lipsei calitatii de reprezentant a Sindicatului invocata de intimata ANRSC ca neintemeiata.

Totodata, a respins exceptia inadmisibilitatii cererii de chemare in judecata, avand in vederea ca incetarea ulterioara, la data de 22.09.2010 a Contractului individual de munca al salariatei reclamante nu produce efecte asupra perioadei in care contractul individual de munca a fost executat, astfel incat, salariatul concediat poate solicita anularea unor acte de modificare a contractului sau individual de munca si restabilirea situatiei anterioare pe perioada in care contractul individual de munca si-a produs efectele, incepand cu luna aprilie 2010 si pana la data de 22.09.2010, indiferent de intervenirea cauzei de incetare a contractului de munca, cu consecinta ca atat efectele nulitatii cat si ale repunerii partilor in situatia anterioare pot opera numai pe perioada in care contractul de munca a fost in fiinta. Intervenirea unei cauze de incetare a contractului individual de munca pe parcursul procesului nu face inadmisibila cererea prin care se solicita reglementarea raporturilor de munca pana la data incetarii sub aspectul drepturilor care i se cuvin in baza contractului individual de munca incetat pe durata lui de valabilitate.

Reclamanta a fost angajata institutiei parate in temeiul contractului individual de munca nr. 227/2008, modificat prin actul aditional din data de 25.01.2010 in functia de Expert gradul II cu un salariu de incadrare negociat de 2000 lei la care se adaugau sporurile prevazute de lege si Contractul Colectiv de Munca respectiv indemnizatia de dispozitiv 25 % si sporul de confidentialitate 10 %.

A.N.R.S.C. a fost o institutie de specialitate a administratiei publice centrale, ce se finanta din surse proprii, conform prevederilor art. 15 din Lege nr. 51/2006 din 08/03/2006 a serviciilor comunitare de utilitati publice:

Activitatea A.N.R.S.C. se finanteaza integral din venituri proprii obtinute din tarifele percepute pentru acordarea licentelor, din tarifele percepute pentru eliberarea autorizatiilor, din tarifele pentru consultanta si prestari de servicii acordate la cerere, din contributii ale operatorilor de servicii de utilitati publice aflati in sfera sa de reglementare sau ale organismelor internationale, precum si din alte surse, potrivit prevederilor legale privind finantele publice.

Modalitatea de stabilire si aprobare a nivelului tarifelor si al contributiilor mentionate la alin. (1) se prevede in regulamentul de organizare si functionare al A.N.R.S.C.

A.N.R.S.C. intocmeste anual bugetul propriu de venituri si cheltuieli, in conformitate cu normele metodologice in vigoare

Salarizarea personalului din cadrul institutiei parate se facea potrivit art. 19 din Legea nr. 51/2006 din 08.03.2006 a serviciilor comunitare de utilitati publice, pe baza de negociere individuala in conformitate cu reglementarile legale in vigoare, cu prevederile regulamentului de organizare si functionare si ale contractului colectiv de munca .

Potrivit art. 19 alin. 1 personalul A.N.R.S.C. este constituit din salariati angajati pe baza de contract individual de munca .

Salarizarea personalului A.N.R.S.C. se stabileste in conformitate cu reglementarile legale in vigoare.

Angajarea, promovarea, precum si modificarea sau incetarea raporturilor de munca ale personalului din aparatul propriu al A.N.R.S.C. se fac in conformitate cu reglementarile legale in vigoare, cu prevederile regulamentului de organizare si functionare si ale contractului colectiv de munca si se aproba prin decizie a presedintelui, in conditiile legii.

Pe parcursul derularii raporturilor de munca, urmare a semnarii Memorandumului de intelegere dintre Comunitatea Europeana si Romania, incheiat la Bucuresti si Bruxelles la data de 23 iunie 2009 si Acordului stand-by incheiat intre Romania si Fondul Monetar International, in vederea respectarii acestor angajamente, Guvernul Romaniei a avut obligatia adoptarii imediate a unui pachet legislativ prin care sa fie implementate cerintele impuse de aceste institutii internationale. in acest sens si pentru reducerea efectelor crizei economice, au fost adoptate o serie de acte normative, instituind masuri cu caracter exceptional incidente activitatii autoritatilor si institutiilor publice, intre care si ANRSC

Ca urmare a fost adoptata Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritati si institutii publice, rationalizarea cheltuielilor publice, sustinerea mediului de afaceri si respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeana si Fondul Monetar International, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 761 din 09 noiembrie 2009.

Obiectul de reglementare al acestui act normativ vizeaza reorganizarea unor autoritati si institutii publice, corelativ cu masuri specifice de reducere a cheltuielilor de personal in sistemul bugetar si de instituire a unei discipline financiar-bugetare la nivelul anumitor entitati juridice, precum si masuri pentru sustinerea mediului de afaceri.

Astfel, prin Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritati si institutii publice, rationalizarea cheltuielilor publice, sustinerea mediului de faceri si respectarea acordurilor cadru cu Comisia Europeana si Fondul Monetar International - publicata in M. Of. Partea I nr.761/09.11.2009, parata a fost supusa unui proces de reorganizare prevazut de acest act normativ, reorganizare ce se realizeaza prin urmatoarele modalitati: reducerea de posturi din cadrul autoritatilor sau institutiilor publice; schimbarea regimului de finantare a unor autoritati sau institutii publice, prin virarea veniturilor incasate la bugetul de stat si finantarea cheltuielilor de la bugetul de stat .

Potrivit art. 4 alin. (1) Autoritatile si institutiile publice infiintate prin lege, ordonanta de urgenta a Guvernului sau ordonanta a Guvernului, supuse reorganizarii potrivit prezentei legi, precum si modalitatea de reorganizare sunt prevazute in anexa nr. I.

Astfel, la anexa nr. I pct. 43 figureaza A.N.R.S.C., ce urmeaza a se reorganiza prin reducere de posturi si schimbarea regimului de finantare, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administratiei si Internelor.

Prin Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritati si institutii publice, nationalizarea cheltuielilor publice, sustinerea mediului de afaceri si respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeana si Fondul Monetar International, potrivit art. 7 alin. (1) si (4), A.N.R.S.C. este institutie publica cu personalitate juridica, in subordinea Ministerului Administratiei si Internelor fiind reorganizata prin reducerea numarului de posturi si prin schimbarea modalitatii de finantare, astfel A.N.R.S.C. a trecut de la sistemul de finantare integral din venituri proprii, la sistemul de finantare integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administratiei si Internelor.

In temeiul Legii nr. 329/2009, Executivul a adoptat Hotararea Guvernului nr. 1383/2009 din 18.11.2009 privind modificarea Regulamentului de organizare si functionare a Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 671/2007, si pentru reglementarea unor aspecte determinate de aplicarea masurilor de reorganizare stabilite de Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritati si institutii publice, rationalizarea cheltuielilor publice, sustinerea mediului de afaceri si respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeana si Fondul Monetar International, act normativ in care se stipuleaza expres faptul ca finantarea cheltuielilor de personal si a celor aferente functionarii A.N.R.S.C. se asigura integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administratiei si Internelor" - art. 1 pct. 3, iar salarizarea personalului ANRSC se stabileste in conformitate cu reglementarile legale in vigoare art. 1 pct. 2.

Astfel, prin Hotararea Guvernului nr. 1383/2009 din 18/11/2009 (adoptata in executarea Legii nr. 329/2009) si prin Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritati si institutii publice, nationalizarea cheltuielilor publice, sustinerea mediului de afaceri si respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeana si Fondul Monetar International au intervenit modificari esentiale ale statutului A.N.R.S.C., constand in:

- finantarea cheltuielilor de personal si a celor aferente functionarii A.N.R.S.C. se asigura integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administratiei si Internelor. Asadar, A.N.R.S.C. nu se mai finanteaza din venituri proprii, iar bugetul prin care se finanteaza cheltuielile de personal nu mai este bugetul propriu de venituri si cheltuieli, ci bugetul de stat;
- salarizarea personalului A.N.R.S.C. nu se mai face conform CCM, in regim extrabugetar, ci este stabilita prin lege potrivit reglementarilor legale in vigoare.

La data intrarii in vigoare a Legii nr. 329/2009, prevederile legale aplicabile personalului din institutiile publice finantate integral de la bugetul de stat se regaseau in O.G. nr. 10/2008.

Cum la acel moment salarizarea personalului din institutiile publice finantate integral de la bugetul de stat era reglementata prin O.G. nr. 10/2008 privind nivelul salariilor de baza si al altor drepturi ale personalului bugetar salarizat potrivit Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar si personalului salarizat potrivit anexelor nr. II si III la Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza in sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de demnitate publica, precum si unele masuri de reglementare a drepturilor salariale si a altor drepturi ale personalului contractual salarizat prin legi speciale si care cuprinde la Anexa nr. 1 b salarizarea personalului din Ministere, alte organe de specialitate din subordinea Guvernului ori a ministerelor, serviciile Administratiei prezidentiale, Aparatul de Lucru al Guvernului si aparatul Parlamentului Romaniei, institutia parata urma sa procedeze la renegocierea contractului colectiv de munca pe baza grilelor de salarizare mai sus mentionate si la reincadrarea personalului corespunzator studiilor si vechimii in specialitate, pe functiile corespunzatoare prevazute in legislatia de salarizare aplicabila personalului din institutiile publice finantate integral de la bugetul de stat, potrivit legii.

Cu privire la actele normative aferente domeniului salarizarii personalului in sectorul bugetar, in speta Legea-cadru nr.330/2009 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 762 din 09 decembrie 2009, act normativ care reglementeaza sistemul de salarizare a personalului din sectorul bugetar cuprinzand salariile de baza, soldele functiilor de baza si indemnizatiile lunare de incadrare, sporurile, premiile, stimulentele si alte drepturi, corespunzatoare fiecarei categorii de personal din sectorul bugetar - Tribunalul a retinut ca in lipsa reincadrarii personalului intimatei corespunzator studiilor si vechimii in specialitate, pe functiile corespunzatoare prevazute in legislatia de salarizare aplicabila personalului din institutiile publice finantate integral de la bugetul de stat, potrivit legii, prevederile acestui act normativ nu au fost aplicate de catre parata A.N.R.S.C. , datorita existentei, in derulare, a Contractului colectiv de munca la nivelul institutiei, act juridic garantat de prevederile art. 41 alin. 5 din Constitutia Romaniei, republicata, pana la expirarea acestuia (30.03.2010).

Executivul, constatand existenta anumitor omisiuni in legile mentionate prin lipsa unor norme juridice incidente institutiilor a caror salarizare era reglementata prin Contracte colective de munca, precum parata A.N.R.S.C., in vederea asigurarii salarizarii corecte si unitare a salariilor personalului bugetar, a adoptat O.U.G. nr. 1/2010 privind unele masuri de reincadrare in functii a unor categorii de personal din sectorul bugetar si stabilirea salariilor acestora, precum si alte masuri in domeniul bugetar, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 62 din 27 ianuarie 2010, act normativ care, astfel cum reiese in mod expres din preambulul acestuia, reglementeaza modul de incadrare si salarizare unitara a personalului institutiilor finantate integral din venituri proprii, al caror regim de finantare s-a schimbat in baza Legii nr. 329/2009, dupa expirarea contractelor colective de munca negociate - in speta parata A.N.R.S.C. .

Asadar, in baza acestui act normativ, Executivul a reglementat expres situatia personalului din acele institutii, precum parata A.N.R.S.C., care la data intrarii in vigoare a Legii-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice avea in vigoare un Contract colectiv de munca negociat.

Prevederile art.1 din actul normativ susmentionat dispuneau in sensul ca: "Salarizarea personalului autoritatilor si institutiilor publice care si-au schimbat regimul de finantare, in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 329/20099 privind reorganizarea unor autoritati si institutii publice, rationalizarea cheltuielilor publice, sustinerea mediului de afaceri si respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeana si Fondul Monetar International, din institutii finantate integral din venituri proprii in institutii finantate integral sau partial de la bugetul de stat se realizeaza potrivit prevederilor contractelor colective de munca legal incheiate, pana la implinirea termenului pentru care au fost incheiate, in limita cheltuielilor de personal aprobate.

Pentru incadrarea in cheltuielile de personal aprobate, pana la implinirea termenelor contractelor colective de munca, conducatorul autoritatilor si institutiilor prevazute la alin. (1) va proceda, dupa caz, la renegocierea drepturilor salariale sau la reorganizarea ori restructurarea activitatii prin reducerea numarului de posturi, in conditiile legii.

Dupa implinirea termenului pentru care au fost incheiate contractele colective de munca, personalul mentionat la alin. (1) va fi reincadrat pe noile functii, stabilite de ordonatorul principal de credite, corespunzator atributiilor, responsabilitatilor si competentelor specifice postului, prin asimilare cu functiile din institutia care il preia in structura, subordine ori in finantare, dupa caz.

Drepturile salariale ale personalului reincadrat potrivit alin. (3) sunt stabilite la nivelul prevazut in luna decembrie 2009 pentru functiile similare celor pe care a fost reincadrat din institutia sau autoritatea care il preia in structura, subordine sau in finantare, dupa caz. Acestui personal i se acorda si sporurile prevazute in notele la anexa nr. I/1 la Legea-cadru nr.330/20099 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, care se includ in salariul de baza, precum si indemnizatia de conducere, dupa caz.

Cuantumul individual al drepturilor salariale, inclusiv al sporurilor prevazute la alin. (4), se stabileste de conducatorul institutiei sau autoritatii publice, astfel incat sa se asigure incadrarea in cheltuielile de personal aprobate, cu avizul ordonatorului principal de credite".

Drept urmare, art. 1 alin. 3 din O.U.G. nr. 1/2010 stipuleaza ca "dupa implinirea termenului pentru care au fost incheiate contractele colective de munca, personalul mentionat la alin. 1 - (al autoritatilor si institutiilor publice care si-au schimbat regimul de finantare, in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 329/2009) va fi reincadrat pe noile functii, stabilite de ordonatorul principal de credite, corespunzator atributiilor, responsabilitatilor si competentelor specifice postului, prin asimilare cu functiile din institutia care il preia in structura, subordine sau finantare, dup caz" - in speta prin asimilare cu functiile din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, in a carei subordonare financiara se afla parata A.N.R.S.C.

Totodata, potrivit art. 1 alin. 4 din O.U.G. nr. 1/2010, "drepturile salariate ale personalului reincadrat potrivit alin. (3) sunt stabilite la nivelul prevazut in luna decembrie 2009 pentru functiile similare celor pe care a fost reincadrat din institutia sau autoritatea care il preia in structura, subordine sau in finantare, dupa caz. Acestui personal i se acorda si sporurile prevazute in notele la anexa nr. I/1 la Legea - cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, care se includ in salariul de baza, precum si indemnizatia de conducere, dupa caz".

Mai mult decat atat, potrivit alin.5 al art. 1 din acelasi act normativ, "cuantumul individual al drepturilor salariate, inclusiv al sporurilor prevazute la alin. 4, se stabileste de conducatorul institutiei sau autoritatii publice, astfel incat sa se asigure incadrarea in cheltuielile de personal aprobate, cu avizul ordonatorului principal de credite" - in speta, Secretariatul General al Guvernului.

In consecinta, "prin O.U.G. nr. 1/2010 s-au adoptat atat norme de aplicare a Legilor nr. 329/2009 si nr. 330/2009, cat si dispozitii cu incidenta generala/permanenta", obligatorii atat pentru angajator, in speta parata A.N.R.S.C., cat si pentru angajatii din sectorul public, fiind fara echivoc faptul ca aceste norme juridice produc efecte directe asupra raportului de munca dintre salariat si angajator .

In vederea implementarii masurilor de constrangere bugetara in privinta cheltuielilor de personal, in baza acestui act normativ a operat reorganizarea de fond si schimbarea regimului de finantare a A.N.R.S.C. - institutie care pana la data intrarii in vigoare a acestei legi a avut regimul juridic de institutie autonoma extrabugetara, finantata integral din venituri proprii, cu buget de venituri si cheltuieli propriu si cu personal contractual incadrat in baza contractelor individuale de munca negociate si a contractului colectiv de munca aplicabil la nivelul institutiei. Astfel, odata cu intrarea in vigoare a acestei legi, A.N.R.S.C. a devenit institutie publica finantata integral de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Administratiei si Internelor, in a carei subordonare financiara a fost trecuta, veniturile incasate fiind varsate integral la bugetul de stat .

In aplicarea acestor prevederi legale paratul a procedat dupa data intrarii in vigoare a acestor acte normative si expirarea Contractului colectiv de munca aplicabil, la reincadrarea personalului corespunzator studiilor si vechimii in specialitate, pe functiile corespunzatoare prevazute in legislatia de salarizare aplicabila personalului din institutiile publice finantate integral de la bugetul de stat, potrivit legii.

Drept urmare M.A.I. - Directia Generala Resurse Umane transmite A.N.R.S.C. adresa nr. 290836/Adm.P./DGRU/26.03.2010 prin care s-a aprobat de catre ministrul Administratiei si Internelor statul de personal la data de 31.03.2010 (anexa nr. 3).

Drepturile salariale, potrivit adresei nr. 289632/Adm.P./D.G.R.U./l 06.02.2010 "se stabilesc la nivelul prevazut in luna decembrie 2009 pentru functiile similare celor pe care se realizeaza reincadrarea in Ministerul Administratiei si Internelor. Personalului reincadrat i se acorda si sporurile prevazute in notele la Anexa nr. 1/1 din Legea nr. 330/2009, care se include in salariul de baza, precum si indemnizatia de conducere, dupa caz."(anexa nr. 4).

In acest context, pentru punerea in aplicare a prevederilor Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 1/2010, cu avizul ordonatorului principal de credite, angajatorul reprezentat prin presedintele A.N.R.S.C. a adoptat decizia nr. 36/2010 prin care au fost aprobate reincadrarea personalului A.N.R.S.C. si drepturile salariale stabilite conform dispozitiilor art. 1 alin. (4) si alin. (5).

Afirmatia potrivit careia anexa la decizia nr. 36/2010 nu este stat de personal, ci un tabel in care sunt enumerate numele angajatilor, urmeaza a fi inlaturata, intrucat statul de personal la data de 31.03.2010 conform Legii nr. 330/2009 si OUG nr. 1/2010, este avizat de ordonatorul principal de credite, transmis cu adresa nr. 290836/Adm.P./D.G.R.U./26.03.2010 si inregistrat la ANRSC cu nr. 3416554/M.L.M./29.03.2010

In acest context legislativ au fost emise Deciziile nr. 36/29.03.2010 si nr. 82/29.03.2010 emise de Presedintele Autoritatii Nationale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilitati Publice contestate, prin care s-a procedat la reincadrarea personalului pe noile functii, stabilite de ordonatorul principal de credite, corespunzator atributiilor, responsabilitatilor si competentelor specifice postului, prin asimilare cu functiile din M.A.I. si drepturile salariale de care beneficiaza personalul A.N.R.S.C. stabilite la nivelul prevazut in luna decembrie 2009 pentru functiile similare celor pe care acesta este reincadrat, conform statului de personal din anexa.

A fost comunicata contestatorului Decizia nr. 36/29.03.2010 prin care a fost reincadrat in functia de expert, grad profesional IA, gradatia 5, pozitia nr. 44 in statul de personal, cu un salariu de baza de 2609 lei.

In acest context, in anul 2010 intimata se reorganizeaza si isi schimba regimul de finantare stabilind noua salarizare a personalului precum si incadrarea, ca urmare contestatorul este asimilat in vederea stabilirii drepturilor salariale pe cu functia de expert, grad profesional IA, gradatia 5, pozitia nr. 44 in statul de personal, cu un salariu de baza de 2609 lei.

Incadrarea personalului pe functiile corespunzatoare prevazute in legislatia de salarizare aplicabila personalului din institutiile publice finantate integral de la bugetul de stat, a avut loc conform reglementarilor privind salarizarea personalului din institutiile publice finantate integral de la bugetul de stat .

Cum la acel moment salarizarea personalului din institutiile publice finantate integral de la bugetul de stat era reglementata prin Legea nr. 330/2009 care facea trimitere cu privire la reincadrarea existenta la 31.12.2009 potrivit O.G. nr. 10/2008 privind nivelul salariilor de baza si al altor drepturi ale personalului bugetar salarizat potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar si personalului salarizat potrivit anexelor nr. II si III la Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza in sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de demnitate publica, precum si unele masuri de reglementare a drepturilor salariale si a altor drepturi ale personalului contractual salarizat prin legi speciale si care cuprinde la Anexa nr. 1b salarizarea personalului din Ministere, alte organe de specialitate din subordinea Guvernului ori a ministerelor, serviciilor Administratiei prezidentiale, Aparatul de Lucru al Guvernului si aparatul Parlamentului Romaniei, institutia parata a procedat la reincadrarea personalului corespunzator studiilor si vechimii in specialitate, pe functiile corespunzatoare prevazute in legislatia de salarizare aplicabila personalului din institutiile publice finantate integral de la bugetul de stat, potrivit legii, astfel incat reclamantul a fost reincadrat in functia de expert, grad profesional IA, gradatia 5, pozitia nr. 44 in statul de personal, cu un salariu de baza de 2609 lei, la nivelul maxim al grilei de salarizare pentru functii de executie, prevazuta in anexa nr. 1b, fiind singurul act normativ ce se putea aplica cu privire la incadrarea si salarizarea personalului paratului, in lipsa unor legi speciale de salarizare aplicabile acestuia.

Din aceasta perspectiva, incadrarea efectuata de intimata in aplicarea acestor prevederi legale este conform cu reglementarea legala, reclamanta nemaiputand beneficia de drepturile salariale negociate individual sau colectiv, stabilite in baza actelor incheiate anterior intervenirii modificarii legislative.

Cu privire la pretinsa modificare unilaterala a contractului individual de munca al contestatorului dispusa de angajator cu nerespectarea prevederilor legale se retine urmatoarele:


In conformitate cu prevederile art. 157 alin. (2) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificarile si completarile ulterioare, sistemul de salarizare al personalului din autoritatile si institutiile publice finantate integral sau in majoritate de la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele locale si bugetele fondurilor speciale se stabileste prin lege.

In acest context, tribunalul constata ca prevederile legale consfintesc principiul prestabilirii drepturilor salariale ale personalului din autoritatile si institutiile publice prin lege, ceea ce presupune ca salarizarea personalului din autoritatile si institutiile publice finantate integral sau in majoritate de la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de stat, bugetele locale si bugetele fondurilor speciale se stabileste prin lege, ca nu pot fi negociate clauze contractuale referitoare la drepturile a caror acordare si al caror cuantum sunt stabilite prin dispozitii legale.

Prin urmare, atata vreme cat drepturile salariale ale personalului bugetar sunt prestabilite prin lege, angajatorul este evident obligat sa procedeze la incadrarea personalului pe functiile corespunzatoare prevazute in legislatia de salarizare aplicabila personalului din institutiile publice finantate integral de la bugetul de stat, conform reglementarilor privind salarizarea personalului din institutiile publice finantate integral de la bugetul de stat, aceste dispozitii, (decizii, ordine, acte interne. etc.) de reincadrare, fiind insa acte unilaterale ale angajatorului de aplicare a legii, respectiv de stabilirea a salariului de baza pentru personalul contractual care la nivelul anului 2009 se face pe baza normelor metodologice pentru evaluarea performantelor profesionale individuale ale personalului din sectorul bugetar, aprobate potrivit prevederilor art. 12 alin. (1) si (2) din Legea nr. 154/19988, Legea nr. 330/2009 intrand in vigoare in privinta acestei categorii de personal incepand cu data de 01.01.2010.

Evident ca salariatii reincadrati au dreptul sa conteste incadrarea facuta de angajator, insa, actul de incadrare ramane un act unilateral, fata de sistemul de salarizare, actele bilaterale dintre parti nemaiputand privi, negocia sau stabili drepturi prestabilite.

Or, dupa cum am mentionat mai sus, fata de schimbarea regimului de finantare a paratului si in conditiile in care salarizarea personalul propriu se face conform reglementarilor privind salarizarea personalului din institutiile publice finantate integral de la bugetul de stat, in cauza sunt aplicabile prevederile art. 17 alin. 4 teza II din Codul muncii, in conformitate cu care sunt exceptate de la incheierea unui act aditional la contractul individual de munca situatiile in care modificarea vizata rezulta ca posibila din lege.

In acest caz, este evident ca modificarea felului muncii si a salarizarii salariatului a rezultat din aplicarea legii, aceasta stabilind atat obligativitatea reincadrarii personalului corespunzator studiilor si vechimii in specialitate, pe functiile corespunzatoare prevazute in legislatia de salarizare aplicabila personalului din institutiile publice finantate integral de la bugetul de stat, potrivit legii, astfel incat, nu mai era necesara incheierea unui act aditional la contractul individual de munca, acesta fiind modificat in virtutea legii (asa cum a subliniat salariatii reincadrati au dreptul sa conteste incadrarea facuta de angajator, prin acte unilaterale), neputand fi retinuta insa sustinerea contestatoarei ca angajatorul nu este indrituit a dispune modificarea unilaterala a raporturilor contractuale, indiferent daca aceasta modificare are drept premisa o interventie a unui act normativ, intrucat atat cadrul normativ general, reprezentat de prevederile art. art. 17 alin. 4 teza II din Codul muncii, cat si legea speciala, permit si chiar prevad o asemenea modificare, in situatia in care aceasta rezulta din lege.

Aceasta posibilitate rezulta potrivit alin.5 al art. 1 din OUG nr. 1/2010, in conformitate cu care "cuantumul individual al drepturilor salariate, inclusiv al sporurilor prevazute la alin. 4, se stabileste de conducatorul institutiei sau autoritatii publice, astfel incat sa se asigure incadrarea in cheltuielile de personal aprobate, cu avizul ordonatorului principal de credite" - in speta, Ministerul Administratiei si Internelor.

Apararea contestatorului pleaca de la o premisa gresita si anume aceea ca angajatorul poate decide daca dispune modificarea unilaterala a contractului individual de munca al salariatilor proprii in privinta reincadrarii pe functiile corespunzatoare prevazute in legislatia de salarizare aplicabila personalului din institutiile publice finantate integral de la bugetul de stat si al salarizarii potrivit noii incadrari la expirarea contractului colectiv de munca incheiat pentru anul 2009.

In acest context, sustinerea reclamantului in sensul ca potrivit acestui text, respectiv art. 1 alin. 2 si alin. 3 din OUG nr. 1/2010 modificarea contractului de munca ar fi trebuit sa urmeze procedura impusa de codul muncii si de legea speciala, respectiv aceasta modificare presupunea obtinerea acordului sau, nu poate fi retinuta de instanta, intrucat asa cum am subliniat modificarea intervine in acest caz de drept, ope legis iar angajatorul nu are nici o libertate de apreciere asupra aplicarii legii in sensul modificarii de drept a contractului, intrucat modificarea nu intervine prin vointa sa nefiind o modificare din initiativa angajatorului, astfel incat, in cazul modificarii prin efectul legii, respectiv in aplicarea unor prevederi legale ce nu au caracter dispozitiv partile nu beneficiaza de o asemenea libertate de apreciere (daca un contract de munca modificat prin efectul legii poate fi mentinut in forma anterioara prin vointa angajatorului sau a partilor).

O astfel de interpretare nu poate fi retinuta de instanta cata vreme modificarea de drept a contractului individual de munca nu este lasata de legiuitor la vointa partilor ci este reglementata tocmai in vederea ocrotirii unor interese generale, ale societatii sau ale anumitor categorii de persoane, iar angajatorul, prin emiterea ordinului intr-un asemenea caz nu modifica din initiativa sa contractul individual de munca al salariatului ci doar asigura aplicarea modificarilor contractului de munca al salariatului astfel cum acestea au fost impuse de legiuitor.

Asa cum a mai subliniat angajatorul nu are libertatea de a aprecia asupra necesitatii si oportunitatii mentinerii drepturilor salariale negociate individual cu persoana salariata care se gaseste in ipoteza de a deveni prin efectul legii salariat de la bugetul de stat si continuarea platii drepturilor salariale negociate individual intrucat nu poate adopta o alta conduita decat cea prevazuta de lege, modificarea contractului individual de munca sub aspectul asimilarii functiei si salariului cu functiile corespunzatoare prevazute in legislatia de salarizare aplicabila personalului din institutiile publice finantate integral de la bugetul de stat, potrivit legii, nefiind o optiune a angajatorului ci, in contextual legislative analizat, o obligatie legala .

Cu privire la sustinerea contestatorului in sensul incalcarii prevederilor art. 38 din codul muncii, Tribunalul a constatat ca nu se poate retine incalcarea articolului 38 din Codul muncii care reglementeaza teoria drepturilor castigate, intrucat acest articol de lege "intemeiaza imposibilitatea incheierii unui act/conventie care ar avea ca scop sau ca efect limitare sau renuntarea pentru salariat la drepturile ce-i sunt conferite prin lege, sanctiunea nerespectarii unei astfel de interdictii fiind nulitatea absoluta a actului incheiat.

Or, in speta, intre angajator si angajat nu a fost incheiat nici un act/conventie avand ca obiect stabilirea drepturilor salariale, reincadrarea reclamantului operand ope legis, adica in baza si in aplicarea directa a prevederilor legale imperative ale O.U.G. nr. 1/2010 coroborate cu Legea-cadru nr. 330/2009, situatie in care devin aplicabile prevederile art. 17 alin. 4 teza II din Codul muncii.

In acest caz, este evident ca modificarea felului muncii si a salarizarii salariatului a rezultat din aplicarea legii, aceasta stabilind atat obligativitatea reincadrarii personalului corespunzator studiilor si vechimii in specialitate, pe functiile corespunzatoare prevazute in legislatia de salarizare aplicabila personalului din institutiile publice finantate integral de la bugetul de stat, potrivit legii, astfel incat, nu mai era necesara incheierea unui act aditional la contractul individual de munca, acesta fiind modificat in virtutea legii.

Cu privire la pretinsa incalcare a principiului de baza prevazut la art. 30 alin. 5 din Legea 330/2009, de nediminuare a drepturilor salariale a personalului fata de nivelul salariului in plata la 31 decembrie 2009, (potrivit prevederii mentionate "in anul 2010, personalul aflat in functie la 31 decembrie 2009 isi va pastra salariul avut, fara a fi afectat de masurile de reducere a cheltuielilor de personal din luna decembrie 2009"), Tribunalul a retinut ca aceste prevederi sunt aplicabile personalului din autoritatile si institutiile publice salarizat la data de 31 decembrie 2009 in regim bugetar si care isi va mentine salariul avut "potrivit actualelor reglementari", fiind vorba despre reglementarile legale, imprejurare care rezulta din intreaga reglementare legala, care vorbeste despre caracterul unitar al legii, in sensul ca reglementeaza salarizarea tuturor categoriilor de personal din sectorul bugetar, prin luarea in considerare a drepturilor de natura salariala stabilite prin acte normative speciale in sistemul de salarizare reglementat de prezenta lege si care de altfel, omite sa prevada modalitatea de salarizare a personalului institutiilor publice care la data adoptarii legii se autofinanteaza, prevazand insa la art. 31 ca pentru personalul nou-incadrat pe functii in perioada de aplicare etapizata, salarizarea se face la nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare.

De altfel, avand in vedere obligativitatea reincadrarii personalului intimatei corespunzator studiilor si vechimii in specialitate, pe functiile corespunzatoare prevazute in legislatia de salarizare aplicabila personalului din institutiile publice finantate integral de la bugetul de stat, potrivit legii, este indiscutabil ca pentru personalul ce nu se regaseste in grilele de salarizare ale Legii nr. 330/2009, principiul care se aplica este acela al salarizarii la nivelul de salarizare in plata pentru functiile similare, nici un text de lege negarantand mentinerea drepturilor salariale la nivelul negociat prin contractele colective de munca dupa data incetarii valabilitatii acestora.

Tribunalul a retinut ca aceasta a fost si solutia legislativa adoptata prin O.G. nr. 1/2010, unde la art. art. 1 alin. 4 din O.U.G. nr. 1/2010, se prevede expres ca "drepturile salariate ale personalului reincadrat potrivit alin. (3) sunt stabilite la nivelul prevazut in luna decembrie 2009 pentru functiile similare celor pe care a fost reincadrat din institutia sau autoritatea care il preia in structura, subordine sau in finantare, dupa caz. Acestui personal i se acorda si sporurile prevazute in notele la anexa nr. I/1 la Legea - cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, care se includ in salariul de baza, precum si indemnizatia de conducere, dupa caz".

Totodata, prin art. 14 din O.U.G. nr. 1/2010 au fost abrogate "orice alte dispozitii din actele normative speciale care reglementeaza posibilitatea negocierii drepturilor salariale pentru institutiile si autoritatile publice care si-au schimbat regimul de finantare din institutii finantate integral din venituri proprii in institutii finantate integral sau partial de la bugetul de stat, potrivit Legii nr.329/2009".

Fata de cele mai sus retinute Tribunalul a constatat ca nu exista motive care sa conduca la constatarea nulitatii actelor contestate cu consecinta respingerii contestatiei ca neintemeiata.

Pe cale de consecinta, a respins in intregime cererea fata de caracterul accesoriu al celorlalte capete de cerere referitoare la plata diferentelor salariale si la obligatia de reincadrare, drepturi cuvenite salariatului numai in situatia anularii masurii contestate ca efect al repunerii partilor in situatia anterioara emiterii actului anulat, restabilire care in cazul respingerii contestatiei ca neintemeiate nu poate opera .

In ceea ce priveste salarizarea, in circumstantele in care regimul de finantare al paratei A.N.R.S.C. a fost modificat, institutia fiind finantata integral de la bugetul de stat, Contractul colectiv de munca la nivelul A.N.R.S.C. a expirat iar normele de drept aferente salarizarii sistemului public sunt incidente salariatilor A.N.R.S.C. incepand cu luna aprilie 2010, executivul reglementand expres situatia personalului prin O.U.G. 1/2010, plata unor diferente de drepturi salariale in baza contractului individual de munca negociat anterior nu mai are justificare legala.

Fata de cele mai sus retinute, a respins in intregime cererea de chemare in judecata, ca neintemeiata.

In raport de dispozitiile art. 60 Cod procedura civila, fata de solutia ce urmeaza a se pronunta in ceea ce priveste cererea reclamantului, a fost respinsa ca ramasa fara obiect cererea de chemare in garantie formulata de parata ANRSC fata de chematul in garantie MAI, avand in vedere ca, prin ipoteza, partea care a formulat cererea nu a cazut in pretentii si in cauza nu sunt indeplinite cerintele prevazute de acest text de lege.

Impotriva acestei sentinte a declarat recurs motivat in termen legal recurentul Sindicatul N.P.V. in numele si pentru membrul de sindicat V.D.G.

In sustinerea recursului a aratat ca reclamanta V.D.G. este salariat al A.N.R.S.C. in functia de expert I A, post ocupat prin concurs, iar pana la acest moment, salariul acestuia de incadrare a fost de 3200 lei la care se adaugau sporurile prevazute de lege si Contractul Colectiv de Munca respectiv sporul de vechime 25%, indemnizatia de dispozitiv 25% si sporul de confidentialitate 10%. Salariul a fost negociat la angajare si modificat ulterior in conditiile art. 41 din Codul muncii.

Prin Decizia nr. 36/29.03.2010 s-a aprobat reincadrarea personalului A.N.R.S.C. pe functii asimilate cu cele din M.A.I., desi nu exista un act normativ sau act administrativ prin care sa se aprobe asimilarea acestor functii.

Instanta de fond a omis sa observe ca nu exista un act administrativ de aprobare a statelor de personal care sa cuprinda noile functii asimilate celor existente in M.A.I.

Anexa la Decizia nr. 36/29.03.2010 nu este stat de personal astfel cum este denumit, ci un tabel in care sunt enumerate numele angajatilor, noile functii ale acestora (astfel cum sunt prevazute in Nota de fundamentare nr. 290769/Adm.P./D.G.R.U. din 23.03.2010) si noile salarii.

In baza Deciziei nr. 36/29.03.2010 a fost emisa decizia individuala prin care a fost reincadrat(a) pe o alta functie, cu un alt salariu . Concomitent acesteia, recurentului i s-a inmanat un act aditional la contractul individual de munca .

Recurentul a precizat faptul ca salariul de baza cuprins in Decizia nr. 36/29.03.2010, Decizia individuala nr. 32/29.03.2010 si actul aditional la contractul individual de munca este mai mic decat cel negociat si prevazut in contractul individual de munca .

Acesta a aratat instantei de fond ca, intrucat intimata parata ANRSC a trecut in subordinea MIRA personalul trebuia sa fie reincadrat in functii similare personalului din MIRA.

De asemenea, recurentul a mai aratat ca noul salariu de baza este mai mic decat cel stabilit in luna decembrie 2009, sens in care a apreciat ca actele contestate, au fost emise in contradictie cu prevederile art. 7 din Legea nr. 330/2009 alin. 2, respectiv "realizarea trecerii de la actualul sistem de salarizare la noul sistem de salarizare se efectueaza in mod etapizat, astfel incat in perioada de implementare a prezentei legi, nicio persoana sa nu inregistreze o diminuare a salariului brut de care beneficiaza potrivit actualelor reglementari".

Intimata parata nu a respectat modalitatea de stabilire a salariilor astfel cum este reglementata la capitul IV din Legea nr. 330/2009, pentru primul an de aplicare a legii, respectiv art. 30 alin. (5) "in anul 2010, personalul aflat in functie la 31 decembrie 2009 isi va pastra salariul avut, fara a fi afectat de masurile de reducere a cheltuielilor de personal din luna decembrie 2009, astfel:

- noul salariu de baza, solda functiei de baza sau, dupa caz, indemnizatia lunara de incadrare va fi cel/cea corespunzatoare functiilor din luna decembrie 2009, la care se adauga sporurile care se introduc in acesta/aceasta potrivit anexelor la prezenta lege;

- sporurile prevazute in anexele la prezenta lege ramase in afara salariului de baza, soldei functiei de baza sau, dupa caz, indemnizatiei lunare de incadrare se vor acorda intr-un cuantum care sa conduca la o valoare egala cu suma calculata pentru luna decembrie 2009.

Pentru persoanele ale caror sporuri cu caracter permanent acordate in luna decembrie 2009 nu se mai regasesc in anexele la prezenta lege si nu au fost incluse in salariile de baza, in soldele functiilor de baza sau, dupa caz, in indemnizatiile lunare de incadrare, sumele corespunzatoare acestor sporuri vor fi avute in vedere in legile anuale de salarizare, pana la acoperirea integrala a acestora."

De asemenea, la stabilirea noilor salarii au fost incalcate si prevederile O.U.G. 1/2010, respectiv art. 5 alin. (1) "incepand cu luna ianuarie 2010, personalul aflat in functie de la 31 decembrie 2009 isi pastreaza salariul, solda sau, dupa caz, indemnizatia lunara de incadrare brut/bruta avute la aceasta data, fara a fi afectate de masurile de reducere a cheltuielilor de personal din luna decembrie 2009 prevazute la art. 10 din Legea nr. 329/2009.

Recurentul solicita instantei sa aiba in vedere ca, prin actul aditional inaintat spre semnare, parata garanteaza ca in urma aplicarii prevederilor legale mentionate, salariul nu va fi diminuat. Prin urmare mai solicita instantei sa observe ca la acest moment stabilirea salariului asa cum este el definit la art. 155 din Legea nr. 53 - Codul muncii s-a facut cu incalcarea legilor invocate ca temei legal in cuprinsul deciziilor care stau la baza diminuarii salariului.

In privinta modalitatii de modificare a salariului, recurentul apreciaza ca exista o serie de inadvertente. Astfel, in cuprinsul deciziilor si a actului aditional se invoca in mod repetat ca temei legal art. 41 din Codul muncii, insa, in acest caz, nu s-a respectat chiar principiul de baza al incheierii contractelor de munca, respectiv negocierea salariului.

De asemenea, parata nu a respectat principiul dreptului castigat, desi acesta este garantat si prin litera si spiritul Legii nr. 330/2009.

Instanta a retinut din formularea art. 1 din Ordonanta de Urgenta a Guvernului nr. 1/2010 ca salarizarea personalului din institutiile publice supuse reorganizarii conform Legii nr. 329/2009 conform contractelor colective de munca existente la nivelul acestora este posibila numai pana la data expirarii termenului pentru care acestea au fost incheiate, fiind, in opinia instantei exclusa posibilitatea prelungirii tacite a acestor contracte colective de munca .

De asemenea, instanta a retinut ca in privinta drepturilor salariale a fost reglementata stabilirea acestora la reincadrare, la nivelul prevazut in luna decembrie pentru functiile similare celei pe care a fost reincadrat si reclamantul incepand cu 31.03.2010.

Instanta nu a verificat si observat ca, desi reincadrarea s-a facut pe functii similare, drepturile salariale acordate nu respecta prevederile art. 1 alin. 4 din OUG nr. 1/2010, in sensul ca drepturile salariale stabilite nu sunt cele prevazute la nivelul lunii decembrie 2009 pentru functia similara celei in care a fost reincadrat.

Intimatul M.A.I. a depus intampinare prin care a solicitat respingerea recursului.

Analizand actele si lucrarile dosarului din perspectiva criticilor formulate, cat si a dispozitiilor art. 3041 C. proc. civ., Curtea gaseste recursul formulat ca nefiind fondat, considerentele avute in vedere fiind urmatoarele:

Desi dispozitiile art.1 din OUG nr.1/2010 sunt redate integral in considerentele sentintei recurate, este necesara reluarea acestora, pentru o mai clara argumentare a netemeiniciei criticilor formulate.

Astfel, articolul mentionat prevede ca: "Salarizarea personalului autoritatilor si institutiilor publice care si-au schimbat regimul de finantare, in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritati si institutii publice, rationalizarea cheltuielilor publice, sustinerea mediului de afaceri si respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeana si Fondul Monetar International, din institutii finantate integral din venituri proprii in institutii finantate integral sau partial de la bugetul de stat se realizeaza potrivit prevederilor contractelor colective de munca legal incheiate, pana la implinirea termenului pentru care au fost incheiate, in limita cheltuielilor de personal aprobate.

(2) Pentru incadrarea in cheltuielile de personal aprobate, pana la implinirea termenelor contractelor colective de munca, conducatorul autoritatilor si institutiilor prevazute la alin. (1) va proceda, dupa caz, la renegocierea drepturilor salariale sau la reorganizarea ori restructurarea activitatii prin reducerea numarului de posturi, in conditiile legii.

(3) Dupa implinirea termenului pentru care au fost incheiate contractele colective de munca, personalul mentionat la alin. (1) va fi reincadrat pe noile functii, stabilite de ordonatorul principal de credite, corespunzator atributiilor, responsabilitatilor si competentelor specifice postului, prin asimilare cu functiile din institutia care il preia in structura, subordine ori in finantare, dupa caz.

(4) Drepturile salariale ale personalului reincadrat potrivit alin. (3) sunt stabilite la nivelul prevazut in luna decembrie 2009 pentru functiile similare celor pe care a fost reincadrat din institutia sau autoritatea care il preia in structura, subordine sau in finantare, dupa caz. Acestui personal i se acorda si sporurile prevazute in notele la anexa nr. I/1 la Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice, care se includ in salariul de baza, precum si indemnizatia de conducere, dupa caz."

(5) Cuantumul individual al drepturilor salariale, inclusiv al sporurilor prevazute la alin.(4), se stabileste de conducatorul institutiei sau autoritatii publice, astfel incat sa se asigure incadrarea in cheltuielile de personal aprobate, cu avizul ordonatorului principal de credite.

(6) Salarizarea personalului autoritatilor si institutiilor publice care si-au schimbat regimul de finantare, in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 329/2009, din institutii finantate integral din venituri proprii in institutii finantate integral sau partial de la bugetul de stat si care a fost reincadrat in cursul anului 2009 se mentine astfel cum a fost stabilita la data reincadrarii."

O prima critica invocata vizeaza pretinsa incalcare a prevederilor art. 1 alin. 3 si 4 din OUG nr. 1/2010, recurentul reclamant sustinand ca reincadrarea nu s-a realizat prin asimilarea cu o functie similara si existenta din cadrul M.A.I., ci cu o functie pentru care, la acea data, nu exista personal incadrat pe acel post, ocuparea urmand sa survina ulterior, in timp .

Critica este neintemeiata, intrucat dispozitia legala citata de recurent nu prevede conditia ca functia cu care se face asimilarea sa fie aferenta unui post efectiv ocupat. Dupa cum se poate observa cu claritate, stabilirea unui nivel de salarizare aferent unei functii din cadrul M.A.I., in luna decembrie 2009, nu este conditionata de ocuparea postului aferent, fiind vorba despre o simpla aplicare a unei grile de salarizare, conditia fiind aceea ca functia cu care se face asimilarea sa existe in nomenclatorul de functii al M.A.I.

Cea de-a doua critica invocata se refera la incalcarea Legii nr. 330/2009, conform careia "incepand cu luna ianuarie 2010, personalul aflat in functie la 31 decembrie 2009 isi pastreaza salariul, solda sau, dupa caz, indemnizatia lunara de incadrare brut/bruta avute la aceasta data, fara a fi afectate de masurile de reducere a cheltuielilor de personal din luna decembrie 2009".

Si aceasta critica este neintemeiata, urmand a fi inlaturata de Curte . Prima instanta a argumentat in mod corect ca aceste dispozitii nu sunt aplicabile reclamantului. In cazul acestuia, sunt incidente prevederile speciale cuprinse in OUG nr. 1/2010 privind unele masuri de reincadrare in functii a unor categorii de personal din sectorul bugetar si stabilirea salariilor acestora, precum si alte masuri in domeniul bugetar.

Atat in preambulul, cat si in continutul propriu-zis al acestui act normativ se contureaza cu exactitate sfera de aplicare si ratiunea adoptarii ordonantei. Astfel, se arata ca "prin Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autoritati si institutii publice, rationalizarea cheltuielilor publice, sustinerea mediului de afaceri si respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeana si Fondul Monetar International, unele institutii finantate integral din venituri proprii s-au reorganizat prin schimbarea regimului de finantare, iar salarizarea personalului acestor institutii era realizata in temeiul unor contracte colective de munca negociate, contracte aflate la acest moment in vigoare, fiind garantate de art. 41 alin. (5) din Constitutia Romaniei, republicata,

Luand in considerare ca nici Legea nr. 329/2009 si nici Legea-cadru nr. 330/2009 privind salarizarea unitara a personalului platit din fonduri publice nu contin vreo reglementare expresa cu privire la modul de incadrare a personalului din aceste institutii si la modul de salarizare a acestuia dupa expirarea contractelor colective de munca, situatie ce nu putea fi reglementata din cauza adoptarii concomitente a celor doua acte normative", se impune adoptarea acestei ordonante de urgenta.

Se observa, asadar, caracterul special al normei cuprinse in OUG nr. 1/2010, fata de legea-cadru in materia salarizarii personalului platit din fonduri publice, ceea ce impune aplicarea cu prioritate a OUG nr. 1/2010, in virtutea principiului "specialia generalibus derogant".

Or, in actul normativ special cu incidenta in speta de fata, nu numai ca nu exista prevedere de mentinere in plata a drepturilor salariale avute in luna decembrie 2009, asa cum pretinde recurentul reclamant ci, dimpotriva, exista prevedere expresa in sensul ca salarizarea se va realiza la nivelul prevazut pentru luna decembrie 2009 pentru functiile similare din cadrul M.A.I., institutie care a preluat A.N.R.S.C.

S-a mai sustinut in recurs ca reincadrarea personalului A.N.R.S.C. pe functii asimilate cu cele din M.A.I. s-a aprobat prin Decizia nr. 36/29.03.2010, fara a exista un act normativ sau act administrativ pentru asimilarea acestor functii.

Curtea va inlatura aceasta critica, intrucat din cuprinsul anexei la Decizia nr. 36/29.03.2010 emisa de Presedintele A.N.R.S.C. rezulta ca asimilarea a fost facuta prin insasi aceasta decizie, care este act administrativ, iar noul stat nominal de functii a fost aprobat de catre M.A.I., primind si avizul acestuia, in calitate de ordonator principal de credite.

De asemenea, asimilarea a fost aprobata si prin adresa M.A.I.-Directia Generala Resurse Umane, transmisa catre A.N.R.S.C. sub nr. 290836/Adm.P./D.G.R.U./26.03.2010.

S-a mai invocat si faptul ca salariul reclamantului a fost stabilit prin incalcarea principiului de baza prevazut in art. 41 din Codul muncii, acela al negocierii salariului si prin incalcarea principiului dreptului castigat.

Curtea noteaza ca reclamantul face parte din categoria personalului a carui salarizare este asigurata din fonduri publice si care este stabilita prin acte normative, nefiind supusa principiului liberei negocieri a drepturilor salariale, prevazuta exclusiv in favoarea salariatilor din sectorul privat. In ceea ce priveste principiul dreptului castigat, recurentul reclamant nu indica un temei legal al acestuia, iar Curtea nu cunoaste o consacrare legislativa a acestuia, motiv pentru care nu va retine aceste critici.

Fata de considerentele de fapt si de drept expuse, constatand ca prima instanta a facut o corecta aplicare a dispozitiilor legale incidente in speta, urmeaza sa respinga recursul, ca nefondat.




Pronuntata de: CURTEA DE APEL BUCURESTI - SECTIA A VII-A CIVILA SI PENTRU CAUZE PRIVIND CONFLICTE DE MUNCA SI ASIGURARI SOCIALA, DECIZIA NR. 107 din 11.01.2012


Citeşte mai multe despre:    OUG 1/2010    Tribunalul Bucuresti    Legea 329/2009    Spor de vechime    Legea 51/2006
Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Alte Speţe

Admiterea cererii de inscriere la concurs nu putea avea semnificatia unui acord tacit din partea angajatorului pentru incheierea contractului de munca in conditiile vizate de candidat
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 227 din data de 4 Februarie 2020

Raspunderea patrimoniala a angajatorului. Excluderea discriminatorie a salariatului de la indeplinirea unor atributii de serviciu cu consecinte pe planul cuantumului drepturilor salariale ca urmare a prezentarii unor nemultumiri directorului general
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. din data de 5141 din data de 12.11.2019

Nu orice conditie pentru exercitarea unui drept constituie si criteriu de discriminare
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 4058 din data de 09 Noiembrie 2020

Recalcularea salariului prin raportare la salariul maxim stabilit in cadrul institutiei pentru aceeasi functie/grad/treapta si gradatie pentru activitatea desfasurata in aceleasi conditii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel BUCURESTI - Decizie civila nr. 1710/ 5.10.2020

Existenta sau inexistenta resurselor financiare ale angajatorului nu poate avea vreo influenta asupra platii drepturilor salariale prevazute in contractul individual de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 5590 din data de 03 Decembrie 2019

Numai statul de plata sau alt document justificativ in sensul art. 168 din Codul muncii are valoare probanta in materia achitarii drepturilor salariale
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia civila nr. 882 din data de 23 Februarie 2018

Tranzactia incheiata intre salariat si angajator priveste raporturi juridice de dreptul muncii. Aceasta prevede modul in care se vor stinge datoriile existente, derivate din contractul individual de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 9 din data de 04 Februarie 2019

Competenta este atrasa de obiect, iar nu de catre partile atrase in proces de catre reclamant sau de catre natura drepturilor care se pot naste ulterior in patrimoniul reclamantului
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sentinta civila nr. 14 din data de 10 ianuarie 2020

Raspunderea patrimoniala a salariatului. Restituirea salariilor compensatorii dupa anularea deciziei de concediere
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Decizia nr. i��1814/2019 din 27.03.2019

In cazul in care paguba a fost produsa de mai multi salariati este necesara chemarea in judecata a tuturor angajatilor responsabili de producerea prejudiciului produs
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti- Decizia civila nr. 2469 din data de 07 Mai 2019



Articole Juridice

Plata drepturilor cuvenite salariatilor detasati. Aspecte particulare
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Perimarea executarii silite. Termenul de invocare
Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati

Hotarare definitiva pronuntata intr-un litigiu privind nerespectarea dreptului de interventie asupra datelor si a dreptului de opozitie
Sursa: Raportul pe anul 2020 al ANSPDCP

Cererea abuziva a falimentului introdusa de catre creditor. Mijloacele de aparare ale debitorului vizat
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Timpul de lucru si perioada de repaus in cazul incheierii mai multor contracte individuale de munca
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Un serviciu care pune in legatura directa, prin intermediul unei aplicatii electronice, clienti si soferi de taxi constituie un serviciu al societatii informationale din moment ce nu reprezinta o parte integranta dintr-un serviciu global al carui element principal ar fi o prestatie de transport
Sursa: EuroAvocatura.ro

Fake News. Afectarea demnitatii si imaginii persoanei. Practica Tribunalului Bucuresti
Sursa: avocat Gales Iulian | MCP Cabinet avocati