Taxa pe valoare adaugata. Servicii prestate de o firma cu sediul in SUA, in beneficiul unei societati comerciale din Romania
Curtea de Apel Ploiesti – Sectia de contencios administrativ si comercial, prin sentinta nr.83 din 3 aprilie 2001, a respins actiunea ca nefondata. S-a retinut ca, in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr.3/1992, societatea reclamanta datoreaza taxe pe valoarea adaugata si majorari aferente, pentru ca prestarile de servicii in discutie, efectuate de o firma straina, au fost utilizate in Romania, neavand relevanta ca sediul prestatorului nu este in tara.
Impotriva sentintei, a declarat recurs reclamanta sustinand, in esenta, ca gresit prima instanta nu a avut in vedere dovada impunerii pe teritoriul SUA a taxei pe valoarea adaugata, datorata pentru activitatile realizate in baza contractului de comision incheiat, cu CONFERO FASHION LTD., New York, care beneficiaza de prevederile evitarii dublei impuneri, in temeiul acordului interguvernamental romano-american.
Recursul este nefondat.
Prin procesul verbal de control din 14 iunie 1999, inspectorii Directiei Generale a Controlului din cadul Ministerului Finantelor au stabilit in sarcina recurentei-reclamante obligatia de plata a sumei de 75.699.2000 lei reprezentand taxa pe valoare adaugata si a majorarilor de intarziere aferente in cuantum de 103.571.456 lei. S-a avut in vedere ca reclamanta a incheiat, la data de 28 februarie 1998, un contract de reprezentare cu CONFERO FASHION LTD. Din Nwe York – SUA, care a fost imputernicita sa obtina, in favoarea sa, (a reclamantei) documentatii tehnico-economice specifice pietei americane de confectii textile, sa o reprezinte la manifestari promotionale de specialitate si inceperea de negocieri in vederea incheierii de contracte de specialitate, contra unui comision.
In baza acestui contract, societatea reclamanta a platit partenerului strain un avans de 30.000 USD si a achitat suma de 20.000 USD in baza facturii din 18 februarie 1998.
In baza Ordonantei Guvernului nr,3/1992 privind TVA si a modificarilor ulterioare, organul de control a retinut ca in sfera de aplicare a taxei pe valoarea adaugata se cuprind si serviciile contractate, de persoane juridice cu seidul in Romania, cu prestatori cu sediul sau cu domiciliul in strainatate.
Punctul de vedere este corect, pentru ca reclamanta a beneficiat de serviciile prestate de partenerul extern utilizandu-le in desfasurarea obiectului sau de activitate, astfel incat, potrivit dispozitiilor art.4 alin.3 din Ordonanta Guvernului nr.3/1992, operatiunile efectuate in derularea contractului respectiv nu sunt supuse taxei pe valoarea adaugata.
Nu poate fi retinuta sustinerea recurentei-reclamante potrivit careia, intrucat societatea straina a achitat in SUA taxa pe valoarea adaugata, pentru evitarea dublei impuneri nu mai datoreaza aceeasi taxa .
Conform art.1 din Conventia pentru evitarea dublei impuneri dintre guvernul SUA si guvernul Romaniei, semnata la Washington la 14 decembrie 1974 si ratificata de tara noastra prin Decretul nr.238/1974 sunt supuse conventiei numai impozitele indicate si nicidecum si taxa pe valoarea adaugata.
Dispozitiile Conventiei, fiind de stricta interpretare si aplicare, nu se aplica in cazul taxei pe valoarea adaugata, pe care nu o reglementeaza.
Recursul a fost respins ca nefondat.

Pronuntata de: Decizia nr.297 din 30 ianuarie 2002, Inalta Curte de Casatie si Justitie
Citeşte mai multe despre:
 Consultă un avocat online
 Consultă un avocat onlineMCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.
 Articole Juridice
 Articole JuridiceGestionarea sesizarii adresate profesionistului direct de catre consumator
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cererea in anularea ordonantei de plata. Calea de atac a debitorului in situatia in care instanta judeca in echitate, cu incalcarea principiului legal
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
Cercetarea disciplinara - Strategia in prevenirea si solutionarea litigiilor de munca in favoarea angajatorului
Sursa: Avocat Bogdan Deaconu
 Ştiri Juridice
 Ştiri Juridice Legislaţie
 Legislaţie OUG nr. 36/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri publice
 ORDONANTA DE URGENTA nr. 35/2025 pentru stabilirea unor masuri privind personalul platit din fonduri ... 
 HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
 HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE  ... 
 OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
 Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ... 
 Tabloul Avocatilor din Romania
 Tabloul Avocatilor din Romania Tabloul Avocatilor din Republica Moldova
 Tabloul Avocatilor din Republica Moldova Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania
 Tabloul Consultantilor Fiscali din Romania Tabloul Contabililor din Romania
 Tabloul Contabililor din Romania Tabloul Detectivilor Particulari din Romania
 Tabloul Detectivilor Particulari din Romania Tabloul Evaluatorilor din Romania
 Tabloul Evaluatorilor din Romania Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania
 Tabloul Executorilor Judecatoresti din Romania Tabloul Expertilor Judiciari din Romania
 Tabloul Expertilor Judiciari din Romania Tabloul Mediatorilor din Romania
 Tabloul Mediatorilor din Romania Tabloul Notarilor Publici din Romania
 Tabloul Notarilor Publici din Romania Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania
 Tabloul Practicienilor in insolventa din Romania Tabloul Psihologilor din Romania
 Tabloul Psihologilor din Romania Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania
 Tabloul Traducatorilor Autorizati din Romania Arhiva Stirilor juridice din anul 2007
 Arhiva Stirilor juridice din anul 2007 Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
 Monitorului Oficial al Romaniei, zi de zi
	