din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1895 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Ordinul CSM nr. 24/2012 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Inspectiei Judiciare

Ordinul CSM nr. 24/2012 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Inspectiei Judiciare

  Publicat: 15 Oct 2012       29420 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Ordinul CSM nr. 24/2012 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Inspectiei Judiciare

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 692 din 9 octombrie 2012

Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Unitate economica autonoma de productie, de constructii, de circulatia marfurilor, de transporturi
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
(termen CNA). O comunicare audiovizuala identificabila, �n cadrul unei succesiuni orare a serviciului de programe, prin titlu, continut, forma sau autor.
Forma specifica a motivatiei care consta in orientarea activa si durabila a persoanei spre anumite domenii de activitate, fiind cel mai puternic mobil al actiunilor omenesti.
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
1. Indicatie pe scrisori, colete, etc., ce contine numele si domiciliul destinatarului.

Art. 39
(1) Compartimentul de informare publica si relatii cu mass-media este organizat si functioneaza potrivit prevederilor Legii nr. 304/2004 privind organizarea judiciara, republciata, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Ghidului privind relatia dintre sistemul judiciar si mass-media, aprobat prin Hotararea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 482/2012*).
(2) Activitatea de relatii publice si comunicare se desfasoara pe baza unei strategii de comunicare aprobate de inspectorul-sef.
(3) Compartimentul de inforamre publica si relatii cu mass-media este condus de purtatorul de cuvant al institutiei, subordonat direct inspectorului-sef.
---------------
*) Hotararea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 482/2012 nu a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Art. 40
Compartimentul de inforamre publica si relatii cu mass-media are urmatoarele atributii:
a) evalueaza imaginea publica a Inspectiei Judiciare si elaboreaza recomandari in consecinta;
b) elaboreaza strategiile de comunicare;
c) organizeaza activitatile publice si conferintele de presa ale Inspectiei Judiciare;
d) raspunde de asigurarea caracterului coerent si unic al mesajului public al institutiei;
e) elaboreaza si transmite comunicate de presa, fiind singurul compartiment din cadrul Inspectiei Judiciare abilitat in acest sens;
f) raspunde la sesizarile si cererile formulate in baza Legii nr. 544/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, in legatura cu propria activitate;
g) informeaza inspectorul-sef cu privire la aspectele semnificative ce vizeaza activitatea si conduita judecatorilor si procurorilor, difuzate prin mass-media, si cumunica presei punctele de vedere oficiale;
h) indeplineste, potrivit legii, activitatile de informare publica;
i) realizeaza informarea publicului asupra activitatii Inspectiei Judiciare, inclusiv publicarea pe site a acestor informatii, si raspunde presei in numele institutiei, prin purtatorul de cuvant;
j) realizeaza informarea si documentarea cu privire la activitatea judiciara din care ar putea rezulta date si informatii de interes public;
k) colaboreaza cu Biroul de informare publica si relatii cu amss-media al Consiliului Superior al Magistraturii si monitorizeaza articolele din presa centrala si pe cele din presa locala, cu privire la reflectarea activitatii Inspectiei Judiciare si a activitatii desfasurate de judecatori si procurori;
l) efectueaza sau participa la elaborarea unor studii, evaluari, lucrari de sinteza privind reflectarea activitatii Inspectiei Judiciare in mass-media;
m) elaboreaza prognoze privind aspectele din activitatea Inspectiei Judiciare ce urmeaza sa fie reflectate in mass-media;
n) realizeaza orice alte activitati de relatii publice si comunicare dispuse de inspectorul-sef.

Art. 41
(1) Purtatorul de cuvant al Inspectiei Judiciare poate fi un inspector judiciar ori un absolvent al unei facultati de jurnalistica sau un specialist in comunicare, numit prin concurs sau examen.
(2) Inspectorii judiciari si celelalte categori de personal din cadrul aparatului propriu al Inspectiei Judiciare furnizeaza purtatorului de cuvant, in timp util, din oficiu sau la cererea acestuia, informatii de interes public.
(3) In activitatea de relatii publice, purtatorul de cuvant exercita urmatoarele atributii:
a) gestioneaza relatiile cu presa prin actiuni, in principal, proactive pentru reflectarea corecta a punctelor de vedere ale Inspectiei Judiciare;
b) identifica, primeste si selecteaza informatiile din interiorul institutiei, defineste sferele de interes, evalueaza si selecteaza informatiile utile pentru Inspectia Judiciara, care prezinta interes pentru opinia publica;
c) pregateste materialele necesare pentru informarea presei - concepe si redacteaza notele de presa, comunicatele de presa, dosarele de presa si textele eventualelor declaratii de presa;
d) organizeaza si participa la manifestarile pentru presa;
e) mentine o legatura permanenta cu jurnalistii, prin organizarea unor intalniri periodice, pentru a asigura un flux informational constant si pentru a mentine interesul acestora fata de activitatea institutiei, precum si pentru a asigura informarea corecta si prompta a opiniei publice;
f) mediaza contacte intre conducerea insitutiei si jurnalistii care solicita interviuri sau declaratii pentru o mai buna documentare a subiectului;
g) se implica in gestionarea situatiilor de criza, propune si implementeaza planuri de actiune;
h) indeplineste orice alte atributii prevazute de lege sau regulamente ori stabilite de inspectoru-sef, conform legii.
(4) In cazurile in care presa relateaza aspecte privind conduita necorespunzatoare a judecatorilor si procurorilor, purtatorul de cuvant il informeaza de indata pe inspectorul-sef.
(5) Toate lucrarile legate de mass-media reprezinta urgente si se rezolva telefonic sau in scris, chiar si in afara orelor de program . Informatiile de interes public sunt furnizate reprezentantilor mass-mediei prin purtatorul de cuvant.
(6) In cazul lipsei purtatorului de cuvant din sediul insitutiei, inspectorul-sef desemneaza o alta persoana care sa il inlocuiasca, din cadrul Compartimentului de inforamre publica si relatii cu mass-media.
(7) Jurnalistii se pot adresa purtatorului de cuvant in toate problemele care privesc activitatea Inspectiei Juridice.

Art. 42
(1) Personalul din cadrul Compartimentului de informare publica si relatii cu mass-media exercita urmatoarele atributii:
a) primeste si inregistreaza cererile de furnizare a informatiilor publice;
b) primeste si inregistreaza petitiile adresate Compartimentului de informare publica si relatii cu mass-media;
c) prezinta purtatorului de cuvant, zilnic, petitiile si cererile inregistrate;
d) transmite catre directiile Inspectiei Judiciare solicitarile de informatii si petitiile, spre solutionare;
e) urmreste solutionarea la timp a solicitarilor si petitiilor si aduce la cunostinta purtatorului de cuvant orice problema ivita in derularea activitatii;
f) comunica rapunurile catre petitionari si solicitanti;
g) face mentiunile in registrele si evidentele Compartimentului de informare publica si relatii cu mass-media.




Afişează Ordinul CSM nr. 24/2012 privind aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a Inspectiei Judiciare pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    CSM    Suspendare din functie    Inspectia Judiciara    Legea 317/2004

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

CEDO: Panioglu impotriva Romaniei. Libertatea de exprimare
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

CEDO: Camelia Bogdan impotriva Romaniei. dreptul la un proces echitabil. Accesul la o instanta
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Neindicarea salariului confidential al membrilor de familie in declaratia de avere nu poate fi sanctionata cu amenda
Pronuntaţă de: Judecatoria Pascani Sentinta civila nr. 1976 din 20 noiembrie 2020

Valabilitatea actelor aditionale de majorare a salariului nesemnate de salariat
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Timisoara - Decizia nr. 641 din 01.07.2019

Dovada platii contravalalorii orelor suplimentare, a orelor lucrate sambata si duminica si a orelor lucrate pe timp de noapte. Contract de munca temporara
Pronuntaţă de: Curtea de Apel CRAIOVA - DECIZIE Nr. 2152 din 23 Iulie 2020

ICCJ - Magistrat. Abatere disciplinara. Manifestari care aduc atingere prestigiului justitiei savarsite in afara exercitarii atributiilor de serivici. Obligatia de rezerva.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie

Hotararea in cauza Brisc impotriva Romaniei din 11.12.2018
Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului

Nu rezulta cu certitudine ca prejudiciul a fost cauzat din vina si in legatura cu munca paratilor, intrucat acestia sunt angajati ai autoritatii contractante, dar nu semnatari ai contractelor
Pronuntaţă de: Tribunalul Hunedoara Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 494, in sedinta publica din 23 februarie 2017

Principiul stabilirii unui salariu egal pentru munca egala este aplicabil pentru intreg personalul platit din fonduri publice
Pronuntaţă de: Tribunalul Dambovita Sectia I Civila, Sentinta civila nr. 309/2017, in sedinta publica din 22.02.2017

Dispozitiile art. 169 din Codul muncii exclud posibilitatea recuperarii pretinsului prejudiciu prin alte proceduri, cum ar fi emiterea unei decizii de imputare
Pronuntaţă de: Tribunalul Tulcea Sectia Civila si de Contencios Administrativ si Fiscal, Sentinta civila nr. 103/2017, in sedinta publica din 25 ianuarie 2017



Articole Juridice

[Av. muncii] Suspendare din functie ca urmare a unei plangeri penale. solutie de clasare. recuperare drepturi salariale
Sursa: MCP Cabinet avocati

Locuinta alternanta a copilului in legislatia franceza
Sursa: EuroAvocatura.ro

Cauza TATU revine in dezbaterea profesionistilor in drept
Sursa: EuroAvocatura.ro - Avocat dr. Razvan Viorescu

Nesemnarea de catre procuror a Ordonantei de punere in miscare a actiunii penale impotriva inculpatului
Sursa: CSM

Este necesara o cerere expresa a salariatului pentru reindividualizarea sanctiunii disciplinare, sau se poate dispune reindividualizarea sanctiunii de catre instanta din oficiu?
Sursa: CSM

Modificarea si completarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecatorilor si procurorilor
Sursa: EuroAvocatura.ro

Abaterile disciplinare ale magistratilor
Sursa: Autor: Felicia Mirea, Atac