Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Legislaţie » Legislatie Fiscala » OUG 19/2017 privimd modificarea si completarea OUG nr. 34/2015 - reglementarea unor masuri pentru stimularea absorbtiei fondurilor externe nerambursabile

OUG 19/2017 privimd modificarea si completarea OUG nr. 34/2015 - reglementarea unor masuri pentru stimularea absorbtiei fondurilor externe nerambursabile

  Publicat: 07 Mar 2017       1347 citiri        Secţiunea: Legislatie Fiscala  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Monitorul Oficial al Romāniei este publicaţia oficială a statului romān, īn care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
OUG nr. 19/2017 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2015 privind reglementarea unor masuri pentru stimularea absorbtiei fondurilor externe nerambursabile

Publicata in Monitorul Oficial nr. 163 din 06 martie 2017

Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale īn interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Organ de stat care exercita puterea executiva, constituit de puterea suprema de stat.
Monitorul Oficial al Romāniei este publicaţia oficială a statului romān, īn care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
In contabilitate, ca parte a capitalurilor proprii din cadrul pasivului bilantier, sunt constituite prin modalitati precis explicitate si pentru un scop precizat.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale īn interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale īn interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Asistenta financiara nerambursabila primita de Romania, in calitate de stat membru al Uniunii Europene,
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale īn interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Termen folosit in t. VIII, art. 145, C. pen., partea generala, prin el intelegandu-se tot ce priveste autoritatile publice,
Ordonanta de Urgenta a Guvernului privind modificarea Codului de procedură penală
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Monitorul Oficial al Romāniei este publicaţia oficială a statului romān, īn care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Organismul public care asigura gestionarea asistentei financiare prin Instrumentele Structurale. Se constituie cate o autoritate de management pentru fiecare program operational sectorial si Fondul de coeziune, precum si autoritati de management pentru initiativa comunitara INTERREG.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale īn interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
Consum de resurse (mijloace de productie, forta de munca, mijloace banesti) pentru satisfacerea unor necesitati de productie sau individuale.
Totalitatea cheltuielilor care se fac pentru cumpararea bunurilor de capital.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Organismul public care asigura gestionarea asistentei financiare prin Instrumentele Structurale. Se constituie cate o autoritate de management pentru fiecare program operational sectorial si Fondul de coeziune, precum si autoritati de management pentru initiativa comunitara INTERREG.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale īn interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Organismul public care asigura gestionarea asistentei financiare prin Instrumentele Structurale. Se constituie cate o autoritate de management pentru fiecare program operational sectorial si Fondul de coeziune, precum si autoritati de management pentru initiativa comunitara INTERREG.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Impozitele pe venit sunt acele impozite la care platitorul (una si acceesi persoana cu suportatorul) sunt persoana fizica sau juridica care realizeaza venit.
Organismul public care asigura gestionarea asistentei financiare prin Instrumentele Structurale. Se constituie cate o autoritate de management pentru fiecare program operational sectorial si Fondul de coeziune, precum si autoritati de management pentru initiativa comunitara INTERREG.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Organismul public care asigura gestionarea asistentei financiare prin Instrumentele Structurale. Se constituie cate o autoritate de management pentru fiecare program operational sectorial si Fondul de coeziune, precum si autoritati de management pentru initiativa comunitara INTERREG.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale īn interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Desemneaza persoana juridica, autoritatea publica locala, asociatia de persoane juridice/autoritati publice locale, care beneficiaza de finantare provenind din asistenta financiara nerambursabila, ca urmare a selectarii cererii de finantare.
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
(din Legea 10 din 2001) Actul scris prin care un cult religios sau o comunitate a unei minoritati nationale care se pretinde a fi indreptatit/a,
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Organismul public care asigura gestionarea asistentei financiare prin Instrumentele Structurale. Se constituie cate o autoritate de management pentru fiecare program operational sectorial si Fondul de coeziune, precum si autoritati de management pentru initiativa comunitara INTERREG.
(al unitatii de protectie speciala). Gestionarea activitatilor si resurselor (materiale, umane, financiare) la nivelul unitatilor de protectie speciala, efectuata de conducerea unitatii, in baza prerogativelor legale.
(UE). Fondata la 1 ianuarie 1993 prin aplicarea Tratatului de la Maastricht , Uniunea Europeana (UE) preia initiativa constructiei europene de la Comunitatea Economica Europeana (CEE).
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale īn interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.
Act procedural in care procurorul sau organul de urmarire penala consemneaza o dispozitie asupra unor acte sau masuri de urmarire penala.
Sistemul de facilitati, echipamente si servicii necesare operarii unei organizatii.
Ansamblu de conditii si elemente naturale qle Terrei: aerul, apa, solul si subsolul, toate straturile atmosferice, toate materiile organice si anorganice, precum si fiintele vii, sistemele naturale īn interactiune cuprinzand elementele enumerate anterior, inclusiv valorile materiale si spirituale.

Avand in vedere faptul ca una dintre principalele masuri pentru accelerarea absorbtiei, in anul 2015, a constat in identificarea unor proiecte finantate din surse nationale a caror finantare sa fie transferata catre Programul operational sectorial Mediu 2007-2013, in scopul atragerii in totalitate a fondurilor europene disponibile, masura prevazuta la nivel comunitar in nota COCOF 12-0050-01 din 29 martie 2012,


luand in considerare faptul ca reglementarea cadrului juridic de preluare a acestor tipuri de proiecte s-a realizat prin adoptarea de catre Guvern a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2015 privind reglementarea unor masuri pentru stimularea absorbtiei fondurilor externe nerambursabile, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 475 din 30 iunie 2015, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 104/2016, care prevede modul si conditiile in care sunt preluate acestea,


tinand cont de faptul ca, in vederea evitarii dublei finantari a investitiilor care au fost finantate initial din surse nationale, Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2015, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 104/2016, stipuleaza ca plata din fondurile aferente Programului operational sectorial Mediu a acestor investitii se va realiza ulterior platilor efectuate de CE, pentru aceste proiecte,


avand in vedere ca la data de 31 martie 2017 are loc procesul de inchidere a Programului operational sectorial Mediu, iar prin aplicatia finala de plata pe program se va realiza reglajul conturilor si exista riscul sa nu mai poata fi efectuate platile pe aceste proiecte, intrucat prin reglajul financiar realizat sa nu mai existe plati catre Romania,


luand in considerare necesitatea modificarii cadrului legal pentru reglementarea efectuarii acestor plati, in vederea transmiterii catre Comisia Europeana,


tinand cont de faptul ca valoarea cheltuielilor eligibile autorizate de catre AM POS Mediu cuprinse in declaratia finala de cheltuieli aferenta proiectelor retrospective este de aproximativ 15,4 milioane euro,


neadoptarea de masuri imediate, prin modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 34/2015, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 104/2016, va face ca obiectivele de investitii finalizate, finantate initial din bugetul de stat sau/si din bugete locale sa nu mai fie decontate din instrumente structurale in cadrul Programului operational sectorial Mediu 2007-2013 (POS Mediu), intrucat dupa reglarea financiara de la nivelul Comisiei Europene nu se vor intoarce bani, care sa reintregeasca sursele de finantare initiale,


in acelasi timp efectuarea acestor plati in acest moment nu poate fi realizata fara modificarea bazei legale si, pe de alta parte, exista sume in valoare de 15.282.447,23 lei, rambursate necuvenit, pentru care este necesara crearea unui mecanism de recuperare, astfel incat sa nu fie afectat bugetul de stat,


avand in vedere faptul ca sumele primite de la Uniunea Europeana pentru proiectele retrospective nu mai pot fi utilizate pentru finantarea proiectelor aferente cadrului financiar al Uniunii Europene 2007-2013, intrucat perioada de eligibilitate a luat sfarsit,


luand in considerare ca neadoptarea prezentului act normativ mentine blocajul neutilizarii sumelor aferente proiectelor retrospective cuvenite bugetului de stat,


in considerarea faptului ca aceste elemente vizeaza interesul general public si constituie situatii de urgenta si extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata,


in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,


Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta .


Articol unic. - Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 34/2015 privind reglementarea unor masuri pentru stimularea absorbtiei fondurilor externe nerambursabile, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 475 din 30 iunie 2015, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 104/2016, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:


1. La articolul I, alineatele (8) -(14) se abroga.


2. Dupa articolul I se introduc trei noi articole, articolele I 1 -I 3 , cu urmatorul cuprins:


`` Art.I 1 . - Cheltuielile autorizate de catre Autoritatea de management pentru POS Mediu aferente obiectivelor de investitii finalizate sau pentru partea finalizata din obiectivele de investitii aflate in executie prevazute la art. I alin. (1) si (2), incluse in declaratia finala de cheltuieli pentru program, se ramburseaza prin reintregirea bugetelor din care au fost finantate initial obiectivele de investitii potrivit prevederilor art. I alin (4)-(6) si acordarea sumei prevazute la art. I alin. (7), anterior rambursarii sumelor de la CE, in limita sumelor aferente programului operational din fonduri UE disponibile in conturile bancare ale programului operational la nivelul Autoritatii de certificare si plata, respectiv la nivelul Autoritatii de management.


Art. I 2 . - (1) In cazul in care Autoritatea de management pentru POS Mediu identifica sume transferate nejustificat beneficiarilor obiectivelor de investitii, solicita restituirea in termen de 30 de zile calendaristice de la data notificarii beneficiarului cu privire la aceste sume.


(2) In situatia in care beneficiarii nu restituie sumele prevazute la alin. (1) in termenul stabilit, Ministerul Dezvoltarii Regionale, Administratiei Publice si Fondurilor Europene, prin Autoritatea de management pentru POS Mediu, solicita in scris Ministerului Finantelor Publice sistarea alimentarii atat cu cote defalcate din impozitul pe venit, cat si cu sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrare, cu exceptia platilor pentru achitarea drepturilor salariale si a contributiilor aferente atunci cand nu pot fi asigurate din venituri proprii. Alocarea si utilizarea cotelor defalcate din impozitul pe venit si a sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale, care au fost sistate in conditiile altor acte normative, se mentin.


(3) Dupa recuperarea sumelor de la beneficiari, Ministerul Dezvoltarii Regionale, Administratiei Publice si Fondurilor Europene, prin Autoritatea de management pentru POS Mediu, comunica in scris Ministerului Finantelor Publice, care dispune incetarea restrictiilor prevazute la alin. (2).


(4) La cererea ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale prin care se angajeaza sa achite sumele prevazute la alin. (1) si in care se mentioneaza Ministerul Dezvoltarii Regionale, Administratiei Publice si Fondurilor Europene prin Autoritatea de management pentru POS Mediu ca beneficiar al sumelor si detaliile privind plata, directorii generali ai directiilor generale regionale ale finantelor publice/directorul general al Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Bucuresti/sefii de administratie ai administratiilor judetene ale finantelor publice dispun alimentarea conturilor acestora atat cu cote defalcate din impozitul pe venit, cat si cu sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale, pana la nivelul sumelor solicitate pentru plata sumelor decontate necuvenit prevazute la alin. (1).


(5) In termen de doua zile lucratoare de la data alocarii sumelor, ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale prezinta unitatilor teritoriale ale Trezoreriei Statului documentele de plata prin care achita sumele prevazute la alin. (1), potrivit celor mentionate in cerere .


(6) In cazul in care ordonatorii de credite nu prezinta documentele de plata in termenul prevazut la alin. (5) sau in cazul in care acestea nu sunt intocmite potrivit destinatiei prevazute la alin. (4), unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului au obligatia sa retraga din conturile bugetelor locale sumele aferente cotelor defalcate din impozitul pe venit, precum si sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale, care au fost alocate pe baza cererii, corespunzatoare documentelor de plata neprezentate sau intocmite eronat. Unitatile teritoriale ale Trezoreriei Statului au obligatia sa comunice de indata ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale sumele care au fost retrase si motivele pentru care au fost retrase.


Art. I 3 . - Sumele aferente cheltuielilor neeligibile constatate de autoritatea de management si identificate ulterior datei de 31 martie 2017 se vor recupera de la beneficiari potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea si sanctionarea neregulilor aparute in obtinerea si utilizarea fondurilor europene si/sau a fondurilor publice nationale aferente acestora, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 142/2012, cu modificarile si completarile ulterioare.``


3. Articolul VI se modifica si va avea urmatorul cuprins:


``Art. VI. - (1) Sumele primite din fonduri de la Uniunea Europeana pentru Programul operational sectorial Mediu si Programul operational sectorial Transport, aferente platilor eligibile in cadrul proiectelor retrospective, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (3) lit. I 1 ) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 64/2009, aprobata cu modificari prin Legea nr. 362/2009, cu modificarile si completarile ulterioare, se fac venit la bugetul de stat, la o pozitie bugetara distincta, prin intermediul autoritatilor de management, respectiv al Autoritatii de certificare si plata in cazul proiectelor de infrastructura de transport .


(2) in cazul Programului operational sectorial Mediu prevederile alin. (1) se aplica pentru sumele care se cuvin bugetului de stat potrivit prevederilor art. I alin. (4) si (5), cu respectarea prevederilor art. I alin. (7).``



Afişează OUG 19/2017 privimd modificarea si completarea OUG nr. 34/2015 - reglementarea unor masuri pentru stimularea absorbtiei fondurilor externe nerambursabile pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Fonduri europene    OUG 19/2017    Programul operational sectorial Mediu



Comentează: OUG 19/2017 privimd modificarea si completarea OUG nr. 34/2015 - reglementarea unor masuri pentru stimularea absorbtiei fondurilor externe nerambursabile
Jurisprudenţă

Analizarea exceptiei tardivitatii adoptarii si comunicarii hotararii CNCD
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 2080 din data de 22 iunie 2016 pronuntata in recurs de Sectia de contencios administrativ si fiscal

Raspunderea patrimoniala a salariatului. Constatare prin hotarare judecatoreasca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Suceava, Sectia I Civila, Decizia nr. 390 din data de 07.04.2016

Angajarea raspunderii patrimoniale a angajatului se poate realiza doar in baza unei hotarari judecatoresti definitive si irevocabile. Aplicabilitatea legislatiei muncii
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Suceava, Sectia I Civila, Decizia nr. 433 din data de 19 aprilie 2016

Criteriu nelegal de atribuire in cazul contractului de achizitie publica
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1122 din 8 aprilie 2016

Aprecierea indeplinirii cerintelor legale in cazul contractului de achizitie publica
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 1593 din 24 mai 2016

Constatarea si sanctionarea in temeiul dispozitiilor O.U.G. nr. 66/2011 a unor nereguli aparute sub imperiul O.U.G nr. 79/2003. Legalitate
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 2168 din 7 iulie 2016

Raspunderea penala a persoanei juridice. Abuz in serviciu
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Sectia penala, decizia nr. 217/A din 16 iulie 2014

Incalcarea obligatiilor contractuale referitoare la existenta conflictului de interese
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - Decizia nr. 3764 din 27 septembrie 2012

Conflict de munca avand ca obiect constatare nulitate contract individual de munca si restituire drepturi salariale incasate
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL BUCURESTI - SECTIA A VII-A CIVILA SI PENTRU CAUZE PRIVIND CONFLICTE DE MUNCA SI ASIGURARI SOCIALA, DECIZIA NR. 166 din 12.01.2012

Opera dramatico-muzicala. Drepturile interpretilor si executantilor
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti - Sectia a IX-a civila si pentru cauze privind proprietatea intelectuala - Decizia civila nr. 392A/15.11.2005



Articole Juridice

Noile reglementari privind ucenicia la locul de munca. Conditii de angajare, drepturi si obligatii ale partilor
Sursa: Avocat Andrei-Gheorghe Gherasim

Respinge cerere de despagubire introdusa in urma inghetarii nelegale a fondurilor acestuia de catre Consiliu
Sursa: EuroAvocatura.ro

Reglementarea Uniunii privind publicarea de informatii referitoare la beneficiarii de fonduri europene agricole este in parte nevalida
Sursa: EuroAvocatura.ro

Infractiunile prin care se aduce atingere intereselor financiare ale Comunitatilor Europene in Noul Cod Penal (art.
Sursa: EuroAvocatura.ro | Av. Marius-Catalin Predut

Topul celor mai spectaculoase fraude cu fonduri UE
Sursa: Ziua

15 greseli frecvente ale solicitantilor de fonduri UE pentru proiecte regionale
Sursa: HotNews

Fondul European pentru Agricultura si Dezvoltare Rurala
Sursa: CartiAgricole.ro