Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Codul muncii comentat 2019 Avocat Marius-Catalin Predut
Prima pagină » Legislaţie » Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute » Integral: Modificarile si completarile aduse Statului profesiei de avocat prin Hotararea U.N.B.R. nr. 428 din 08 decembrie 2018

Integral: Modificarile si completarile aduse Statului profesiei de avocat prin Hotararea U.N.B.R. nr. 428 din 08 decembrie 2018

  Publicat: 25 Jan 2019       2219 citiri        Secţiunea: Legislatie pentru desfasurarea activitatilor profesionale. Statute  


Codul muncii comentat Marius-Catalin Predut
Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
In Monitorul Oficial nr. 64 din 25.01.2019 a fost publicata Hotararea nr. 428/2018 privind modificarea si completarea Statutului profesiei de avocat, adoptat prin Hotararea Consiliului Uniunii Nationale a Barourilor din Romania nr. 64/2011.

Socoteala scrisa sub forma de balanta cu doua parti (debit si credit) care reflecta valoric si uneori in unitati naturale, in ordine cronologica si sistematica,
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Monitorul Oficial al României este publicaţia oficială a statului român, în care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
1. Doctrina privind normele de conduita si obligatiile etice ale unei profesiuni.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Mijloace de proba, prevazute in cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.Potrivit legii, inscrisurile pot servi ca mijloace de proba, daca in continutul lor se arata fapte sau imprejurari de natura sa contribuie la aflarea adevarului.
Desemneaza situatia in care un membru al completului de judecata este oprit, in cazurile expres prevazute de lege, sa participe la solutionarea unui anumit litigiu.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Oficiu electoral - organism electoral constituit la nivelul sectoarelor municipiului Bucuresti, fara a avea atributia de a constata rezultatele alegerilor la acel nivel,
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Este modul de sesizare al organelor de urmarire penala facuta de catre o persoana sau organizatie publica, careia i s-a acuzat o vatamare prin infractiune.
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Act adoptat de organele de stat,
Unul dintre modurile de sesizare a organelor de urmarire penala,
Puteti depune o plangere la Curte daca va considerati victima directa a unei incalcari a drepturilor sau garantiilor prevazute in Conventie sau in protocoalele acesteia.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Prevazuta in sectiunea I, cap. II, t. II, C. proc. pen., partea generala, remediul procesual folosit de partea interesata pentru a indeparta din activitatea procesuala persoanele incompatibile.
Situatie care consta in indeplinirea, potrivit cerintelor legii, a actelor de chemare a persoanelor interesate in fata organului de jurisdictie ori a organelor de urmarire penala.
Reprezinta orice scriere care materializeaza pe hartie un act juridic, precum si orice obiect material care incorporeaza un asemenea act.
Reprezinta date in forma electronica care sunt atasate sau logic asociate cu alte date in forma electronica si care servesc ca metoda de identificare.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Debitor care se angajeaza alaturi de debitorul initial (numit delegant) sau in locul acestuia sa execute obligatia pe care delegantul o are fata de creditorul delegatar.
Mijloace de proba prevazute in cap . II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Mijloace de proba, prevazute in cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.Potrivit legii, inscrisurile pot servi ca mijloace de proba, daca in continutul lor se arata fapte sau imprejurari de natura sa contribuie la aflarea adevarului.
Act normativ emis de catre organul legislativ al puterii de stat (in Romania acesta este Parlamentul), ce cuprinde norme generale, de conduita, obligatorii si impersonale.
Debitor care se angajeaza alaturi de debitorul initial (numit delegant) sau in locul acestuia sa execute obligatia pe care delegantul o are fata de creditorul delegatar.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Pretul la care se vand si se cumpara hartiile de valoare si valuta straina.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.

In conformitate cu dispozitiile art. 65 lit. a) si s) din Legea nr. 51/1995 pentru organizarea si exercitarea profesiei de avocat, republicata (Lege),

tinand cont de art. 63 alin. (1) lit. e) din Lege si de art. 3 din Hotararea Congresului Avocatilor nr. 5 din 20-21 aprilie 2018, prin care s-a mandatat Consiliul Uniunii Nationale a Barourilor din Romania (U.N.B.R.) ca in perioada dintre congrese sa indeplineasca atributia prevazuta la art. 63 alin. (1) lit. e) din Lege, urmand ca hotararile Consiliului U.N.B.R. sa fie supuse ratificarii Congresului imediat urmator,

in conformitate cu hotararile Consiliului U.N.B.R. nr. 27 din 12 decembrie 2015, nr. 126 din 4 iunie 2016 si nr. 160 din 3 septembrie 2016, astfel cum au fost ratificate prin hotararile Congresului Avocatilor nr. 7 din 15-16 martie 2016 si nr. 7 din 23-25 martie 2017,

avand in vedere raportul Grupului de lucru al Consiliului U.N.B.R. pentru perfectionarea reglementarilor legale privind profesia de avocat, creat prin Hotararea Consiliului U.N.B.R. nr. 323 din 17 februarie 2018, astfel cum a fost dezbatut in sedinta Consiliului U.N.B.R.,

Consiliul Uniunii Nationale a Barourilor din Romania, in sedinta din 7-8 decembrie 2018, adopta prezenta hotarare:

Art. I. - Statutul profesiei de avocat, adoptat prin Hotararea Consiliului Uniunii Nationale a Barourilor din Romania nr. 64/2011, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 898 din 19 decembrie 2011, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:

1. La articolul 7, alineatul (5) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(5) Avocatul nu raspunde disciplinar pentru sustinerile facute oral sau in scris in fata instantelor de judecata, a altor organe de jurisdictie, a organelor de urmarire penala ori a altor autoritati, daca ele sunt facute cu respectarea normelor de deontologie profesionala."

2. La articolul 7, alineatul (6) se abroga.

3. La articolul 15 alineatul (1), litera f) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"f) indicarea cazului de incompatibilitate in care se afla, daca este cazul;".

4. La articolul 16 alineatul (3), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"b) indicarea cazului de incompatibilitate in care se afla, daca este cazul;".

5. La articolul 26, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins:

"(2) Persoana care solicita primirea in profesia de avocat sau reinscrierea in tabloul avocatilor cu drept de exercitare a profesiei va infatisa consiliului baroului la care depune cererea inscrisuri din care sa rezulte conditiile de incetare a exercitiului profesiei din care provine, respectiv a celei pe care a exercitat-o in perioada de incompatibilitate. Consiliul baroului va intreprinde cercetari, folosind procedura prevazuta de art. 17 alin. (5), inclusiv in situatia solicitarii reinscrierii in tabloul avocatilor cu drept de exercitare a profesiei, pentru a verifica daca solicitantul se gaseste in cazul de nedemnitate prevazut de art. 14 lit. b) teza a II-a din Lege, respectiv daca a fost exclus din profesia din care provine ca urmare a savarsirii unor abateri disciplinare grave. Aceeasi procedura se aplica si pentru a verifica daca solicitantul se gaseste in cazul de nedemnitate prevazut de art. 14 lit. d) din Lege, atunci cand fapta de a fi exercitat sau sprijinit, sub orice forma, exercitarea fara drept de catre o persoana a profesiei de avocat a fost retinuta prin acte ale organelor profesiei de avocat."

6. La articolul 26, dupa alineatul (3) se introduc patru noi alineate, alineatele (31)-(34), cu urmatorul cuprins:

"(31) Verificarea cazurilor de nedemnitate cu ocazia reinscrierii in tabloul avocatilor cu drept de exercitare a profesiei, precum si pe intreaga durata a exercitarii acesteia se realizeaza la sesizare, prin plangerea oricarei persoanei interesate, sau din oficiu .

(32) Plangerea persoanei interesate indreptata impotriva unui avocat se adreseaza consiliului baroului pe al carui tablou avocatul figureaza cu drept de exercitare a profesiei. Daca avocatul este pensionar care isi continua activitatea in profesie sau este incompatibil, plangerea se adreseaza baroului in care avocatul este sau a fost inscris in tabloul avocatilor.

(33) Consiliul baroului poate fi sesizat si prin modalitatile prevazute la art. 85 alin. (2) si (3) din Lege sau se poate sesiza din oficiu, prin hotarare consemnata in procesul-verbal de sedinta.

(34) Consiliul baroului procedeaza cu celeritate la verificarea cazului de nedemnitate din plangere sau din sesizare . In cel mult 3 zile de la data la care s-a hotarat verificarea se vor cere relatii de la U.N.B.R., de la celelalte barouri si de la alte institutii, cu privire la persoana verificata."

7. Dupa articolul 26 se introduc sapte noi articole, articolele 261-267, cu urmatorul cuprins:

"Art. 261. - (1) Verificarea cazurilor de nedemnitate cu ocazia reinscrierii in tabloul avocatilor cu drept de exercitare a profesiei, precum si pe intreaga durata a exercitarii acesteia se efectueaza de consiliul baroului. In acest scop, consiliul poate desemna un consilier pentru efectuarea cercetarii referitoare la cazul de nedemnitate.

(2) Consilierul desemnat pentru efectuarea cercetarii referitoare la cazul de nedemnitate se poate abtine sau poate fi recuzat de avocatul cercetat. Cererea de recuzare se formuleaza in scris si se judeca de catre consiliul baroului, in absenta consilierului recuzat.

(3) In cazul in care decanul este cel verificat pentru un caz de nedemnitate, acesta nu va participa la sedinta consiliului baroului, atributiile sale din prezenta procedura urmand a fi preluate de prodecan.

(4) In cazul in care unul dintre membrii consiliului baroului este cel verificat pentru un caz de nedemnitate, acesta nu va participa la sedinta consiliului baroului cu privire la aceasta procedura .

Art. 262. - (1) In cadrul verificarii cazului de nedemnitate, consiliul baroului va examina hotararile judecatoresti, respectiv inscrisurile ce privesc conditiile incetarii profesiei practicate de catre avocatul inscris in tabloul avocatilor incompatibili si va aprecia asupra demnitatii avocatului.

(2) Verificarea se efectueaza dupa convocarea in scris, prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire, a avocatului verificat, trimisa la sediul sau profesional. Convocarea se poate face si prin instiintare in scris, printr-un mijloc de comunicare ce asigura conservarea dovezii si a datei la care s-a facut instiintarea, ori prin luarea la cunostinta prin semnatura .

(3) Verificarea se efectueaza numai dupa incunostintarea avocatului cu privire la cazul de nedemnitate prin luarea la cunostinta a continutului plangerii ori al sesizarii. Avocatul verificat poate da explicatii scrise.

(4) Refuzul de a da curs convocarii sau de a prezenta inscrisurile solicitate de catre organul care ancheteaza constituie o incalcare a indatoririlor profesionale si nu impiedica desfasurarea verificarii referitoare la cazul de nedemnitate.

(5) In cursul verificarilor, decanul sau consilierul delegat va convoca in vederea ascultarii persoana care a formulat plangerea, precum si orice alte persoane ale caror declaratii pot elucida cazul, va face verificari de inscrisuri si va culege informatii, prin mijloacele prevazute de lege.

(6) Dupa efectuarea verificarilor, consilierul delegat intocmeste un referat scris in care va consemna faptele, probele administrate, pozitia celui verificat si propunerea privind solutionarea plangerii sau sesizarii.

(7) Referatul astfel intocmit va fi inregistrat la secretariatul decanului baroului, in cel mult 30 de zile de la primirea insarcinarii.

Art. 263. - (1) In sedinta imediat urmatoare datei la care referatul a fost inregistrat, consiliul baroului procedeaza la verificarea cazului de nedemnitate, pe baza referatului si a lucrarilor care au stat la baza intocmirii acestuia.

(2) Consiliul baroului poate convoca, prin modalitatile prevazute de art. 262 alin. (2), avocatul verificat, in vederea audierii sale. Refuzul de a da curs convocarii nu impiedica desfasurarea verificarii referitoare la cazul de nedemnitate.

(3) Dupa efectuarea verificarilor, consiliul baroului va hotari, prin decizie, dupa caz, mentinerea in profesie sau incetarea calitatii de avocat, potrivit Legii. Decizia se redacteaza in scris, motivat in fapt si in drept si se semneaza de catre decanul baroului.



Afişează Integral: Modificarile si completarile aduse Statului profesiei de avocat prin Hotararea U.N.B.R. nr. 428 din 08 decembrie 2018 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Modificari Statutul profesiei de avocat 2019



Comentează: Integral: Modificarile si completarile aduse Statului profesiei de avocat prin Hotararea U.N.B.R. nr. 428 din 08 decembrie 2018
Jurisprudenţă

Decizia nr. 711/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii ale art. 112 din Codul Rutier
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr. 808/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unor dispozitii din Codul de Procedura Penala
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 109/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 21 din Legea nr. 211/2004 privind unele masuri pentru asigurarea protectiei victimelor infractiunilor
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia nr. 620/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 69 din Legea nr. 101/2016
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr. 145/2019 referitoare la admiterea obiectiei de neconstitutionalitate a Legii pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul ordinii si sigurantei publice
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr. 635/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 263 alin. (2) pct. 4 din Codul fiscal
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr. 4/2019 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a unei parti din art. XVIII alin. (2) din Legea nr. 2/2013
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr. 828/2018 referitoare la respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 503 alin. (2) pct. 1 din Codul de procedura civila
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia CCR nr. 29/2019 - respingerea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 42 alin. (2) din OUG nr. 80/2013 privind taxele judiciare de timbru
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei

Decizia Curtii Constitutionale nr. 738/2018 referitoare la admiterea exceptiei de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 167 alin. (4) din Legea nr. 98/2016 privind achizitiile publice
Pronuntaţă de: Curtea Constitutionala a Romaniei



Articole Juridice

Legea darii in plata: plafonul sumei imprumutate – mijloc de protectie sau element discriminatoriu
Sursa: Irina Maria Diculescu

Constitutionalitatea Legii darii in plata
Sursa: Irina Maria Diculescu

CCR: prevederile NCPC cu privire la termenul de decadere pentru depunerea cererii reconventionale sunt constitutionale
Sursa: Irina Maria Diculescu

Acoperirea prejudiciilor morale si materiale ca urmare a nerespectarii regulilor de sanatate si securitate in munca. Criterii si conditii de acordare a daunelor-interese
Sursa: Irina Maria Diculescu

Perioada de referinta pentru calcularea timpului mediu de lucru saptamanal
Sursa: EuroAvocatura.ro

Consideratii asupra constitutionalitatii scutirii autoritatilor publice de taxa judiciara de timbru in actiunile care au ca obiect venituri publice
Sursa: EuroAvocatura.ro

Raspunderea comitentului (angajatorului) pentru fapta prepusului (salariatului) in cazul accidentelor de munca. Jurisprudenta si doctrina relevante
Sursa: Irina Maria Diculescu