SECTIUNEA a 3-aResponsabilitatile operatorului de transport si sistem
Articolul 7OTS are urmatoarele responsabilitati:a) colaboreaza cu ORR si orice OD adiacent afectat, dupa caz, in vederea evaluarii de catre ORR a cererii de derogare in conformitate cu prevederile art. 6 lit. c) si transmite ORR rezultatele evaluarii sale privind cererea de derogare, in termen de doua luni de la data solicitarii de catre ORR;b) elaboreaza cererea de derogare de categorie si o transmite la ANRE insotita de datele, informatiile si documentele prevazute la art. 23;c) confirma OD/ODI relevant, in termen de doua saptamani din ziua urmatoare primirii cererii de evaluare de la ANRE, daca cererea de derogare este completa;d) transmite la ANRE, in termen de sase luni de la data primirii unei cereri de derogare de categorie depuse de ORR, evaluarea cererii si documentele relevante care confirma ca sunt indeplinite criteriile de derogare aprobate de ANRE.
SECTIUNEA a 4-aResponsabilitatile Autoritatii Nationale de Reglementare in Domeniul Energiei
Articolul 8ANRE are urmatoarele responsabilitati:a) emite o decizie cu privire la orice cerere de derogare in termen de:(i) sase luni din ziua urmatoare primirii cererii, in cazul cererii de derogare individuale;(ii) sase luni din ziua urmatoare primirii evaluarii efectuate de OTS conform prevederilor art. 7 lit. d), in cazul cererilor de derogare de categorie;b) comunica decizia privind cererea de derogare gestionarului sau potentialului gestionar al sistemului HVDC/MGCCC, ORR si OTS; cererile de derogare de categorie se comunica si ACER;c) solicita OTS sa evalueze cererea de derogare de categorie, depusa la ANRE de ORR, urmarind respectarea criteriilor de derogare aprobate de ANRE;d) solicita informatii suplimentare de la gestionarul sau potentialul gestionar al sistemului HVDC/MGCCC, de la ORR care solicita derogarea sau de la oricare alta parte interesata;e) poate stabili cerinte suplimentare privind continutul cererilor de derogare primite de la ORR si se consulta in acest sens cu ORR, cu gestionarii sistemelor HVDC/MGCCC si cu partile interesate, inclusiv cu fabricantii de echipamente.
CAPITOLUL IIIModul de lucru
SECTIUNEA 1Cererile de derogare
Articolul 9Cererile de derogare de la obligatia de indeplinire a uneia sau mai multor cerinte prevazute in norma tehnica de racordare sunt:a) cereri de derogare individuale - cererile de derogare elaborate de gestionarii sau potentialii gestionari ai sistemelor HVDC/MGCCC;b) cereri de derogare de categorie - cererile de derogare elaborate de ORR sau de OTS, dupa caz, pentru categoriile de MGCCC.
Articolul 10(1) Cererile de derogare de la obligatia de indeplinire a uneia sau mai multor cerinte prevazute in norma tehnica de racordare trebuie sa includa datele, informatiile si documentele prevazute la art. 12 sau 23, in functie de tipul cererii.(2) Evaluarea cererilor de derogare se realizeaza urmarind respectarea criteriilor de derogare.(3) Modificarea criteriilor de derogare nu afecteaza derogarile pentru care s-a inregistrat o solicitare de acordare inainte de data intrarii in vigoare a criteriilor modificate.(4) ANRE poate decide, in temeiul prevederilor art. 78 alin. (3) din Regulament, ca sistemele HVDC sau MGCCC, dupa caz, pentru care a fost prezentata o cerere de derogare, nu trebuie sa respecte cerintele de la care s-a cerut derogarea, de la data depunerii cererii pana la emiterea deciziei de derogare.
SECTIUNEA a 2-aCererea de derogare individuala
Articolul 11Gestionarul sau potentialul gestionar al sistemului HVDC/MGCCC transmite cererea de derogare individuala la ORR.
Articolul 12Cererea de derogare individuala trebuie sa includa urmatoarele date, informatii si documente:a) date de identificare a gestionarului sau potentialului gestionar al sistemului HVDC/MGCCC, precum si persoana de contact responsabila pentru transmiterea datelor si schimbul de informatii;b) descrierea sistemului HVDC/MGCCC pentru care se solicita derogarea;c) cerinta/cerintele prevazuta/prevazute in norma tehnica de racordare de la care se solicita derogarea si descrierea detaliata a derogarii solicitate;d) motivarea detaliata, insotita de documentele justificative si o ACB realizata in conformitate cu metodologia ACB;e) informatii/documente din care sa rezulte ca derogarea solicitata nu are niciun efect negativ asupra comertului transfrontalier;f) in cazul unei MGCCC racordate la una sau mai multe statii de conversie HVDC din capete, dovada ca statia de conversie nu va fi afectata de derogare sau acordul gestionarului statiei de conversie cu privire la derogarea propusa.
Articolul 13ORR verifica daca cererea de derogare individuala primita este completa si ii comunica acest lucru gestionarului sau potentialului gestionar al sistemului HVDC/MGCCC in termen de doua saptamani de la data primirii cererii de derogare.
Articolul 14(1) In cazul in care ORR considera ca cererea de derogare individuala este incompleta, solicita informatii suplimentare gestionarului sau potentialului gestionar al sistemului HVDC/MGCCC, inainte de expirarea termenului prevazut la art. 13.
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Negocierea si includerea clauzei de confidentialitate in contractul individual de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Temeinicia concedierii care in aparenta nu are la baza motive care tin de persoana salariatului Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Procedura convocarii la cercetarea disciplinara a salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Acordarea nejustificata a calificativului nesatisfacator. Metoda de hartuire la locul de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Hartuirea morala la locul de munca. Atingerea personalitatii, demnitatii sau integritatii unei persoane Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Contestarea deciziei de pensionare conform Noii Legi a Pensiilor (Legea 360/2023) Sursa: MCP Cabinet avocati
Transportatorii rutieri nu pot transfera unor terte persoane responsabilitatea de a respecta perioadele de conducere si perioadele de repaus ale conducatorilor auto Sursa: MCP Cabinet avocati
Concedierea Salariatilor. Modalitati de incetare a CIM si contestarea deciziei de concediere Sursa: MCP Cabinet avocati
Calculul termenului de preaviz la concedierea salariatului. Aspecte practice si procedurale Sursa: MCP Cabinet avocati
Conditiile si durata perioadei de proba. Noi obligatii in sarcina angajatorilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Aspecte practice privind necorespunderea profesionala a salariatului Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut