din anul 2007, atuul tau de DREPT!
3917 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Regulamente » Regulamentul privind organizarea si desfasurarea concursului de admitere in magistratura, din 17.09.2019

Regulamentul privind organizarea si desfasurarea concursului de admitere in magistratura, din 17.09.2019

  Publicat: 05 Oct 2019       5126 citiri        Secţiunea: Regulamente  


Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.
Publicat in Monitorul Oficial nr. 806 din 04.10.2019.

Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Dovada pe care o poate face cel chemat sa raspunda pentru insulta sau calomnie, in scopul de a stabili adevarul afirmatiei sau imputarii facute si a inlatura astfel caracterul penal al faptei.
Mijloc de proba scris, prevazut in sectiunea V., cap. II, t. III, C. proc. pen., partea generala.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Ca si componenta a structurii organizatorice, totalitate a posturilor care au aceleasi caracteristici principale referitoare la obiective, sarcini, autoritate si responsabilitate.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
1. Grup comstituit de catre o autoritate cu scopul desfasurarii, coordonarii, supravegherii, controlului unei activitati din diferite domenii ale vietii sociale
Sustinerile si punctele de vedere ale partilor si procurorului exprimate in cursul procesului penal cu privire la solutionarea cauzei deduse judecatii.
Desfiintarea retroactiva a unui act juridic.
Retea formata din sute de milioane de calculatoare, conectate intre ele, pe principiul \"oricine cu oricine\", pe care se gasesc cateva zeci de mii de servere care asteapta, gata sa deserveasca cereri de la oricare din milioanele de calculatoare client.
Foaie care evidentiaza sistematic un mijloc economic, un proces economic, o suma.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Act adoptat de organele de stat,
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Unitate de baza a organizarii administrativ-teritoriale a statului, alcatuita dintr-unul sau mai multe sate si
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Ansamblu unitar al regulilor de conduita obligatorii, susceptibile de a fi aduse la indeplinire prin puterea de stat.
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta
Expresie numerica rezultata din compararea a doua niveluri ale aceluiasi indicator, proces, fenomen etc. aflat in situatii diferite (perioade sau locuri diferite).
Tabel care infatiseaza rezultatele unor calcule efectuate pe baza de elemente
1. Determinare cu aproximatie (sinonim cu estimare) a unei anumite cantitati, in acest sens evaluarea poate reprezenta o anticipare a operatiei de masurare propriu-zisa sau o poate inlocui, atunci cand nu este posibila o masurare suficient de exacta

6. preia de la comisia de elaborare subiectele pentru probele scrise si baremele de evaluare si de notare, in plicuri distincte, inchise si sigilate;
7. pastreaza in conditii de deplina siguranta subiectele si baremele de evaluare si notare;
8. efectueaza tragerea la sorti a variantei de subiecte pentru proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice, dintre cele 2 variante elaborate conform art. 10 pct. 2, in vederea multiplicarii subiectelor pentru aceasta proba . Tragerea la sorti se realizeaza de catre presedintele comisiei de admitere, in prezenta a 5 membri ai comisiei, cu cel mult 12 ore inainte de ora de incepere a probei in fiecare zi de concurs, incheind un proces-verbal in acest sens;
9. coordoneaza multiplicarea subiectelor pentru probele scrise, in functie de numarul candidatilor, sigiland apoi plicurile continand necesarul de subiecte pentru fiecare sala;
10. distribuie responsabililor de sala subiectele multiplicate pentru probele scrise;
11. repartizeaza candidatii pe sali, pentru probele scrise, in ordine alfabetica, dispune afisarea listelor respective cu cel putin 24 de ore inainte de fiecare proba pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii;
12. afiseaza baremul de evaluare si notare la centrele de concurs dupa incheierea fiecarei probe scrise si asigura publicarea acestuia pe paginile de internet ale Consiliului Superior al Magistraturii si Institutului National al Magistraturii;
13. organizeaza transportul lucrarilor scrise de la centrele de concurs la sediul Institutului National al Magistraturii si raspunde de securitatea acestora;
14. ia masuri pentru ca in spatiile in care se desfasoara probele scrise de concurs sa nu patrunda persoane straine neautorizate de comisie sau neprevazute de prezentul regulament;
15. calculeaza mediile generale si intocmeste listele finale;
16. efectueaza verificari privind indeplinirea conditiei bunei reputatii prevazute la art. 14 alin. (2) lit. c) din Legea nr. 303/2004, dupa afisarea rezultatelor definitive ale concursului;
17. analizeaza desfasurarea si rezultatele concursului si prezinta concluziile Consiliului Superior al Magistraturii;
18. informeaza de indata conducerea Consiliului Superior al Magistraturii cu privire la orice situatie deosebita a carei rezolvare nu este prevazuta in prezentul regulament, precum si cu privire la orice situatie care impune anularea unor subiecte, cum ar fi: pierderea, deteriorarea sau desecretizarea unui subiect;
19. asigura afisarea si publicarea simultana pe paginile de internet de catre Consiliul Superior al Magistraturii si Institutul National al Magistraturii a rezultatelor concursului si asigura transmiterea rezultatelor catre tribunale si parchetele de pe langa acestea;
20. propune Consiliului Superior al Magistraturii eventualele modificari in modul de organizare si desfasurare a concursului.
(2) Comisia de admitere a concursului exercita orice alte atributii necesare bunei desfasurari a concursului.

Articolul 7
(1) Presedintele comisiei de admitere a concursului ia toate masurile necesare ducerii la indeplinire a atributiilor prevazute la art. 6.
(2) In acest scop, presedintele comisiei de admitere a concursului stabileste fisa de atributii pentru vicepresedinti si membrii comisiei, instructiunile pentru responsabilii de sala si supraveghetori, precum si sarcinile ce revin tribunalelor si parchetelor de pe langa acestea, in vederea bunei desfasurari a concursului.
(3) Presedintii tribunalelor si prim-procurorii parchetelor de pe langa acestea raspund de ducerea la indeplinire a acestor sarcini, sub coordonarea presedintelui comisiei de admitere a concursului.

Articolul 8
(1) Elaborarea subiectelor de concurs pentru testul- grila, proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice si proba interviului si a baremelor de evaluare si notare se realizeaza de subcomisiile corespunzatoare din cadrul comisiei de elaborare a subiectelor, iar solutionarea contestatiilor la barem, corectarea lucrarilor la proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice si solutionarea contestatiilor la rezultate se realizeaza de subcomisiile corespunzatoare din cadrul comisiei de solutionare a contestatiilor. Evaluarea si notarea lucrarilor la testul-grila de verificare a cunostintelor juridice se realizeaza prin procesare electronica.
(2) Comisia de elaborare a subiectelor si comisia de solutionare a contestatiilor sunt numite prin hotarare a Plenului Consiliului Superior al Magistraturii, la propunerea Institutului National al Magistraturii, si sunt conduse de cate un presedinte. Presedintele comisiei de elaborare a subiectelor vegheaza la respectarea regulilor de elaborare a subiectelor, stabileste timpul de concurs si coordoneaza activitatea comisiei.
(3) Desemnarea membrilor acestor comisii se face pe baza consimtamantului scris, exprimat anterior.
(4) Membrii comisiilor vor fi numiti de regula dintre persoanele care au fost inscrise in baza de date a Institutului National al Magistraturii si a Consiliului Superior al Magistraturii si care au urmat cursurile Institutului National al Magistraturii privind metodele si tehnicile de evaluare.
(5) Membrii comisiilor prevazute la alin. (2) vor semna contracte de participare in comisii cu privire la modalitatile de plata si respectarea atributiilor ce le revin potrivit dispozitiilor prezentului regulament.
(6) Declaratiile si contractele de participare in comisii vor fi centralizate de comisia de admitere a concursului si se pastreaza alaturi de celelalte documente de concurs.
(7) In comisiile prevazute la alin. (2) vor fi numiti si membri supleanti, care ii vor inlocui de drept, in ordinea stabilita de Consiliul Superior al Magistraturii prin hotararea de numire a comisiilor de concurs, pe acei membri ai comisiei care, din motive intemeiate, nu isi pot exercita atributiile. Inlocuirea se efectueaza de presedintele comisiei respective de concurs.

Articolul 9
(1) Comisia de elaborare a subiectelor este compusa din: comisia de elaborare a subiectelor pentru testul- grila si pentru proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice, comuna pentru cele doua probe scrise, si comisia de examinare din cadrul probei interviului. Pentru testul-grila si pentru proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice se constituie in mod distinct subcomisii de elaborare a subiectelor la drept civil si drept procesual civil, respectiv la drept penal si drept procesual penal. Subiectele de drept material sunt elaborate de membrii subcomisiei care elaboreaza si subiectele de drept procesual in materia corespunzatoare.
(2) Subcomisiile de elaborare a subiectelor pentru testul-grila si pentru proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice sunt alcatuite din cate 4 membri specializati in drept civil si drept procesual civil, respectiv in drept penal si drept procesual penal. Din aceste subcomisii fac parte si cadre didactice universitare, specializate in disciplinele de concurs.
(3) Numirea membrilor comisiei de elaborare a subiectelor va avea loc cu cel putin 30 de zile inaintea datei de desfasurare a primei probe din cadrul primei etape a concursului.
(4) Propunerile Institutului National al Magistraturii vor fi transmise cu cel putin 10 zile anterior termenului prevazut la alin. (3).

Articolul 10
Comisia de elaborare a subiectelor pentru testul- grila si pentru proba scrisa de verificare a cunostintelor juridice are, in principal, urmatoarele atributii:
1. elaborarea subiectelor de concurs si a baremelor de evaluare si de notare, cu respectarea urmatoarelor reguli:
a) sa fie in concordanta cu tematica si bibliografia aprobate si publicate de Consiliul Superior al Magistraturii si de Institutul National al Magistraturii;
b) sa asigure o cuprindere echilibrata a materiei studiate, sa aiba grad de complexitate corespunzator continutului tematicii si bibliografiei, pentru a putea fi tratate in timpul de lucru stabilit;
c) sa se evite repetarea subiectelor de la concursurile anterioare;
d) in cazul testului-grila, sa asigure o repartizare echilibrata a raspunsurilor corecte si a numarului de raspunsuri corecte intre variantele de raspuns;
e) in cazul probei scrise de verificare a cunostintelor juridice:
(i) sa asigure pondere egala intre disciplinele de concurs;
(ii) sa evidentieze operatiile gandirii - analiza, sinteza, generalizare - in trasaturi ale procesului de gandire, cum ar fi: flexibilitatea, dimensiunea critica;
(iii) sa fie formulate astfel incat tratarea subiectelor sa angajeze cat mai multe posibilitati de analiza, de sinteza si de generalizare din partea candidatilor;
(iv) sa indice pentru fiecare subiect atat punctajul prevazut in barem, cat si timpul recomandat pentru rezolvare;
(v) sa puna accent in notarea lucrarilor pe motivarea solutiei alese de candidat, in barem putand sa fie punctate modalitati alternative de motivare a solutiei alese de candidat;
(vi) baremul stabilit sa puncteze coerenta in exprimare si respectarea regulilor de gramatica si ortografie;
f) timpul necesar rezolvarii subiectelor sa nu depaseasca timpul alocat desfasurarii probelor de concurs;
g) sa se asigure unitatea de evaluare la nivel national;
h) subiectele nu pot contine probleme controversate in doctrina sau in practica;





Afişează Regulamentul privind organizarea si desfasurarea concursului de admitere in magistratura, din 17.09.2019 pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Admitere    Magistratura    Concurs    Regulament    17.09.2019    INM    CSM

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Greva, context in care angajatorul poate dispune concedierea salariatilor?
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Achitare in procesul penal. Dreptul la plata tuturor drepturile salariale aferente perioadei de suspendare a contractului de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul Prahova

Contestatie pentru depasirea termenului de redactare a unei decizii penale
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 549/2021

Anulare Hotarare CNSSU privind instituirea carantinei si interzicerea de participare doar la evenimente religioase
Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL SUCEAVA SECTIA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL Sedinta publica din 24 mai 2021 Dosar nr. 479/32/2020

Alegerea perioadei care se ia in considerare la stabilirea bazei de calcul al pensiei militare de stat se poate face o singura data
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 7783/28.11.2018 a Curtii de Apel Galati

Legislatia pensiilor militare are un caracter special, derogatoriu, si nu poate fi completata cu dispozitiile Legii nr. 263/2010
Pronuntaţă de: Decizia civila nr.620/18.10.2018 a Curtii de Apel Galati

Venituri care nu intra in categoria �veniturilor din alte surse� si care sunt supuse platii contributiei de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 506/20.09.2018 a Curtii de Apel Galati

Revocare Hotarare ANRP dupa ce acesta a intrat in circuitul civil si si-a produs efectele prin efectuarea unei plati partiale a despagubirilor
Pronuntaţă de: Decizia nr. 1667 din 17.09.2018 a Curtii de Apel Galati



Articole Juridice

Inregistrarea la EUIPO unei marci sonore prezentate in format audio
Sursa: EuroAvocatura.ro

Emiterea ordinului de protectie. Conditii si Solutii jurisprudentiale
Sursa: avocat Emilia Alexandra Ioana | MCP Cabinet avocati

Revizuire decizie de pensionare. Reintegrarea salariatului dupa incetarea de drept a contractului de munca pe temeiul pensionarii
Sursa: avocat Gales Iulia | MCP Cabinet avocati

CJUE: Noi instructiuni practice pentru parti. Faza scrisa si orala a procedurii
Sursa: EuroAvocatura.ro

Incidenta Deciziei CCR nr. 279/2015 asupra contractelor de munca suspendate la data pronuntarii. Neretroactivitate si neconstitutionalitate
Sursa: Irina Maria Diculescu

Criterii jurisprudentiale in stabilirea daunelor morale de catre instantele de judecata
Sursa: Irina Maria Diculescu

Constituirea unei fundatii. Patrimoniu si documente necesare
Sursa: Irina Maria Diculescu