(11) Pana la semnarea contractelor/deciziilor/ordinelor de finantare cheltuielile totale generate de implementarea proiectelor de infrastructura prevazute la alin. (1) se cuprind in bugetul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, in baza fisei de fundamentare a proiectului propus la finantare in cadrul programului operational.
(12) Cheltuielile generate de implementarea proiectelor de infrastructura prevazute la alin. (1) includ urmatoarele categorii:
a) cheltuieli cu investitia de baza;
b) cheltuieli privind asigurarea relocarii utilitatilor;
c) cheltuieli cu amenajarea terenurilor si lucrari de sistematizare;
d) cheltuieli privind utilitatile din corpul drumurilor/liniilor de cale ferata;
e) cheltuieli cu iluminatul public necesar drumului/liniei de cale ferata;
f) cheltuieli cu semnalizarea rutiera/feroviara;
g) cheltuieli cu amenajarile hidrologice;
h) cheltuieli cu protectia mediului;
i) cheltuieli cu dotarile si echipamentele necesare;
j) cheltuieli cu impozitele si taxele;
k) cheltuieli cu protejarea patrimoniului cultural;
l) alte categorii de cheltuieli necesare implementarii proiectelor de infrastructura de transport, in conformitate cu prevederile contractelor de finantare .
(13) In perioadele de garantie, daca este cazul, UAT/ADI raspunde de implementarea proiectului de infrastructura rutiera la standardele de calitate prevazute de legislatia in vigoare si isi asuma intreaga responsabilitate pentru respectarea prevederilor legale, normelor tehnice, precum si a oricaror alte reglementari in vigoare pentru implementarea proiectelor de infrastructura rutiera.
(14) Pentru implementarea proiectelor de infrastructura rutiera prevazute la alin. (1), CNAIR, in calitate de partener, va derula procedurile privind exproprierile de teren, inclusiv plata despagubirilor si solutionarea litigiilor aferente exproprierilor, in conformitate cu prevederile Legii nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauza de utilitate publica, necesara realizarii unor obiective de interes national, judetean si local, cu modificarile si completarile ulterioare.
(15) Cheltuielile privind despagubirile pentru exproprieri se suporta integral din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor si se platesc de catre expropriator, conform prevederilor legale, putand fi rambursate din fonduri europene, corespunzator clauzelor contractelor de finantare .
(16) Hotararile Guvernului privind exproprierile se adopta la propunerea Ministerului Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor pe baza documentatiilor elaborate de beneficiar si la propunerea acestuia.
(17) Se autorizeaza Autoritatea de management pentru Programul operational Infrastructura mare (POIM) sa ia toate masurile legale ce se impun pentru modificarea programului, inclusiv pentru includerea ca beneficiari a UAT/ADI si a parteneriatelor dintre UAT/ADI si CNAIR, in vederea implementarii proiectelor prevazute la alin. (1).
(18) Contractelor de finantare incheiate intre Autoritatea de management a Programului operational Infrastructura mare (POIM) sau, dupa caz, Organismul intermediar Transport si parteneriatul dintre UAT/ADI si CNAIR le sunt aplicabile prevederile legale in vigoare privind mecanismul cererilor de plata, cererilor de prefinantare si/sau mecanismul cererilor de rambursare.
Art. 6. -
(1) UAT din regiunile mai putin dezvoltate, conform clasificarii din Nomenclatorul comun al unitatilor teritoriale de statistica (NUTS), stabilit prin Regulamentul (CE) nr. 1.059/2003 al Parlamentului European si al Consiliului, pot prelua de la CNAIR, pe baza de protocol de implementare, proiecte de infrastructura de transport rutier de natura variantelor ocolitoare, drumurilor de legatura la drumurile nationale, drumurilor alternative ca solutii pentru descongestionarea de trafic rutier, parti ale drumurilor expres, parti ale autostrazilor, inclusiv modernizarea, reabilitarea acestora, precum si orice alte categorii de lucrari similare, in vederea implementarii, in calitate de implementatori.
(2) In vederea implementarii proiectelor de infrastructura prevazute la alin. (1), UAT pot forma ADI. In situatia in care se constituie ADI prevederile prezentei ordonante de urgenta se aplica acestora, obligatiile/responsabilitatile/atributiile UAT fiind preluate de ADI.
(3) Lista proiectelor de infrastructura care pot face obiectul prevederilor prezentului articol se aproba prin ordinul ministrului transporturilor, infrastructurii si comunicatiilor, cu avizul Ministerului Fondurilor Europene.
(4) Infrastructura rezultata in urma implementarii proiectelor de infrastructura prevazute la alin. (1), inclusiv terenurile achizitionate si/sau expropriate, daca este cazul, sunt proprietate publica a statului si se vor inscrie in inventarul centralizat al bunurilor din domeniul public al statului si in sistemul integrat de cadastru si carte funciara .
(5) Proiectele de infrastructura rutiera se dau in implementare UAT/ADI cu asigurarea surselor de finantare din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, cu respectarea prevederilor prezentei ordonante de urgenta.
(6) Prin implementarea proiectelor de infrastructura rutiera prevazute la alin. (1) se intelege desfasurarea de catre UAT/ADI a urmatoarelor categorii de activitati:
a) elaborarea, modificarea, supunerea spre aprobare conform legii, actualizarea documentatiilor tehnico-economice, dupa caz, necesare pentru implementarea proiectelor de infrastructura de transport rutier;
b) derularea procedurilor de achizitie publica, in calitate de autoritate contractanta, pentru a asigura implementarea proiectelor de infrastructura rutiera prevazute la alin. (1);
c) incheierea tuturor contractelor de achizitie publica, inclusiv a contractelor de executie a lucrarilor, contractelor de proiectare, consultanta, asistenta tehnica, precum si a altor contracte necesare pentru implementarea proiectelor de infrastructura de transport rutier;
d) monitorizarea si implementarea efectiva a proiectelor de infrastructura rutiera prevazute la alin. (1);
e) monitorizarea si urmarirea lucrarilor executate pentru proiectele de infrastructura;
f) decontarea lucrarilor executate de catre executantii de lucrari, precum si depunerea cererilor de fonduri necesare pentru decontarea cheltuielilor din bugetul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor;
g) elaborarea si depunerea cererilor de prefinantare/plata/rambursare a cheltuielilor rezultate din implementarea proiectelor de infrastructura rutiera;
h) intocmirea si supunerea spre aprobare a proceselor- verbale de receptie la terminarea lucrarilor in conditiile prevazute de lege;
i) alte categorii de activitati care sunt necesare pentru a asigura implementarea proiectelor de infrastructura de transport rutier.
(7) Cheltuielile generate de implementarea proiectelor de infrastructura prevazute la alin. (1), reprezentand cofinantarea si cheltuielile neeligibile, se cuprind in bugetul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, conform contractelor/deciziilor/ordinelor de finantare .
(8) Finantarea cotei de contributie europeana din proiectul de infrastructura se deruleaza prin mecanismul cererilor de prefinantare/plata/rambursare, la solicitarea beneficiarului, potrivit prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 40/2015, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 105/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.
(9) Pana la semnarea contractelor/deciziilor/ordinelor de finantare cheltuielile totale generate de implementarea proiectelor de infrastructura prevazute la alin. (1) se cuprind in bugetul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, in baza fisei de fundamentare a proiectului propus la finantare in cadrul programului operational.
(10) Cheltuielile generate de implementarea proiectelor de infrastructura prevazute la alin. (1) includ urmatoarele categorii:
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024 Sursa: MCP Cabinet avocati
Model contract de munca 2024. CIM editabil 2024! Sursa: EuroAvocatura.ro