14. Articolul 17 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 17. -
In cazul plasarii in strainatate a unor cetateni romani care, dupa semnarea contractului de mediere, nu isi respecta obligatiile ce decurg din acestea, lucratorii sunt obligati sa achite contravaloarea cheltuielilor efectuate de agentul de plasare sau de catre furnizorii de servicii de plasare a fortei de munca, in baza documentelor justificative, fara ca aceasta suma sa depaseasca 200 euro/lucrator."
15. Articolul 18 se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 18. -
Controlul indeplinirii conditiilor prevazute la art. 8-13 si al activitatii desfasurate de agentii de plasare a fortei de munca si de catre furnizorii de servicii de plasare a fortei de munca se realizeaza de inspectorii de munca ."
16. La articolul 19, alineatul (1) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 19. -
(1) Constituie contraventii urmatoarele fapte si se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
a) efectuarea de catre agentii de plasare a fortei de munca sau de catre furnizorii de servicii de plasare a fortei de munca in strainatate a activitatii de mediere in vederea angajarii cetatenilor romani in strainatate, cu incalcarea prevederilor art. 6, cu amenda de la 15.000 lei la 20.000 lei;
b) efectuarea de catre agentii de plasare a fortei de munca a activitatii de mediere in vederea angajarii cetatenilor romani in strainatate, cu incalcarea prevederilor art. 8 alin. (1), cu amenda de la 20.000 lei la 30.000 lei;
c) efectuarea de catre furnizorii de servicii de plasare a fortei de munca in strainatate a activitatii de plasare pe teritoriul Romaniei, cu incalcarea prevederilor art. 8 alin. (2), cu amenda de la 20.000 lei la 30.000 lei;
d) efectuarea de catre agentii de plasare a fortei de munca sau de catre furnizorii de servicii de plasare a fortei de munca in strainatate a activitatii de mediere in vederea angajarii cetatenilor romani in strainatate, cu incalcarea prevederilor art. 8 alin. (4), cu amenda de la 10.000 lei la 20.000 lei;
e) efectuarea de catre agentii de plasare a fortei de munca sau de catre furnizorii de servicii de plasare a fortei de munca in strainatate a activitatii de mediere in vederea angajarii cetatenilor romani in strainatate, cu incalcarea prevederilor art. 8 alin. (5), cu amenda de la 10.000 lei la 20.000 lei;
f) incalcarea prevederilor art. 10, cu amenda de la 10.000 lei la 20.000 lei;
g) incalcarea prevederilor art. 11, cu amenda de la 8.000 lei la 10.000 lei, pentru fiecare alineat incalcat;
h) incalcarea prevederilor art. 12 alin. (1) si (2), cu amenda de la 5.000 lei la 10.000 lei, pentru fiecare lucrator cu privire la care obligatia a fost incalcata;
i) incalcarea prevederilor art. 12 alin. (3), cu amenda de la 5.000 lei la 10.000 lei;
j) incalcarea prevederilor art. 12 alin. (4), cu amenda de la 15.000 lei la 20.000 lei;
k) incalcarea prevederilor art. 12 alin. (5), cu amenda de la 10.000 lei la 20.000 lei;
l) exercitarea activitatii de mediere in vederea angajarii cetatenilor romani in strainatate de catre alte persoane juridice sau de catre persoane fizice, in afara agentilor de plasare sau furnizorilor de servicii de plasare a fortei de munca in strainatate, cu amenda de la 25.000 lei la 40.000 lei;
m) netransmiterea situatiei lunare, in conditiile prevazute la art. 13 alin. (1), cu amenda de la 10.000 lei la 15.000 lei."
Art. II. -
(1) Prevederile art. I pct. 16 intra in vigoare in termen de 30 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.
(2) Prevederile art. 19 alin. (1) din Legea nr. 156/2000, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, se aplica pana la data intrarii in vigoare a prevederilor care stabilesc si sanctioneaza contraventiile, astfel cum sunt modificate si completate prin prezenta ordonanta de urgenta .
Art. III. -
Legea nr. 156/2000 privind protectia cetatenilor romani care lucreaza in strainatate, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 227 din 25 martie 2019, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si cu cele aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dupa aprobarea acesteia prin lege, dandu-se textelor o noua numerotare.
Art. IV. -
(1) Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 156/2000 privind protectia cetatenilor romani care lucreaza in strainatate, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 384/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza corespunzator in termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Restituirea sumelor incasate de salariat ca urmare a interpretarii eronate a prevederilor legale privind salarizarea Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Neefectuarea coprespunzatoare a cercetarii disciplinare prealabile Comportamente inadecvate sau nedrepte la locul de munca Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Acordarea drepturilor salariale prevazute in contractul colectiv de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor Sursa: MCP Cabinet avocati
Model contract de munca 2024. CIM editabil 2024! Sursa: EuroAvocatura.ro
Cand il preceda in mod direct repausul zilnic se adauga la repausul saptamanal Sursa: MCP Cabinet avocati
Transportatorii rutieri nu pot transfera unor terte persoane responsabilitatea de a respecta perioadele de conducere si perioadele de repaus ale conducatorilor auto Sursa: MCP Cabinet avocati
Concedierea Salariatilor. Modalitati de incetare a CIM si contestarea deciziei de concediere Sursa: MCP Cabinet avocati
Interdictia suprapunerii programului de lucru in cazul salariatilor cu mai multe locuri de munca Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut
Calculul termenului de preaviz la concedierea salariatului. Aspecte practice si procedurale Sursa: MCP Cabinet avocati