din anul 2007, atuul tau de DREPT!
1803 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale » Ordinul nr. 53/2010, privind aprobarea unor masuri de eficientizare a activitatii la nivelul asistentei medicale ambulatorii in vederea cresterii calitatii actului medical in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate

Ordinul nr. 53/2010, privind aprobarea unor masuri de eficientizare a activitatii la nivelul asistentei medicale ambulatorii in vederea cresterii calitatii actului medical in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate

  Publicat: 01 Mar 2010       5804 citiri        Secţiunea: Legislatia Muncii si Asigurarilor sociale  


Ordinul nr. 53/2010, privind aprobarea unor masuri de eficientizare a activitatii la nivelul asistentei medicale ambulatorii in vederea cresterii calitatii actului medical in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 131 din 26/02/2010

Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Este acel raport juridic in continutul caruia intra dreptul subiectului activ, denumit creditor, de a cere subiectului pasiv, denumit debitor, sa dea, sa faca sau sa nu faca ceva, sub sanctiunea constrangerii de stat in cazul neexecutarii de buna voie.
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
Modalitate a actului juridic, obligatie, care consta intr-un eveniment viitor si sigur, care suspenda, pana la indeplinirea lui, punerea in executare a actului sau exigibilitatea obligatiei, termen suspensiv,
1. Din punct de vedere filozofic, acel fenomen care produce, genereaza efectul. Fenomenul care determina nasterea altui fenomen.
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
Din punct de vedere contabil, totalul lichiditatilor monetare curente (piese monetare, bilete de banca nationale si traine)
Modalitatea cea mai simpla de realizare a unei plati si reprezinta o dispozitie neconditionata data de emitentul acesteia unei banci receptoare de a plati unui beneficiar o anumita suma de bani, la o anumita data.
Monitorul Oficial al Rom�niei este publicaţia oficială a statului rom�n, �n care se publică actele prevăzute de Constituţie, de prezenta lege şi alte acte normative.

Nr. 44/53



Ministerul Sanatatii

Casa Nationala de Asigurari de Sanatate



Avand in vedere Referatul de aprobare al Ministerului Sanatatii nr. CSA 516 din 20 ianuarie 2010 si al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate nr. DG 75 din 21 ianuarie 2010,

in temeiul prevederilor:

- Legii nr. 95/2006 privind reforma in domeniul sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare;

- Hotararii Guvernului nr. 1.718/2008 privind organizarea si functionarea Ministerului Sanatatii, cu modificarile si completarile ulterioare;

- Hotararii Guvernului nr. 972/2006 pentru aprobarea Statutului Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, cu modificarile si completarile ulterioare,



ministrul sanatatii si presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate emit urmatorul ordin:



Art. 1. - In sensul prezentului ordin, asistenta medicala ambulatorie cuprinde toate cabinetele medicale aflate in relatie contractuala cu casele de asigurari de sanatate, in conditiile Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate, indiferent de forma lor de organizare, care asigura asistenta medicala in:

a) asistenta medicala primara;

b) ambulatoriul de specialitate pentru specialitatile clinice, paraclinice si de medicina dentara;

c) asistenta medicala de recuperare-reabilitare a sanatatii.

Art. 2. - Medicii care isi desfasoara activitatea in cabinetele medicale prevazute la art. 1 au obligatia sa acorde serviciile medicale contractate cu casele de asigurari de sanatate pe baza unei programari telefonice sau prin alte mijloace, dupa caz, efectuata cu cel putin 24 de ore lucratoare inainte de data dorita.

Art. 3. - Pentru realizarea programarii telefonice a serviciilor medicale, in conditiile prezentului ordin, cabinetele medicale prevazute la art. 1 au obligatia sa afiseze la loc vizibil numarul de telefon la care se pot efectua programarile.

Art. 4. - Toate programarile efectuate in conditiile prezentului ordin, indiferent de mijloacele prin care au fost realizate, se consemneaza, obligatoriu, in evidentele primare existente la nivelul cabinetului medical.

Art. 5. - (1) In vederea cresterii calitatii actului medical, la programarea serviciilor medicale se vor lua in considerare cel putin urmatoarele criterii:

a) in asistenta medicala primara: programul zilnic de activitate al medicului cuprins in contractul incheiat cu casa de asigurari de sanatate, luand in considerare faptul ca timpul mediu/consultatie este de 15 minute;

b) in ambulatoriul de specialitate pentru specialitatile clinice: programul zilnic de activitate al medicului cuprins in contractul incheiat cu casa de asigurari de sanatate, luand in considerare faptul ca timpul mediu/consultatie este de 15 minute;

c) in ambulatoriul de specialitate pentru specialitatile paraclinice: programul zilnic de activitate al cabinetului si capacitatea tehnica a aparaturii existente in dotarea acestuia;

d) in ambulatoriul de specialitate pentru specialitatile de medicina dentara: programul zilnic de activitate al medicului cuprins in contractul incheiat cu casa de asigurari de sanatate si complexitatea serviciilor medicale de medicina dentara care se solicita a fi efectuate;

e) in ambulatoriul de specialitate pentru serviciile medicale de recuperare-reabilitare a sanatatii: programul zilnic de activitate al medicului cuprins in contractul incheiat cu casa de asigurari de sanatate, aparatura din dotare si durata serviciilor medicale care se solicita a fi efectuate.

(2) Serviciile medicale paraclinice recomandate bolnavilor care au consemnat pe biletul de trimitere un diagnostic prezumtiv sau cert de afectiune subacuta se pot programa in termen de maximum 5 zile calendaristice de la data solicitarii si numai cu acordul scris al bolnavului.

(3) Serviciile medicale paraclinice recomandate bolnavilor care au consemnat pe biletul de trimitere un diagnostic prezumtiv sau cert de afectiune cronica se pot programa in termen de maximum 15 zile calendaristice de la data solicitarii si numai cu acordul scris al bolnavului.

Art. 6. - (1) In situatia in care bolnavul nu poate respecta, din motive justificate, data si ora programate pentru acordarea serviciilor medicale, acesta va anunta cabinetul medical la care a fost programat, dar nu mai tarziu de ziua anterioara programarii stabilite.

(2) In situatia in care cabinetul medical nu poate respecta, din motive justificate, data si ora programate pentru acordarea serviciilor medicale, acesta este obligat sa anunte bolnavul in cauza, dar nu mai tarziu de ziua anterioara programarii stabilite.

Art. 7. - Fac exceptie de la prevederile prezentului ordin:

a) situatiile de urgenta medico-chirurgicala;

b) cabinetele medicale care functioneaza in mediul rural, in localitati unde, din cauza lipsei mijloacelor tehnice necesare, nu exista posibilitatea efectuarii programarilor telefonice sau prin oricare alte mijloace;

c) serviciile medicale paraclinice recomandate bolnavilor care au consemnat pe biletul de trimitere un diagnostic prezumtiv sau cert de afectiune acuta.

Art. 8. - (1) Organizarea si efectuarea controlului furnizarii serviciilor medicale in conditiile prezentului ordin se realizeaza de catre Casa Nationala de Asigurari de Sanatate si casele de asigurari de sanatate, conform prevederilor Contractului-cadru privind conditiile acordarii asistentei medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate.

(2) La efectuarea controlului prevazut la alin. (1) pot participa si reprezentanti ai directiilor de sanatate publica.

Art. 9. - Directiile de specialitate din Ministerul Sanatatii, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, directiile de sanatate publica, casele de asigurari de sanatate, furnizorii de servicii medicale din asistenta medicala ambulatorie aflati in relatie contractuala cu casele de asigurari de sanatate si alte institutii implicate vor duce la indeplinire prevederile prezentului ordin .

Art. 10. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

Ministrul sanatatii, Presedintele Casei Nationale de Asigurari de Sanatate,
Cseke Attila Nicolae Lucian Duta





Afişează Ordinul nr. 53/2010, privind aprobarea unor masuri de eficientizare a activitatii la nivelul asistentei medicale ambulatorii in vederea cresterii calitatii actului medical in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanatate pe o singură pagină



Citeşte mai multe despre:    Asigurari de sanatate    Legea 95/2006    Casa Nationala de Asigurari de Sanatate

Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Jurisprudenţă

Momentul de la care curge termenul de prescriptie al dreptului material la actiune privind plata despagubirilor pentru pagubele produse de salariati
Pronuntaţă de: Tribunalul Arges

Venituri care nu intra in categoria �veniturilor din alte surse� si care sunt supuse platii contributiei de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 506/20.09.2018 a Curtii de Apel Galati

Restituirea diferentei dintre indemnizatiile sociale de sanatate platite de catre angajator salariatilor proprii si contributia datorata, in calitate de angajator, pentru contributii si indemnizatii la bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate
Pronuntaţă de: Decizia nr. 233/13 februarie 2018 a Curtii de Apel Galati

Nelegalitatea retinerilor salariale operate in temeiul unui contract colectiv de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul Braila, Sentinta Civila nr. 297 din 06.05.2019

Obligarea angajatorului la plata contributiilor de asigurari sociale. Imposibilitatea de a dispune pentru viitor.
Pronuntaţă de: Tribunalul Vrancea Sentinta civila nr. 378/2020 din data de 30 Septembrie 2020

Obligarea angajatorului la plata drepturilor salariale cuvenite. Retineri salariale nejustificate
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti � Sentinta civila nr. 2772/07.07.2020

Acordarea sporului pentru orele suplimentare sau compensarea prin ore libere platite. Sarcina probei
Pronuntaţă de: Tribunalul Mehedinti - Sentinta civila nr. 267 din data de 05 Iunie 2020

Imposibilitatea stabilirii in sarcina angajatorului a unei obligatii pentru viitor. Depunere declaratii nominale de asigurare
Pronuntaţă de: Tribunalul Vrancea - Sentinta civila nr 378 din data de 30 Septembrie 2020

Cuantificarea prejudiciilor materiale si morale in cazul accidentelor de munca
Pronuntaţă de: Judecatoria Sectorul 3 Bucuresti - Sentinta Penala nr. 358 din 25.04.2019

Constatarea existentei raporturilor de munca in lipsa unui Contract individual de munca
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti - Sentinta Civila nr. 186, din 02.04.2019



Articole Juridice

Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024
Sursa: EuroAvocatura.ro

Concediul de maternitate si concediul de crestere a copilului. Aspecte practice
Sursa: MCP Cabinet avocati

Dreptul cetatenilor UE inactivi din punct de vedere economic de a fi afiliati la sistemul public de asigurari de sanatate al statului membru gazda
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

E-sanatatea si securitatea in munca pe piata unica digitala
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati

Diferenta de tratament bazata indirect pe religie. Refuzul unui tratament medical
Sursa: Curtea de Justitie a Uniunii Europene

Izolarea si carantina in coronacriza. Efecte juridice si economico-sociale
Sursa: avocat Irina Maria Diculescu

Evitati abuzurile! Informati-va despre suspendarea, modificarea si incetarea contractului individual de munca!
Sursa: av. Emilia Alexandra Ioana