(1) In caz de urgenta, agentii autoritatilor competente se pot subordona, in mod exceptional, autoritatilor competente ale celeilalte parti, in vederea inlaturarii pericolelor la adresa ordinii si sigurantei publice, precum si pentru cercetarea infractiunilor, pentru indeplinirea actiunilor lor, inclusiv cele care implica exercitiul autoritatii statale.
(2) Situatia de urgenta prevazuta in alin. (1) exista atunci cand masurile politienesti ce urmeaza a fi intreprinse ar fi lipsite de succes, puse serios in pericol sau ingreunate considerabil, in absenta unei interventii concertate.
(3) Agentii mentionati la alin. (1) au dreptul sa actioneze ca reprezentanti ai autoritatii statului numai sub conducerea sau in prezenta agentilor competenti ai autoritatilor partii pe teritoriul statului careia actioneaza. In acest caz, ei sunt obligati sa respecte legislatia nationala a statului partii pe teritoriul caruia actioneaza. Partea pe teritoriul statului careia actioneaza agentii isi va asuma responsabilitatea actiunilor lor.
ARTICOLUL 6 Cooperarea la cerere
(1) Autoritatile partilor isi vor acorda reciproc asistenta, in limitele competentelor lor, la cererile formulate conform modelului standard prevazut in Decizia-cadru a Consiliului 2006/960/JHA.
(2) Autoritatile partilor isi acorda reciproc asistenta in vederea prevenirii si identificarii infractiunilor, daca legislatia nationala nu stipuleaza ca cererea trebuie sa fie facuta si transmisa prin intermediul autoritatilor judiciare, precum si ca cererea sau implementarea acesteia nu implica si aplicarea unor masuri restrictive de catre partea solicitata, in special prin:
1. identificarea proprietarilor si a operatorilor de autovehicule, ambarcatiuni si aparate de zbor;
2. identificarea locului de resedinta si a domiciliului;
3. verificarea permiselor de sedere;
4. verificarea documentelor de trecere a frontierei - carti de identitate, permise de conducere, certificate de inmatriculare, documente de transport si acte de stare civila;
5. identificarea de titulari de posturi telefonice si a detinatorilor altor genuri de instalatii de comunicatii care sunt accesibile publicului;
6. stabilirea identitatii persoanelor;
7. verificarea provenientei bunurilor, de exemplu a armelor, autovehiculelor si ambarcatiunilor, inclusiv solicitari privind istoricul vanzarilor;
8. furnizarea de informatii din bazele de date ale politiei, precum si informatii din bazele de date oficiale cu acces public;
9. furnizarea de informatii legate de droguri, arme si explozibili, precum si instiintari privind falsificari de moneda si de alte hartii de valoare;
10. furnizarea de informatii privind aplicarea masurilor referitoare la supravegherea transfrontaliera, urmarirea transfrontaliera si livrari controlate;
11. compararea urmelor in cazul infractiunilor;
12. coordonarea si introducerea primelor masuri de urmarire;
13. furnizarea de informatii cu privire la migratia ilegala si traficul de persoane .
(3) In cazul in care autoritatea careia i s-a adresat solicitarea nu are competenta de solutionare, aceasta va inainta solicitarea autoritatii competente. Acest lucru este valabil si in cazul in care autoritatea competenta este o autoritate judiciara. Autoritatea solicitata informeaza autoritatea solicitanta asupra transmiterii cererii catre autoritatea competenta, iar autoritatea competenta solutioneaza cererea si transmite rezultatul catre autoritatea solicitanta.
(4) Cererile autoritatilor, conform alin. (1) si (2), se vor transmite prin intermediul autoritatilor centrale ale partilor. Fara a se aduce atingere prevederilor alin. (1), cererile, altele decat cele mentionate in alin. (2), pot fi transmise si solutionate direct la nivelul autoritatilor competente, daca:
1. schimbul transfrontalier de informatii se refera la infractiunile care au fost savarsite ori care sunt cercetate in zonele de frontiera; sau
2. o cooperare directa este necesara, daca este impusa de imprejurarile in care a fost comisa fapta sau conexiunile intre persoanele implicate si daca exista o intelegere in acest sens intre autoritatile centrale ale partilor.
PARTEA a III-a Forme speciale de cooperare
ARTICOLUL 7 Supravegherea transfrontaliera
(1) Agentii autoritatii uneia dintre parti care, in cadrul unei cercetari penale, tin sub supraveghere in tara lor o persoana suspectata de a fi implicata in savarsirea unei infractiuni, care da loc la extradare, sau o persoana despre care exista motive serioase sa se creada ca poate ajuta in procesul de identificare sau depistare a unei asemenea persoane vor fi autorizati sa isi continue supravegherea pe teritoriul statului celeilalte parti, cu conditia ca aceasta sa fi autorizat supravegherea transfrontaliera ca raspuns la o cerere de asistenta transmisa anterior.
(2) Cererea de asistenta va fi adresata sub o forma standard, agreata de catre autoritatile competente, si remisa prin autoritatile centrale.
(3) Cererea de asistenta va fi adresata Parchetului de pe langa Inalta Curte de Casatie si Justitie, in Romania, si Parchetului Suprem de Casatie, in Republica Bulgaria. Cererea va contine toate informatiile relevante in cauza. Prin autorizatie pot fi stabilite anumite conditii .
(4) La cerere, supravegherea va fi incredintata agentilor autoritatii partii pe teritoriul statului careia se desfasoara aceasta.
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Negocierea si includerea clauzei de confidentialitate in contractul individual de munca Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti
Hartuirea morala la locul de munca. Atingerea personalitatii, demnitatii sau integritatii unei persoane Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Demisia salariatului. Angajatorul nu este in masura sa recalifice arbitrar cererea formulata de salariat Pronuntaţă de: Tribunalul Ilfov
Momentul de la care curge termenul de prescriptie al dreptului material la actiune privind plata despagubirilor pentru pagubele produse de salariati Pronuntaţă de: Tribunalul Arges
Hotararea CEDO in Cauza Danciu si altii impotriva Romaniei. ancheta prompta si efectiva Pronuntaţă de: Curtea Europeana a Drepturilor Omului - CEDO
Transmitere fictiva a partilor sociale in scopul sustragerii de la urmarirea penala Pronuntaţă de: R O M A N I A INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia Penala Decizia nr. 433/RC/2021
Anulare Hotarare CNSSU privind instituirea carantinei si interzicerea de participare doar la evenimente religioase Pronuntaţă de: CURTEA DE APEL SUCEAVA SECTIA DE CONTENCIOS ADMINISTRATIV SI FISCAL Sedinta publica din 24 mai 2021 Dosar nr. 479/32/2020
Venituri care nu intra in categoria �veniturilor din alte surse� si care sunt supuse platii contributiei de asigurari sociale de sanatate Pronuntaţă de: Decizia civila nr. 506/20.09.2018 a Curtii de Apel Galati
Anularea inregistrarii in scopuri de TVA Pronuntaţă de: Decizia nr. 879/20.04.2018 a Curtii de Apel Galati
Declaratia unica (212) pe 2024. Model Declaratia unica pe 2024 Sursa: EuroAvocatura.ro
Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230! Sursa: EuroAvocatura.ro
Obligatia de a stabili un salariu superior salariului minim garantat in plata. Reglementari si controverse Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Fenomenul muncii subdeclarate. Reglementare si probleme practice Sursa: avocat Irina Maria Diculescu | MCP Cabinet avocati
Executarea silita a institutiilor publice. Recuperarea sumelor datorate prin procedura de validare a popririi Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Nelegalitatea proceselor-verbale de constatare si sanctionare a contraventiilor aplicate conform O.U.G. nr. 129/2021 Sursa: avocat Andreea-Cristina Deaconu | MCP Cabinet avocati
Dialogurile MCP (XI): Recuperarea prejudiciilor stabilite de Curtea de Conturi de la salariati Sursa: Avocat Marius-Catalin Predut