Tinand seama de prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 120/2005 privind operationalizarea Directiei generale anticoruptie din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, aprobata cu modificari prin Legea nr. 383/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobata cu modificari prin Legea nr. 15/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, in baza carora in cadrul Ministerului Afacerilor Interne prevenirea si combaterea coruptiei in randul personalului propriu sunt desfasurate de o structura specializata, Directia generala anticoruptie,avand in vedere ca adoptarea unor masuri suplimentare de prevenire si combatere a coruptiei reprezinta unul din domeniile cu privire la care Comisia Europeana realizeaza o monitorizare stricta si tinand cont de necesitatea intensificarii luptei impotriva acestui fenomen, in contextul elaborarii raportului din cadrul Mecanismului de Cooperare si de Verificare de la finele acestui an,se impune adoptarea, in regim de urgenta, a prezentului act normativ, prin care se acorda lucratorilor specializati ai Directiei generale anticoruptie din cadrul Ministerului Afacerilor Interne competenta de a efectua, in conditiile prevazute de lege, activitati de prevenire si descoperire, precum si acte de cercetare penala dispuse de procurorul competent pentru infractiunile prevazute de Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie, cu modificarile si completarile ulterioare.In considerarea faptului ca toate aceste elemente vizeaza interesul public si constituie situatii extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata,in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.Articolul IAlineatul (4) al articolului 10 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Afacerilor Interne, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 309 din 9 mai 2007, aprobata cu modificari prin Legea nr. 15/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:(4) Directia generala anticoruptie este structura a Ministerului Afacerilor Interne, cu personalitate juridica, specializata in prevenirea si combaterea coruptiei. Articolul IIArticolul 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 120/2005 privind operationalizarea Directiei generale anticoruptie din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 809 din 6 septembrie 2005, aprobata cu modificari prin Legea nr. 383/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins: Articolul 1(1) Lucratorii politiei judiciare din cadrul Directiei generale anticoruptie a Ministerului Afacerilor Interne efectueaza, in conditiile legii, activitati de prevenire si descoperire a faptelor de coruptie, precum si acte de cercetare penala dispuse de procurorul competent privind urmatoarele categorii de infractiuni:
a) infractiunile prevazute de art. 254-257 din Codul penal;
b) infractiunile prevazute de Legea nr. 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie, cu modificarile si completarile ulterioare.(2) Dispozitiile legale privind competentele speciale ale altor organe de politie judiciara raman aplicabile.Articolul IIIArticolul 4 din Legea nr. 364/2004 privind organizarea si functionarea politiei judiciare, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 869 din 13 septembrie 2004, cu modificarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins: Articolul 4Organele de cercetare ale politiei judiciare sunt organizate si functioneaza in structura aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne, in structura Directiei generale anticoruptie, a Inspectoratului General al Politiei Romane, a Inspectoratului General al Politiei de Frontiera si a unitatilor teritoriale ale acestora.
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...
Situatia Autozatiilor de construie emise in baza unor PUZ-uri ulterior anulate Sursa: MCP avocati
Acordarea sporului pentru conditii degradante. Aspecte juridice si Jurisprudenta Sursa: MCP avocati
ICCJ: Decizia de Pensionare Inceteaza Automat Raportul de Serviciu Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Nomanzii digitali. Provocari si reglementari juridice in era muncii de la distanta Sursa: MCP avocati
CCR. Noul mod de calcul al despagubirilor pentru imobilele confiscate abuziv, pronuntand o decizie favorabila persoanelor care solicita compensatii Sursa: MCP avocati
Clauza de mobilitate. Conditii de validitate si regimul fiscal aplicabil Sursa: MCP avocati
Neachitarea integrala a drepturilor salariale. Probleme practice si solutii juridice. Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti