din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2646 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: OUG 35/2019 pentru adoptarea unor masuri fiscal-bugetare privind acordarea unor imprumuturi din Trezoreria Statului

INTEGRAL: OUG 35/2019 pentru adoptarea unor masuri fiscal-bugetare privind acordarea unor imprumuturi din Trezoreria Statului


Ordonanta de urgenta nr. 35/2019 pentru adoptarea unor masuri fiscal-bugetare privind acordarea unor imprumuturi din Trezoreria Statului si pentru modificarea si completarea unor acte normative a fost publicata in Monitorul Oficial nr. 427 din 30.05.2019.


Articolul I
(1) Prin derogare de la prevederile art. 61 alin. (1) si art. 63 alin. (41) din Legea nr. 273/2006 privind finantele publice locale, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si de la prevederile art. 3 alin. (2) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 14/2019 pentru aprobarea plafoanelor unor indicatori specificati in cadrul fiscal-bugetar pe anul 2019, unitatile administrativ-teritoriale pot solicita, in cursul anului 2019, contractarea de imprumuturi din venituri din privatizare, inregistrate in contul curent general al Trezoreriei Statului, in limita sumei de 700.000 mii lei, pentru plata subventiilor restante aferente furnizarii energiei termice catre populatie, in urmatoarele conditii:
a) rata de dobanda: ROBOR la 3 luni comunicata de Banca Nationala a Romaniei in ultima zi lucratoare a lunii anterioare autorizarii imprumutului plus o marja in functie de scadenta imprumuturilor, rata dobanzii rezultata ramane fixa pe toata durata de derulare a imprumutului. Marja se stabileste astfel:
(i) 1,5 puncte procentuale pentru scadente de pana la 3 ani, inclusiv;
(ii) 2,0 puncte procentuale pentru scadente intre 3 si 5 ani, inclusiv;
(iii) 2,5 puncte procentuale pentru scadente intre 5 si 10 ani, inclusiv;
(iv) 3,0 puncte procentuale pentru scadente intre 10 si 15 ani, inclusiv;
(v) 3,5 puncte procentuale pentru scadente intre 15 si 20 de ani, inclusiv;
b) perioada de rambursare: care este stabilita potrivit scadentei imprumutului acordat, cu posibilitatea rambursarii anticipate, partial sau integral;
c) limita de indatorare: 30%;
d) termenul-limita de depunere la directiile generale regionale ale finantelor publice/administratiile judetene ale finantelor publice a documentelor prevazute la alin. (9), pentru a fi transmise Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale: 31 iulie 2019.
(2) Sumele acordate cu titlu de imprumut din veniturile din privatizare, contractate de unitatile administrativ-teritoriale, pot fi utilizate cu respectarea destinatiei prevazute la alin. (1). Responsabilitatea cu privire la utilizarea sumelor in scopul pentru care se contracteaza imprumutul revine in totalitate autoritatilor administratiei publice locale ale unitatilor administrativ-teritoriale.
(3) Rambursarea imprumuturilor prevazute la alin. (1) se efectueaza in transe trimestriale, egale, incepand cu trimestrul urmator acordarii acestora. Dobanda aferenta reprezinta un venit al bugetului Trezoreriei Statului, care se calculeaza lunar prin aplicarea ratei dobanzii la soldul imprumutului, incepand cu luna acordarii imprumutului, si se plateste trimestrial, in suma cumulata pana la zi.
(4) Drepturile si obligatiile partilor, termenii si conditiile de derulare a imprumuturilor contractate conform alin. (1) se stabilesc prin conventie de imprumut.
(5) Pentru neplata la termen a ratelor scadente si a dobanzilor de platit la imprumutul acordat se calculeaza o dobanda, pentru fiecare zi de intarziere, la nivelul dobanzii prevazute la art. 174 alin. (5) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare, pana la data stingerii obligatiei. Dobanda reprezinta venit al bugetului Trezoreriei Statului.
(6) Unitatea administrativ-teritoriala restituie imprumutul si dobanzile aferente intr-un cont distinct deschis la Trezoreria Operativa Centrala, codificat cu codul de identificare fiscala al acesteia, nepurtator de dobanda. Obligatiile de plata se sting in urmatoarea ordine: dobanzi calculate pentru fiecare zi de intarziere, dobanzile si ratele de capital. Eventualele sume virate in plus de unitatile administrativ-teritoriale fata de suma scadenta se pastreaza in conturi pana la scadenta urmatoare. Pentru imprumuturile rambursate integral, sumele ramase in conturi se restituie de Ministerul Finantelor Publice in conturile indicate de titulari.
(7) In cazul in care unitatile administrativ-teritoriale inregistreaza restante la plata ratelor si dobanzilor datorate aferente imprumuturilor contractate, directorii directiilor generale regionale ale finantelor publice/sefii administratiilor judetene ale finantelor publice sisteaza alimentarea, atat cu cote defalcate din impozitul pe venit, cat si cu sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale, cu exceptia platilor pentru achitarea drepturilor salariale si a contributiilor aferente atunci cand nu pot fi asigurate din venituri proprii, in baza listei transmise lunar de directia de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor Publice.
(8) Unitatile administrativ-teritoriale pot contracta imprumuturile prevazute la alin. (1) numai cu avizul Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale, prevazuta la art. 61 alin. (3) din Legea nr. 273/2006, cu modificarile si completarile ulterioare, si numai daca la data depunerii documentatiei nu prezinta restante la imprumuturile contractate anterior din venituri din privatizare.
(9) Documentele in baza carora se acorda imprumutul, precum si cele care stau la baza obtinerii avizului Comisiei de autorizare a imprumuturilor locale vor fi stabilite prin ordinul ministrului finantelor publice prevazut la alin. (12).
(10) Responsabilitatea cu privire la documentele prevazute la alin. (9), precum si incadrarea in scopul pentru care se contracteaza imprumutul revin in totalitate autoritatilor administratiei publice locale ale unitatilor administrativ-teritoriale.
(11) Ordonatorii principali de credite si autoritatile deliberative au obligatia ca la elaborarea si aprobarea bugetelor locale sa prevada plata serviciului datoriei publice locale aferent imprumuturilor acordate de Ministerul Finantelor Publice.
(12) Mecanismul de acordare si derulare a imprumuturilor acordate unitatilor administrativ-teritoriale conform prevederilor prezentului articol, precum si modul de reflectare a sumelor respective in bugetele institutiilor publice locale se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice, in termen de 15 zile calendaristice de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta.


Articolul II
Dupa articolul 6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 52/2017 privind restituirea sumelor reprezentand taxa speciala pentru autoturisme si autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule, taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule si timbrul de mediu pentru autovehicule, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 644 din 7 august 2017, aprobata prin Legea nr. 258/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, se introduce un nou articol, articolul 61, cu urmatorul cuprins:
"Articolul 61
Prin derogare de la prevederile art. 167 din Legea nr. 207/2015, cu modificarile si completarile ulterioare, restituirea sumelor prevazute de prezenta ordonanta de urgenta se face fara a opera compensarea."


Articolul III
Alineatul (5) al articolului 122 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 688 din 10 septembrie 2015, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.


Articolul IV
Dupa alineatul (3) al articolului 34 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor masuri in domeniul investitiilor publice si a unor masuri fiscal- bugetare, modificarea si completarea unor acte normative si prorogarea unor termene, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1.116 din 29 decembrie 2018, cu modificarile si completarile ulterioare, se introduc trei noi alineate, alineatele (4) - (6), cu urmatorul cuprins:
"(4) Pentru personalul incadrat in unitatile sanitare publice, inclusiv cele care au ca asociat unic unitatile administrativ- teritoriale, aflate in relatie contractuala cu casele de asigurari de sanatate, influentele financiare determinate de cresterile salariale prevazute la alin. (1) se asigura prin transferuri din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, de la titlul VI AA«Transferuri intre unitati ale administratiei publiceAA».
(5) In aplicarea prevederilor alin. (4), influentele financiare determinate de cresterile salariale se acorda pe baza de documente justificative in conditiile stabilite prin contractele incheiate intre casele de asigurari de sanatate si unitatile sanitare publice, inclusiv cele care au ca asociat unic unitatile administrativ-teritoriale, reglementate prin ordin al ministrului sanatatii si al presedintelui Casei Nationale de Asigurari de Sanatate.
(6) Pentru aplicarea prevederilor alin. (4) sumele aferente platii influentelor financiare determinate de cresterile salariale prevazute la alin. (1) se asigura pe anul 2019 prin virari de credite de angajament si credite bugetare de la titlul II AA«Bunuri si serviciiAA»."





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...

OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...

OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale
Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...

Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025
Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...



Articole Juridice

Situatia Autozatiilor de construie emise in baza unor PUZ-uri ulterior anulate
Sursa: MCP avocati

Acordarea sporului pentru conditii degradante. Aspecte juridice si Jurisprudenta
Sursa: MCP avocati

ICCJ: Decizia de Pensionare Inceteaza Automat Raportul de Serviciu
Sursa: avocat Curpas Florian Cristian

Nomanzii digitali. Provocari si reglementari juridice in era muncii de la distanta
Sursa: MCP avocati

CCR. Noul mod de calcul al despagubirilor pentru imobilele confiscate abuziv, pronuntand o decizie favorabila persoanelor care solicita compensatii
Sursa: MCP avocati

Clauza de mobilitate. Conditii de validitate si regimul fiscal aplicabil
Sursa: MCP avocati

Neachitarea integrala a drepturilor salariale. Probleme practice si solutii juridice.
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice