din anul 2007, atuul tau de DREPT!
2560 de useri online



Prima pagină » Legislaţie » Integral: OUG 4/2019 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea unor acte normative

INTEGRAL: OUG 4/2019 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea unor acte normative


Ordonanta de urgenta nr. 4/2019 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea unor acte normative

Avand in vedere ca prin intermediul Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 68/2019 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile ulterioare, in cadrul aparatului de lucru al Guvernului s-a infiintat Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei,


luand in considerare ca Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei se constituie ca structura cu atributii in domeniul digital, prin preluarea activitatii si structurilor specializate in acest domeniu de la Agentia pentru Agenda Digitala a Romaniei din subordinea Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale,


tinand cont de faptul ca, in prezent, se regasesc in sarcina Ministerului Comunicatiilor si Societatii Informationale o serie de obiective si atributii care impacteaza sau se afla in legatura stransa cu activitatea de digitalizare a administratiei publice, cum ar fi: definirea politicilor si strategiilor in domeniile tehnologiei informatiei si comunicatiilor, elaborarea obiectivelor strategice si operationale, precum si implementarea politicilor europene in aceste domenii, evaluarea si operarea programelor si proiectelor de guvernare electronica si administratie electronica, coordonarea politicilor privind asigurarea interoperabilitatii sistemelor informatice din administratia publica si gestionarea eficienta a resurselor necesare, dezvoltarea coerenta a infrastructurii informationale nationale a administratiei publice, exercitarea calitatii de unica autoritate publica in organizarea si coordonarea la nivel national a implementarii programelor si proiectelor de guvernare electronica si administratie electronica, dar si elaborarea politicii in vederea asigurarii administrarii, gestionarii si utilizarii eficiente a numelor de domenii,


avand in vedere ca realizarea in mod eficient a digitalizarii serviciilor publice in perioada urmatoare necesita crearea unui cadru institutional adecvat desfasurarii actiunilor pentru implementarea coerenta si unitara a politicilor in domeniu,


avand in vedere ca lipsa unei coordonari in ceea ce priveste procesul de digitalizare a administratiei publice poate avea ca efect o suprapunere a proiectelor care vizeaza acest domeniu, generand o crestere a cheltuielilor la nivelul administratiei publice,


luand in considerare efectele negative care pot rezulta in lipsa neremedierii situatiilor evidentiate si care pot consta in ratarea obiectivelor asumate prin Agenda Digitala pentru Romania 2020, aplicarea de sanctiuni ca rezultat al procedurilor de infringement declansate impotriva Romaniei, aflate in diferite faze, blocarea oricarui proiect public major din domeniul tehnologiei informatiei si societatii informationale,


tinand cont de faptul ca toate aceste elemente vizeaza interesul public si constituie situatii extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata, necesitand masuri urgente in vederea operationalizarii Autoritatii pentru Digitalizarea Romaniei, astfel incat aceasta sa poata actiona in scopului reducerii sau chiar eliminarii efectelor procedurilor de infringement declansate de catre Comisa Europeana,


in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,


Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.


Art. I. -


(1) Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei, structura cu personalitate juridica, in coordonarea prim-ministrului, preia activitatile si structurile din domeniul tehnologiei informatiei, societatii informationale si cadrului national de interoperabilitate de la Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale.


(2) Orice atributii exercitate de Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale, stabilite potrivit actelor normative in vigoare, acordurilor internationale sau altor acte incheiate potrivit dispozitiilor legale aplicabile si corespunzatoare activitatilor preluate potrivit alin. (1), vor fi exercitate de catre Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei.


Art. II. -


(1) Secretariatul General al Guvernului realizeaza politica Guvernului in domeniul securitatii cibernetice si stabileste la nivel national strategiile si politicile publice in domeniul securitatii cibernetice.


(2) Centrul National de Raspuns la Incidente de Securitate Cibernetica - CERT-RO, denumit in continuare CERT-RO, va elabora propuneri de acte normative in domeniul sau de activitate si le va inainta spre initiere Secretariatului General al Guvernului.


(3) Resursele financiare necesare pentru functionarea CERT-RO se asigura din venituri proprii prevazute la art. 24 alin. (61) din Legea nr. 362/2018 privind asigurarea unui nivel comun ridicat de securitate a retelelor si sistemelor informatice, cu modificarile si completarile ulterioare, si, in completare, din subventii de la bugetul de stat prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.


Derogari (1)


(4) Prin exceptie de la alin. (3), pana la data de 31 decembrie 2021 finantarea CERT-RO se asigura integral de la bugetul de stat.


(5) Cuantumul tarifului pentru serviciile prevazute la art. 24 alin. (61) din Legea nr. 362/2018, cu modificarile si completarile ulterioare, se stabileste prin ordin al secretarului general al Guvernului, la propunerea directorului general al CERT-RO, si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


Art. III. -


Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica - ICI Bucuresti, persoana juridica romana de drept public, organizata in baza Ordonantei Guvernului nr. 57/2002 privind cercetarea stiintifica si dezvoltarea tehnologica, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 324/2003, cu modificarile si completarile ulterioare, functioneaza in coordonarea Secretariatului General al Guvernului.


Art. IV. -


(1) In termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor si Secretariatul General al Guvernului incheie protocol de predare-preluare pentru aplicarea masurilor prevazute la art. I, care va cuprinde obligatoriu prevederile bugetare neutilizate pe anul 2020, aferente activitatilor domeniului tehnologiei informatiei, societatii informationale si cadrului national de interoperabilitate.


(2) In termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor si Secretariatul General al Guvernului incheie protocol de predare-preluare pentru aplicarea masurilor prevazute la art. II, care va cuprinde obligatoriu prevederile bugetare si executia de casa pe anul 2020, aferente CERT-Ro. Predarea-preluarea patrimoniului se efectueaza pe baza situatiilor financiare intocmite potrivit art. 28 alin. (11) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.


(3) Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa introduca modificarile in structura bugetului de stat si in volumul si structura bugetelor ordonatorilor principali de credite pe anul 2020, corespunzator prevederilor prezentei ordonante de urgenta, dupa caz, la propunerea ordonatorilor principali de credite, pe baza protocoalelor de predare-preluare prevazute la alin. (1) si (2).


(4) In termen de 5 zile de la aprobarea modificarilor prevazute la alin. (3) se autorizeaza Secretariatul General al Guvernului si Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor sa introduca modificarile corespunzatoare in bugetul propriu si in anexele la acesta si sa le comunice Ministerului Finantelor Publice.


(5) Pana la incheierea protocoalelor prevazute la alin. (1) si (2), finantarea cheltuielilor curente si de capital ale CERT-RO si ale activitatilor si structurilor in domeniul tehnologiei informatiei, societatii informationale si cadrului national de interoperabilitate preluate de Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei se asigura din bugetul Ministerului Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor.


Art. V. -


Alineatele (51) si (7) ale articolului 24 din Legea nr. 362/2018 privind asigurarea unui nivel comun ridicat de securitate a retelelor si sistemelor informatice, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 21 din 9 ianuarie 2019, cu modificarile si completarile ulterioare, se abroga.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor
HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...

OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi
Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...

OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale
Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...

Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025
Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...

OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p
Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...

Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...



Articole Juridice

Situatia Autozatiilor de construie emise in baza unor PUZ-uri ulterior anulate
Sursa: MCP avocati

Acordarea sporului pentru conditii degradante. Aspecte juridice si Jurisprudenta
Sursa: MCP avocati

ICCJ: Decizia de Pensionare Inceteaza Automat Raportul de Serviciu
Sursa: avocat Curpas Florian Cristian

Nomanzii digitali. Provocari si reglementari juridice in era muncii de la distanta
Sursa: MCP avocati

CCR. Noul mod de calcul al despagubirilor pentru imobilele confiscate abuziv, pronuntand o decizie favorabila persoanelor care solicita compensatii
Sursa: MCP avocati

Clauza de mobilitate. Conditii de validitate si regimul fiscal aplicabil
Sursa: MCP avocati

Neachitarea integrala a drepturilor salariale. Probleme practice si solutii juridice.
Sursa: MCP avocati



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice