Avand in vedere ca, in contextul epidemiologic actual al masurilor adoptate de autoritati in scopul prevenirii raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2, au fost acordate perioade suplimentare pentru indeplinirea obligatiilor de depunere a declaratiilor privind beneficiarul real, precum si de completare a documentelor conform cerintelor prevazute la art. 6, 7, 16 si 17 din Ordonanta Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2005, cu modificarile si completarile ulterioare,
luand in considerare faptul ca ratiunile prevederii unei termen suplimentar pentru depunerea acestor declaratii se mentin si la acest moment, avand in vedere ca starea de alerta pe teritoriul Romaniei a fost prelungita, iar evolutia pandemiei de COVID-19, inclusiv la nivel international, are in continuare o dinamica impredictibila,
avand in vedere faptul ca in contextul epidemiologic actual un numar redus de societati, respectiv de asociatii si fundatii si-au indeplinit pana in prezent obligatiile prevazute de lege, iar pentru respectarea regulilor sanitare si de distantare sociala este necesara aplicarea, in continuare, a unor solutii destinate a limita interactiunea cu publicul la preluarea acestor declaratii, astfel incat activitatea autoritatilor publice competente sa se desfasoare in conditii de siguranta atat pentru solicitanti, cat si pentru personalul acestora,
tinand cont de faptul ca sanctiunea neindeplinirii obligatiilor de completare a documentelor conform cerintelor prevazute la art. 6, 7, 16 si 17 din Ordonanta Guvernului nr. 26/2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, este foarte severa, si anume dizolvarea prin hotarare judecatoreasca, la cererea Ministerului Public sau a oricarei alte persoane interesate,
avand in vedere ca mecanismul sanctionator sever ar fi declansat pentru o conduita care, in contextul epidemiologic actual si al evolutiei imprevizibile a pandemiei, nu poate fi imputata in totalitate celui supus obligatiei,
tinand cont de faptul ca, pentru reducerea la maximum a interactiunii intre persoane, este necesara mentinerea modalitatilor extinse de depunere a declaratiilor pe propria raspundere, pentru ca indeplinirea acestei obligatii de catre societati sa nu implice, in mod necesar, prezenta fizica la ghiseu,
in considerarea faptului ca neadoptarea acestor solutii ar putea avea consecinte negative asupra functionarii unui numar important de societati si asociatii, acestea putand intampina dificultati si intarzieri in realizarea demersurilor pentru identificarea beneficiarilor reali si, respectiv, a completarii documentelor, potrivit cerintelor prevazute la art. 6, 7, 16 si 17 din Ordonanta Guvernului nr. 26/2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, in contextul generat de masurile impuse de pandemia de COVID-19 luate de autoritati si avand in vedere ca situatia epidemiologica nu a inregistrat modificari care sa indice inlaturarea sau reducerea pericolului,
avand in vedere ca un numar mare de persoane juridice nu au putut sa isi indeplineasca obligatiile si ar trebui sa realizeze demersuri ce presupun inclusiv interactiune fizica in perioada scurta de timp pana la expirarea termenului, generand un nivel ridicat de risc din perspectiva raspandirii coronavirusului SARS-CoV-2, ceea ce ar putea avea consecinte grave asupra sanatatii populatiei,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Art. 1. -
(1) Termenul pana la care se depune declaratia privind beneficiarul real, prevazut la art. 344 alin. (4) din Ordonanta Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, este de maximum 90 de zile de la incetarea starii de alerta, declarata, in conditiile legii, in vederea prevenirii si combaterii efectelor pandemiei de COVID-19.
(2) Termenul prevazut la alin. (1) se aplica si obligatiei de completare a documentelor potrivit cerintelor prevazute la art. 6, 7, 16 si 17 din Ordonanta Guvernului nr. 26/2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 246/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, astfel cum au fost stabilite prin art. 63 din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea si combaterea spalarii banilor si finantarii terorismului, precum si pentru modificarea si completarea unor acte normative, cu modificarile si completarile ulterioare.
Art. 2. -
(1) Termenul pana la care se depune declaratia privind beneficiarul real prevazut la art. 62 alin. (1) din Legea nr. 129/2019, cu modificarile si completarile ulterioare, este de maximum 90 de zile de la incetarea starii de alerta.
(2) In termenul prevazut la alin. (1), declaratiile privind beneficiarul real prevazute la art. 56 alin. (1) si (4) si la art. 62 alin. (1) din Legea nr. 129/2019, cu modificarile si completarile ulterioare, pot avea forma de inscris sub semnatura privata ori forma electronica si pot fi transmise la oficiul registrului comertului prin mijloace electronice, cu semnatura electronica, sau prin servicii de posta si curier.
(3) Declaratiile prevazute la alin. (2) pot fi date si in fata reprezentantului oficiului registrului comertului sau se pot depune, personal sau prin reprezentant, avand data certa, data de notarul public ori atestata de avocat.
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...
Situatia Autozatiilor de construie emise in baza unor PUZ-uri ulterior anulate Sursa: MCP avocati
Acordarea sporului pentru conditii degradante. Aspecte juridice si Jurisprudenta Sursa: MCP avocati
ICCJ: Decizia de Pensionare Inceteaza Automat Raportul de Serviciu Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Nomanzii digitali. Provocari si reglementari juridice in era muncii de la distanta Sursa: MCP avocati
CCR. Noul mod de calcul al despagubirilor pentru imobilele confiscate abuziv, pronuntand o decizie favorabila persoanelor care solicita compensatii Sursa: MCP avocati
Clauza de mobilitate. Conditii de validitate si regimul fiscal aplicabil Sursa: MCP avocati
Neachitarea integrala a drepturilor salariale. Probleme practice si solutii juridice. Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti