Intrucat nivelurile veniturilor bugetare a fost profund afectat de criza economica si financiara, pentru realizarea unui echilibru intre niveluri venituri si cel al cheltuielilor, corelat cu obiectivele macroeconomice, datorita necesitatii implementarii unor masuri de largire a bazei de impozitare, precum si de majorare a unor impozite. in domeniul impozitelor directe si in domeniul impozitelor si taxelor locale, Avand in vedere necesitatea eliminarii, cat mai urgent posibil, a incompatibilitatii Legislatiei nationale privind recuperarea pierderilor realizate prin sediile permanente din strainatate ale persoanelor juridice romane cu dispozitiile art. 49 din Tratatul privind functionarea Uniunii Europene, pentru evitarea declansarii procedurii de infringement, tinand seama de fapt ca nepromovarea prezentului act normativ ar avea drept consecinte negative cresterea deficitului bugetar, in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta. Arta. I Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 927 din 23 decembrie 2003, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza: 1. La articolul 7 alineatul (1) punctul 2 se introduce doua noi subpuncte, subpunctele 2.1 si 2.2, cu urmatorul cuprins: "2.1. Orice activitate poate fi reconsiderata ca activitate dependenta daca indeplineste cel putin unul dintre urmatoarele criterii: a) beneficiarul de venit se afla intr-o relatie de subordonare fata de platitorul de venit, respectiv organele de conducere ale platitorului de venit, si respecta conditiile de munca. impuse de acesta, cum ar fi: atributiile ce ii revin si modul de indeplinire a acestora, locul desfasurarii activitatii, programul de lucru; b) in prestarea activitatii, beneficiarul de venit foloseste baza materiala a platitorului de venit, respectiv spatii cu inzestrare corespunzatoare, echipament special de lucru sau de protectie, unelte de munca si altele asemenea; c) beneficiarul de venit contribuie numai cu prestatia fizica sau cu capacitatea intelectuala, nu si cu capitalul propriu; d) platitorul de venit suporta in interesul desfasurarii activitatii cheltuielile de deplasare ale beneficiarului de venit, cum ar fi indemnizatia de delegare-detasare in tara si in strainatate, precum si alte cheltuieli de aceasta natura; e) platitorul de venit suporta indemnizatia de concediu de odihna si indemnizatia pentru incapacitate temporara de munca, in contul beneficiarului de venit; f) orice alte elemente care reflecta natura dependenta a activitatii.2.2. In cazul reconsiderarii unei activitati ca activitate dependenta, impozitul pe venit si contributiile sociale obligatorii, stabilitate potrivit legii, vor fi recalculate si virate, fiind datorate solidar de catre platitorul si beneficiarul de venit. In acest caz se aplica regulile de determinare a impozitului pentru veniturile din salarii realizate in afara functiei de baza." 2. La articolul 7 alineatul (1), dupa punctul 13 se introduce un nou punct, punctul 13^1, cu urmatorul cuprins: ``13^1. dreptul de a constitui obiectul de drepturi de autor al acestora operele originale de creatie intelectuala in domeniul literar, artistic sau stiintific, oricare ar fi modalitatea de creatie, modul sau forma de exprimare si independenta de valoare si destinatia lor, operele derivate care au. fost create plecand de la una sau mai multe opere preexistente, precum si drepturile dreptului de autor si drepturile sui-generis, potrivit prevederilor Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, cu modificarile si completarile ulterioare." 3. La articolul 15 alineatul (1), litera c) se abroga. 4. La articolul 31, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "(3) Impozitul platit unui stat strain este dedus, daca se aplica conventiei de evitare a dublei Impuneri incheiate intre Romania si statul strain si daca persoana juridica romana prezinta documentatia corespunzatoare, conform prevederilor legale, din care sa rezulte ca impozitul. a fost platit statului strain." 5. Articolul 32 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Pierderi fiscale externe Art. 32 Orice pierdere realizata printr-un sediu permanent situat intr-un stat care nu este stat membru al Uniunii Europene, al Asociatiei Europene a Liberului Schimb sau situat intr-un stat cu care Romania nu are incheiata o conventie de evitare a dublei impuneri este deductibila. doar din venituri obtinute de sediul permanent respectiv. In acest caz, pierderile realizate printr-un sediu permanent se deduce numai din aceste venituri, separat, pe fiecare sursa de venit. Pierderile neacoperite se reporteaza si se recupereaza in urmatorii 5 ani fiscali consecutivi." 6. La titlul II "Impozitul pe profit", capitolul VI se modifica si va avea urmatorul cuprins: "CAPITOLUL VI - Impozitul pe dividende Declararea, retinerea si plata impozitului pe dividende art. 36 (1) o persoana juridica romana care distribuie/plateste dividende catre o persoana juridica romana are obligatia sa retina, sa declare si sa plateasca impozitul pe dividende retinut catre bugetul de stat, astfel cum se prevede in prezentul articol.(2) Impozitul pe dividende se stabileste prin aplicarea unei cote de impozit de 16% asupra dividendului brut distribuit/platit unei persoane juridice romane. (3) Impozitul pe dividende se declara si se plateste la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care se distribuie/plateste dividendul. In cazul in care dividendele distribuite nu au fost platite pana la sfarsitul anului in care s-au aprobat situatiile financiare anuale, impozitul pe dividende aferent se plateste pana la data de 25 ianuarie a anului urmator. (4) Prevederile prezentului articol nu se aplica in cazul dividendelor platite de o persoana juridica romana: a) unei alte persoane juridice romane, daca beneficiarul dividendelor detine, la data platii dividendelor, minimum 10% din titlurile de participare ale celeilalte persoane juridice, pe o perioada de 2 ani impliniti pana la data platii acestora inclusiv; b) fondurilor de pensii facultative, respective fondurilor de pensii administrate private; c) organelor administratiei publice care exercita, prin lege, drepturile si obligatiile ce decurg din calitatea de actionare al statului la acele persoane juridice romane. (5) Cota de impozit pe dividende prevazuta la alin. (2) se aplica si asupra sumelor distribuite/platite fondurilor deschise de investitii, incadrate astfel, reglementarilor privind piata de capital." 7. Dupa articolul 37 se introduce un nou articol, articolul 37^1, cu urmatorul cuprins: "Pierderi realizate printr-un sediu permanent din strainatate - Art. 37^1 (1) Pierderile realizate printr-un sediu permanent din strainatate, inregistrate pana la data de 31 decembrie 2009 inclusiv, se recupereaza potrivit prevederilor in vigoare pana la aceste date. (2) Pentru anul 2010, pierderile realizate printr-un sediu permanent situat intr-un stat membru al Uniunii Europene, al Asociatiei Europene a Liberului Schimb sau intr-un stat cu care Romania are incheiata o conventie de evitare a dublei impuneri se determina luand in calcul veniturile si cheltuielile inregistrate de la inceputul anului fiscal." 8. La articolul 49, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmatorul cuprins: "(2^1) Venitul net anual dintr-o activitate independenta stabilit pe baza normei de venit nu poate fi mai mic decat salariul de baza minim brut pe tara garantat in plata, in vigoare la momentul stabilirii normei de venit, inmultit cu 12." 9. La articolul 50 alineatul (1). ), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "a) o cheltuiala deductibila egala cu 20% din venitul brut;". 10. La articolul 50 alineatul (2), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins:"a) o cheltuiala deductibila egala cu 25% din venitul brut;". 11. La articolul 52, litera f) a alineatului (1) si litera b) a alineatului (2) se abroga. 12. La articolul 52, alineatul (3) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "(3) Impozitul ce trebuie retinut se vireaza la bugetul de stat pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost platit venitul." 13. La articolul 55 alineatul (3), dupa litera g) se introduce o noua litera, litera h), cu urmatorul cuprins: " h) tichete-cadou acordate potrivit legii." 14. La articolul 55 alineatul (4), literele a^1), a^2), j) si k) se abroga. 15. La articolul 55 alineatul (4), litera b) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "b) drepturile de autoritate acordata de angajatori angajatilor, in conformitate cu legislatia in vigoare;". 16. La articolul 65 alineatul (2), literele a) si c) se abroga. 17. La articolul 66, dupa alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (4^2), cu urmatorul cuprins: "(4^2) Determinarea castigului/pierderii potrivit alin. (1)iAæA½(3) revine fiecarui intermediar, societate de administrare a investitiilor, in cazul rascumpararii de Titluri de participare la fondurile deschise de investitii, sau platitor de venit, dupa caz, la tranzactie." 18. La articolul 66, alineatul (5) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "(5) Castigul net/Pierderea neta se determina la sfarsitul fiecarui trimestru ca diferenta intre castigurile si pierderile inregistrate cumulat de la inceputul anului, ca urmare a tranzactionarii. titlurilor de valoare, altele decat partile sociale si valorile mobiliare in cazul societatilor inchise. Castigul net determinat/Pierderea neta determinata la sfarsitul fiecarui trimestru se calculeaza de catre contribuabil, pe baza declaratiei de impunere trimestriale." 19. La articolul 66, dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (5^1), cu urmatorul cuprins:"(5^1) Castigul net anual/Pierderea neta anuala din transferul titlurilor de valoare, altele decat partile sociale si valorile mobiliare in cazul societatilor inchise, se determina ca diferenta intre castigurile si pierderile inregistrate in cursul anului fiscal respectiv, cumulat de la inceputul. anului, si este egal/egala cu castigul net determinat/pierderea neta determinata la sfarsitul trimestrului IV al anului fiscal respectiv.Castigul net anual impozabil/Pierderea neta anuala din transferul titlurilor de valoare, altele decat partile sociale si valorile mobiliare in cazul societatilor inchise, se determina ca diferenta intre castigul net anual/pierderea neta anuala, diminuat cu pierderile raportate din anii fiscale anteriori. Castigul net anual impozabil/Pierderea neta anuala se calculeaza de catre contribuabil, pe baza declaratiei de impunere." 20. La articolul 66, alineatul (6) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "(6) Pentru tranzactiile cu titlurile de valoare, altele decat partile sociale si valorile mobiliare in cazul societatilor inchise, efectuate in cursul fiecarui trimestru din anul fiscal, fiecare intermediar, societate de administrare a investitiilor in cazul rascumpararii de titluri de participare la fondurile deschise de investitii sau alt platitor de venit, dupa caz, are urmatoarele obligatii: a) calcularea castigului/pierderii pentru fiecare tranzactie efectuata pentru contribuabil; fiecare contribuabil a informatiilor privind totalul castigurilor/pierderilor, in forma scrisa, pentru tranzactiile efectuate in cursul fiecarui trimestru, pana la data de 5 a lunii urmatoare trimestrului; c) sa depuna anual, pana in ultima zi a lunii februarie a anului curent, pentru anul expirat, la organul fiscal competent o declaratie informativa privind totalul castigurilor/pierderilor titluri pentru tranzactii efectuate cu valoare de valoare, altele decat partile sociale si valori mobiliare in cazul societatilor inchise, pentru fiecare contribuabil." 21. La articolul 66, dupa alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (6^1), cu urmatorul cuprins: "(6^1) Procedura de aplicare a prevederii alin. (6) se stabileste prin ordin al presedintelui. Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, in conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare." 22. La articolul 67, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins:"(1^1) Veniturile sub forma de dobanzi pentru depozitele la vedere/conturi curente, precum si cele la depozitele clientilor, constituite in baza legislatiei privind economisirea si creditarea in sistem colectiv pentru domeniul locativ, realizat incepand cu 1 iulie 2010, se impune. cu o cota de 16% din suma acestora, impozitul fiind final, indiferent de data constituirii raportului juridic.Impozitul se calculeaza si se retine de catre platitorii de astfel de venituri la momentul inregistrarii in contul curent sau in contul de al titularului.Virarea impozitului se face lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare inregistrarii in cont." 23. La articolul 67, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "(2) Veniturile sub forma de dobanzi realizate incepand cu 1 iulie 2010 pentru depozitele la termen constituite, instrumentele de economisire dobandite, contractele civile incheiate se impun cu o cota de 16% din suma acestora, impozitul fiind final, indiferent de data constituirii raportului juridic.Pentru veniturile sub forma de dobanzi, impozitul se calculeaza si se retine de catre platitorii de astfel de venituri la momentul inregistrarii in contul curent sau in contul de depozit al titularului, respectiv la momentul rascumpararii, in cazul unor instrumente de economisire.In situatia sumelor primite sub forma de dobanda pentru imprumuturile acordate pe baza contractelor civile, calculul impozitului datorat catre platitorii de venit se efectueaza la momentul platii dobanzii.Virarea impozitului pentru veniturile din dobanzi se face lunar, pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare inregistrarii/rascumpararii, in cazul unor instrumente de economisire, respectiv la momentul platii dobanzii, pentru veniturile acestei naturi, pe baza contractelor civile." 24. La articolul 67, alineatul (2^1) se abroga. 25. La articolul 67 alineatul (3), litera a) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "a) castigul net determinat la sfarsitul fiecarui trimestru din transferul titlurilor de valoare, altele decat partile sociale si valorile mobiliare in cazul societatilor inchise, se impune cu o cota de 16%. Obligatia calculilor si virarii impozitului reprezentand plata anticipata trimestriala in contul impozitului pe castigul net anual impozabil revine contribuabilului, pe baza declaratiei de impunere trimestriala depusa pana la data 25 inclusiv a lunii urmatoare fiecarui trimestru, prin luarea in calcul. a impozitului stabil la sfarsitul trimestrului anterior.Termenul de declarare constituie si termen de plata a impozitului reprezentand plata anticipata trimestriala, in contul impozitului pe castigul net anual impozabil, catre bugetul de stat. Impozitul de plata/de restituit se calculeaza ca diferenta intre impozitul pe castigul net determinat la sfarsitul fiecarui trimestru si plata anticipata aferenta trimestrului anterior;". 26. La articolul 67 alineatul (3), dupa litera a) se introduce o noua litera, litera a^1), cu urmatorul cuprins: "a^1) castigul net anual impozabil din transferul titlurilor de valoare, altele decat partile sociale si valorile mobiliare in cazul societatilor inchise, se impune cu o cota de 16%, pe baza declaratiei de impunere. . Obligatia calculului si virarii impozitului pe castigul net anual impozabil datorat revine contribuabilului, pe baza declaratiei de impunere depusa, potrivit prevederilor art. 83. Impozitul anual de plata/de restituit se determina ca diferenta intre impozitul pe castig net anual impozabil si plata anticipata aferenta castigului net determinat la sfarsitul trimestrului IV;". 27. La articolul 67 alineatul (3), litera c) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "c) castigul din operatiuni de vanzare-cumparare de valuta la termen, pe baza de contract, precum si din orice alte operatiuni de acest gen, altele decat cele cu instrumente financiare tranzactionate pe piete autorizate si supraveghere a Comisiei Nationala. a Valorilor Mobiliare, se impune cu o cota de 16% la fiecare tranzactie, impozitul retinut constituie plata anticipata in contul impozitului anual datorat. Obligatia calcularii, retinerii si virarii impozitului revine intermediarilor sau altor platitori de venit, dupa caz. Impozitul calculat si retinut, reprezentand plata anticipata, se vireaza pana la data de 25 inclusiv a lunii urmatoare celei in care a fost retinut. Pentru tranzactiile din anul fiscal contribuabilul sunt obligatii depunerii declaratiei de impunere. Impozitul anual datorat se stabileste de catre contribuabil prin aplicarea cotei de 16% asupra castigului net anual al fiecarui contribuabil, determinat potrivit prevederilor art. 66 alin. (7)." 28. La articolul 67, alineatul (5) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "(5) Pierderea neta anuala din tranzactionarea titlurilor de valoare, altele decat partile sociale si valorile mobiliare in cazul societatilor inchise, stabilitate prin. declaratia de impunere anuala, se recupereaza din castigurile nete anuale obtinute in urmatorii 7 ani fiscali consecutivi. Regulile de reportare a pierderilor sunt urmatoarele: a) reportul se efectueaza cronologic, in functie de vechimea pierderii, in urmatorii 7 ani consecutivi; b) dreptul la raport este personal si netransmisibil;c) pierderea reportata, necompensata dupa expirarea perioadei prevazute la lit. a), pierdere definitiva a contribuabilului." 29. La articolul 77, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "(2) Veniturile din jocuri de noroc se impun, prin retinerea la sursa, cu o cota de 25. % aplicata asupra venitului net. Venitul net se calculeaza la nivelul castigurilor realizate intr-o zi de acelasi organizator sau platitor." 30. La articolul 82, dupa alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu urmatorul cuprins: "(7) In situatia rezilierii, in cursul anului fiscal, a contractelor incheiate intre parti in care chiria este exprimata in lei, platile anticipate stabilitate potrivit prevederilor art. 63 alin. (2) vor fi recalculate de organul fiscal competent la cererea contribuabilului, pe baza de documente justificative." 31. La articolul 83, dupa alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu urmatorul cuprins: " (1^1) Declaratia de impunere se completeaza si pentru contribuabilii prevazuti la art. 63 alin. (2), caz in care platile anticipate de impozit vor fi luate in calcul la stabilitatea impozitului anual datorat, pentru situatiile in care intervin modificari ale clauzelor contractuale, cu exceptia art. 82 alin. (7)." 32. La articolul 83, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "(2) Declaratia de impunere se completeaza si pentru castigul net anual impozabil/pierderea neta anuala, generat/generata de: a) tranzactii cu titluri de valoare, altele decat partile sociale si valori mobiliare, in cazul societatilor inchise; b) operatiuni de vanzare-cumparare de valuta la termen, pe baza de contract, si orice alte operatiuni de acest gen." 33. La articolul 83, dupa alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu urmatorul cuprins: "(2^1) Declaratia de impunere trimestriala se completeaza pentru castigul net determinat/pierderea neta determinata la sfarsitul fiecarui trimestru, generat/generata de tranzactii cu titluri de valoare, altele decat partile sociale si valori mobiliare, in cazul societatilor. inchise." 34. La articolul 84, alineatele (1), (2) si (3) se modifica si vor avea urmatorul cuprins: "(1) Impozitul pe venitul net anual impozabil/castigul net anual impozabil datorat este calculat de contribuabil, pe baza declaratiei de impunere, prin aplicarea cotei de 16% asupra venitului net anual impozabil/castigului net anual impozabil din anul fiscal. .................................................(2) Contribuabilii pot dispune asupra destinatiei unei sume, reprezentand pana la 2% din impozitul datorat pe venitul net anual impozabil, castigul net anual impozabil din transferul titlurilor de valoare, altele decat partile sociale si valorile mobiliare, in societatile inchise, castigul net. anual din operatiuni de vanzare-cumparare de valuta la termen, pe baza de contract, si orice alte operatiuni de acest gen, pentru sustinerea entitatilor nonprofit care se infiinteaza si functioneaza in conditiile legii, unitatilor de cult, precum si pentru acordarea bursei private, conform legii. (3) Organul fiscal competent are obligatii de calcul, retinerii si virarii sumei reprezentand pana la 2% din impozitul datorat pe: a) venitul net anual impozabil; b) castigul net anual impozabil din transferul titlurilor de valoare, altele decat partile sociale si valorile mobiliare, in cazul societatilor inchise; c) castigul net anual din operatiuni de vanzare-cumparare de valuta la termen, pe baza de contract, si orice alte operatiuni de acest gen." 35. La articolul 86, alineatele (7) si (8) se abroga. 36. Articolul 88 se modifica si va avea urmatorul cuprins: "Venituri ale persoanelor fizice nerezidente din activitati dependente Art. 88 Persoanele fizice nerezidente care desfasoara activitati dependente in Romania sunt impozitate potrivit prevederilor cap. III din prezentul titlu." 37. La articolul 91, alineatul (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins: "(2) Creditul fiscal extern se acorda daca sunt indeplinite, cumulativ, urmatoarele conditii: a) se aplica prevederile conventiei de evitare. a dublei impuneri incheiate intre Romania si statul strain in care sa platit impozitul; b) impozitul platit in strainatate, pentru venitul obtinut in strainatate, a fost efectiv platit in mod direct de persoana fizica sau de reprezentantul sau legal ori prin retinere la sursa de catre platitorul venitului. Plata impozitului in strainatate se dovedeste printr-un document justificativ, eliberat de autoritate competenta a statului strain respectiv; c) venitul pentru care se acorda credit fiscal face parte din una dintre categoriile de venituri prevazute la art. 41." 38. La articolul 94, dupa alineatul (3) se introduce trei noi alineate, alineate (4), (5) si (6), cu urmatorul cuprins: "(4) Prevederile art. 49 alin. (2^1), art. 50 alin. (1) lit. a) si alin. (2) lit. a) se vor aplica in mod corespunzator incepand cu 1 iulie 2010. (5) Prevederile art. 55 alin. (3) lit. h) se aplica incepand cu drepturile aferente lunii iulie 2010. Veniturile reprezentand:
HG 295/2025, privind REVISAL-ul - Registrul electronic de evidenta a salariatilor HG nr. 295/2025 privind Registrul general de evidenta a salariatilor REGES-ONLINE ...
OUG nr. 156/2024 (Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austeritatii 2025) privind unele masuri fiscal-bugetare in domeniul cheltuielilor publi Ordonanta de urgenta nr. 156/2024 (denumita si Ordonanta trenulet 2024 - 2025 sau Ordonanta Austerit ...
OUG nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice centrale Ordonanta de urgenta nr. 153/2024 privind stabilirea unor masuri la nivelul administratiei publice c ...
Codul muncii 2025. Legea 53/2003, actualizata 2025 Codul muncii actualizat 2025 Actualizat prin LEGEA nr. 283/2024, publicata in MONITORUL OFICIAL n ...
OUG 62/2024, privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, precum si a proceselor p Ordonanta de urgenta nr. 62/2024 privind unele masuri pentru solutionarea proceselor privind salariz ...
Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Legea nr. 183/2024 privind statutul personalului de cercetare, dezvoltare si inovare Publicata in ...
OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...
OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...
Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...
Situatia Autozatiilor de construie emise in baza unor PUZ-uri ulterior anulate Sursa: MCP avocati
Acordarea sporului pentru conditii degradante. Aspecte juridice si Jurisprudenta Sursa: MCP avocati
ICCJ: Decizia de Pensionare Inceteaza Automat Raportul de Serviciu Sursa: avocat Curpas Florian Cristian
Nomanzii digitali. Provocari si reglementari juridice in era muncii de la distanta Sursa: MCP avocati
CCR. Noul mod de calcul al despagubirilor pentru imobilele confiscate abuziv, pronuntand o decizie favorabila persoanelor care solicita compensatii Sursa: MCP avocati
Clauza de mobilitate. Conditii de validitate si regimul fiscal aplicabil Sursa: MCP avocati
Neachitarea integrala a drepturilor salariale. Probleme practice si solutii juridice. Sursa: MCP avocati
In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate? Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti
Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti