Coordonator: Av. Marius-Cătălin Preduţ

Prima pagină » Legislaţie » Integral: OUG 38/2013 privind finantarea Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor

INTEGRAL: OUG 38/2013 privind finantarea Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor


OUG 38/2013 privind finantarea Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor

PUBLICATA IN MONITORUL OFICIAL NR. 256 din 08 mai 2013


Luand in considerare faptul ca de la bugetul statului, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, se asigura atat finantarea despagubirilor stabilite potrivit dispozitiilor legale in vigoare in materia restituirii proprietatilor, cat si a cheltuielilor de personal si a celor de functionare a Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor,
tinand cont de volumul obligatiilor de plata aflate in sarcina Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor care, in conditiile finantarii de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, greveaza asupra bugetului acestei institutii,
constatand ca, in lipsa unor masuri imediate de separare a bugetului Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor de bugetul Secretariatului General ai Guvernului, afectarea interesului public al bunei functionari a Guvernului Romaniei este iminenta,
avand in vedere necesitatea adoptarii unor masuri care sa asigure, pe de o parte, evitarea blocarii activitatii institutiilor publice debitoare, realizarea adecvata si eficienta a atributiilor acestora si buna functionare a administratiei publice, iar, pe de alta parte, respectarea dreptului creditorului la executarea, in termen rezonabil, a hotararilor judecatoresti irevocabile care reprezinta titluri executorii in cadrul procedurii de executare silita,
luand in considerare ca, in lumina interpretarii Curtii Constitutionale si a Curtii Europene a Drepturilor Omului, autoritatile dispun de o marja de apreciere si de un termen rezonabil in identificarea celor mai adecvate mijloace de punere in executare a hotararilor judecatoresti ce stabilesc obligatii de plata in sarcina statului sau a autoritatilor/institutiilor publice,
in considerarea faptului ca aceste elemente vizeaza interesul general public si constituie situatii de urgenta si extraordinare a caror reglementare nu poate fi amanata,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.



Articolul I
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor masuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 270 din 23 aprilie 2007, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 99/2008, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica dupa cum urmeaza:
1. La articolul 2 alineatul (1), litera e) va avea urmatorul cuprins:
e)Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor, organ de specialitate al administratiei publice centrale, in subordinea Guvernului, finantata de la bugetul de stat;
2. La articolul 6, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
(3) Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor este condusa de un presedinte, cu rang de secretar de stat, ajutat de unul sau mai multi vicepresedinti, cu rang de subsecretar de stat, numiti prin decizie a prim-ministrului; presedintele are calitatea de ordonator principal de credite.



Articolul II
Alineatele (2) si (3) ale articolului 23 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 96/2012 privind stabilirea unor masuri de reorganizare in cadrul administratiei publice centrale si pentru modificarea unor acte normative, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 884 din 22 decembrie 2012, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 71/2013, se modifica si vor avea urmatorul cuprins:
(2) Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor este finantata de la bugetul de stat.
(3) Autoritatea Nationala pentru Restituirea Proprietatilor este condusa de un presedinte, cu rang de secretar de stat, ajutat de unul sau mai multi vicepresedinti, cu rang de subsecretar de stat, numiti si eliberati din functie prin decizie a prim-ministrului; presedintele are calitatea de ordonator principal de credite.



Articolul III
(1) Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa introduca modificarile ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei ordonante de urgenta in structura bugetului de stat si in structura bugetelor Secretariatului General al Guvernului si Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor pe anul 2013, la propunerea ordonatorilor principali de credite, in baza protocolului de predare-preluare.
(2) Se autorizeaza ordonatorul principal de credite al Secretariatului General al Guvernului sa detalieze modificarile prevazute la alin. (1), sa introduca modificarile corespunzatoare in anexele la bugetul propriu si sa le comunice Ministerului Finantelor Publice.
(3) Se autorizeaza ordonatorul principal de credite al Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor sa introduca anexele la bugetul propriu, sa detalieze modificarile prevazute la alin. (1) si sa le comunice Ministerului Finantelor Publice.
(4) Protocolul de predare-preluare se incheie in termen de 10 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta si cuprinde prevederile bugetare, executia bugetara pana la data preluarii, posturile si personalul preluate, patrimoniul aferent stabilit pe baza situatiilor financiare intocmite potrivit art. 28 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si celelalte drepturi si obligatii ce decurg din acestea.
(5) Modificarile in executia bugetului de stat ce decurg din aplicarea prevederilor prezentei ordonante de urgenta se efectueaza pe baza protocolului de predare-preluare si a instructiunilor comunicate de Ministerul Finantelor Publice ordonatorilor principali de credite.
(6) Pana la incheierea protocolului prevazut la alin. (4), finantarea Autoritatii Nationale pentru Restituirea Proprietatilor se asigura din bugetul Secretariatului General al Guvernului.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

Ordinul nr. 1799/2020 pentru aprobarea modalitatii de amanare la plata a ratelor si dobanzilor aferente imprumuturilor acordate de Ministerul Finantel
Ordinul nr. 1799/2020 pentru aprobarea modalitatii de amanare la plata a ratelor si dobanzilor afere ...

Ordinul 791/2020 privind acordarea certificatelor de situatii de urgenta operatorilor economici a caror activitate este afectata in contextul pandemie
Ordinul nr. 791/2020 privind acordarea certificatelor de situatii de urgenta operatorilor economici ...

ORDONANTA MILITARA nr. 3/2020 privind masuri de prevenire a raspandirii COVID-19
ORDONANTA MILITARA nr. 3 din 24.03.2020 privind masuri de prevenire a raspandirii COVID-19 ...

Ordonanta militara nr. 2/2020 privind masuri de prevenire a raspandirii COVID-19
Ordonanta militara nr. 2/2020 privind masuri de prevenire a raspandirii COVID-19 ...

OUG 28/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 286/2009 privind Codul penal
Ordonanta de urgenta nr. 28/2020 pentru modificarea si completarea Legii nr. 286/2009 privind Codul ...

OUG 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pentru stabilirea unor masuri in domeniul protectiei sociale in contextul
Ordonanta de urgenta nr. 30/2020 pentru modificarea si completarea unor acte normative, precum si pe ...

HG nr. 217/2020 pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 19/2020 privind acordarea unor zile libere parintilor pentru supravegherea copiilor, in situat
Hotararea nr. 217/2020 pentru aplicarea prevederilor Legii nr. 19/2020 privind acordarea unor zile l ...

Codul aerian al Romaniei din 2020 (Legea nr. 21/2020)
Codul aerian al Romaniei din 2020 (Legea nr. 21/2020, Parlamentul Romaniei) ...

Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei
Decretul nr. 195/2020 privind instituirea starii de urgenta pe teritoriul Romaniei ...



Articole Juridice

Contractele de credit pentru consumatori trebuie sa mentioneze intr-un mod clar si concis modalitatile de calcul al termenului de retragere
Sursa: EuroAvocatura.ro

Intrebari frecvente referitoare la somajul tehnic
Sursa: ITM

Legea 19/2020: Intrebari privind zilele libere pentru supravegherea copiilor
Sursa: ITM

Evitati abuzurile! Informati-va despre suspendarea, modificarea si incetarea contractului individual de munca!
Sursa: av. Emilia Alexandra Ioana

Beneficiarii si procedura de atribuire a somajului tehnic pe perioada starii de urgenta
Sursa: MCP Cabinet avocati

AUTORIZATIE (ADEVERINTA) privind deplasarea in interes de serviciu. WORD si PDF
Sursa: MCP Cabinet avocati

Situatia lucratorului care ocupa in mod permanent, in temeiul mai multor numiri, un post de suplinitor in lipsa unei proceduri de concurs
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

Concedierea pe durata in care femeia salariata este gravida
Pronuntaţă de: Decizia Curtii Constitutionale nr. 1/2020

Dreptul de deducere a TVA este conditionat de completarea in facturi a elementelor obligatorii prevazute de lege si-sau cu alte documente justificativ
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia de Contencios Administrativ si Fiscal Decizia nr. 2718/2019

Revendicare imobiliara a unui bun proprietate comuna pe cote-parti (coproprietate). Exceptie de la opozabilitatea hotararii judecatoresti
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ

Sumele destinate platii drepturilor salariale, aflate in conturi deschise la unitatile de trezorerie si societati bancare, nu pot face obiectul execut
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ

RECURS: Instanta de apel nu a avut in vedere, la motivarea deciziei, cererea de modificare a actiunii initiale, ci doar argumentele din cererea de che
Pronuntaţă de: INALTA CURTE DE CASATIE SI JUSTITIE Sectia a II-a civila Decizia nr. 186/2019

ICCJ: Contractul privind serviciile financiare incheiat la distanta constituie titlu executoriu in lipsa semnaturii olografe sau a semnaturii electron
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ

ICCJ: Cu privire la rezolvarea aspectelor accesorii divortului, instanta de judecata poate consfinti acordul de mediere avand acest obiect.
Pronuntaţă de: Inalta Curte de Casatie si Justitie - ICCJ

Ştiri Juridice

Obtine certificatul CSU, Albastru (TIP 1) si Galben (TIP 2)!
26 Mar 2020 | 1131

Efectele noilor reglementari asupra profesiei de avocat, in contextul starii de urgenta
24 Mar 2020 | 494

Legea 24/2020: Valoarea unui tichet de masa nu va putea depasi suma de 20 de lei
21 Mar 2020 | 398

Legea 19/2020: Guvernul a stabilit modul de acordare si de plata a zilelor libere pentru supravegherea copiilor, in situatia inchiderii temporare a un
19 Mar 2020 | 541

Impactul starii de urgenta asupra Justitiei
16 Mar 2020 | 389

Impactul starii de urgenta in Domeniul muncii si protectiei sociale
16 Mar 2020 | 413

Prof. univ. dr. Ion Traian Stefanescu s-a stins. Condoleante!
14 Mar 2020 | 362