din anul 2007, atuul tau de DREPT!


Prima pagină » Legislaţie » Integral: Procedura si termenele de evaluare a cererilor de acord pentru finantare si de plata a ajutorului de minimis privind programul guvernamental "gROwth- Investim in copii, investim in viitor"

INTEGRAL: Procedura si termenele de evaluare a cererilor de acord pentru finantare si de plata a ajutorului de minimis privind programul guvernamental "gROwth- Investim in copii, investim in viitor"


Ordinul Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza nr. 200/2019 privind procedura si termenele de evaluare a cererilor de acord pentru finantare si de plata a ajutorului de minimis aprobat in baza Hotararii Guvernului nr. 239/2019 pentru instituirea unei scheme de ajutor de minimis privind programul guvernamental "gROwth - Investim in copii, investim in viitor" a fost publicat in Monitorul Oficial nr. 393 din 20.05.2019.

Articolul 1
Alocarea ajutorului de stat se face in conditiile respectarii prevederilor Hotararii Guvernului nr. 239/2019 pentru instituirea unei scheme de ajutor de minimis privind programul guvernamental "gROwth - Investim in copii, investim in viitor".


Articolul 2
(1) Inregistrarea cererilor de acord pentru finantare se realizeaza anual, in sesiune continua, si incepe de la data comunicata de catre Comisia Nationala de Strategie si Prognoza pe site-ul sau.
(2) Nu se mai pot inregistra cereri de acord pentru finantare dupa data epuizarii bugetului anual alocat schemei.


Articolul 3
(1) Comisia Nationala de Strategie si Prognoza transmite Comisiei "Investim in copii, investim in viitor" formularele de cerere de acord pentru finantare primite impreuna cu documentatia anexata, in vederea analizarii, evaluarii si selectiei.
(2) Documentatia anexata la formularul de cerere de acord pentru finantare sunt urmatoarele:
a) dovada detinerii terenului pentru minimum 10 ani, pe care va urma sa fie amplasata gradinita cu profil sportiv in conditiile stipulate de art. 7 lit. c) din Hotararea Guvernului nr. 239/2019;
b) dovada existentei surselor de finantare proprii sau atrase fara ca acestea sa faca obiectul unui ajutor de stat sau de minimis, la momentul depunerii cererii de finantare in conditiile stipulate de art. 13 alin. (2) si (3) din Hotararea Guvernului nr. 239/2019;
c) devizul general pe categorii de cheltuieli, conform prevederilor legale in vigoare, cu respectarea conditiilor prevazute in anexele nr. 1 si 2 din Hotararea Guvernului nr. 239/2019 in conditiile stipulate de art. 14 lit. b) ale aceluiasi act normativ.


Articolul 4
(1) Cererile de acord pentru finantare se analizeaza in ordinea inregistrarii la registratura Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza si in limita creditelor de angajament si bugetare aprobate prin legile bugetare anuale.
(2) In cazul in care valoarea ajutorului de stat solicitat depaseste valoarea bugetului anual aprobat prin legile bugetare anuale, solutionarea cererilor de finantare se realizeaza astfel:
a) Se analizeaza cererile de acord pentru finantare in ordinea inregistrarii la Registratura Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza si in limita bugetului anual alocat prin legile bugetare anuale;
b) Comisia Nationala de Strategie si Prognoza publica pe site-ul sau, periodic, lista cererilor de acord pentru finantare depuse si stadiul analizei acestora (in analiza, s-a emis acord, s-a emis scrisoare de respingere, dupa caz) in limita bugetului anual aprobat prin legile bugetare anuale.
(3) In cazul in care in urma evaluarii, pe parcursul exercitiului financiar, se emit scrisori de respingere a cererilor de acord pentru finantare sau solicitantii comunica Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza renuntarea la "Acordul de finantare" emis si astfel raman disponibile credite de angajament si bugetare, cererile de acord pentru finantare, ramase in asteptare, care nu au facut obiectul evaluarii deoarece ajutorul solicitat depasea bugetul anual alocat, se vor analiza in ordinea inregistrarii la Registratura Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza. Pentru cererile de acord pentru finantare, aflate initial in asteptare, termenele de analiza/solutionare prevazute de actul normativ vor curge de la data publicarii pe site-ul Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza a bugetului ramas disponibil.
(4) Cererile de acord pentru finantare se selecteaza in ordinea in care documentatia este completa si cu conditia respectarii prevederilor Hotararii Guvernului nr. 239/2019.
(5) Cererile de acord pentru finantare nesolutionate pana la data epuizarii bugetului anual aprobat prin legile bugetare anuale se restituie solicitantilor, iar Comisia Nationala de Strategie si Prognoza comunica pe site-ul sau ca nu se mai primesc cereri de finantare.


Articolul 5
Evaluarea cererilor de acord pentru finantare de catre Comisia "Investim in copii, investim in viitor" cuprinde urmatoarele etape:
1. Etapa 1 - analiza din punctul de vedere al conformitatii documentelor intr-un termen de maximum 15 zile lucratoare de la data la care cererea de acord pentru finantare este considerata completa in sensul criteriilor de conformitate, care include in principal:
(i) verificarea existentei si conformitatii formularului de acord de cerere pentru finantare si a documentatiei anexate acestuia;
(ii) solicitare de informatii suplimentare/clarificari in cazul in care se constata neconformitatea unor documente;
(iii) verificarea conformitatii documentelor transmise in urma solicitarii de informatii suplimentare, daca este cazul.
2. Etapa 2 - analiza din punctul de vedere al eligibilitatii proiectului de investitii intr-un termen de maximum 15 zile lucratoare de la data la care cererea de acord pentru finantare este considerata completa in urma finalizarii etapei 1, care include in principal:
(i) evaluarea cererii de acord pentru finantare si a documentelor anexate din punctul de vedere al indeplinirii conditiilor si criteriilor de eligibilitate;
(ii) solicitarea de informatii si/sau documente pentru completarea cererii de acord pentru finantare, daca este cazul;
(iii) deliberarea Comisiei;
(iv) solutionarea cererii de acord pentru finantare prin adoptarea unei hotarari privind emiterea acordului de finantare sau a unei hotarari de respingere motivata, comunicata beneficiarului printr-o scrisoare de respingere;
(v) transmiterea hotararii privind emiterea acordului de finantare sau a unei hotarari de respingere motivata catre presedintele Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza in vederea emiterii acordului de finantare sau a respingerii cererii de acord pentru finantare si aprobarea acestora prin ordin.


Articolul 6
(1) In cazul in care, oricand pe parcursul evaluarii cererii de acord pentru finantare, Comisia "Investim in copii, investim in viitor" constata urmatoarele:
a) existenta unor neconcordante in informatiile furnizate;
b) necesitatea unor documente suplimentare in vederea evaluarii conformitatii sau eligibilitatii cererii de acord pentru finantare,
Comisia "Investim in copii, investim in viitor" va comunica solicitantului necesitatea completarii/corectarii formularului de cerere de acord pentru finantare si/sau a documentelor anexate, insotita de motivarea corespunzatoare.
(2) Solicitantul are la dispozitie un termen de maximum 5 zile lucratoare sa transmita informatiile si documentele suplimentare solicitate de Comisia "Investim in copii, investim in viitor".
(3) Nu se iau in considerare documentele transmise de solicitant din proprie initiativa, in vederea completarii documentatiei aferente cererii de acord pentru finantare.
(4) Termenele de solutionare prevazute la art. 5 curg de la data la care documentatia este considerata completa in urma primirii informatiilor si documentelor suplimentare solicitate de Comisia "Investim in copii, investim in viitor".


Articolul 7
Comisia "Investim in copii, investim in viitor" adopta o hotarare de respingere motivata atunci cand constata urmatoarele:
a) nu sunt intrunite cumulativ conditiile de conformitate si eligibilitate prevazute de schema de ajutor de stat;
b) formularul de cerere de acord pentru finantare nu este insotit de documentele justificative necesare evaluarii prevazute la art. 7 lit. c) si art. 13 alin. (2) si (3) din Hotararea Guvernului nr. 239/2019;
c) solicitantul nu raspunde la solicitarea de clarificari in termenul prevazut la art. 6 alin. (2).


Articolul 8
(1) In cazul indeplinirii tuturor conditiilor de eligibilitate prevazute de schema de ajutor de stat, Comisia "Investim in copii, investim in viitor" adopta o hotarare privind emiterea acordului de finantare in care indica urmatoarele:
a) numarul de inregistrare primit pe formularul de cerere de acord pentru finantare;
b) valoarea cheltuielilor eligibile in baza formularului de cerere de acord pentru finantare;
c) ajutorul de stat maxim aprobat.
(2) Hotararile Comisiei "Investim in copii, investim in viitor" se adopta cu votul majoritatii simple a membrilor. In cazul egalitatii de voturi, votul presedintelui prevaleaza.


Articolul 9
(1) Hotararea privind emiterea acordului de finantare sau hotararea de respingere motivata se transmit de catre Comisia "Investim in copii, investim in viitor" catre presedintele Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza in vederea aprobarii ordinului pentru emiterea acordului de finantare sau a ordinului pentru emiterea respingerii cererii.
(2) Hotararile mentionate la alin. (1) pot fi contestate in baza Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificarile si completarile ulterioare.
(3) In urma aprobarii ordinului pentru emiterea acordului de finantare, Comisia Nationala de Strategie si Prognoza comunica solicitantului rezultatul evaluarii.
(4) Acordurile pentru finantare nu asigura solicitantilor plata cuantumului ajutorului nerambursabil sau a alocarii financiare nerambursabile, acestea fiind in final certificate de catre auditorul proiectului, in conditiile art. 12 din Hotararea Guvernului nr. 239/2019.
(5) Acordurile pentru finantare nu sunt transferabile.


Articolul 10
(1) Aprobarea rambursarii ajutorului de minimis in baza acordurilor de finantare emise se efectueaza in termen de maximum 2 ani de la data finalizarii proiectului, dar nu mai tarziu de 31 decembrie 2022, in una dintre cele doua modalitati prevazute de art. 12 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 239/2019.
(2) Beneficiarul acordului pentru finantare depune o cerere de aprobare a rambursarii ajutorului de minimis la registratura Comisiei Nationale de Strategie si Prognoza, insotita de un raport de audit independent care sa certifice cuantumul cheltuielilor eligibile realizate, intr-un singur exemplar tiparit si in format electronic de tip memorystick sau CD.
(3) Cererea de aprobare a rambursarii ajutorului de minimis trebuie sa fie in conformitate cu optiunea bifata in cuprinsul cererii de acord pentru finantare, cu respectarea prevederilor art. 12 alin. (2) din Hotararea Guvernului nr. 239/2019.
(4) Cererea de aprobare a rambursarii ajutorului de minimis va fi insotita, de asemenea, de autorizatia de functionare provizorie de la Ministerul Educatiei Nationale.
(5) Pe plic se mentioneaza "Cerere de aprobare a rambursarii ajutorului de minimis in baza schemei instituite prin Hotararea Guvernului nr. 239/2019".
(6) Cererea de aprobare a rambursarii ajutorului de minimis, impreuna cu documentatia anexata, se transmite de catre Comisia Nationala de Strategie si Prognoza la Comisia "Investim in copii, investim in viitor" in vederea analizarii si solutionarii.
(7) Cererea de aprobare a rambursarii ajutorului de minimis se considera completa de la data la care beneficiarul ajutorului de minimis transmite toate documentele justificative necesare certificarii cuantumului cheltuielilor eligibile.
(8) In cazul in care Comisia "Investim in copii, investim in viitor" constata urmatoarele:
a) existenta unor neconcordante in informatiile furnizate;
b) necesitatea unor documente suplimentare, in termen de maximum 30 de zile de la data inregistrarii cererii de aprobare a rambursarii ajutorului de minimis, va solicita solicitantului completarea/corectarea documentatiei.
(9) Solicitantul are la dispozitie un termen de maximum 10 zile pentru a transmite informatiile si documentele suplimentare solicitate de Comisia "Investim in copii, investim in viitor".
(10) Nu se iau in considerare documentele transmise de solicitant din proprie initiativa, in vederea completarii documentatiei aferente cererii de plata.
(11) Comisia "Investim in copii, investim in viitor" emite o hotarare care certifica cuantumul cheltuielilor eligibile si valoarea ajutorului de minimis corespunzator care nu va putea in niciun caz depasi valoarea totala aprobata prin acordul pentru finantare.
(12) Pe baza Hotararii emise de Comisia "Investim in copii, investim in viitor", Comisia Nationala de Strategie si Prognoza va aproba cererea de rambursare a ajutorului de minimis in cel mult 10 zile de la data emiterii hotararii prevazute la alin. (11), in limita creditelor bugetare aprobate prin legile bugetare anuale.
(13) Comisia Nationala de Strategie si Prognoza poate efectua verificari proprii ale cererii de aprobare a rambursarii ajutorului de minimis si documentatiei anexate si poate solicita, la randul ei, completari sau poate efectua verificari la fata locului realizarii proiectului.
(14) Rambursarea ajutorului de minimis nu poate face obiectul unor plati compensatorii.
(15) Virarea efectiva a ajutorului de stat se face de catre Comisia Nationala de Strategie si Prognoza, in termen de maximum 45 de zile lucratoare de la data la care cererea de rambursare a ajutorului de minimis este considerata completa in sensul prevederilor prezentei scheme, in contul 50.70 "Disponibil din subventii si transferuri", deschis la unitatea Trezoreriei Statului in a carei raza isi are domiciliul fiscal intreprinderea beneficiara a ajutorului de minimis.





Consultă un avocat online
MCP Cabinet avocati - Specializati in litigii de munca, comerciale, civile si de natura administrativa.

Legislaţie

OUG 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor termene, precum si unele masuri bugetare
Ordonanta de urgenta 127/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative, prorogarea unor ...

OUG 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invatamant si alte sectoare de activitate bugetara
Ordonanta de urgenta 128/2023 pentru unele masuri referitoare la salarizarea personalului din invata ...

Legea 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor colective ale consumatorilor
Legea nr. 414/2023 privind desfasurarea actiunilor in reprezentare pentru protectia intereselor cole ...

Legea 188/1999, actualizata 2024, privind Statutul functionarilor publici
Legea 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, actualizata 2024 - Republicare Actualizat ...

Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale
Legea nr. 412/2023 pentru infiintarea si functionarea punctelor gastronomice locale Publicata in ...

Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului
Legea 393/2023 privind statutul asistentului judecatorului Publicat in Monitorul Oficial cu numar ...

Legea finantelor publice locale, actualizata 2024 - Legea 273/2006
Legea 273/2006 privind finantele publice locale Actualizata prin Legea 387/2023 pentru modificare ...

Legea 500/2002 privind finantele publice, actualizata 2024
Legea 500/2002 privind finantele publice Actualizata prin Legea 262/2023 privind aprobarea Ordona ...

OUG 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist
Ordonanta de urgenta nr. 21/2023 privind Statutul lucratorului cultural profesionist Publicata in ...



Articole Juridice

Aspecte practice privind Cercetarea disciplinara a salariatilor
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de masa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor cadou in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor culturale in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Valoarea Tichetelor de cresa in anul 2024
Sursa: MCP Cabinet avocati

Alocatia de stat pentru copii in anul 2024. Conditii de acordare si valoare alocatie
Sursa: MCP Cabinet avocati

Formularul 230 model editabil 2024 PDF. Completeaza Declaratia 230!
Sursa: EuroAvocatura.ro



Jurisprudenţă

In cat timp poate fi aplicata o sanctiune disciplinara unui salariat?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Concursul si perioada de proba. Modalitati diferite de verificare a aptitudinilor profesionale ale salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Executarea catre salariati a obligatiilor de plata ale institutiilor publice. Care sume pot fi esalonate?
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Conditiile speciale de munca presupun cote de contributii de asigurari sociale diferite
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Principiul non bis in idem in ceea ce priveste sanctiunile disciplinare
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Calculul termenului de preaviz in cazul concedierii salariatului
Pronuntaţă de: Tribunalul Bucuresti

Impiedicarea salariatului de a intra in incinta unitatii justifica absenta acestuia de la locul de munca. Sanctionare disciplinara abuzaiva
Pronuntaţă de: Curtea de Apel Bucuresti

Ştiri Juridice